بازدید 16499
نماینده آستارا تاکید کرد

الزام احقاق حقوق معلمان شاغل در مدارس غیردولتی

نماینده شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹ 21 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غلامرضا مرحبا در جلسه‌ای را که با اعضای انجمن معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد، اظهار کرد: در اولین فرصت مکاتبه‌ای را با وزیر آموزش و پرورش در خصوص منظور کردن سهمیه جذب نیرو‌های آزاد در آزمون‌های استخدامی پیش رو انجام خواهم داد.

وی با تأکید بر اینکه مسیر تحقق این مطالبه بسیار سخت و زمان بر است، ادامه داد: در قوانین وضع شده، سهمیه برای سرباز معلم ها، حق التدریسی ها، نهضتی‌ها و مربیان پیش دبستانی در نظر گرفته شده است، ولی متأسفانه نیرو‌های آزاد در آن دیده نشده اند.

وی افزود: برای احقاق حقوق این قشر نیز هر کاری را که لازم باشد انجام خواهم داد.

نماینده آستارا با اشاره به اینکه در این زمینه مشکلات قانونی وجود دارد که باید حل شود، خاطرنشان کرد: نیرو‌های آزاد نیز نقش بسیار مهمی را در راستای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: در چارچوب اجرای قوانین مرتبط با خصوصی سازی، مدارس غیردولتی تأسیس شدند، ولی نیرو‌های به کار گرفته شده در آن مدارس که از نیرو‌های تحصیلکرده و دانشگاهی هستند، از حداقل حقوق و مزایا برخوردارند.

مرحبا با تأکید بر اینکه برای احقاق حقوق این نیرو‌ها باید مستندات کافی گردآوری و از توان اکثریت نمایندگان مجلس بهره‌مند شد، تصریح کرد: کمیسیون آموزش مجلس نیز در این زمینه نقش بسیار مهمی را دارد که باید اقدامات لازم از این مسیر انجام شود.

به گزارش ایسنا، اختصاص سهمیه جذب نیرو‌های آزاد در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش، افزایش تعامل بین وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با وزارت آموزش و پرورش در خصوص نظارت بر نحوه بستن قرارداد‌ها و پرداخت حق الزحمه نیرو‌های آزاد و تسریع در صدور کارت شناسایی نیرو‌های آزاد، از مطالبات اعضای انجمن صنفی معلمان نیرو‌های آزاد در شهرستان مرزی بندر آستارا بود که در این جلسه مطرح شد.

لازم به توضیح است که از ۱۶۱ مدرسه آستارا ۶۰ مدرسه غیردولتی است که از حدود ۱۸ هزار دانش آموز، بالغ بر ۵۰۰۰ دختر و پسر در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

حدود ۲۵۰ معلم نیروی آزاد با تحصیلات کارشناسی و مدارک بالاتر در این مدارس مشغول به تدریس دروس مختلف هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر