تکنیکال «همراه» چه می گوید؟

معاملات در نماد همراه روز گذشته بسیار خوب دنبال شد و قیمت در مثبت 3.5 درصد بسته شد. به لحاظ تکنیکال آیا زمان مناسبی برای ورود به نماد همراه است؟
کد خبر: ۱۰۱۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 13 November 2020

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، همراه اول در معاملات روز چهارشنبه با ثبت 4.2 میلیون برگه سهم روز مثبتی را داشت به طوری که طی معاملات بازار در دامنه مثبت قرار داشت و حتی زمانی که در میانه های بازار طرف عرضه دست بالا را داشت و بسیاری از سهام بازار با فشار فروش تا درصدهای منفی کامل هم معامله شدند، نماد همراه با معاملات بهتر و موقعیت مناسب تری که توضیح خواهیم داد همچنان مثبت ماند تا در بخش پایانی بازار به صف خرید برسد و قیمت با مثبت 3.5 درصد بسته شود.

حالا پرسش این است که آیا همراه به لحاظ تکنیکالی به نقطه مناسبی جهت ورود رسیده است یا اینکه باید منتظر اصلاح قیمتی بیشتر این نماد ماند؟

تحلیل تکنیکال «همراه» چه می گوید؟

تکنیکال «همراه» چه می گوید؟ بخریم یا نخریم؟

همراه اول در چند ماه اخیر با اصلاح خوبی که از اوج خود در تابستان داشته است ( اندکی بیش از 65 درصد)  اکنون در محدوده حمایتی بسیار مناسبی قرار دارد. محدوده 2600 تومان حمایت بسیار خوبی برای همراه اول محسوب می شود و امید آن است که با توجه به ظهور نشانه های مثبت در نمودار و اندیکاتورها طرف خرید بیش از قبل قدرت بگیرد و در همین حوالی کف حمایتی مناسب و محکمی برای سهم شکل بگیرد. با توجه به توضیحات بالا بررسی سهم جهت سرمایه گذاری در این محدوده تا حمایت هندسی سهم بر روی 1800 تومان نقاط مناسبی برای خرید محسوب شود.

بین نمودار قیمت و اندیکاتور RSI واگرایی مثبت شکل گرفته است. در همین حال RSI به خط روند نزولی خود نفوذ پیدا کرده است که می تواند به صورت پیش رو، خبر از شکست خط روند نزولی در نمودار قیمت دهد و این یعنی اینکه زمینه رسیدن به قیمت های بالاتر برای همراه اول دارد شکل می گیرد. در کنار این موضوع حفظ موقعیت برتر خط آبی نسبت به خط قرمز ( خط سیگنال) در اندیکاتور Stoch RSI نشانه خوبی است که حاکی از بهبود عملکرد قیمتی سهم است.

با نگاهی گذار به نمودار قیمت متوجه یک الگوی هارمونی در آن می شویم که به احتمال زیاد به صورت سر و شانه در حال تکمیل شدن در حوالی قیمتی 2600 تومان می باشد و این نیز خود مهر تائیدی است بر پایان اصلاح حداقل از لحاظ قیمتی و نه زمانی تا خیال سهام داران را از بابت اصلاح بیشتر راحت کند و شاید در روزهای بعد به قیمت های بالاتر برسد.

 

منبع: نبض بورس (https://nabzebourse.com/)

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان