تکنیکال «اخابر» چه می گوید؟

امروز اخابر شاهد معاملات جالبی بود و در نهایت با صف خرید هم به کار خود پایان داد. به لحاظ تکنیکال وضعیت اخابر چگونه است؟
کد خبر: ۱۰۱۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳ 28 November 2020

به گزارش بورس تابناک، امروز در معاملات اخابر، حجم معاملات به بیش از 42 میلیون برگه رسید. حقیقی ها 18.5 میلیون برگه سهم فروختند و 40.4 میلیون برگه سهم هم خریدند. همچنین حقوقی های این سهم نیز 23.7 میلیون برگه سهم فروختند و تنها نزدیک به دو میلیون برگه سهم را خریدند. قدرت خریدار به فروشنده حقیقی 6 برابر بود و نزدیک به 31 میلیارد تومان پول حقیقی وارد این سهم شد.  

حالا پرسش این است که آیا به لحاظ تکنیکال اخابر در موقعیت مناسبی جهت ورود قرار گرفته است؟ سهامداران اخابر باید همچنان سهامداری کنند یا از این سهم خارج شوند؟

تحلیل تکنیکال «اخابر» چه می گوید؟

تکنیکال «اخابر» چه می گوید؟ بخریم یا نخریم؟
 
 

بررسی نمودار اخابر به ما می گوید که قیمت درون یک کانال صعودی از ابتدای سال 97 در حال رشد بوده است که یک بار در تابستان امسال از آن خارج شده و بعد از مدتی به درون مسیر خود در کانال صعودی بازگشته است. قیمت سهم از اوج خود در 3200 تومان افت زیادی کرد و تا محدوده 1000 تومان نیز اصلاح کرد.

با برگشت قیمت از محدوده روانی 1000 تومان سهم با معاملات بهتری همراه شد و این رشد تا محدوده خط میانی کانال صعودی در 1400 تومان ادامه پیدا کرد اما در این محدوده با فشار عرضه مواجه شد و چند روزی منفی شد تا اینکه روز گذشته معاملاتی و امروز دوباره حمله مجددی را به خط میانی کانال تدارک دید. خط روند نزولی کوتاه مدتی در نمودار اندیکاتور RSI شکسته شده است ولی همچنان در میان مدت این مقاومت پیش روی سهم است اما در نمودار قیمت خط روند نزولی در حال شکسته شدن است. با گذر از این محدوده که بطور همزمان محل تلاقی خط میانی کانال صعودی و خط روند نزولی در نمودار قیمت است، اهداف قیمتی بالاتری در 1600 و 2000 تومان برای سهم فعال می شود.

حد ضرر تحلیل فوق در کف قبلی هفته گذشته روی 1250 تومان قرار دارد. یعنی جایی که سهم برای تثبیت روند صعودی خود نباید این کف را از دست بدهد.

 

 

منبع: نبض بورس (https://nabzebourse.com/)

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان