بازدید 11309

تاکید رییس دیوان عالی کشور بر مطالبه گری دانشجویان

رییس دیوان عالی کشورگفت: مطالبه‌گری دانشجو می‌تواند نقش مهم و موثری در اجرای عدالت اجتماعی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ 06 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور، عصر امروز به منظور بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم قضایی حضور یافت و در مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانس با دانشجویان این دانشگاه برگزار شد به ایراد سخن پرداخت.

رئیس دیوان عالی کشور ضمن تشکر از ریاست دانشگاه علوم قضایی برای برگزاری این مراسم و همچنین بزرگداشت روز ۱۶ آذر اظهار کرد: شما دانشجویان عزیز، در آینده قضات و مدیران قضایی قوه قضاییه خواهید شد، لذا از هم اکنون که در دانشگاه مشغول تحصیل هستید باید برای امر قضا ساخته شوید.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم افزود: بهترین دورانِ فهم و بصیرت دوران جوانی است، از خداوند متعال میخواهم به شما توفیق دهد با موفقیت دوران دانشجویی را به پایان برسانید، چراکه شما دانشجویان می‌توانید در اجرای عدالت اجتماعی نقش مؤثری داشته باشید و با روحیه خلاق خود برای آینده کشور تصمیم ساز باشید.

وی با تاکید بر اهمیت مطالبه گری دانشجویان از مسؤلین در دستگاه‌های مختلف گفت: مطالبه‌گری دانشجو می‌تواند نقش مهم و موثری در اجرای عدالت اجتماعی داشته باشد.

رئیس دیوان عالی کشور ضمن قرائت خطبه ۱۷۵ نهج البلاغه با بیان توصیه‌هایی به دانشجویان اظهار کرد: شما در آینده می‌خواهید امر خطیر قضاوت را برعهده بگیرید، بنابراین در ابتدای امر در دوران جوانی برای نفس خود مصونیت ایجاد کنید تا کمتر سراغ گناه و معصیت بروید و از طرفی از نظر بصیرت و آگاهی نیز خودتان را مصون کنید تا بدون تأثیرپذیری و با استقلال عمل کنید.

وی اضافه کرد: با آینده نگری طوری عمل کنید که برای کشور مفید و سازنده باشید و در جهت اعتلای نظام بکوشید و در این راه، نفس و منیت را کنار بگذارید.

مرتضوی مقدم با بیان اینکه در مسیر حق جسارت داشته باشید گفت: وقتی به حق و مسیر حق دست یافتید با جسارت عمل کنید، جسارت برای اجرای حق و برگشت از اشتباه بسیار مهم است و این خلق مومن و انسان انقلابی است که هر کجا فهمید اشتباه کرده از مسیر باطل برگردد.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان برای دانشجویان و برگزارکنندگان این مراسم از خداوند متعال طلب توفیق و عاقبت بخیری کرد.

محسنی رئیس دانشگاه علوم قضایی نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به رئیس دیوان عالی کشور و دانشجویان بر بصیرت سیاسی و دینی دانشجویان تاکید کرد و گفت: دانشجویان علوم قضایی امروز وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارند، اگر به لحاظ دینی و تقوا در مسند قضاوت قرار گیرند می‌توانند در تحول دستگاه قضایی مثمر ثمر واقع شوند و برای آینده جامعه مفید باشند و این امر مرهون تلاش بسیاری است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان