بازدید 8451
۱

تاثیر مصرف تخم مرغ بر خطر ابتلا به دیابت

کد خبر: ۱۰۱۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 17 November 2020

متخصصان سلامت در یک مطالعه جدید هشدار دادند: مصرف یک عدد تخم مرغ در روز خطر ابتلا به دیابت را تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، محققان استرالیایی با مطالعه روی ۸۵۴۵ بزرگسال چینی دریافتند که بین مصرف زیاد تخم مرغ و افزایش سطح قند خون ارتباط وجود دارد.

این درحالیست که پیش از این نتایج مطالعات حاکی از آن بود که مصرف تخم مرغ خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

این تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف منظم تخم مرغ در روز، فرد را مستعد ابتلا به بیماری دیابت می کند و این شرایط زمانی رخ می دهد که قند خون فرد بیش از حد بالا باشد.

محققان استرالیایی اظهار داشتند: رژیم غذایی یک عامل شناخته شده و قابل تغییر است که به بروز دیابت نوع ۲ کمک می‌کند بنابراین شناخت طیف وسیعی از فاکتورهای غذایی که ممکن است بر شیوع فزانیده این بیماری تاثیر بگذارد، حائز اهمیت است.

در حالیکه ارتباط بین مصرف تخم مرغ و دیابت اغلب از موضوعات مورد بحث بوده، این مطالعه با هدف ارزیابی مصرف تخم مرغ در طولانی مدت و خطر ابتلا به دیابت انجام شده است.

در این مطالعه اطلاعات مربوط به ۸۵۴۵ فرد بزرگسال در چین در فاصله سالهای ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۹ مورد بررسی قرار گرفت. از این افراد درخواست شد تا میزان مصرف تخم مرغ را ثبت کنند. همچنین تشخیص بیماری دیابت در آنان بر اساس نتیجه تست انجام گرفته در سال ۲۰۰۹ بوده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این تیم تحقیقاتی مشاهده کرد: مصرف زیاد تخم مرغ در دراز مدت - بیش از ۳۸ گرم در روز - احتمال ابتلا به دیابت را در بین بزرگسالان چینی حدود ۲۵ درصد افزایش داده است. اما در بزرگسالانی که بیش از ۵۰ گرم یا معادل یک تخم مرغ در روز مصرف داشتند خطر ابتلا به این بیماری حدود ۶۰ درصد بوده است. همچنین به گفته محققان این خطر در زنان در مقایسه با مردان بیشتر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بعد این همه عمر آخرشم نفهمیدیم تخم مرغ میل کنیم یاخیر؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر