بازدید 8369

جلوگیری از تجمعات بهترین راهکار مبارزه با کرونا

استاندار اصفهان گفت: هوشمندسازی ترددها، جلوگیری از اجتماعات و اجرای دورکاری در ادارات بهترین تصمیم در راستای جلوگیری هرچه بیشتر شیوع کرونا بود.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸ 02 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، عباس رضایی، با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست محدودیت‌ها در هفته آینده ادامه خواهد داشت یا خیر، افزود: تاکنون تصمیمی در این راستا اتخاذ نشده است و امروز به صورت ویدئوکنفرانس با رییس ستاد قرارگاه عملیاتی کرونا جلسه‌ای خواهیم داشت و به زودی تصمیمات به سمع و نظر مردم می‌رسد.

استاندار اصفهان گفت: تست فوری در شهر‌های دور افتاده که دستگاه تست پی‌سی‌آر وجود ندارد در نظر گرفته شده است و مسؤولان وزارت بهداشت و شرکت‌های دانش بنیان اقدامات خلاقانه و بی نظیری در راستای تست فوری کرونا انجام دادند.

آمار بستری و مرگ و میر بر اثر کرونا در اصفهان کاهش داشته است

رضایی میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در افراد با سنین بالا را بیشتر ذکر و اضافه کرد: متوسط سن جمعیت در اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها بالاتر است و سالمندان باید بیشتر پروتکل‌ها را رعایت کنند.

استاندار اصفهان افزود: مردم استان اصفهان فهم و شعور و آگاهی خود را در این محدودیت‌ها نشان دادند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگام بودند.

وی گفت: ویروس کرونا ویروس تازه است و ما هنوز رفتار این ویروس را شناسایی نکردیم، تاکنون واکسن و داروی قطعی کرونا در دنیا کشف نشده و تنها راه این است که انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر قطع شود.

رضایی بیان داشت: قوانینی در نظر گرفته شده که فرد کرونا مثبت اگر قرنطینه را رعایت نکند و سلامت جامعه را به خطر بیندازد مقامات قضایی با آن برخورد کنند و باید تا حد امکان اجتماعات را کاهش داده و پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم رعایت شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: هنوز نمی‌توان درباره هفته آینده و ادامه محدودیت‌ها تصمیم‌گیری کرد، اما نتایج تصمیم‌گیری‌ها به زودی به سمع و نظر شهروندان خواهد رسید و تلاش می‌کنیم تا حد امکان آسایش و آرامش خانواده‌ها را فراهم کنیم، هم و غم ما این است که کسب و کار مردم حفظ شود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های فراوانی برای مبارزه با ویروس کرونا انجام شد، افزود: مصوبات خوبی را در ستاد ملی و استانی شاهد بودیم، اما متاسفانه یا اجرایی نمی‌شد یا به صورت بخشی اجرا می‌شد و با دستور مقام معظم رهبری و تدبیر ستاد ملی کرونا قرارگاه عملیاتی کرونا تشکیل شد تا مصوبات و تصمیمات اجرایی و عملیاتی شود و هماهنگی بین بخشی در قسمت‌های مختلف به وجود بیاید.

رضایی بیان کرد: قرارگاه عملیاتی با محوریت و مسؤولیت وزیر کشور تشکیل شد تا بر مصوبات استان‌ها اقدامات کارشناسی صورت بگیرد؛ در این طرح مسائل به صورت مرکز محور، استان محور، شهرستان و حتی شهر محور اجرا خواهد شد تا مصوبات براساس وضعیت استان‌ها اجرایی شود.

وی گفت: هوشمندسازی ترددها، جلوگیری از اجتماعات و اجرای دورکاری در ادارات بهترین تصمیم در راستای جلوگیری هرچه بیشتر شیوع کرونا بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل