بازدید 11538
۹

دلجویی شورای عالی تمبر از طراح تمبر

شورای عالی تمبر پس از گذشت ۹ ماه از چاپ تمبر «قهرمانان وطن»، از صاحب طرح این تمبر دلجویی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 29 November 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری تسنیم، هفته‌ گذشته گزارشی(از سوی این خبرگزاری) منتشر شد که به ماجرای انتشار تمبر «قهرمانان وطن» اختصاص داشت. این تمبر در اسفند سال گذشته و برای پاسداشت زحمات کادر درمان در مبارزه با ویروس کرونا چاپ شده بود.

در این تمبر از طرحی متعلق به علیرضا ذاکری استفاده شده بود و برای این کار هیچ هماهنگی و یا کسب اجازه‌ای از این هنرمند انجام نشده و همین مساله موجب ناراحتی و گلایه‌های علیرضا ذاکری شده بود.

پس از انتشار گزارش تسنیم، حبیب‌الله صادقی هنرمند پیشکسوت و از نقاشان مشهور کشور و عضو شورای تمبر و علی‌اکبر نصرآبادی رئیس شورای تمبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم توضیحاتی درباره این اتفاق ارائه کردند.

چاپ تمبر «قهرمانان وطن» حرکتی ملی بود

حبیب‌الله صادقی درباره گلایه‌های علیرضا ذاکری گفت: آقای ذاکری را از نزدیک نمی‌شناسم اما بی‌شک این هنرمند از عزیزان ما است و در جذب رضایت ایشان قصور کرده‌ایم. من از آقای ذاکری عذرخواهی می‌کنم و از دیگر مسئولان شورای تمبر می‌خواهم که خیلی سریع با آقای ذاکری تماس بگیرند و از او دلجویی کنند.

وی تأکید کرد: ما در روزهای پایانی سال گذشته باید به سرعت طرح مناسبی را برای تمبر «قهرمانان وطن» آماده می‌کردیم که در این میان طرح ذاکری پیشنهاد شد. در آن زمان کوتاه امکان تماس با این هنرمند وجود نداشت. اما قبول دارم که در این ماه‌های گذشته باید با این هنرمند تماس‌های لازم گرفته می‌شد.

صادقی که از نقاشان شناخته شده کشورمان است، تأکید کرد: ما در آن زمان برای انجام حرکتی ملی باید به سرعت وارد عمل می‌شدیم و با تلاشی شبانه‌روزی نخستین تمبر جهان درباره شیوع ویروس کرونا را چاپ کردیم.

از علیرضا ذاکری دلجویی می‌کنیم

علی‌اکبر نصرآبادی رئیس شورای تمبر گفت: تهیه‌ تمبر مراحل فشرده‌ای دارد که ما برای تمبر «قهرمانان وطن» این مراحل را بسیار فشرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دادیم. فرصتی برای فراخوان دادن به هنرمندان نداشتیم. در همان فرصت اندک با طرحی از علیرضا ذاکری مواجه شدیم که بسیار خوب بود.

وی ادامه داد: متأسفانه این انتخاب و انجام مراحل چاپ تمبر در زمان بسیار کوتاهی انجام شد و نتوانستیم با آقای ذاکری هماهنگی لازم را داشته باشیم. گلایه‌ای که ذاکری نسبت به استفاده از طرحش داشته کاملاً بحق است. ما باید با او تماس می‌گرفتیم و اجازه‌های لازم را از او می‌گرفتیم. اما این نکته را هم باید توجه کنیم که در آن زمان کوتاه امکان این هماهنگی‌ها نبود. البته اکنون 9 ماه از آن ماجرا گذشته و در این چند ماه ما لازم بود با آقای ذاکری تماس و اجازه‌های لازم را از او بگیریم. در اینجا قصور از ما بوده است و بابت این اتفاق حتماً از ایشان عذرخواهی می‌کنیم.

رئیس شورای تمبر تأکید کرد: در نخستین فرصت با آقای ذاکری تماس خواهیم گرفت و از او دلجویی می‌کنیم. باید این نکته را هم بگویم که لوح تقدیر آقای ذاکری آماده است و حتماّ به زودی این لوح را تقدیم او خواهیم کرد و از او حلالیت می‌طلبیم.

نصرآبادی گفت: من در سال‌هایی که در شورای تمبر بوده‌ام، همیشه مراقب بوده‌ام که حقی از هنرمندان پایمال نشود. بارها و بارها پیش آمده که طرحی از هنرمندی را در تمبری استفاده کرده‌ایم و آن هنرمند ساکن شهرستان بوده است؛ از این رو خودم به شخصه به منزل آن هنرمند رفته‌ام و از او تقدیر کرده‌ام.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
دزدی می کنند و دلجویی می کنند/حق چیز دیگری هست که به پایمال کردن آن مثل یک تنه خوردن نگاه می کنید
چرا روی تمبر جمله "قهرمانان ملی" به فارسی نوشته نشده؟؟
بابا خوبا ، اگه طرف شکایت کنه هرچی چاپ کردید باید بدید بره
چقدر وقیحید
چرا اینقدر تغییرات ؟
9 ماه گذشته هنوز فرصت دلجویی نداشتید باز هم وعده سر خر من دادید.از تیتر خبر فکر کردم که رفته اند غافل از اینکه گویا قرار هست لطف کنند و تشریف ببرند فعلا لوح تقدیر آماده کرده اند در این 9 ماه آدم یاد 9 ماه بارداری و سپس زایمان می افتد نکند آقایان نگرانند که نوزاد نارس باشد
واقعا بی قانونی موج میزنه، طرح طرفو رسما سرقت کردند و حالا چون عذرخواهی کردند در حال توجیهات بدتر از گناه هستند. واقعا شرم بر مجموعه ای اینقدر بی قانون...
یعنی چی زمان بسیار کوتاهی انجام شد؟ یعنی در حد کسر از ثانیه؟؟
خیلی ساده میشد با طراح طرح تماس تلفنی گرفت و اجازه ایشون رو دریافت کرد! فکر نکنم بیشتر از 5 دقیقه هم وقت میبرد!
تو این مملکت خیلی راحت مالکیت معنوی اثر طراح ندیده گرفته و بسادگی دزدیده و در عمل بعضا با تغییر اسم به نام خود زده میشه تا بالا دستی ها به به چه چه کنن و پاداشی در نظر بگیرن!؟
از دوران دانشجویی و داستان پایان نامه ها بگیر تا طرح های درون سازمانی و شرکتی!!!
من جای طرف باشم شکایت میکنم و تمامی درامد حاصله رو بلوکه میکنم! حالا که درامد ها از بودجه کسب شده و طرح به اسم شورا پخش شده و دیگه کار از کار گذشته یادشون افتاده که فقط کلامی از صاحب اثر دلجویی کنن!
در سال 1365 فراخوانی جهت طراحی تمبر داده شده بود و طرحی از من به مناسبت روز جهانی پست انتخاب و چاپ شد. نکته اینکه بعد از چاپ و دعوت از من برای دریافت حق الزحمه گفتند که ظاهرا شورای تمبر پیشنهاد تغییر رنگ طرح مرا از زرد به آبی داشته اند اما به علت حضور من در یک ماموریت خارج از تهران و عدم امکان دسترسی و هماهنگی با من، به طرح وفادار مانده و آن را عینا چاپ کرده اند. یعنی درواقع به مسئولیت حرفه ای خودشان درست عمل کردند. این رفتار را مقایسه کنید با عملکرد اخیر که باهر توجیهی هم غیرقابل قبول است.
سنگ پای قزوین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل