بازدید 8064
۴

آیا دوربین‌ها افراد بدون ماسک را جریمه می‌کنند؟

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در اتوبوس ها به افراد فاقد ماسک تذکر داده می‌شود و ابلاغ کردیم که ماموران به صورت رندومی اتوبوس ها را نگه داشته و تذکر بدهند.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ 01 November 2020

به گزارش «تابناک»، سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه گشت‌های مشترک پلیس، وزارت بهداشت، صنوف و ... در پی مصوبه و درخواست ستاد مقابله با کرونا در تهران ایجاد شده است، گفت: نزدیک به سه هفته است که تذکر و ارشاد و ... را شروع کرده ایم و حدود یک هفته هم هست که برخوردهای جریمه‌ای با صنوف و خودروها نیز در کنار تداوم تذکر آغاز شده و توامان ارشاد و جریمه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این موضوع سلامت جامعه در صدر ماموریت های اولویتی پلیس قرار دارد، ادامه داد: تامین امنیت توام با سلامت و تذکر به افرادی که پروتکل‌ها و مقررات را رعایت نمی‌کنند و جان و سلامتی دیگران را نیز به مخاطره می‌اندازند، در حال انجام است. طبق اعلام ستادملی مقابله با کرونا استفاده از ماسک از در منازل اجباری است و تمام شهروندان باید آن را رعایت کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تا کنون ده ها هزار تذکر داده شده است، گفت: همچین خودروها و صنوفی که پروتکل‌ها را رعایت نکرده بودند هم جریمه و پلمب شدند.

رحیمی درباره اینکه سرانجام جریمه عابران پیاده به کجا رسید نیز گفت: در مورد عابران پیاده فعلا فقط بحث تذکر مطرح است و گشتی های ما بیشتر به این افراد تذکر می دهند و اعمال قانون و جریمه ای مطرح نیست. البته همانطور که قبلا گفتیم افراد داخل خودرو حتما باید ماسک بزنند و تنها خودروهای تک سرنشین به دلیل عدم استفاده راننده از ماسک جریمه نخواهند شد، در غیر اینصورت به ازای راننده فاقد ماسک ۱۰۰ هزار تومان و به ازای هر مسافری یا سرنشینی که ماسک نداشته باشد، ۲۰ هزار تومان جریمه صادر خواهد شد.

وی درباره ساعات فعالیت گشت های نظارتی و تیم های پلیس نیز گفت: استفاده از ماسک برای تمام ساعات شبانه روز است و حضور پلیس و برخورد با تخلفات و جریمه ها نیز به شکل شبانه روزی انجام خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه آیا امکان بازداشت افراد به دلیل عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن پروتکل ها نیز وجود دارد یا خیر گفت: بحث بازداشت مطرح نیست و تنها تذکر و جریمه مطرح است.

به گفته رحیمی در مورد افراد سودجو، مجرمان، محتکران اقلام بهداشتی و ... برخورد متفاوت است و حتما بازداشت خواهند شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد اینکه آیا خودروی افراد فاقد ماسک با دوربین هم جریمه می‌شود یا خیر، گفت: بحث دوربین ها منتفی است و ماموران ما با چشم این موضوع را رصد می‌کنند.

وی درباره رعایت پروتکل‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص اتوبوس ها نیزگفت: در مترو که از ورود افراد فاقد ماسک جلوگیری می‌شود، در اتوبوس ها نیز به افراد فاقد ماسک تذکر داده می‌شود و علاوه بر آن ابلاغ کردیم که ماموران به صورت رندومی اتوبوس ها را نگه داشته و تذکر بدهند. در این بین بحث پیاده کردن مسافر مطرح نیست و تنها تذکر است.

رحیمی اضافه کرد: در تمام این موارد، ماموران پلیس اقدام به توزیع رایگان ماسک در میان شهروندان و به خصوص افرادی که امکان خرید و تهیه ماسک را نداشته باشند نیز کرده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نه، فقط به تار مو حساس است.
همه چیز توی این مملکت بلوف هست... کدوم دزد بدون سابقه را با این روش دستگیر کردن که الان میگن برای عموم جامعه میتونن با شناسایی تصویر جریمه کنند... فقط بلوف میزنن
منبع خوبی برای درامد دولته
وقتی با دستکاری دوربین و افزایش جعلی سرعت ده کیلومتری خودرو، بی جهت من را جریمه می کنید
فقز تذکر!!!
پس کی بایداین قوانین را اجرا کند پس این دوربین که موی مردم داخل ماشینشان می بینه و جریمه می کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان