اصلاح شاخص کل تا کجا ادامه خواهد یافت؟

در دقایق ابتدایی معاملات روز جاری شاخص کل بیش از 22 هزار واحد کاهش یافت اما در ادامه و با معاملات خوبی که انجام شد شاخص کل توانست بخشی از این کاهش ارتفاع را جبران کند. پرسش این است که شاخص کل از نظر تکنیکالی در مسیر سقوط قرار دارد یا صعود؟
کد خبر: ۱۰۱۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ 28 October 2020

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، امروز شاخص کل بورس کاهش ارتفاع 13 هزار و 684 واحدی معادل 1 درصدی را تجربه نمود. البته شاخص کل در نیم ساعت ابتدایی بازار کاهش ارتفاع 22 هزار واحدی را هم به خود دید اما رفته رفته اوضاع بهتر شد و معاملات بهتر بازار در دقایق پایانی، باعث شد تا بازار با جو امیدوارانه تری به استقبال شنبه هفته بعد برود. ارزش معاملات خرد امروز در حدود 6.6 هزار میلیارد تومان بود که در مقایسه با روز گذشته رشد داشت. بنابراین می توان این گونه عنوان نمود که بازار از نظر حجم در مقایسه با چند روز قبل بهتر معامله شده است. اما نکته منفی تر بازار امروز این بود که در پایان معاملات معادل 1.3 هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد که با توجه به جمع شدن صف های فروش در بعضی از نماد ها طبیعی به نظر می رسید. به طور کلی، در میان مدت خروج پول برای بازار اصلا خبر خوبی نمی تواند باشد. در پایان معاملات روز جاری همچنان 279 سهم با صف فروش مواجه بودند و تنها 69 سهم با صف خرید معاملات خود را به پایان رساندند.

شاخص کل از نظر تکنیکالی در مسیر سقوط یا صعود؟

از نظر تکنیکالی شاخص به احتمال زیاد در موج چهار از چرخه بزرگ در حال اصلاح است که می توان گفت به احتمال زیاد بخش زیادی از این اصلاح از نظر قیمتی کامل شده است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید قیمت درون یک کانال نزولی اصلاح کرده که هدف نهایی اصلاح در آن محدوده بین 1.2 الی 1.1 میلیون واحد است اما قبل از آنکه قیمت به این محدوده برسد ممکن است بصورت یک ریزموج درونی در اصلاح شاخه بزرگ تر تا محدوده 1.35 الی 1.45 واحد رشد کند و پس از آن ادامه مسیر به سمت کف کانال نزولی را تکمیل کند.

از نظر اندیکاتور RSI بازار در موقعیت اشباع فروش قرار دارد بدین معنی که قدرت فروشنده ها نسبت به روزهای قبل کاهش پیدا کرده است البته این بدان معنا نیست که روند بازار برمی گردد چرا که ممکن است این وضعیت اشباع فروش تا چند روز یا چند هفته همچنان ادامه پیدا کند. اما می توان با رصد خط روند نزولی RSI (خط قرمز)، به این نکته پی برد که هرگاه روند نزولی شکسته شد اولین سیگنال تغییر روند بازار دریافت شده است.

در پایان نقاط حمایتی شاخص کل را می توان در گام اول 1.2 میلیون واحد، سپس در گام دوم 1.05 میلیون واحد دانست.

اصلاح شاخص کل تا کجا ادامه خواهد یافت؟

منبع: نبض بورس (https://nabzebourse.com/)

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر