بازدید 12188

ادامه اعتراضات علیه نخست‌وزیر ارمنستان در ایروان

در ادامه بحران داخلی ارمنستان، هزاران معترض با تجمع در خیابان‌های پایتخت این کشور خواستار استعفای «نیکول پاشینیان» از نخست‌وزیری شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱ 09 December 2020
به گزارش تابناک به نقل ازفارس، در ادامه بحران داخلی ارمنستان در نتیجه توافق «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور با روسیه و جمهوری آذربایجان برای توقف جنگ بر سر قره‌باغ کوهستانی، هزاران معترض در خیابان‌های ایروان، پایتخت ارمنستان تجمع کرده و خواستار استعفای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در اعتراضات روز سه‌شنبه هم معترضان ارمنی با حضور در خیابان‌ها خواستار استعفای نخست‌وزیر شدند و دست‌کم ۹۰ نفر در جریان اعتراضات بازداشت شدند.

حزب اپوزیسیون «داشناکسوتیون» (فدراسیون انقلابی ارمنی) ارمنستان روز سه‌شنبه اعلام کرد اعتراضات سراسری در این کشور به منظور تاکید بر لزوم برکناری نیکول پاشینیان از نخست‌وزیری از امروز آغاز می‌شود.

«ایشخان ساگاتلیان» سخنگوی این حزب از مردم کشور خود خواست در برگزاری تجمع و تظاهرات به قانون احترام گذاشته و به اقدامات تحریک آمیز بی اعتنا باشند. وی همچنین از نهاد‌های پلیس و اجرای قانون خواست از حق مردم برای برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز حفاظت کنند.

وی خطاب به نخست‌وزیر ارمنستان هم گفت: «نیکول! تو به هر حال از قدرت کنار خواهی رفت پس به طور مسالمت‌آمیز کنار برو. از مردم ما، کشور و حکومت مراقبت کن و زندگی کشورمان را تضعیف نکن. خروج تو برای مردم و کشورمان حیاتی و مهم است».

ساگاتلیان پیش از این هم هشدار داده بود که در صورت کنار نرفتن پاشینیان از نخست‌وزیری تا صبح روز سه شنبه (امروز)، تجمعات و اعتراضات در سراسر ارمنستان آغاز خواهد شد.

احزاب اپوزیسیون و حتی «آرمن سرکیسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان به دنبال امضای توافق سه جانبه پاشینیان با روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان برای توقف جنگ بر سر قره‌باغ کوهستانی بار‌ها خواستار استعفای نخست‌وزیر کشورشان شده‌اند.

مخالفان پاشینیان بار‌ها در رد این توافق موضعگیری و اقدام نخست‌وزیر ارمنستان را محکوم کرده‌اند؛ توافقی که مقام‌های باکو آن را پیروزی بزرگ برای جمهوری آذربایجان خوانده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر