بازدید 7956
۴

عربستان حریم هوایی‌اش را به روی قطر باز می‌کند

برخی منابع آگاه اعلام کردند، براساس توافق آشتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، عربستان حریم هوایی خود را به روی قطری‌ها باز می‌کند و در مقابل قطر از شکایت‌هایی که در دادگاه‌های بین‌المللی مطرح کرده، صرف‌نظر می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 07 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شبکه ان بی سی آمریکا اعلام کرد، محور اصلی توافق آشتی شورای همکاری خلیج فارس از سرگیری پروازهای قطر به عربستان و در ازای آن صرف‌نظر کردن قطر از شکایت‌هایی است که در دادگاه‌های بین‌المللی مطرح کرده است. پرونده‌هایی که قطر در این دادگاه‌ها تشکیل داده، شامل درخواست پنج میلیارد دلار برای جبران خسارت‌هایی است که کشورهای محاصره‌کننده به قطر وارد کرده‌اند.

این شبکه به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد، موضوع باز کردن حریم هوایی به روی قطر در مرکز این بحران است.

اخیرا مسئولان آمریکایی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اعلام کردند، عربستان و قطر به توافق اولیه‌ای برای پایان بحران دست یافتند.

کشورهای محاصره کننده (عربستان، امارات، مصر و بحرین) از زمان آغاز بحران در سال ۲۰۱۷ حریم هوایی خود را به روی قطر بسته‌اند. این کشورها قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴
خدا را شکر
هر چه در منطقه دشمنی کمتر باشه به نفع ملت هاست
اگر بقول ترامپ که با باز شدن فضای عربستان برای هواپیماهای قطر از عبور این خط هوایی از ایران جلوگیری شود،باید گفت که عربستان در جنوب و ایران در شمال قطر قرار دارد و ارتباطی به هم ندارند و هواپیماهای قطری برای رفتن به شرق از فضای ایران استفاده میکنن مضافا به اینکه مدتهاست که هواپیمایی قطر برای رفتن به شمال و اروپا از اسمان عراق استفاده میکنند و تک و توکی در پروازهای امریکا از اسمان ایران استفاده میکنند.
همه برای قطع در آمد ایران از این پروازهاست درحالیکه دولت نتوانست جایگزین های مناسب برای بودجه پیدا کند و به تازگی می خواهد از ثروتمندان مالیاتهای سنگین بگیرد درحالیکه باید سالها پیش انجام می شد
100 میلیون دلار پرید ؟!!!
البته به درک !! توی جیب ما که نمی رفت !!!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی