بازدید 6649

جزئیات و زمان ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور اعلام شد

ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ۹۹ در دانشگاه یا موسسه پذیرش شده از ۱۴ آبان ماه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸ 30 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، نتایج نهایی پذیرش رشته‌های مختلف تحصیلی با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت‌دوم (شبانه)، دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام شد.

پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام ضرورت دارد از تاریخ ۱۴ آبان به سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند. عدم اقدام به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی آن‌ها از تحصیل تلقی خواهد شد.

نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی (بجز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) دانشگاه آزاد اسلامی همزمان از طریق سایت اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آن‌ها رفتار خواهد شد.

همچنین آن دسته از متقاضیانی که در مرحله اعلام نتایج رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (در تاریخ ۲۴ مهر ۹۹) در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار گرفته‌اند و هم اکنون نیز در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون قرار دارند، باید از دو رشته قبولی اعلام شده یکی را به دلخواه انتخاب و در آن رشته ثبت‌نام و به تحصیل بپردازند و ثبت‌نام در یک رشته تحصیلی به منزله انصراف از رشته دیگر تلقی خواهد شد.

بر اساس مصوبه بیست و سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ۲۴ تیر ۹۹، متقاضیانی که در ردیف قبولی نهایی مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی (رشته‌های بدون آزمون) قرار گرفته‌اند، چنانچه هم اکنون نیز در ردیف قبولی رشته‌های با آزمون هستند و تمایل به تحصیل در رشته‌های با آزمون را دارند، تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی موظف به همکاری با داوطلب و عودت مدارک و شهریه اخذ شده برای ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون هستند.

همچنین با توجه به برگزاری امتحانات جبرانی دوره پیش‌دانشگاهی (برای نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا پایه دوازدهم (برای نظام آموزشی ۳-۳-۶) در شهریور ماه، در صورتی که پذیرفته‌شدگان در زمان ثبت‌نام حسب مورد موفق به ارائه گواهی پیش‌دانشگاهی و یا گواهی پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه (نظام آموزشی ۳-۳-۶) نشوند، لازم است تعهدی مبنی بر ارائه گواهی فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۹ در دانشگاه محل قبولی بدهند. بدیهی است در صورت عدم ارائه گواهی مذکور تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۹ قبولی آنان لغو می‌شود.

پذیرفته‌شدگان باید با مراجعه به سامانه «تأییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» به آدرس https://emt.medu.ir فرم مربوط را تکمیل کرده و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کد پیگیری و تأییدیه پرداخت دریافت کنند. پذیرفته‌شدگان باید در مرحله ثبت‌نام الکترونیکی در دانشگاه محل قبولی، کد پیگیری دریافت شده از سامانه «تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» را در محل مشخص شده در سامانه ثبت‌نام درج کرده و یا در مراجعه حضوری به واحد ثبت‌نام دانشگاه محل قبولی ارائه کنند.

دانشجویان اخراجی آموزشی موضوع آیین‌نامه آموزشی و همچنین دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی (اعم از کاردانی عمومی و یا کاردانی) را اخذ کرده‌اند نیز مانند مقررات مربوط به دانشجویان انصرافی پس از تسویه حساب کامل با مؤسسه ذیربط و همچنین اداره کل امور دانشجویان داخل و صندوق رفاه دانشجویان وزارت ذیربط و در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه (برای برادران) هیچ محدودیتی در انتخاب رشته نداشته و حق ثبت‌نام در رشته قبولی اعلام شده را دارا هستند.
این متقاضیان می‌توانند تمامی تعهدات مربوط را پس از اتمام تحصیلات خود به صورت یکجا به انجام برسانند.

فارغ‌التحصیلان و یا هریک از دارندگان مدرک کاردانی (فوق‌دیپلم) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای، دانشگاه جامع‌علمی-کاربردی و یا دانشگاه آزاد اسلامی برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که حداکثر تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۹ و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ فارغ‌التحصیل شده‌اند:

۱. رشته تحصیلی آن‌ها مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه آزاد اسلامی باشد.
۲. رشته تحصیلی دوره کاردانی آنان فاقد دوره کارشناسی ناپیوسته باشد.
۳. در مهلت تعیین شده بعد از اتمام تحصیل و قبل از اعزام به خدمت در آزمون پذیرفته شده‌اند.

در صورت قبولی در رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی ذیربط و در مقطع بالاتر از کاردانی و با احتساب تعدادی از واحد‌های دوره کاردانی در دوره بالاتر به نحوی که حداکثر طول مدت تحصیل آن‌ها از کاردانی به مقطع بالاتر ۲ سال کمتر از طول مدت تحصیل طبق ضوابط وزارت متبوع در همان دوره تحصیلی باشد، قبولی آنان از نظر نظام وظیفه بلامانع است. در غیر این صورت قبولی‌آنان لغو می‌شود.

دارندگان مدرک کاردانی (فوق دیپلم دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی) که در هر یک از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول پذیرفته شده‌اند چنانچه در حین انجام خدمت ضرورت (وظیفه عمومی) هستند با ارائه گواهی از یگان مربوط مبنی بر اینکه دوران خدمت ضرورت (وظیفه عمومی) آنان تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ (برای هر یک از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول) و یا تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ (برای هر یک از رشته‌های تحصیلی نیمسال دوم) به پایان خواهد رسید، مجاز به ثبت‌نام در رشته قبولی اعلام شده هستند.

فارغ‌التحصیلان دوره‌های کاردانی (فوق دیپلم دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی) رشته‌های تحصیلی گروه آموزشی پزشکی (اعم از خواهران و برادران) که خدمات قانونی مقرر آنان (طرح لایحه نیروی انسانی) تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ به پایان رسیده باشد، مجاز به انتخاب رشته‌های نیمسال اول و دوم بوده‌اند و فارغ‌التحصیلان دوره‌های مذکور که خدمات قانونی مقرر آنان تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ به پایان می‌رسد، منحصراً مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دارای پذیرش برای نیمسال دوم سال تحصیلی بوده‌اند.

آن دسته از دارندگان مدرک کاردانی (فوق‌دیپلم) رشته‌های تحصیلی گروه آموزشی پزشکی که خدمات قانونی مقرر آنان تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ به پایان نخواهد رسید، مجاز به ثبت‌نام در رشته قبولی (پذیرش برای نیمسال دوم سال جاری هم) نبوده و قبولی آنان لغو خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی