بازدید 12094

کاهش ساعت مترو و اتوبوس سبب تشدید کرونا شد

رئیس شورای شهر تهران گفت: کاهش ساعت فعالیت اصناف و ناوگان حمل و نقل عمومی سبب افزایش ازدحام و تشدید شیوع کرونا شده است.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 15 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر با اشاره به بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی گفت:‌در بسیاری از کشورهای دنیا چندین روز جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی در نظر گرفته شده که شامل روزهای اهدای کتاب، کتاب و کتابخوانی، عاشقان کتاب و هفته کتاب است و گسترش این موضوع باید هر چه بیشتر در کشور ما مورد توجه باشد البته بسیاری از مردم در ایران نیز کتابخوانی برایشان اهمیت دارد.

وی در ادامه درباره تخلفات انجام گرفته در منطقه ۵ در زمینه قراردادهای مشارکتی گفت: این تخلفات مربوط به دوره‌های قبل و عمدتا دهه‌ گذشته بوده و اگر قصوری هم این دوره باشد مربوط به تداوم روند گذشته است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: همه مقصران باید مورد پیگیری قانونی و مجازات قرار گیرند و احقاق حق شهروندان پیگیری شود که ما تذکرهای لازم را در این زمینه داده‌ایم.

هاشمی درباره روند افزایش پاندمی کرونا گفت: به اذعان مسؤولان بهداشت و درمان کشور آمار فوتی‌ها در حال افزایش است و حتی صحبت از رسیدن آمار فوتی‌های روزانه به عدد هزار شده و این در حالی بوده که محدودیت‌های ستاد مقابله با کرونا تأثیر جدی در کاهش ترددها و رفتار مردم ایجاد نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش فعالیت اصناف و ساعت تردد وسایل حمل و نقل عمومی ازدحام جمعیت ایجاد شده که تشدید شیوع کرونا را به همراه داشته است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت نه تنها به پیشنهاد شورا بلکه به تأیید مجمع نمایندگان تهران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و حتی استانداری رسیده و بررسی‌های کارشناسی در این زمینه انجام گرفته است مسیرها مشخص و طی شده و در حال حاضر از رئیس‌جمهور توقع اجرا وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۷
چرا مترو تو این شرایط فعال است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
رفت و آمد مردم با چی انجام بشه اون وقت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
این یک اصل هستش که هر چقدر ما ساعت تردد را کم کنیم ازدحام بیشتر میشه . برعکس ما باید تا جایی که میتونیم ساعات تردد را زیادتر کنیم تا ازدحام بیاد پایین
اصلا جای نگرانی نیست مردم کرونا می گیرن تعداد مردم کاهش پیدا میکنه مشکل ازدحام برطرف میشه درآمدتون هم کم میشه ولی اونم جای نگرانی نداره کرایه ها رو میکشین بالا حله.
ریس جمهور خودش قرنطبنه است پس مشکلی نیست مردم برن به جهنم
سیستم دولتی خصوصا در بخشهای مالیاتی و بیمه و امور تجاری بشدت فعالین اقتصادی و هر جا که بویی از پول در آن به مشام میرسد را با مطالبات عجیب و خارج از قاعده و دستورالعملی های پیچیده غیر منطقی بمراتب بیش از دوران قبل کرونا تحت فشار قرار داده و لاجرم این فشار به کارکنان و مردم منتقل شده و تبعات ارتباطاتی و تردد و تجمعات گسترش اپیدمی را باعث شده و آثر اجتماعی آن به سطوح خانوادگی و ... منتقل شده است.
شهرداری وشورای شهر بایستی ساعت ترددمتفاوت درطول روز برای کلیه مشاغل ودانش آموزان ودانشگاهیان تدوین واجرایی نماید یعنی درساعات مختلف مردم ازخانه بیرون ودرساعات مختلف به خانه برگردند، اونموقع مشکل ترافیک و آلودگی هواو مترو و اتوبوس شهری و.... حل خواهد شد
یعنی واقعاً باید تاسف خورد به حال تصمیمات خلق الساعه ، هر بچه مدرسه ای میدونه وقتی ساعت کار مترو کاهش پیدا کنه ، تجمع میشه ، این کارشناس هایی که این طرح رو دادن دادگاهی کنید ، بزارید بفهمن در قبال تصمیمات اشتباه باید پاسخگو باشند .
از مسئولینی که قادر به اداره یک کوچه و یا یک محله نیستند چه انتظاراتی دارید؟
به خاطر این طرح کاهش ساعات کار حمل و نقل عمومی شغل بنده در معرض خطر قرار گرفته ضمن آن که همه افرادی که مثل من هستند در لحضه آخر تراکم جمعیتی را بالا برده ایم و این امر خطر سرایت را بیشتر نموده است.
آقای روحانی الان توی یک حالت خلسه و لمس شدگی مزمن بدلیل 8سال استقرار بر روی صندلی ریاست جمهوری و یا با لباس تیم ملی جلوی تلویزیون قراردارند . نه حسش هست نه دیگه وقتی برای جبران دارند . امیدشان به بایدن بود که ایشان هم یواش یواش دارند آب پاکی رو میریزند روی دستشون.
آقا حوصله داری یه چیزی میشه دیگه حال رو دریاب
واقعا مسخره هست. بجای دو شیفته کردن برخی مشاغل، افزایش ساعات کار حمل و نقل عمومی. افزایش تعداد واگن های مترو و افزایش تعداد اتوبوس دارن کمترشون میکنن. باید کاری کرد تراکم کمتر بشه نهکه همه بصورت فشرده کاراشونو بکنن و جمعیت شلوغتر بشه. این تعطیلی هم مخصوص جاهای خاصه. وگرنه بانکهای دولتی مثل روزای عادی کار میکنن
حالا فهمیدید که چرا وضع مملکت به این شکل درامده چون تصمیمات کلان کشور هم همینطوری گرفته می شود یک شبه
این چه شهرداری و شورای شهریه که نمیتونه یه تصمیم قاطع و اجرایی برای شهر بگیره و تصمیماتشون باید بره یه جای دیگه برای تصویب و اجرا؟
اون کلمه شهر رو از اداراتتون پاک کنید وقتی در حد محلات هم قدرت اجرایی ندارین!
رک و بی پرده بگم. مسئولین محترم ظاهراً دوست ندارن کرونا ریشه کن بشه وگرنه از بین بردن آن کار راحتی است. البته منظورم نه تنها مسئولین ایران بلکه کل دنیا دوست ندارن از بین بره.این طبقه بندی کردن مشاغل و این قوانینی که میگذارند فقط برای سردرگم کرده ولت غیر
بدتر شلوغ تر شده ترافیک که هیچ خبابونا فقل شده دو هفته دیگه گندش در میاد
من نمیدونم کی این تصمیماتو میگیره؟!! تا وقتی دولت و دستگاها نخواهند و نتونن هزینه کنن وضع همینی هست که میبینین، تازه بدتر هم خواهد شد، اون کشورهایی که دیدین تونستن، هزینه کردن، دیگه شرمنده این مریضی دلار نیست که بخوان دست کنن جیب مردم از مردم هزینه کنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی