بازدید 9328

دبیرکل ناتو: برای نشست ژانویه از بایدن دعوت کردم

دبیرکل ناتو اعلام کرد این سازمان بنا دارد اوایل سال آیندهٔ میلادی، پس از آنکه جو بایدن تصدّی کاخ سفید را بر عهده گرفت، به‌منظور دیدار و گفت‌وگوی سران کشور‌های عضو، نشستی در بروکسل برگزار کند.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸ 30 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از یورونیوز، یِنس اِستولتنبِرگ، که روز دوشنبه در پایتخت بلژیک سخن می‌گفت، بدون ذکر تاریخ دقیقی، اعلام کرد نشستی به‌منظور دیدار سران ۳۰ کشور عضو ناتو در ژانویهٔ سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

وی افزود: «من جو بایدن، برندهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده را به نشست ماه ژانویه دعوت کرده‌ام.»

این در حالی است که همزمان، یکی از مقامات پیمان ناتو که خواست نامش فاش نشود، گفت ممکن است بسته به برنامهٔ سفر‌های برون‌مرزی جو بایدن، این نشست تا ماه مه یا ژوئن به تعویق بیفتد.

استولتنبرگ روز دوشنبه همچنین اعلام کرده که یک گفت‌وگوی تلفنی «عالی» با جو بایدن داشته و دربارهٔ افغانستان نیز صحبت شده است.

وی افزود: «بهای ماندن در افغانستان، البته درگیری نظامی است. اما بهای خروج، به خطر انداختن دستاورد‌های ما در آنجاست.»

یکی از مهمترین نکات این همکاری، تصمیمگیری بر سر حضور نیرو‌های ناتو در افغانستان است، چرا که پس از تصمیم ترامپ مبنی بر خارج کردن بخش عمدهٔ نیرو‌های آمریکایی از این کشور تا ۱۵ ژانویه، باقی اعضای ناتو به تقلّا افتاده‌اند تا هدف حضور نیرو‌های این پیمان را در افغانستان حفظ کنند.

از آنجا که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده در سال‌های اخیر بار‌ها کشور‌های اروپایی را متهم به کم‌کاری و پرداخت ناچیز هزینه‌های ناتو متهم کرده، اعضای این پیمان نظامی مهم در پی آنند که هرچه سریعتر همکاری با جو بایدن، رئیس جمهوری آیندهٔ ایالات متحده را آغاز کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر