بازدید 15748

توله شیر قاچاق در منطقه مرزی بانه کشف شد

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: با رصد اطلاعاتی یگان حفاظت، یک توله شیر حدود چهار ماهه که به صورت قاچاق به منطقه مرزی شهرستان بانه آورده شده بود، کشف شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰ 31 October 2020

به گزارش «تابناک»، شهاب محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تشکر از همکاری نیروی انتظامی اظهار داشت: در پی رصد هوشیارانه یگان حفاظت محیط زیست و توسط ماموران اجرایی بانه با همکاری پلیس در یکی از گلوگاه‌های سقز -- بانه از فردی متخلف این توله شیر حدود چهار ماهه کشف شد.

وی اضافه کرد: بدلیل نامساعد بودن حال این توله شیر ناشی از طی مسافت زیاد و تحت شرایط نامناسب قرار گرفتن از سوی متخلف، بلافاصله توسط دامپزشک کنترل و پس از تیمار و معاینات بالینی به سنندج منتقل شد.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: در نهایت، برای بررسی، تیمار کامل‌تر و تخصصی‌تر و تعیین تکلیف نهایی، توله شیر نجات یافته تحت مراقبت دامپزشکی در همه مسیر به سازمان حفاظت محیط زیست کشور انتقال داده شد.

محمدی با اشاره به اینکه فرد خاطی برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است، گفت: طبق ماده هشت آیین نامه قوانین شکار و صید؛ نگهداری، عرضه، خرید و فروش، صادرات و واردات گونه‌های حیات وحش بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و غیر قانونی است و با متخلفان وفق قانون برخورد و مجازات‌ نقدی و غیرنقدی در مورد آنها اعمال می‌شود.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان