بازدید 152232
۳

خبر خوش درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره بودجه ۱۴۰۰ برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ 14 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه کمیسیون اجتماعی با حضور در جمع خبرنگاران ، گفت: ما یک نکته کانونی برای تنظیم بودجه سال 1400 قرار داریم، دولت لایحه را تقدیم مجلس کرده طبیعتا تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت در جهت تصویب این بودجه می تواند کمک شایان توجه ای به حل مشکلات کشور در سال 1400 داشته باشد.

وی یادآور شد:ما در هفته های پیش در نشست شورای هماهنگی سران قوا با رهبر معظم انقلاب 2 موضوع که ارتباط مستقیم با کمیسیون اجتماعی و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی داشت را شنیدیم، یکی از آن 2 موضوع بحث ضرورت ایجاد تمرکز بر نظام تامین اجتماعی کشور و فراگیر شدن فعالیتهای مربوط به این نظام و دیگری تقویت تاسیس پایگاه اطلاعات ملی بود.


وزیر کار ادامه داد: امروز جلسه هم اندیشی با ابتکار رئیس کمیسیون اجتماعی برگزار شد و درباره این 2 حوزه مهم با هم گفت وگو کردیم. بدون تردید تعامل هر چه بیشتر نمایندگان در جهت حل مشکلات در حوزه های منطقه ای و ملی می تواند مردم را در شرایط مطلوب تر زندگی قرار دهد.

شریعتمداری ادامه داد: در مفهوم هدفمندی یارانه ها به معنی عام کلمه در مجموع بودجه سال 1400 2 هزار و 116 میلیارد منابع پیش بینی شده که بخش قابل ملاحظه ای از آن به صندوق های بازنشستگی بر می گردد که بتواند طرح همسان سازی و متناسب سازی حقوق و دستمزد را که در سال جاری با کمک دولت به اجرا در آمد در سال آینده هم به کفایت و با رفع نواقص آن با تامین نیاز های بازنشستگان گام های موثر برداشته شود .

وی تصریح کرد: با افزایش حدود 37 درصدی منابع اعتباری در حوزه رفاه برای مددجویان و هم کل افرادی که از خدمات دولت در حوزه های مربوط به معلولان و آسیب اجتماعی برخوردار می شوند در لایحه شاهد آن هستیم که امیدواریم این عدد هم به تصویب نمایندگان برسد.

مهدی عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی در ادامه در تشریح جلسه امروز این کمیسیون با وزیر کار بیان داشت: بررسی لایحه بودجه سال 1400 با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستورکار امروز اعضای کمیسیون قرار داشت که در این جلسه پیشنهادات سازمان های حمایتی و زیر مجموعه های وزارت تعاون و کار و نمایندگان مورد ارزیابی قرارگرفت.

وی افزود: در حدود 200 پیشنهاد از سوی نمایندگان درباره محرومیت زدایی ، هدفمند کردن یارانه ها و در راستای حمایت از مدد جویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد به کمیسیون اجتماعی ارسال شده است که در حال بررسی آنها هستیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی بیان داشت: امیدوارم با تعاملی که بین کمیسیون اجتماعی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه وجود دارد بتوانیم جمع بندی خوبی درباره بودجه 1400 در حوزه اجتماعی داشته باشیم و گره ای از مشکلات مددجویان و کسانی که مورد حمایت مجموع وزارت تعاون و کار قرار دارند باز کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۲
انتشار یافته: ۳
از وقتی یادم میاد شما مسئولیت داشتی وزیر کشاورزی و... الانم وزیر تعاون مردم با عملکردها قضاوت میکنن نه با شعار
بازنشستگی با۲۵ سال خدمت رااجرایی کنیدمگرعمریک انسان چقدراست که بایدتازنده است پول بیمه پرداخت کندبفکرمردم باشیداین همه جوان تحصیلکرده بیکارداریم
من نمی دونم وزیر کار چطوری روش میشه در مورد بازنشستگان ومستمری بگیران بدبخت تامین اجتماعی حرف بزنه که در بدبختی وفلاکت زندگی می کنن با 30 سال سابقه حقوق 2800 عادلانه است یعنی ازحقوق کارگری که تازه رفته سر کار هم کمتره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار