کشف دانشمند ایرانی ناسا برای نجات جان فضانوردان

"افشین بهشتی" دانشمند ایرانی ناسا ممکن است به پاسخ این پرسش رسیده باشد که چرا فضانوردان در فضا دچار مشکلات سلامتی می‌شوند و می‌گوید که ماهیت سلول‌های انسانی می‌تواند در این موضوع نقش داشته باشد.
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 29 November 2020

به گزارش تابناک و به نقل از انگجت، افرادی که مدت زمان طولانی در فضا اقامت دارند، با خطر ابتلا به اختلالات قلبی-عروقی و اختلالات خواب و دیگر مشکلات سلامتی مواجه هستند، اما چرا؟ دانشمندان ممکن است پاسخی برای این سوال یافته باشند.

آنها تحقیقاتی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد "میتوکندری" که نیروگاه تولید کننده انرژی سلول‌ها است، ممکن است نقشی اساسی در این موضوع داشته باشد. موش‌های دارای مشکلات چشمی و کبدی در مطالعات، اغلب دارای اختلالات میتوکندریایی هستند. این در حالی است که "اسکات کلی" فضانورد ناسا(حاضر در عکس خبر) ممکن است در اثر اختلالات میتوکندری با تغییر سیستم ایمنی در ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۱۵ روبرو شده باشد.

نمونه‌های گرفته شده از بسیاری از فضانوردان دیگر نیز از ادعای تغییر فعالیت میتوکندریایی در فضا پشتیبانی می‌کنند.

کشف دانشمند ایرانی ناسا برای نجات جان فضانوردان

دستیابی به موفقیت بالقوه در این زمینه تا حدودی به لطف پلتفرم منبع آزاد ناسا موسوم به "GeneLab" صورت گرفته است. این ابزار، حجم زیادی از داده‌های زیست شناسی فضایی را از سراسر جهان از جمله اطلاعات سلولی و همچنین دی ان ای، آر ان ای و پروتئین‌ها جمع‌آوری می‌کند.

یافته‌ها این نگرانی را تقویت می‌کند که فضانوردان می‌توانند با چالش‌های سلامتی قابل توجهی در فضا و در صورت اقامت طولانی مدت، به ویژه برای سفر به ماه و مریخ روبرو شوند. این کشف می‌تواند برای غلبه بر این مشکلات بسیار مهم باشد.

"افشین بهشتی" نویسنده اصلی این تحقیق به ناسا گفت که این کشف می‌تواند منجر به اقدامات متقابل و استفاده از داروهایی شود که باعث شوند فضانوردانی که برای مدت طولانی در فضا زندگی می‌کنند، شرایط خوب خود را حفظ کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
آفرین
خب به ما چه. اون الان امریکایی به حساب میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
شمااحتمالامزدورومواجب بگیردولتی والابایداینقدرشعورداشته باشی ایرانی هرجاباشه ایرانیه بعدشم ازاجباررفته
تبلیغات آمریکایی ها برای اینکه بگوید ناسای ورشکسته هنوز هم هست. و بیایید به ما اهمیت بدهید. تابناک این خبر های صدتا یه قاز را انعکاس نده لطفا. آمریکایی ها همانگونه که گروه های تروریستی را در کشور بصورت فصلی وادار به یک عملیات تروریستی می کنند که سال ها در شرق کشور شاهد آن بودیم در این گونه امور هم برنامه دارند که به دنیا بگویند علم نجوم و... هنوز دست آمریکایی هاست. آنها قرار نبوده و نیست برای بشر کاری انجام دهند آنها هر کاری می کنند منبعث از سیاست استعماری و جهانخوارگی انهاست و بس.
با دست خودمان عامل تبلیغات دروغین برای امریکا میشیم. ولشون کنین دهه ها با قلدری گفتند علم فقط و فقط مال نژاد استثایی امریکایی است و دیگران فقط از تعجب کارهایی که این استثناهاانجام می دهند فقط باید دهانشان از تعجب باز بماند و قبول کندد که منجی بشر امریکاست و بس اکنون دیگر بس است د
ملت ها باید اعتنا نکنند و قبول کنند که همه چیز امریکا نیست و خودشان هم مرفی برای گفتن دارند این به اصطلاح ایرانی دیگر ایرانی نیست بلکه یک امریکایی است که در خط پیشرفت علوم امریکایی تلاش می کند و به دشمن دیرینه ایران و ایرانی نفع می رساند. چرا همین نادر فیروز که در ناساست سال ها پیش هر چه تلاشد که به ایران سری بزند نیامد. چون او یک امریکایی است نه یک ایرانی.
مدتی قبل وزارت دفاع امریکا خبر از تشکیل نیروی جدید به نام نیوری فضایی داد و قرار است فضا را با یک ارتش جدید فضایی در اختیار بگیرند, در خبرها هم بود که این نیرو یک پایگاه در عربستان مستقر کرده است.فکر می کنید ناسا در تشکیل این نیرو چقدر نقش داشته است بفرمایید نقشی کامل و این نیرو از دل ناسا بیرون امده. حالا نقش این دانشمند ایرانی نیز در بسط و گسترش این نیروی فضایی بیایید محاسبه کنیم. پس الکی به اینکه یک ایرانی در فلان کشور دنیا چنین چنان کرد دل خوش نکنیم ساده لوح نباید بود.
جناب دانشمند قبلا ایرانی, روزی بیاید که نیروی هوا فضایی آمریکایی, منزل آبا و اجدادیت را از فضا مورد هجمه قرار بدهد و... آنوقت معنای علم لاینفع را نیک بفهمی. نکن آقا نکن آب به آسیاب دشمنان سرزمین مادریت نریز.
عزیز اشتباه زدی تیترتو
اونا دانشمندان امریکایی ایرانی الاصل هستن تازه اگه تو ایران بدنیا اومده باشند
ایرانی تبار منظور هست دیگه؟!
چه ربطی به ایران داره؟
ایشان یک آمریکایی هست فوقش با تبار ایرانی.
من از دوستم یه ماشین خریده بودم هروقت منو میدیدید میگفت هیچی اون ماشینم نمیشه که بهت دادم، آخر سر بهش گفتم داداش پولشو دادم دیگه مال تو نیست.
الان شده نقل همین ماجرا، آمریکا پولشو داده براش شرایط فراهم کرده ازش بهره برداری هم میکنه، شما پوز چیو میدید. فرغون از چین وارد میکنید. تحریم شدیم مرغ گرون شد کاشف به عمل اومد حتی مرغ هم وارداتیه. واقعا چی دارید بهش ببالید...؟
خخخخخ...
اگر ایرانیه، اونجا چه غلتی می کنه. حتما یکی از آقا زاده هاست.
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر