ضرر پالایشی یکم به چقدر رسید؟

پالایشی یکم امروز ۲۵ آذر ۹۹ هم به مانند روز‌های گذشته، روند خوبی را در پیش نگرفت و تا لحظه نگارش این متن قیمت هر واحد از آن به ۹۳۷۲ تومان کاهش یافته است!
کد خبر: ۱۰۲۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ 15 December 2020
به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، پالایشی یکم بعد از آن همه حاشیه و اختلافات دو وزیر در ۶ شهریور ماه پذیره نویسی خود را آغاز کرد و این پذیره نویسی تا ۳۰ شهریورماه سال جاری ادامه داشت.

قرار بود معاملات پالایشی یکم طبق قانون از ۱ آبان آغاز شود، اما اوضاع بازار آن قدر نامساعد بود که بهانه‌های مختلفی در مورد بازگشایی آن آورده شد، اما بسیاری معتقد بودند که دلیل این عدم بازگشایی در مهلت قانونی زیان ده بودن این صندوق ETF دولت بود.

هر آنچه بود، معاملات واحد‌های پالایشی یکم از ۱۲ آذرماه سال جاری آغاز شد و تقریبا از همان روز آزادسازی معاملات واحد‌های پالایشی یکم، سهامداران آن این پرسش را مطرح می‌کردند که آیا باید پالایشی یکم را فروخت یا نگه داشت؟

با عدم رشد قیمت واحد‌های پالایشی یکم، هر روز سهامداران این صندوق ناامیدتر از گذشته می‌شدند. حالا امروز مورخه ۲۵ آذر ۹۹ سرانجام پالایشی یکم حتی از قیمت فروخته شده کمتر شد و سهامداران آن به ضرر فرو رفتند.
طبق تصویر زیر هر واحد پالایشی یکم تا لحظه نگارش این متن ۹۳۷۲ تومان معامله می‌شد و این در حالی بود که زمان پذیره نویسی هر واحد آن به قیمت ۱۰ هزار تومان به سهامداران فروخته شد؛ بنابراین سهامداران هم اکنون در ضرر ۶ درصدی فرو رفته اند و با این اوضاع  از صندوق‌های بعدی دولت استقبالی سرد خواهد شد.
پالایشی یکم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی