بازدید 10665

سفر نتانیاهو به تعویق افتاد

رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با هیاتی از خاندان پادشاهی بحرین دیدار کرد. همزمان منابع از به تاخیر افتادن سفر بنیامین نتانیاهو به منامه خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۱۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 27 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دیدار ریولین با مقامات بحرینی پس از امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و بحرین و در میان انتشار خبر تعویق سفر نخست وزیر این رژیم به منامه صورت گرفت.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به بحرین که قرار بود هفته آتی انجام شود، به تعویق افتاده است.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که تعویق سفر نتانیاهو به منامه، به درخواست مسئولان بحرینی بوده است.

روزنامه اسرائیلی اورشلیم پست با تایید این خبر در مورد دلیل تعویق سفر نتانیاهو نوشته که انتظار می رفت نخست وزیر در این سفر، همزمان از امارات هم دیدن کند اما مقامات امارات گفته‌اند که با توجه به نزدیک بودن جشن‌های روز ملی آن کشور در هفته آینده، انجام یک سفر رسمی در این زمان دشوار خواهد بود.

این در حالی است که سفارت رژیم صهیونیستی در منامه قرار است هفته آینده افتتاح شود.

براساس این گزارش، مقامات بحرین و اسرائیل توافق کرده‌اند که برنامه سفر بنیامین نتانیاهو را به نحوی تغییر دهند که دیدار رسمی او از هر دو کشور منطقه خلیج فارس همزمان صورت گیرد.

هنوز منابع رسمی اسرائیل در این مورد اظهار نظر نکرده اند اما در صورت توافق بر سر بازدید همزمان نخست وزیر اسرائیل از این دو کشور، احتمالا این بازدید پس از ۱۸ دسامبر و پایان ایام حانوکا؛ از عیدهای یهودیان صورت خواهد گرفت.

بنیامین نتانیاهو که به خاطر اتهاماتی در زمینه فساد و سوء استفاده از مقام با مشکلاتی در داخل مواجه است، می‌تواند سفر به این دو کشور را به عنوان نشانه دستاوردی در کاهش دشمنی اعراب و تقویت امنیت اسرائیل مطرح کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه‌های صهیونیستی دو روز پیش اعلام کردند که گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هفته آینده به منظور افتتاح سفارت این رژیم راهی منامه خواهد شد.

هنوز معلوم نیست که افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در منامه نیز همانند سفر نتانیاهو به تعویق خواهد افتاد یا نه.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر