بازدید 118045

پیام عربستان به بایدن در رابطه با ایران

بیگدلی گفت: "سخنان عادل جبیر مخاطبش آمریکا و به ویژه جو بایدن است، به بایدن پیام می‌دهد که اگر می‌خواهی سر مسائل مختلف با ایران مذاکره کنی ما مدعی هستیم. با توجه به ورود اسرائیل به منطقه، عربستان و امارات پشتوانه بیشتری برای فشار به آمریکا در رابطه با ایران دارند. بایدن هم احتمالا در ارتباط با ایران محتاطانه عمل می‌کند و آنقدر معطل می‌کند تا پالس‌هایی بیشتری به ایران دهد که مذاکره باید با ابعاد جدیدتری باشد."
کد خبر: ۱۰۱۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 19 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از فرارو، عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور خود را برای شرایطی که دیگر نتوان مانع از ساخت سلاح اتمی توسط ایران شد، آماده می‌کند.

عادل الجبیر، مشاور عالی دولت در امور خارجه در مصاحبه با خبرگزاری آلمان تأکید کرد: «به طور قطع این یک گزینه است.» او گفت، در صورتی که ایران به قدرت اتمی بدل شود، کشور‌های دیگر نیز پیروی خواهند کرد: «عربستان سعودی با صراحت تمام گفته است، هر کار ممکن را انجام خواهد داد، تا از مردم و قلمرو کشورش حفاظت کند.»

دولت ترامپ خواستار یک توافقنامه گسترده‌تر از برجام با جمهوری اسلامی ایران است تا نه تنها مانع از ساخت سلاح اتمی توسط ایران شود، بلکه برنامه موشکی و دخالت‌های ایران در مناقشه‌های منطقه‌ای را نیز متوقف کند. عربستان سعودی از این سیاست حمایت می‌کند. جبیر گفت: «ما معتقدیم که ایران تاکنون تنها در برابر فشار بوده که واکنش نشان داده است.»

الجبیر در برابر این پرسش که آیا با جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری تغییری در سیاست آمریکا در منطقه رخ خواهد داد، سکوت اختیار کرد و تنها گفت: «خواهیم دید.»

عربستان سعودی اعلام کرده که قصد دارد طی ۲۰ تا ۲۵ سال آینده ۱۶ رآکتور هسته‌ای بسازد. هزینه آن حدود ۸۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

این کشور می‌خواهد با تولید این رآکتور‌ها از یک سو به نیاز‌های فزاینده عربستان به انرژی پاسخ دهد و از سوی دیگر رآکتور‌های کوچک‌تر را برای شیرین کردن آب دریا به کار گیرد.

از آن گذشته این کشور قصد دارد با جایگزین کردن انرژی اتمی در داخل به جای مصرف نفت، صدور این ماده خام را افزایش دهد. در حال حاضر دولت عربستان نفت را با قیمت‌های سوبسیدی در اختیار مردم قرار می‌دهد.

ریاض در پروژه‌های نیروگاه‌های اتمی خود بیشتر با چین همکاری دارد. مدت‌هاست این نگرانی وجود دارد که عربستان سعودی گزینه تولید سلاح اتمی خود را باز گذارده است.

محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در سال ۲۰۱۸ در یک مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفته بود که ریاض، در صورتی که ایران به سوی تولید سلاح اتمی برود، "بدون اتلاف وقت" تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی را آغاز خواهد کرد.

عربستان سعودی قرارداد منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا کرده است.

نگرانی عربستان در حالی است که ایران تحت شدیدترین نظارت‌های پادمانی سازمان بین‌المللی انرژی اتمی است.

امروز نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی تصریح کرد: "کار‌های غلط خود را گردن دیگران نیندازید."

کاظم غریب آبادی با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود نوشت: «فرافکنی و هراس‌افکنی، دو شیوه کلاسیک و معمول مورد استفاده عوام‌فریبان است. اگر به دنبال تعقیب برنامه سلاح هسته‌ای یا بهانه‌ای برای توجیه عدم همکاری با آژانس یا سیستم منسوخ پادمانی خود هستید، حداقل شهامت به خرج داده آن را بپذیرید و هزینه آن را هم بپردازید. کار‌های غلط خود را گردن دیگران نیندازید.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۲
بیچاره مردم ایران . هیچکس به فکرشان نیست . شدند کیسه بوکس
به این عادل جبیر بگین خجالت نمیکشه خودشو خانوادش تحت حاکمیت مادام العمر یک خانواده زندگی کنه؟
و بر او و فرزندانش ولایت داشته باشند
ای حاکمان عربستان ننگتان باد
شما در هر شرایطی گاو آمریکا هستید
واین ننگ در کارنامه شما باقی خواهد ماند
قطعا بدانید آمریکا به نتیجه ای رسیده که برای دوشیدن شما باید با ایران کنار بیاید
این حکومت دیکتاتوری عربستان در حال فروپاشی هست
هیچ سلاح هسته ای هم نمیتواند حکام جبار عربستان را نجات دهد اگر تا کنون هم ایران حرمت خادم الحرمین را حفظ کرده این صبر هم به پایان میرسد
هنر ایان انقلابی تصرف کاخ سفید است وگرنه یاض وجده کار یک ساعت رزمندگان اسلام هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
برو خدا پدرتو بیامرزه
اصلا مهم نیست ما سمت مذاکره بریم یا نریم اصلا مهم نیست تحریم ها باشد یا نباشد .ما باید مشگل در خودمون حل کنیم تمام.اگر پای میز مذاکره بریم و تحریم ها برداشته بشود .تا زمانی که از لحاظ علمی و اقتصادی ضعیف هستیم تا زمانی که مصرف گرا هستیم .فقط مثل یک مسکن عمل میکند .رئیس جمهور بعدی امریکا مجدد برجام پاره میکنه بازم همون آش همون کاسه.اگرم مذاکره نکنیم در تحریم باشیم و الکی شعار بدیم ما قلام امریکا نیستیم ما مستقلیم بازم فایده نداره تا زمانی که مصرف گرا هستیم و برنامه درست نداریم .
خاک برسرحکام مستبد عربستان وسایرشیخک نشینان که هررروزبایگاویه جناح درآمریکاباشن
تمام بدبختی ملت ما ناشی از وجود آدمهایی با اینجور طرز تفکره. که خیلی هم خودشونو انقلابی ميدونند. .
اینا چقدر از توافق احتمالی بایدن و ایران ترسیدن بزدلا
این دولت سعودی عربستان یکی از بیشرفترین نمونه حکومت های تاریخ بشریه حیف به این همه ثروت
اخه یکی به ایتا تفهیم کنه که شما اتمی دارید؟!الان هم کارشناسان آمریکا واسراییل برایتان پهپادو موشک را رهبری می کنندوالا شما نمی توانید یک موشک پرتاب کنید چه برسد به تسلحات اتمی از چیزی حرف بزنید که به گروه خونتان بخورد.
اگرمیخواهیم کیسه بکس نباشیم بایدبفکرتقویت دفاعی خودمان باشیم.کشورهای همسایه همیشه ی تاریخ چشم طمع به خاک ایران داشته ،دارندوخواهندداشت.
درست تشخیص داده اید، ما سایه بسایه، شما متجاوزان وجنایتکاران کودک کش رازیرنظرداریم، ما نخواهیم گذاشت شماهاواربابانتان (آمریکا وصهیونیست وانگلیس و..)به اهداف شوم وپلیدتان برسید، زمان این راثابت خواهدکرد،فانتظروونحن منتظرون!!!@.
ایران قاشقچی عره نکرده مردم بی گناه را بی اب درمنا نکشده
ایران تسلیم نخواهد شد .. زنده باد ایران
شما خاندان آل سعود حاکمان بناحق خانه خدا و کعبه خادمین اوامر امریکا و منفور امت بزرگ اسلامی هستید و واقعا آبروی امت واحده اسلامی ، امت رسول خدا برترین بندگان خدا را برده اید لعنت خدا بر شما باد
مسئولان عربستانی و اماراتی.... مثل سگی شدند که قلاده شون دست آمریکاست . از آن طرف اسرائیل به خیک شون بستند با آن همه رسوایی سیاسی ... ازاین طرف هم ماتم گرفتند که مبادا بایدن با ایران در برنامه بر جام به توافق برسد ...
وقتی این خود فروخته های ترسو و بزدل حرف میزنن من حالت تهوع میگیرم
عادل لجبیرغلط اضافی کرده زیرپرچم امریکا زندگی کردن هنرنیست ،اخره بی عرضه گیه
چرا تو عربستان هرجنسی میخری ساخت یک کشور دیگه س
چیپس، ساخت مالزی
شامپیو - ساخت چین
پنیر - مصر
....

میدونم الان همتون میگید درامد سرانه کشور بالاست ولی مگه کشورهای دیگه با درامد بالا همشون مثل عربستان بیخیالن

ولی عربستان توی تولید سیمان و همین طور نفرت تو جهان اوله
این گاوه شیرده چگونه جرات داره حرف بزنه در مقابل ایران قدرتمند که ارباب اورا به زانو درآورده نفس بکشه ظرف ۲۴ ساعت توسط شیرمردان ایران اسلامی نابود می شود این حرفها در قد و قواره بادیه نشینان نیست که فرسخها به ایران مقتدر نزدیک شود .
حرف ناحقی نزده ، وقتی ما با واشنگتن به صورت مستقیم صحبت نمی کنیم ، دیگران این کار را انجام می دهند ،اما نه به نفع ما
از ترس داره میمیره
سگ های حاشیه نشین خلیج فارس هیچ غلطی نمیتونید بکنید.....
همیشه آماده ی پاسخ های کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشید
هاشاو و کلا
حاکمان آلسعود. بدانند ودانسته باشند. سرنوشت صدام درپیش است. ظلم جنایت پایه ندارد
نعلت خدا بر کودک کش شاه عربستان ملک سلمان
درو د خدا بر رهبر معظم انقلاب اسلامی جانم فدایت رهبر عزیزم ♥️ فرستنده حسینی سلام بر دکتر روحانی خدایش شما خب کار میکنی ولی بعضی ها خدایش نمیزارن
بخدا صهیونیسم و وهابیت تاوان بدی میدن به والله با خاک یکسان میشن خواهید دید
تمام سیاسیون حاضر عربستان سعودی هستن ایران با سیاست فاصله از عربستان باید این کشور رو به انزوا ببره تمام اندیشه حکام وسیاسیون ایران باید رفع فشار دیوانه کننده حال حاضر از جامعه و مردم باید باشه کشور در حال نابودی وترکیدن از داخله
تقلا های آخرشان است
چرا از این مردک حرف میزنی د حرف‌ها ی من ثبت. نمیکند
تو رو خدا متن انگلیسی رو میگذارین تو گوگل ترنسلیت که واستون ترجمه ‌کنه.. یه نگاهی بهش بکنید..خدا وکیلی اصلا جملات این متن قابل فهم نیست..این متن ها نیاز به ویرایش داره..کپی پیس نکنید..خنده دار میشه
بیچاره خودتی نه مردم ایران
ایران اگه عزت داشت همین دورانه
با یه موشک خلاص میشین
چرااین بدبختاخودشونوخراب کردند نترسیدبازپول شماهست
شما به مردم ایران برسید
فقط باید به حال عربستان کودک کش اظهار تاسف کرد حیف نام انسان که یدک میکشند
جملگی مابه قیام وبه عقود
لعنت الله علی آل سعود
.الحمدلله رب العالمین
مرگ یک بار شیون هم یک بار.
الحمدلله الذی جعل اعداءنا من الحمقاء
ال سقوط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر