بازدید 505170
سه روز مانده به انتخابات سراسری ۲۰۲۰ آمریکا

چه کسی پیشتاز است؛ ترامپ یا بایدن؟ / آخرین نظرسنجی‌ها و تحلیل آرای الکترال کاندیدا

روز جمعه، سی ام اکتبر، گزارش شد که تاکنون ۸۶ میلیون آمریکایی از طریق پست یا حضور در مراکز رای‌گیری، آرای خود را تسلیم کرده‌اند. این رکورد جدیدی برای رای دادن پیش از موعد طی ۱۱۰ سال گذشته در آمریکاست و انتظار می‌رود، میزان مشارکت در انتخابات به قدری بالا باشد که رکورد سال ۱۹۰۸ را بشکند.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 31 October 2020

چه کسی پیشتاز است؛ ترامپ یا بایدن؟/ آخرین نظرسنجی ها و تحلیل آرای الکترال کاندیدا

بین الملل تابناک: کمتر از سه روز به روز رسمی انتخابات سراسری در آمریکا، جو بایدن و دونالد ترامپ، دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه با سفر به ایالات‌ مرکزی این کشور، به دنبال جذب آرا از شهروندانی هستند که در انتخابات گذشته به آن‌ها روی خودش نشان نداده بودند.

تحلیلگران و رسانه‌های آمریکایی، با نزدیک شدن به ۱۳ آبان، روز انتخابات ریاست جمهوی ۲۰۲۰ این کشور، از هم اکنون وضعیت دونالد ترامپ در ایالات کلیدی را که پیش از این او در سال۲۰۱۶ توانسته بود با استفاده از آرای آن‌ها بر هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی وقت خود پیروز میدان باشد، دشوار می‌دانند.

شبکه خبری سی ان ان، وضعیت دونالد ترامپ در ایالات‌ میشیگان، آریزونا و ویسکانسین که روز گذشته به آن‌ها سفر کرده بود را نسبت به انتخابات ۲۰۱۶ میلادی متفاوت دانست.

تحلیلگر این شبکه خبری گزارش داد: بیماری کووید-۱۹ یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در ایالات حساس در این دوره از انتخابات است؛ دو ایالت آریزونا و ویسکانسین، روز گذشته بالاترین میزان ابتلا به این بیماری را ثبت کردند که تاکنون این شمار سابقه نداشته است؛ بنابراین ترامپ نمی‌تواند به پیروزی در این دو ایالت امیدچندانی داشته باشد.

دونالد ترامپ با سفر به مینه‌سوتا نشان داد که امیدوار است این ایالت را که سال ۲۰۱۶ با اختلاف کمی، به خانم کلینتون روی خوش نشان داده بود، جذب خود کند.

مینه‌سوتا که شهر مینیاپولیس آن در شش ماه گذشته و پس از مرگ جورج فلوید، کانون اعتراضات به خشونت پلیس و جنبش «جان سیاهان مهم است» بوده، به طور سنتی به نامزد‌های دموکرات رای داده است.

جو بایدن که از زمان همه‌گیری ویروس کرونا سفر‌های ایالتی خود را محدود کرده و مانند ترامپ میتینگ‌های بزرگ برگزار نمی‌‍کند، در چند روز باقی‌مانده به روز رسمی انتخابات (سوم نوامبر) سفر‌های متعددی را در پیش گرفته است. او روز جمعه علاوه بر آیوا، به ویسکانسن و مینه‌سوتا هم رفت و پر سفرترین روز کارزار خود را رقم زد.

بایدن که در نظرسنجی‌ها با حدود ۱۰ امتیاز در سطح ملی پیش است، در ایالات رقابتی و حساس، چون فلوریدا، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسن تنها حدود ۵ درصد یا کمتر با آقای ترامپ فاصله دارد و همین پیش‌بینی درباره نتایج نهایی انتخابات امسال را بسیار دشوار کرده است.

روز جمعه، سی ام اکتبر، گزارش شد که تاکنون ۸۶ میلیون آمریکایی از طریق پست یا حضور در مراکز رای‌گیری، آرای خود را تسلیم کرده‌اند. این رکورد جدیدی برای رای دادن پیش از موعد طی ۱۱۰ سال گذشته در آمریکاست و انتظار می‌رود میزان مشارکت در انتخابات به قدری بالا باشد که رکورد سال ۱۹۰۸ را بشکند.

بنا بر همین گزارش‌ها، از میان این ۸۶ میلیون رای، ۵۵ میلیون نفر پستی رای داده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که رقابت دونالد ترامپ و جو بایدن در ایالت تگزاس بسیار نزدیک است. دموکرات‌ها از سال ۱۹۷۶ تاکنون نتوانسته‌اند در انتخابات ریاست جمهوری در ایالت تگزاس به پیروزی برسند؛ تگزاس دومین ایالت پرجمعیت آمریکا محسوب می‌شود.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در ایالت تگزاس، هشت میلیون و ۹۶۹ هزار نفر رای داده بودند. این در حالی است که تا روز جمعه ۹ میلیون و پنج هزار نفر در این ایالت، زودتر از موعد رای خود را به صندوق‌ها انداخته یا پست کرده‌اند.

به گزارش رویترز، بیش از ۲۰ میلیون تن از کسانی که تا روز جمعه رای خود را به صندوق‌ها انداخته یا پست کرده‌اند، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ رای نداده بودند.

خبرگزاری بلومبرگ هم خبر داده است، علیرغم رکورد بی سابقه آرا پیش از موعد در سراسر آمریکا، مشاوران ارشد ستاد انتخاباتی جو بایدن نسبت به میزان مشارکت آفریقایی- آمریکایی‌ها و لاتین تبار‌ها در رای گیری پیش از موعد ابراز نگرانی کرده‌اند.

طبق این گزارش، دو سوم لاتین تبار‌ها در ایالت آریزونا، که برای رای دادن ثبت نام کرده‌اند، هنوز رای نداده‌اند. در ایالت فلوریدا نیز نیمی از لاتین تبار‌ها و سیاه پوستان هنوز رای نداده‌اند؛ اما بیش از نیمی از رای دهندگان سفید پوست رای خود را به صندوق‌ها انداخته یا پست کرده‌اند.

جدیدترین نظرسنجی‌ها

در حالی که روز‌های گذشته متوسط برتری بایدن در سراسر کشور ۹.۲ درصد بود، این رقم در روز جمعه و چهار روز مانده به پایان یا موعد رسمی انتخابات (۱۳ آبان) به ۸.۸ درصد رسید؛ بنابراین، بایدن با ۵۲.۱ درصد و ترامپ با ۴۳.۲ درصد در نظرسنجی‌ها ظاهر شده‌اند. به این ترتیب شانس بایدن همچنان بالاتر از ترامپ نشان داده می‌شود.

این وضعیت در ایالت‌های رقابتی به این شرح است؛

در آریزونا درصد حامیان بایدن از ۵۲ درصد روز گذشته به متوسط ۴۸.۷ درصد رسیده و موافقان ترامپ هم از ۴۴ درصد روز گذشته به ۴۵.۶ در امروز رسیده‌اند.

نظرسنجی‌های روز گذشته، وضعیت بایدن را در فلوریدا بین یک تا شش امتیاز مثبت نشان می‌دادند و برای ترامپ هم در یک نظرسنجی دو امتیاز مثبت در نظر گرفته شده بود که این وضعیت امروز به ۲ تا ۷ امتیاز برای بایدن و ۳ تا ۴ امتیاز برای ترامپ تغییر یافت.

میانگین موافقان بایدن در این ایالت ۴۸.۸ درصد و موافقان ترامپ هم به رقم ۴۶.۵ رسیده‌اند که نشان از برتری ۲.۳ درصدی بایدن دارد.

در جورجیا بایدن در روز گذشته ۴۸ تا ۵۲ درصد آرای شرکت‌کنندگان نظرسنجی را به خود اختصاص داده بود و سهم ترامپ هم ۴۴ تا ۴۸ درصد بیان شده است. این وضعیت برای امروز با اندکی تغییر برای بایدن به ۴۸.۴ و برای ترامپ به ۴۶.۸ رسید.

بایدن روز گذشته در میشیگان بین ۸ تا ۹ امتیاز از ترامپ برتری داشت که این رقم برای امروز به ۷ تا ۱۹ امتیاز رسید و ترامپ هم توانست در یک نظرسنجی سه امتیاز پیش بیفتد.

به این ترتیب متوسط امتیاز نامزد دموکرات در این ایالت در روز جمعه ۵۱.۴ درصد و برای نامزد جمهوریخواه هم ۴۲.۶ درصد ثبت شد.

در مینه‌سوتا بایدن در روز پنج‌شنبه ۱۱ تا ۱۳ امتیاز جلوتر بود که این رقم در روز جمعه به سه امتیاز رسید. اما متوسط نظرسنجی‌ها برای این نامزد ریاست جمهوری آمریکا ۵۰.۲ درصد برتری از رقیب ۴۲.۲ درصدی او نشان می‌دهند.

شرایط در کارولینای شمالی در روز گذشته برای پیشتازی بایدن یک تا هشت امتیاز را نشان می داد، ولی، روز جمعه رقابت بیش از گذشته در این ایالت تنگاتنگ شده بود، به گونه‌ای که متوسط برتری بایدن به ۲.۳ درصد رسید.

بر این اساس بایدن با ۴۹.۱ درصد در برابر ترامپ با ۴۶.۸ درصد در این ایالت پیشتاز است.

پنسیلوانیا هم شاهد پیشتازی بایدن با ۴۴ تا ۵۳ درصد در مقابل ۳۹ تا ۴۶ درصدی ترامپ بود، اما روز جمعه متوسط نظرسنجی‌ها، گویای برتری بایدن با ۵۰.۲ در برابر ترامپ با ۴۵.۱ درصد بودند.

وضعیت در ایالت همیشه قرمز تگزاس هم دوشادوش به پیش می‌رود و بایدن توانسته است در برخی نظرسنجی‌ها از ترامپ پیشی گیرد؛ هرچند متوسط داده‌های به دست آمده برای ترامپ ۴۸.۱ درصد در برابر بایدن با ۴۶.۹ درصد را نشان می‌دهند.

در ویسکانسین که روز گذشته بایدن با ۱۲ تا ۱۳ امتیاز جلوتر از ترامپ بود در روز جمعه با ۹ درصد برتری به کار خود ادامه داد. متوسط امتیاز‌های بایدن در این ایالت ۵۱.۸ درصد و برای ترامپ هم ۴۳.۴ درصد به ثبت رسیده است.

تحلیل‌های تازه از الکترال کالج چه می‌گوید؟

تارنمای اطلاع رسانی «ریل کلیر پالتیکس» ضمن به روز رسانی آخرین وضعیت نظرسنجی‌های انتخاباتی همزمان به تحلیل آرا در ایالات‌ مهم و کلیدی آمریکا پرداخته است.

این تارنمای خبری آمریکایی بنا بر ایالات جمهوریخواه و دموکرات تا پیش از اعلام نتایج نهایی به پیش بینی وضعیت دو نامزد ریاست جمهوری پرداخت.

بنا بر داده‌های «ریل کلیر پالتیکس» بایدن در ایالاتی که بطور «قطع»، «به نظر» و «تاحدودی» دموکرات هستند، بایدن را بنا بر آرا الکترال (هیات گزینشگران) این ایالت‌ها با ۲۱۶ آرا الکترال پیشتاز می‌داند.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ نیز در ایالاتی که بطور «قطع»، «به نظر» و «تاحدودی» جمهوریخواه هستند، می‌تواند ۱۲۵ آرای الکترال را به خود اختصاص دهد.

آخرین نتایج انتخابات آمریکا

تحلیل‌های ریل کلیر پالتیکس نشان می‌دهد که جو بایدن در ایالات کالیفرنیا، دلاور، ورمونت، مریلند، هاوایی، ماساچوست، نیویورک و واشنگتن دی. سی قطعا قادر است تا آرای الکترال آن‌ها را تصاحب کند.

ایالات حساس بلاتکلیفی ۱۹۷ رای الکترال

دراین میان ایالات فلوریدا، جورجیا، نوادا، تگزاس، آریزونا، پنسیلوانیا، اوهایو، آیوا، کارولینای شمالی، ویسکانسین، مینیاپولیس و مین از جمله ایالت‌هایی هستند که رای دهندگان آن نسبت به دو نامزد ریاست جمهوری همچنان مردد مانده که این ایالات بنا بر تحلیل‌های ریل کلیر پالتیکس مجموع دارنده ۱۹۷ الکترال کالج هستند.

اهمیت آرای الکترال ایالت فلوریدا برای رسیدن به حدنصاب ۲۷۰

سی ان ان روز گذشته در تحلیلی از وضعیت آرای الکترال نوشت که بدون ۲۹ رای الکترال ایالت فلوریدا ترامپ حتی بر فرض پیروزی در ایالات‌ دموکرات، باز هم قادر به جمع آوری حدنصاب ۲۷۰ الکترال نخواهد بود و راه بسیار دشواری برای پیروزی خواهد داشت.

وضعیت انتخاباتی آمریکا

بنابر قوانین موجود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نامزد پیروز در واقع با رای مستقیم مردم یا به عبارتی «آرای مردمی» انتخاب نمی‌شود، بلکه با پیروزی در هر ایالت که با رای مردم تعیین می‌شود، هر نامزد تعداد آرای الکترال تعیین شده برای آن ایالت را تصاحب می‌کند.

نامزد پیروز درانتخابات ریاست جمهوری باید از مجموع ۵۳۸ آرای الکترال بتواند حدنصاب ۲۷۰ رای را به دست آورد. در این میان ایالات کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا به ترتیب با ۵۵، ۳۸ و ۲۹ بالاترین آرای الکترال را نسبت به سایر ایالت‌های آمریکا دارا هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۲۳۱
چرا دست زن ترامپ مشخصه؟ واقعا که تابناک
پاسخ ها
omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
به امید پیروزی بایدن که این چرخه کثیف اصول گرا دموکرات یا اصلاح طلب جمهوری خواه که همیشه جلو همدیگه قرار میگیرن بشکنه یه نفس بتونیم بکشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بیمزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
راست میگه !
اگه یکی تحریک شد چی ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
ترامپ به طرز بهت آوری با فاصله نسبتا زیاد رای میاره
فقط باید حس کرد
فوز عظیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
ترامپ با توجه به اینکه به لابی صهیونیسم خوش خدمتی زیادی کرده مثل به شهادت رساندن سردار سلیمانی مطمئن باشید ترامپ برنده این انتخابات هست و کلا برگذاری این انتخابات جنبه
تبلیغاتی و نمایشی دارد و هیچ تاثیری در نتیجه کلی انتخابات
آمریکا ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
چیشاتو درویش کن عامو ترامپ برات قاطی مبکنه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
برادر خانم ترامپی، غیرتی شدی!؟ داداش، ملانیا شوهر کرد رفت هنوز بی خیال نشدی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
هماتورکه. حسن رای اورد ترامپ رای میاره صددرصد
برای ما مهم نیست ، چون برای ما اوضاع یکسان است .
هر روز گرانی و مشکلات جدیدتر ...

اما برای :
مسئولین ما مهم است .
برای آقازاده ها مهم است .
برای سلبریتی ها مهم است .
برای اختلاس گران مهم است .
.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
یعنی واقعا زمان اوباما که قیمت دلار 3000 تومان بود با الان که با تحریم نفت و بانک و ... قیمت دلار 30000 تومانه واسه تو فرقی نداره؟
خیلی کارت درسته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
اگر بعد از پیروزی بایدن، ترامپ شکایت کنه و کار به دادگاه بکشه چه اتفاقی می افته؟
کاش تابناک یک مطلب هم در این مورد می نوشتی.
ناشناس
| France |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
دقیقا
دیگه قبح این مسائل ریخته شده
تا اینایی که نام بردی هستند، وضع ما همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
برای اونور ابیهای که با کرسنگی دادن به مردم ایران در آرزوی به قدرت رسیدن هستند، مهم است
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
ناشناس 18:25 انصافا شما فکر می کنی هه گرونی ها بر میگرده به روسای جمهور آمریکا و مسئولین ما خدای نکرده مقصر نیستند ! دلار رفت رو سی تومن چون سیاست بانک مرکزی برای خالی کردن جیب ملت بود ! شمارو ارجاع میدم به سخنرانی وکلای مجلسمون !
همین انتخاباتی که میگویند اقایان برایمان فرقی نمیکند چه کسی رییس جمهور شود مهم است برای انتخابات کشور خودمان اینقدر وقت ومطلب نمیگذاشتند
به نظر میاد پرزیدنت ترامپ رای الکترال ویسکانسن رو تو مشت داشته باشه. فلوریدا به عنوان یک پرپل استیت اگه رنگ قرمز به خودش بگیره ترامپ ۴ سال دیگر هم کلید کاخ سفید رو تو جیب داشته باشه. باید دید.
پاسخ ها
خلج مرگ افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
پدرم خواب دیده دکتر دونالد ترامپ باز برنده میشه
اگرترامپ برنده نشد من اسممو میذارم غضنفر
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
علیک سلام ؛ غضنفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
قزنفر گفتم دلار نخر باد میکنه رو دستت.گوش نمیکنی خب.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
]چطوری عمو غضنفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
هفته دیگه می بینمت غضنفر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
بافرشادموافقم شک نکنیدترامپ مجددا انتخاب میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
باورکنید ازهرکی میپرسم دوست دارید چه کسی برنده بشه ۹۸ درصد میگن ترامپ !!!
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
رای میاره
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
حتما پست معاونت امنیتی یا اقتصادیشو گذاشته واسه شما
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
سلام مشت عضنفر امیدوارم یک نفر انتخاب بشه که کشور خودمون از رکود در بیاد واسه من فرقی نداره ولی واسه کشورم مهم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
تعداد لایک های مثبت جای تامل داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
یکشنبه ۱۱ ابان ساعت ۱۲:۲۲
با انتشار اخبار پیش افتادن ترامپ درایالتهای مهم وتعیین کننده فلوریدا و پنسیلوانیا روند کاهش قیمت سکه وارز متوقف وبازار مجددا صعودی شد درمقابل بورس سقوط کرد
دلار ۲۷۳۰۰
سکه ۱۳۱۰۰
بورس با ۲۶۰۰۰ واحد کاهش دوباره به کانال یک میلیون ودویست هزارواحدی سقوط کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
امروز بورس سقوط کرد ودلار وطلا سیرصعودی پیداکردند دلیلش هم پیشتازی ترامپ درایالتهای مهم فلوریدا وپنسیلوانیاست (:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
پیش بینی من به زبان فقانسوی (:
تقامپ بقنده میشه
دلاق میقه بالا
بوقس میقیزه پایین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
دلاردوباره به کانال ۲۸۰۰۰ تومان بازگشت وسکه هم در استانه بازگشت به کانال ۱۴ میلیون است
خدا کنه ترامپ دربیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
اونوقت که پدرت درمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
همین ترامپ با صراحت گفت آمریکا شهید حاج قاسم
سلیمانی را ترور کرد بعد می گین ترامپ
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
منم دوستدارم ترامپ رای بیاره اما اگه بایدن بشه بوس سوختن عربستان تا اینجا میاد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
ميدونى تابناك چرا مردم ما اكثراً طرفدار ترامپند ؟!
هامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
بخاطر ایوانکا خانم
اخر ججی شد ؟وزنه کدوم سمته؟ حتی خودتون هم ندونستید جی شد...
انشا الله که این لنتخابات باعث بیداری مردم آمریکا بشه و اطلاعات سیاسشون یه خورده بالا بره به قول راکفلر اگر مردم آمریکا می فهمیدن توی این کشور چه خبره مدت ها پیش انقلاب می کردن
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
یه جوالدوز به مردم ایران هم بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
آخه مرگ مغزی چخبره تو آمریکا اگه مردم مشکل داشتند هیچوقت نود درصد تو انتخابات شرکت نمی کردند اونم چن روز مونده هنوز به انتخابات
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
میخوان ببینن فضول کشورشون کیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
همین نحوه رای گیری ریاست چمهوری آمریکا یعنی دموکراسی غربی کشکی بیش نیست و اصولا دموکراسی برای دیگران خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
خخخخخ
برای ایران ترامپ در بدترین موقع رئیس جمهور شد و در بدترین موقع از کاخ سفید میرود ..در واقع بازنده اصلی پیروزی ۴سال قبل ترامپ و شکست امسال او ، مردم ایران هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
حرف شما صد در صد غلط است. شما دقت نمی‌کنید که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
براي مردم فرقي نميكنه چه اين باشه چه اون فقط براي اقازاده ها كه تو امريكا هستند فرق ميكنه اگه ترامپ باشه دلار به سختي به دستشان ميرسه
سرنوشت ما افتاده دست انتخابات آمریکا. مرگ بر آمریکا!
چرا به این روز افتادیم که کی رییس جمهور کجا میشه تا خوش بحالمون بشه یا برعکس؟
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
به یزدان اگر ما خرد داشتیم ، کجا این سرانجام بد داشتیم ؛ فردوسی
من که میگم لاریجانی پیروز میشه، خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
ولی من میگم غرضی
فقط میدونم ترامپ بشه دیگه نونم بزور گیرمون میاد
خدا خودش شر این ترامپ رو از سر مردم ایران کوتاه کنه اقتصادی عرض میکنم وگرنه خوب سیاسی نظرات متفاوته ولی اقتصادی به ضرر مردم محروم شده حسابی خدا ریشه کنش کنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
مردم ایران یا ....؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
آره تمامی مواد غذایی رو ترامپ گرون کرده تو راس میگی و رفیقات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
چی چی ؟؟؟؟؟
نه ترامپ مهمه نه بایدن امروز یکی از بهترین هنرپیشه های سینما از دنیا رفت
شان کانری
ماکه چیزی برای ازدست دادن نداریم.بحال مافرقی نمیکنه.فیل باشه یاخر.مردم ایران نان ندارن بخورن مهم اینه
ترامپ برنده هست
بایدن خسته است باید برود این آخر عمری بخوابد
گول این نظرسنجی ها رو نخورید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
نظرسنجی نیست تعطیل .. اینها نتایج انتخاباتشون زودرس مشخص شده...
بستگی داره چکاره باشی دلال و سرمایه دار و بورس باز حتما ترامپ بهتره . کارمندو بی کار و بی سرمایه وفلک زده حتما بایدن بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
نه اقا هر کدوم بشه فرقی به حال مردم ایران نداره .چون در سیاستهای کلی فرقی ن
افرادی که دل به انتخابات آمریکا بستند، اگر احمق نباشند حتما خیانتکار هستند.
فقد محمود
حداقل ترامپ جنگ طلب نیست بایدن ریس جمهور بشه جنگ طلبه خدا به دادمان برسه
هر کدامشان که هر چه بیشتر با دشمن ملت ایران دشمن باشد انتخاب بشود بهتر است
شاید به خاطر کرونا زودتر رفتن رای دادن!هان؟
چقدر بد ،،ملت ما دارن دعا میکنم ترامپ نشه،،،،،چون فکر میکنم نان شب دیگه گیرشون نمیاد،،،،ملت عزیز من ترامپ، بایدن نداره،،،،،،
دعا کنید دولت مردها ما روحیه جهادی وشهادت ،که از دست دادن دوباره بدست بیارن،،،اون موقع هست نه آمریکا ، و هیچ کشوری دیگه جلودار ایران اسلامی ما نیست،،،،،به امید آن روز،،،یاعلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
کاش از انصاف کاسب حبیب خدا و اتحاد و همدلی مردمم یادی میکردی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
حالت خوبه؟
درب بر همان پاشنه خواهد چرخید و هر کدام که بیایند فقط برای نو کردن لولا میایند.
تنها چیزی که ما رو نجات میده کار و تلاش مضاعف، قانون پذیری، صداقت و درستی، نخبه گرایی،رساندن حق به حقدار، ملاک قرار دادن شایستگیهای واقعی افراد بدون توجه به ظاهر و گفتار و مبارزه با رانت، فساد، رشوه و اختلاس است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
فکر میکنی مسولین این حرفا رو نمیدونن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
خواب داری می بینی؟
من می‌گم اگر رئیس جمهور ترامپ بشه خودمان را باید برای یک کشش قهرمانانه آماده کنیم. نرمش دیگه جوابگو نیست.
اگر 29 رأی فلوریدا آقای ترامپ ببرد، خطر سقوط خیلی زیاد می شود. در دورره قبلی فلوریدا نقش تعیین کننده را ایفا کرد و با وجود این که هیلری تقریبا سه میلیون رأی بیشتر داشت، ترامپ با گرفتن آرای الیکترال برنده اعلام شد.
باید واسه مردم ایرانم صندوق بیارن چه وضعشه, اینکه کی انتخاب بشه تاثیرش تر زندگی مردم ایران بیشتر از مردم آمریکا نمایان میشه ولی در آخر آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند خخخخخ
اینکه سیاست خارجی کشور طوری باشد که انتخاب یک مردم دیگر با هزاران کیلومتر فاصله و در یک مملکت دیگربرای ما موثرتر از انتخاب رییس جمهور خودمان توسط،خودمان باشد، جای تاسف فروان دارد. سیاست خارجی اگر بر اساس منافع ملی باشد اینطور نمیشود.
شما میخواهید بایدن شود مردم ترامپ الان هم میگید فلانی بر اساس رهیافت این مدت برعکس ان منظور نظر است در هر صورت امیدوارم هر کی می اید به نفع مردم باشد و این شرایط سخت برطرف شود مسئولین جز اینکه دعا کنیم کاری از دستشان بر نمی اید کاش حداقل حقوق های خودشان را میداند مردم تا وقت بیشتری برای دعا بگذارند .
همیشه اینطور بوده یکی خراب می کرده
یکی درست می کرده
ترامپ روابط دنیا را بهم ریخت
بایدن باید رابطه ها را درست کند
به دونالد ترامپ کمک کنید اگر تغییر در جهان را میخواهید ، فقط چند روز مانده .
خدا هممونو بیامورزه اجماعن بخونین فاتحه
مطالب دقیقی بود ممنون از ناشر ...
فارغ از هر نتیجه که به دست میاد همیشه ما باید هوشیار باشیم . ترامپ کسی بود که سیاستشو داد میزد و نظرشو میگفت اما ممکنه بایدن بخواد با پنبه سر ببره چون در هردو حالت آمریکا دشمن ایرانه و ما ملت باید هوشیار باشیم تنها سیاستی که میتونه دشمنی آمریکا با ملت بزرگ ایران رو خنثی کنه اتحاد و همصدایی مردم ایرانه که با دشمن باید مثل خودش رفتار کنیم . حرف زیاده واسه گفتن که جاش نیست ولی بخدا فقر کنونی و مشکلات ملت ایران ۹۰ درصدش کار امریکاست ۱۰ درصدش بی کفایتی و اختلاص مسئولان داخلی
ترامپ رئیس جمهور شک نکنید ولی پیروز میدان ملت ایران داریم خودکفا میشیم بایدین یا ترامپ برای ما نون واب نمیشن ولی خداییش با جو بایدن دلار سقوط میکنه ولی ترامپ بشه واویلا لیلی
هر چه بیشتر مرگ بر آمریکا گفتن بیشتر به سیاستش وابسته شدن، مسئولان با هم کنار میان این ماییم که سال به سال له تر میشیم بایدن بشه به نفع اقایون و اقازاده هاشون
حتی یک درصد هم احتمال ندید بایدن میشه
افراد طرفدار ترامپ در ایران شامل برخی پولداره و دلال ها واحتکار کنندگان طلا و ارز و‌مسکن و مایحتاج مردم اما
طرفداران بایدن در ایران شامل اقشار بی پول و افراد غیردلال می باشد
در آمریکا هم به همین نحو است
اما پیش بینی انتخابات بایدن. با اکثریت آرا برنده می شود چرا که از لحاظ تعداد گروه طرفدار بایدن اکثریت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
ناقلا خودت یعنی بی پول و غیر دلالی
با شعار استقلال و آزادی انقلاب کردیم .ولی الان چشممون به انتخابات آمریکاست .عجب..
ایرانی ها چقدر پیگیرن خخخخخخ خود آمریکایها پیگیر کار خودشون هم نیستن هههههه
این نیز بگذرد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
ولی چطور
این مهمه
به نظر من که بایدن از ترامپ هم بدتره.اگه بایدن برنده بشه تحریم ها دو سه برابر میشه.ولی وقتی ما نون نداریم بخوریم چه فرقی به حالمون میکنه که این باشه یا اون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
نظر نده وقتی نون نداری بخوری
ترامپ و بایدن در خباثت و دشمنی با مات ایران دو سر یک کرباسند .اصطلاحا سگ زرد برادر شغاله
شکی نیست که ترامپ رای میاره و عجیب اینه که رای مردمیش بمراتب بیشنر از دوره قبلی خواهد بود
و آرای الکترال که سرنوشت رئیس جمهور تعین میکنه بیشتر از دوری قبل خواهد داشت
هرچند خوب نیست ولی واقعیت تلخیست که اتفاق خواهد افتاد....
طبق نقشه ایالات آمریکا الترال نشان میدهدکه ترامپ رئیسی جمهورخواهدشد، البته این فقط یک حدس وگمان است ولی به نظرمیرسه ترامپ برنده انتخابات میشودبایدتا آخرین روزوساعت حتی دقیقه صبرکرد.
باور کنید سگ سیاه و سفیدش باهم فرقی نداره.البته با عذر خواهی از این حیوان وفادار به خاطر این قیاس.و از طرف دیگه ما چقد بدبخت شدیم که صبح و شبمون شده انتخابات آمریکا.
مهم داخل هستش
ما باید به فکر داخل باشیم
نظر سنجی ها باعث میشود طرفدار های کاندیدایی که در نظر سنجی ها کمترین ارا را دارند برای حمایت از کاندیداشون به صندوق های رای بیاند . بنابراین بایدن چون در نظر سنجی ها بالاتر است به احتمال خیلی زیاد ترامپ برنده انتخابات شود . مثل دور قبل که ترامپ تو نظر سنجی ها کمتر بود ولی برنده انتخابات شد . یا اصلاحات و اصول گراهای ما که به خاطر لج همدیگر خاتمی دو بار رئیس جمهور شد یا روحانی همچنین یا رفسنجانی
مردم ايران بدبخت شد روغن پيدا نميشه
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
البته روغن موتورم الان ۵۳درصد گرونتر شد
تو نگارش متن اصلی و کامنتها اشتباههای املائی زیادی هست؟؟؟
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
این جمله ی سوالیی که خودت پرسیدی از پایه اشتباس داداچ
اون کسانی که مردم ایران را به خاک سیاه نشوندن مسئولین ایران هستند نه آمریکا . مسئولین مرفه و بی درد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
درود بر شما
سلام ترامپ خیلی شفاف و روشن کارش رامی کنه وتمام حرکتهاش قابل پیش بینیه،اما بایدن با یک کوله پشتی حرکات پیچیده محدود کننده میاد همین دمکراتها بودند که داعش را بوجود آوردند که ما را ازبین ببرند وهزینه قلع وغمشون همه دنیا پرداخت کرد،ولی ایران خیلی بیشتر، به همین دلیل بایدن خیلی خطرناکتر از ترامپه.
انشالله ترامپ رای میاره.
دشمن ملت ایران چین است روسیه است پس ترامپ برای ملت ایران بهتر است
گفتن آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
فعلا که نون زن و بچه امان به همین آمریکا که غلط نمیکنه گره خورده
سایت داره نشون میده که بایدن با ا اختلاف برده بعد بعضی ها میگن ترامپ می بره این وضعیت عقل مردم ایرانه
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
مگه سایت درست میگه؟ از منفیات مشخصه
ای دادبیداد که ما ایرانیها چقدر زجر بکشیم خدایا خودت کمک کن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
خلایق هر چه لایق
خواستم سلام کنم ب عمو غضنفر
خخخ
خدایاا خودت ب فریادمون برس
فقط ترامپ
امریکا هیچ قلطی نمیکنه ..والا خیلی قلطا کرد ..کار نیس روعن نیست برنج نیس .روحانی دولتمردان سرتون بالا .فقط مرگ میفرستیم به کشورا ..مرگ بیشترنصیب خودمونشده.
سلام
دوستان به نظرت بنده باتوجه به نزدیک بودن رای هر ۲طرف یه جنگ داخلی تو آمریکا رخ خواهد داد که تاعید امسال طول میکشه
من نظرم اینه که هر رییس جمهوری ۸سال باید بمونه تا سیاست هاش به اجرا در بیاد،
محاله که ترامپ رییس جمهور نشه....
امیدوارم ترامپ در بیاد
مرگ برآمریکا
ترامپ راى مياره
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
ترامپ وعشق
باسلام مجددا ترامپ ریس جمهور امریکا صدرصد هر چند برای ایران فرقی ندارد
ترامپ رای نمیاره همینی که هست تمام
امیدوارم اقای پریزدنت ترامپ صلح طلب برنده بشه اواولین رئس جمهوری است که هیچوقت باهیچ کشوری جنگ نکردوآن خیلی مهم است
پاسخ ها
اهلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
سوخته رو شیره کن بهت نساخته
ترامپ درسته تند مزاجه ولی اهل دروغ نیست و به همه ی وعده هایی که در انتخابات قبلی داد عمل کرد.
هر کس از آنها بشود هیچ فرقی برای مردم عزیزمان ندارد
ایزی ایزی تامام تامام
برای ما فرقی نداره کدوم خر رئیس جمهور آمریکا میشه.
ولی اگه بایدن رای بیاره و ترامپ ادعای تقلب کنه،اوضاع آمریکا می تونه خیلی خراب بشه.
به هر حال،چه دموکرات،چه جمهوری خواه،هدف دوتاشون براندازی و تجزیه ایرانه،فقط روششون فرق میکنه،که البته این آرزو رو به گور می برند.
از کدام گرای حرف می زنید گرانی انحصاری نیست دستمزدها هم گران شده قدرت خرید مردم بالا رفته این را می شود از تحرک بازار احساس کرد در آمدها هم زیاد شده شما انتظار دارید با حقوق چند برابر نسبت به پارسال ارزاق را با قیمت پارسال بخرید چه خواسته تا بجاییست
ترامپ خودش داره میگه دیگه تهریمی نمونده که نکرده باشیم، تحریم دونمون پر شده!
بعد یارو میگه اگه ترامپ رای بیاره پدر ملت رو در میاره!!! گذشت اون موقع که مردم کوفه رو میترسونون که لشکر شام پشت دیوار شهره!!!
معاویه نباش حیله گر
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
تو پوستت کلفت شده خبر نداری
اگر شانس این ملت فلک زده هست ،باز این مردک بدکاره ازخودراضی انتخاب میشه .!!
به امید پیروزی بزرگ مرد تاریخ ( ترامپ بزرگ )
ترامپ
با توجه به طرفدار های زیاد بایدن باید رای بیاره ولی لحضه آخری بایدن کرونا میگیره ترامپ میشه رئیس جمهور
طبق گفته خودش هم اولین کشوری که بهش زنگ میزنه...
به ما بدبختا چه
خبرگذاری های داخلی طوری آمار میدن که منافع داشته باشه بر خلاف میل خبرگذاری ها ترامپ رای میاره این آماری که خوندین هم ساختگی هست چه ترامپ چه بایدن بیاد بالا واسه ایران فرقی نمیکنه مرگ بر آمریکا
اقااینقدرنگید ملت ازملت مایه نذارید ملت ایران باکسی دشمنی نداره.....؟
طرف اومده میگه روغن نیست...خخخخ.. ملت ما رو توروخدا... چی رو ب چی ربط میدن.. والله بخدا من دیشب رفتم فروشگاه روغن بود هرچی میخواستی.. دونه ای 8800.. چقدر خدای جو دادنن ملت
ب خدا خسته شدم ازاین زندگی میام تو گوگل حرف ترامپ وبایدن،میرم نیگا TV کنم ترامپ و بایدن، میرم تو جمع بشینم امریکا. ایران. روحانی . ترامپ. باید
کر بستونه نههه چ خبره
براساس فرقی نداره کدومش دربیاد یا نیاد مثلا فک میکنید دیگ این مملکت، مملکت قدیم میشه؟ ن بابا هیچی دیگه نمیاد سرجای خودش
سلام چرا فکر میکنی مردم رای میدهند مهندسی هر کشور روی جمهوری را تعیین می‌کند
الله اکبر ...لا اله الله
Trump
بایدن یا ترامپ فرقی نمکنه ما چهل سال در مقابل دشمن این مرز وبوم یعنی امریکاه مقاومت کرده ایم حالا شما دل بسته اید به انها بهتر مقاوم باشید چون خدا باشماست مگر شما شعار اول انقلاب را که .....استقلال ازادی جمهوری اسلامی را فراموش کرده اید
ما خدا را داریم نه امیدمون به ترامپه نه بایدن خدایی که با یک زلزله می تونه دنیا رو زیر ورو کنه وبا یک نظر نجات دهنده ی همه ی موجودات خدایا تو فریاد رس ما باش
فرقی نداره کی تو انتخابات امریکا برنده میشه سیاست امریکا ایران ستیزی هست هر خری هم که بیاد همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
سیاست ما چیه؟
گرانی و بد بختی کار دولت هستش تا مجبور به مذاکره با آمریکا بشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
آفرین
ادعای استقلال آزادی ، جمهوری اسلامی میکنیم
ولی برای مسئولان کشورمان ، و مردم ایران و حتی برای آینده ایران و برای گشایش اقتصادی و ....
همه ی ایرانی ها حتی بسیار حساستر از مردم آمریکا چشم و امید به انتخابات آمریکا چشم دوخته است و با دلهره تمامی اخبار مربوط به انتخابات آمریکا را بصورت لحظه ای دنبال میکنند و ایرانی با نگرانی و استرس بالا آنچنان پیگیر برنده انتخابات آمریکا هستند که حتی برای مردم آمریکا هم قابل تعجب شده
به هر حال اقتصاد ایران آنچنان زمینگیر شده
که ایرانی ها بشدت فقیر و نیازمند شده اند بطوریکه چشم و امیدشان را به آنتخابات آمریکا دوخته اند
بیشترازامریکا ماندارین استرس میکشیم تمام دنیا بدنبال طرح توسعه و پیشرفت وسرجرم کارخودشونن ماهم بسته به انتخابات آمریکا ومنتظر
من جواب اون دسته از عقل کل هایی میگن ترامپ و بایدن یکی است و برای ما مهم نیست و بقولی چرا باید ما اهمیت بدیم دوست محترم مثل پدر و مادر میمونه این یک واقعیت تلخه ک آمریکا فعلا ابر قدرت و از هر لحاظ تحمیل می‌کنه قدرتشو بر هر کشوری نع فقط ما دست بدعاییم کل دنیا دست بدعاست
نه ترامپ منجی ماس
نه بایدن
منجی های ما همین جا تو کشور هستن
ما چشم به انتخابات امریکا دوخته ایم هرکدام رییس جمهور شدن منتظر خوشامدگویی هستیم که ببینینیم چه بلاهایی میخواد سرما پیاده کنه
خدا فقط میتونه ب مردم عزیز کشورم کمک کنه
ب امید گوشه چشمی از پروردگار
یاحق
نکته تلخ این ماجرای انتخابات امریکا و چشم دوختن ایرانیان به انتخابات امریکا برای رفع فقر و بیکاری در ایران است آنچنان که گویی قرار است رییس جمهور ایران شود !
و دومین نکته تلخ این انتخابات امریکا ، حضور حداکثری ملت آمریکا در پای صندوق آراء و خلق رکورد بیسابقه حضور مردم آمریکا در پای صندوق آراء و مشارکت حداکثری در تاریخ امریکاست در شرایطی ایران در سال گذشته نیز رکورد مشارکت حداقلی تاریخ انتخابات جمهوری اسلامی را خلق کرد ! و یقینا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در ایران نیز چه بسا رکورد مشارکت حداقلی مردم شکسته شود !
وقتی ملتی سردارش را میزنند ونانشان را میگیرنند تا جانشان گرفته شود و۲۵۰ پایگاه در زیر سر ما دارنند باز منتظر انتخابات انها هستدند .باید بگویم اری ما بیچاره ایم من یک ارزو دارم اگر نادر بود یا هر سردار ازاده ای این پایگاه ها را با خاک وسربازان کثیفش یکسان میکرد
مرگ بر ترامپ
ببینید دولتمردان ما چی به روزمان آوردن که همه چشم به انتخابات آمریکا دوختیم اینم شد مملکت داری
الفاتحه
حالا خوبه این دشمنه ، اگه دوست بود چقدر بهش توجه میشد ؟ فکر نون باشین که خربزه آب است .
هر کدام آنها انتخاب بشه در درجه اول برای کشور آمریکا خدمت میکنند. پس ما باید دست به زانوی خود بگیریم.این است معنی استقلال.درود بر ملت آزاده ونجیب ایران.
پاسخ ها
parham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
تو 41 سال گذشته خسته نشدی اینقدر دست رو زانوی خودت گذاشتی؟؟؟حالا یک کم دستت رو بذار روی دیوار!!!؟
مردم بدبختی هستیم که سرنوشت خود را به انتخابات آمریکا گره زده ایم
اولویت اصلی ریس جمهور امریکا منافع مردم می باشد فرقی نمی کنه ترامپ باشه یا بایدن
آنوقت ما داریم له له می زنیم
برای ما هیچ فرقی نداره کی رای بیاره در هر دو صورت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند #مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
میای نظر میدی حتما یه غلطایی کرده که اهمیت میدی ها
هر کدامشان بشه انشالله بر به درک چه فرقی به حالل مردم بدبخت میکنه که اینقدر نطر میدید لعنت خدا بر هر دوشون
کاش چهارتاصندوق رای هم به ایران میفرستادن
با این دولت فعلی آمریکا مذاکره نکردین. اگر دولتش عوض شه مذاکره میکنین؟
اینایی که اروزی برد ترامپ قمار باز دارن فازشون چیه نکنه دلشون دلار ۵۰ تومنی و پراید ۳۰۰ ملیونی میخاد خخخ گوشی زیر ۲۰ تومنی هم میاد __ بایدن برنده میشه و ترامپ دست به خشونت و تشویش طرفداراش میزنه بزودی شاهد تظاهرات گسترده در ایالات متحده میشیم
پاسخ ها
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
اون قمار میزنه تو چی میزنی که حالت خوش نیست
اینا که میگند کاش ترامپ بیاد دلار خریدند میترسند ارزون بشه؟؟؟؟؟؟؟ واقعا که
گرونی وبدبختی دامن همه تون را جوری میگیره که کل دلارهاتون را باید بدید فقط دارو و نون بخریدید
فقط ایران خاک تو سر امریکا
من بارها تو تلوزیون ایران شنیدم به ترامپ اتهام زدن ایشون دیوونست مشکل روانی داره ... خواستم بگم این حرفا مصرف داخلی داره
اونایی که مقیم آمریکا هستن خودشون خیلی از ترامپ راضی هستن. باید باشید تا درک کنید، تمام حرفایی که ترامپ گفته از ابتدا درست بود. ضمنا" یک جامعه ۲۰۰ میلیونی که دنیای صنعت ، علم و نخبه هستش مگه ممکنه به یک روانی رای بدن؟ این درک ناقص جامعه ماست.
ترامپ با اختلاف پیروز انتخاباته.
کلا ده درصد مشکلات از تحریماته نود در صد از داخله
هرچند همون ده درصد حیاتیه اما تا خودمون نخوابم و دل ب کار نبندیم این وضع ادامه خواهد داشت.............
اگر واقعا مردمی باشهدبایدن میبره چون ۱۰ درصد پیشتره پیر خرفت.
انتخابات هیچ کشوری که مهم نبود چرا باید انتخابات امریکا مهم باشه
مسولین نگاه کنین ببینین چرا میزان مشارکت آمریکا در انتخابات بالاست ؟ فک کنم بررسی کردین فهمیدین یه کم خجالت بکشین
هر موقع این تبلیغ های مزخرف تابناک تو موبایل از بین بره اون موقع بایدن هم ریس جمهور می شه
به امید پیروزی ترامپ بزرگ
حساس ترین جامعه دنیا به انتخابات جاری ایالات متحده ٬ جامعه ایرانی ( از صدر تا ذیل) است
اونوقت تنها جامعه ای که ریپس می گه برا ما فرقی نمی کنه همین جامعه ( از صدر تا همون صدر) است!
اون بشه یا این فرقی باحال ما نمیکنه فقط آقایون باید جیب ها را کوچک کنن تا اوضاع ملت و مردم بهتر بشه
نه اینکه توی طلا ،دلار .بورس برای ما هر روز جیب تازه درست کنن که تمامی هم ندارد
حیف ملت فهیم و فراموشکار ما نیست که دوران جورج بوش و اوباما رو به خاطر نمیارن که چقدر وضعشون عوض شد!!؟
ترامپ شیر دل
بالاخره...
کلاه قرمزی یاپسرخاله؟!
ما از درون ضربه میخوریم ترامپ یا بایدن فرق نمیکنه
اونی که کلید دستش بگیره برنده میشه
خودتونو با این شعار ها گول نزنید برنده ترامپه، میبینید با ایران چی کار میکنه، در ضمن تورم و گرانی ببشتر داخل خود ایرانه خودشون عمدی گرون میکنن، تا بشنون ترامپ در اومده؛ قبل ترامپ خودشون تحریم میکنن
سلام هم وطن ...بخدا سگ زرد برادر شغاله ..هر کی که شددر حال من تو هیچ تاثیری نداره ..اخه نیمدونم چرا برنده شدن یگ زرد امریکایی رو به سرنوشت کشورتون ربط میدین ..کار از جایی دیگه خرابه ...
ما ایرانیا یه ضرب المثل داریم که میگه :
سگ زرد برادر شغاله
چاروز دیگه انتخابات چین وروسیه وهم برای ما مهم میشه
متأسفانه رهبری فعلی آمریکا یعنی ترامپ با ترور شهید سلیمانی در زمره شقی ترین انسانهای سفاک است اما بایدن هم یک فرد مرموز که بسیار بدتر از ترامپ است چراکه اجماع جهانی را علیه ایران اسلامی سعی میکند به دست آورد و خدا کند جنگ داخلی آمریکا آغاز بی پایان داشته باشد.
ترامپ یا هر کس دیگه ،تا کی باید آقای دنیا باشند ،علم صنعت تکنولوژی وووو و کی باید مهار بشن ،ما ؟
صددرصد ترامپه
جدیدا چای هم نیست
خب ترامپ یا بایدن هیچ فرقی برای ما نداره داره؟؟

نه.
سلام برهمگی ترامپ صدرصد
اونی که سرنوشت کشورمون رو تعیین میکنه خود ملت ایرانه
نظرهارو میخونم خندم میگیره که چقدر سواد سیاسی ما مردم پایینه!!اون بنده خدایی که میگه انتخابات آمریکا چه ربطی به ما داره هنوز متوجه نشده که چقدر روی قیمت دلار فقط به تنهایی تاثیر گذاشته؟؟چطور ربط نداره؟!ما توی یک جزیره تنها وسط اقیانوس زندگی نمیکنیم که!
بابا اینا چیه میگین هیچ کدومشون نباید باشن سگ های ......آخه بابا ما میخوایم ریشه کن بشن
اولن ترامپ غمارباز نه شیردل اقای محترم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
دوما غمار نه قمار.
املا یاد بگیر
من اخیرا به یک نتیجه رسیدم وآن این است که هر کدام از اینها رای بیاورند رای خود را از مردم آمریکا گرفته اندورای یک جمعیت بی شمار قابل احترام است آنها هم بند گان خدا هستندوبه هر دلیل نا چار هستند در همین سیستم انتخاباتی یک نفر را انتخاب کنندپس به مردم دیگر کشور ها احترام بگذاریم
آگه آمریکا غلطی نکرده، پس ۱۰۰ درصد بدبختی الان مردم ،نسخه اش داخلیه،،اگه این بدبختیها نتیجه تحریمه پس ۱۰۰ درصد آمریکا تو کارش موفق بوده و غلطشو کرده .مردم گلابی نیستن.می فهمن.خودتونو هم گول نزین.
ضربه ای که رییس جمهور خودمان به ملت ایران زده از هیچ رییس جمهور بیگانه دیده نشده.
باز هم نظرسنجی و چرت و پرت سنجی های الکی و قلابی به نفع بایدن. جالبه 93 میلیون نفر تا حالا رای قطعی دادن اونوقت هنوزم داره نظرسنجی میشه و یک مشت چرندیات پوچ و خیالبافی که همیشه هم 180 درجه عکسش درست درمیاد از طرف بنگاههای دروغ پراکنی مثل CNN به نفع بایدن ابله گفته میشه و متاسفانه یه عده ای از خبرگزاریهای ایرانی هم با آب و تاب این دروغها رو روش مانور میدن.
تنها راه نجات کشور حمایت از تولید و تولید کننده است مشکل تولید هم سیاست نادرست بانکی است و واردات کارشناسی نشده درود بر ایران وایرانی
بایدن در بیاد خیلی بهتر از این ترامپ آشغاله
به امید پیروزی بایدن
صد در صد ترامپ
بسمه تعالی

با سلام من صمیمانه تسلیت می گویم واقعیت اینست که پیروز این ماجرا صهیونیستها هستند
چند تا مغازه و فروشگاه بزرگ رفتم هیچکدام روغن خوراکی نداشتند
مرگ بر ترامپ شغال،
ترامپ انشالله به ترکی
اگه ترامپ بشه بهتره که
اگه بایدن بشع میشه مثل دوره اوباما
دوباره اختلاسها توی کشور ما روی میگیره
ولی اگه ترامپ باشه تکلیف ما رو روشن میکنه
روشن نمیکنه به نظرتون!؟
بسمه تعالی

مشت می کوبم بردر پنجه می سایم برپنجره ها من به تنگ امده از همه چیز

اوضاع امروز امریکا شبیه کو فه زمان پسر مرجانه برای شناسایی و دستگیری جناب مسلم است
بایدن دوست
بایدن100درصد به امید خدا برنده میشه وتحریمهابرداشته میشه.
ما بدبخت نشدیم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی