هفته بعد بورس چه خواهد شد؟

این هفته نیز بورس هفته خوبی را پشت سرگذاشت و شاخص کل توانست در نهایت ارتفاع خود را حدود 22 هزار واحد افزایش دهد. همچنین شاخص کل هم وزن نیز سبز بود و در برخی روزها رشدی به مراتب بیشتر از شاخص کل داشت. رکوردهای ثبت شده برای ارزش و حجم معاملات نیز کم سابقه بود. با این اوصاف بورس هفته بعد هم مثبت است؟
کد خبر: ۱۰۱۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 26 November 2020

ابهامات بازار یکی پس از دیگری در این مدت از بین رفته است و تا حدودی غبار حاصل از تردید فرو نشسته و اعتماد، رفته رفته به بازار سرمایه در حال بازگشت است.

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در هفته جاری باز هم بورس یک هفته خوبی را پشت سر گذاشت. شاخص کل که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بر روی کانال یک میلیون و 345 هزار و 406 واحدی قرار داشت با رشد 21760 واحدی در آخرین روز معاملاتی هفته جاری به یک میلیون و 367 هزار و 166 واحدی رسید.

هفته بعد بورس چه خواهد شد؟

این هفته همچنین رشد شاخص کل هم وزن در برخی روزها بیشتر از رشد شاخص کل بود و صف های فروش بیشتری هم جمع شد. به علاوه رکوردهای بسیار خوبی برای حجم معاملات و ارزش معاملات به ثبت رسید که کم سابقه بودند. ورود پول حقیقی نیز در بیشتر روزهای معاملاتی هفته جاری مشاهده شد.

به این اوصاف پرسش بسیاری از سهامداران این است که در هفته آینده بورس چه خواهد شد و اینکه کدام گروه و نمادها احتمالاً به عنوان لیدر بازار خواهند بود؟

سیدهادی موسوی مدنی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه و مدیر سرمایه گذاری مجموعه تحلیلگر امید در گفتگو با خبرنگار نبض بورس در این باره گفت: انتظارات فعالان بازار در مورد انتقال قدرت در امریکا شفاف شده و نوسانات نرخ ارز خفیف و میرا شده است. بازار بین بانکی متعادل شده و دولت پس از چند هفته موفق شده فروش اوراق اسلامی جهت تامین کسری بودجه را پی بگیرد. چشم انداز مثبتی در مورد قیمت فلزات و فرآورده های نفتی در بازار جهانی شکل گرفته به نحوی که مس از سطح 7300 دلار عبور کرده و نفت 60 دلاری دور از دسترس به نظر نمیرسد و خریداران واحدهای صندوق پالایش یکم در مرز سود و زیان قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: همه این عوامل موجب شده تا شاخص کل بورس تهران پس از تکمیل یک الگوی اصلاحی به شکل زیگزاک با تقویت تقاضا همراه شود اما پس از رسیدن قیمت ها به سطوح مهم فعلی نوسانات قیمت شکل گرفته که دلیل عمده آن تردید و ترس در دل تازه واردان به نظر میرسد و چاشنی آن اخبار و تصمیمات جدید در مورد بازار و زنجیره فولاد بوده است.

موسوی اظهار داشت: در آخر می توان گفت این نوسانات قیمت چند روزه می باشد و در صورت تثبیت بازار در سطوح فعلی انتظار رشد بیست درصدی در اغلب نمادهای بزرگ و شاخص ساز وجود خواهد داشت. اما ابهامات در مورد عوارض صادرات فولاد و ضرایب قیمتی این زنجیره موجب افت بیشتر قیمت در نمادهای بزرگ فولادی مثل مبارکه و فخوز شده و شاید بتوان گفت تقاضای قوی تری در این قیمتها به این نمادها باز خواهد گشت و لیدر بازار خواهند بود.

 

منبع: نبض بورس (https://nabzebourse.com/)

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سقوط میکنه انشالله (:
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر