بازدید 15861
۴

توضیحی درباره تصاویر شلوغی مترو تهران

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به کاهش ۳۱ درصدی مسافران مترو همزمان با شروع اجرای طرح محدودیت های کرونایی گفت: مترو با همان ظرفیت قبلی به فعالیت خود ادامه می دهد.
کد خبر: ۱۰۱۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 23 November 2020

به گزارش «تابناک»، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران به تشریح وضعیت متروی تهران در نخستین روز از اجرای طرح محدودیت های ترافیکی پرداخت و گفت: در اولین روز از اجرای این طرح که با روز اول هفته نیز مصادف شده بود، نسبت به چهارشنبه گذشته در آبان ماه میزان استفاده از مترو از سوی شهروندان تهرانی ۳۱ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که تعداد مسافران مترو نسبت به شنبه هفته گذشته نیز ۲۳۰۰ نفر کمتر شده است، تاکید کرد: با وجود کاهش استقبال شهروندان در استفاده از این مدل حمل و نقلی، شرکت بهره برداری مترو تهران با همان ظرفیت قبلی به فعالیت خود ادامه می دهد و سرفاصله حرکت قطارهای مترو ۳ و ۳.۵ دقیقه است.

نوبخت با اشاره به افزایش هزینه های مترو به جهت ضدعفونی روزمره و سرویس دهی نرمال در شرایطی که میزان مسافران مترو به کمتر از نصف رسیده است، گفت: این شرکت جزو شرکت های زیان ده و نیازمند حمایت است اما هیچ اعتباری برای حفظ شرایط موجود به آن تزریق نمی شود و در پرداخت هزینه هایش تنها مانده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران ادامه داد: با توجه به این شرایط خاص مترو امکان دریافت وام هم ندارد.

وی با اشاره به تصاویر منتشر شده در صفحات مجازی که از شلوغی مترو در روز اول اجرای طرح محدودیت های کرونایی منتشر شده بود نیز اظهار داشت: ما تابع سیاست های ستاد ملی کرونا عمل می کنیم و داده های اعلام شده این شرکت بر اساس آمارهای روزانه است؛ اینکه تصویری از یک قطار شلوغ در شبکه های مجازی منتشر می شود، به معنی شلوغی همه خطوط و ایستگاه ها و تمامی ساعات خدمات رسانی نیست.

نوبخت در ادامه توضیح داد: مترو با همان ظرفیت پیش از شیوع کرونا در حال خدمت رسانی است، اما در برخی از ساعات روز در ایستگاه های تقاطعی ممکن است با حجم بالای مسافر مواجه شویم که عمدتاً مربوط به ساعات ابتدایی روز است، ولی نمی توان این تصاویر را مبنای شلوغی مترو دانست.

وی همچنین ورود مسافران مترو کرج به مترو تهران را که از ظرفیت بالاتری برخوردارند از دیگر عوامل تراکم مسافر در متروی تهران عنوان کرد و گفت: ظرفیت نشسته مسافر در قطارهای تهران ۳۰۰ نفر است در حالیکه قطارهای دو طبقه خط ۵ مترو، ۱۵۰۰ صندلی است و این تراکم گریز ناپذیر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
قطارهای کرج سرخط شون بیشتر تر تز قطارهای درون شهریه.
یعنی سرخط اینا مثلا 10 دقیقه است و اونا 3 دقیقه. بنابراین جبران میشه.
نگران کم شدن درآمد هستند!؟ بقیمت جان مردم؟
اشکال از مردمه وگرنه مدیران که حرفه ای و کاربلد هستن این شلوغیها هم که موضعی هست و لحظه ای . مبادا مسئولین فکر کنن که اشکال دارن‌هرچی اشکاله تو مردمه وگرنه اونا که عالی هستن .خواهشا مسئولین در خودشون اشکال و نبینن که یهو سعی در اصلاح خودشون کنن و یا کناره گیری از پست ومقام
چي مون درسته كه توقع داشته باشيم مترو درست باشه
راحت باش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان