بازدید 5620

هیچ کالای اساسی در گمرک نمی‌ماند

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: وضع ذخایر استراتژیک کشور در شرایط بسیار خوبی است و روند ورود کالا به کشور فوق العاده تسهیل شده و کالا در گمرک نمی‌ماند.
کد خبر: ۱۰۱۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳ 16 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبر گزاری صدا و سیما، عباس قبادی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به تسریع ترخیص کالا‌های اساسی از بنادر و گمرکات گفت: ۳.۷ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات بوده است، ۴ میلیون تن هم دیگر کالا‌ها بوده و الباقی هم کالا‌های کانتینری که در مجموع ۸.۳ میلیون تن کالا بود که با صدور دستورالعمل جدید، تا کنون ۱.۳ میلیون تن کالا ترخیص شده است، و حدود ۴۰۰ هزار تن در حال ترخیص است و حدود ۶۰۰ هزار تن کالا هم کار ترخیصشان در حال انجام است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: ۲۰۰ هزار تن برنج ماه‌ها در گمرک مانده بود که به سرعت حدود ۴۰ درصد آن ترخیص شده است.

او با بیان این که کالا‌های ترخیص شده همه کالا‌های اساسی (گروه یک) و کالا‌های گروه ۲۱ و ۲۲ و ۲۳ است افزود: تمام تلاش ما این است که کالا به وفور در بازار باشد وقتی کالا فروان در بازار باشد قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: همه کالا‌هایی که وارد می‌شود باید ثبت سفارش و ثبت آماری داشته باشد و بحث ارز آن هم تعیین تکلیف شده باشد.

میراشرفی رئیس کل گمرک هم با برشمردن آمار واردات کالا‌های اساسی و ضروری گفت: هیچ کالایی ترخیص نمی‌شود مگر به اعتبار ثبت سفارشی که انجام شده است.

او افزود: یک عدد کالای لوکس نباید وارد شود و نظارت این با گمرک است و ما حتی از ورود کالا‌هایی از این دست که حتی ثبت سفارش شده، کد رهگیری آن هم صادر شده و گمرک به لحاظ قانونی مکلف به ترخیص آن است، تا آنجا که توانسته ایم به لحاظ قانونی مانع ورود این نوع کالا‌ها شده ایم.

رئیس کل گمرک تاکید کرد: گمرک هیچ کالایی را بدون ثبت سفارش و ثبت آماری و کد رهگیری ترخیص نمی‌کند.
میراشرفی گفت: امسال ما نسبت به سال گذشته تا کنون ۹۰۰ هزار تن ذرت بیشتر ترخیص کرده ایم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان