بازدید 8586

پایان بی‌حاصل نشست کمیته قانون اساسی سوریه

چهارمین نشست گفتگو‌های کمیته قانون اساسی سوریه بدون دستیابی به پیشرفتی در موضوع بازگشت آوارگان این کشور در ژنو سوئیس پایان یافت.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ 01 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، چهارمین دور از نشست کمیته قانون اساسی سوریه بین هیأت دولت این کشور با مخالفان در ژنو سوئیس امروز سه‌شنبه بدون دستیابی به نتایج ملموسی پایان یافت.

شبکه خبری سوریه «الاخباریه» گزارش داد که هیأت مذاکره‌کننده دولت سوریه در دومین روز نشست بر دو اصل ملی مهم که همان پرونده انسانی و موضوع رفع تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت سوریه بود، تأکید کرد.

هیأت مذکور دیروز در اولین روز بر اهمیت موضوع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان به عنوان یک اصل ملی فراگیر تأکید کرده بود.

بر اساس این گزارش برخی از اعضای هیأت مذاکره کننده دولت سوریه بر این مسئله که پرونده انسانی مجزا نبوده و باید به دور از استاندارد‌های دوگانه بررسی شود تأکید کرد و از اقدام برخی از کشور‌ها در سوء استفاده از این پرونده در داخل و خارج از سوریه انتقاد کردند و از جامعه جهانی خواستند به قوانین بین‌المللی ملزم بوده و از سوء استفاده کردن از این مسئله پرهیز کند.

هیأت دولت سوریه در چهارمین نشست کمیته بررسی قانون اساسی این کشور همچنین از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه سوریه انتقاد کرد و گفت که کشور‌های مخالف این کشور از ابتدا جنگ، از سلاح تروریسم و تحریم برای شکستن اراده مردم سوریه استفاده کرده‌اند و به دنبال این هستند که نقشه‌های خود را بر آن‌ها تحمیل کنند و همچنان از این سیاست‌ها استفاده می‌کنند.

سومین دور گفتگو‌های کمیته مرکزی تدوین قانون اساسی در سوم شهریور ماه و جلسه اول و دوم آن در چهارم تا هشتم نوامبر ۲۰۱۹ برگزار شد و سه هیأت شرکت کننده، هر کدام از میان خود ۱۵ نفر را در قالب هیأت کوچک‌تر برای بررسی قانون اساسی جدید یا اصلاح قانون اساسی فعلی انتخاب کردند.

قانون اساسی فعلی سوریه متعلق به سال ۲۰۱۲ است که دولت سوریه پس آغاز اعتراضات در واکنش به خواست مخالفان و معترضان، اقدام به ارائه آن کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان