بازدید 9646

جمهوری آذربایجان از آزادی شهر «قوبادلی» خبر داد

رئیس جمهور آذربایجان گفت که نیرو‌های این کشور در نزدیک مرز با ارمنستان یک شهر را به کنترل خود درآورده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹ 25 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان یکشنبه‌شب خبر آزادسازی شهر «قوبادلی» در استانی به همین نام را تأیید کرد.

او در حساب توییتری خود نوشت: «امروز ارتش آذربایجان در مناطق "زنگیلان"، "جبرائیل" و "قوبادلی" چند روستا و شهر "قوبادلی" را آزاد کردند».

نیرو‌های جمهوری آذربایجان ساعتی پیش طی ویدیوئی از آزادسازی شهر قوبادی، مرکز استان قوبادلی در مجاوزت ارمنستان خبر داده بودند.

رئیس جمهور آذربایجان بار دیگر بر تعلق منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی به این جمهوری استقلال یافته از شوروی تأکید کرد.

پیشروی نیرو‌های جمهوری آذربایجان بعد از تسلط بر آنسوی مرز با ایران، در حالی از جنوب منطقه قره‌باغ و غرب آن به سمت شمال همچنان ادامه دارد که وزیر خارجه این کشور به همراه همتای ارمنستانی خود برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس در منطقه کوهستانی حضور دارند.

«رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا یکشنبه‌شب گفت که گفتگو‌ها بین این کشور و وزرای خارجه جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

اوبراین گفت که ارمنستان پیشنهاد آتش‌بس آمریکا را قبول کرده و واشنگتن منتظر موضع جمهوری آذربایجان در این باره است و تلاش می‌کند باکو را برای پذیرش آن پیش ببرد
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر