بازدید 11390

اعلام آمادگی آذربایجان و ارمنستان برای مذاکره در مسکو

رئیس‌جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان آمادگی خود را برای نشستی در مسکو به منظور انجام مذاکرات حول مناقشه قره‌باغ اعلام کردند.
کد خبر: ۱۰۰۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۴ 20 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان امروز، دوشنبه به خبرگزاری تاس گفت: ما همیشه آماده دیدار‌هایی در مسکو یا هر مکان دیگر برای پایان دادن به این رویارویی و راه‌های حل و فصل مناقشه قره‌باغ هستیم.

علی‌اف تاکید کرد: آذربایجان آماده همه نوع تماس‌هاست. در این حالت من به شخصه هیچ دعوتی در این باره دریافت نکرده‌ام از این رو این سوال نباید از من پرسیده شود. پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری سابق نشست‌های سه جانبه بسیاری با رهبران ارمنستان و آذربایجان برگزار کردند، اما این تماس‌ها متوقف شدند.

رئیس‌جمهوری آذربایجان اشاره کرد، روسیه همیشه نقش مهمی در حل و فصل این نزاع ایفا می‌کند و دلایلی واقعی برای این مساله وجود دارند که از جمله آن‌ها دلایل تاریخی و جغرافیایی است لذا ما آماده هرگونه تماسی هستیم.

وی یادآوری کرد، کشورش فورا با پیشنهاد نشست وزیران خارجه در مسکو با مشارکت ارمنستان و روسیه موافقت کرد.

او ادامه داد: این مساله موضع ما را نشان می‌دهد، زیرا ارتش آذربایجان با موفقیت تاکنون بخشی از اراضی استراتژیک را آزاد کرده و نزاع از بیش از ۱۰ روز پیش شروع شده و توانمندی‌های دو طرف برای همه مشخص است و پیش‌داوری درباره روند بعدی تحولات بسیار دشوار است، اما به رغم آن ما وقت کشی نمی‌کنیم و پیشنهاد را رد نمی‌کنیم، بله ما آماده‌ایم.

نیکول پاشینیان نیز در گفتگو با تاس در پاسخ به سوالی درباره امکان دیدارش با علی‌اف در مسکو گفت: موضع ما مبتنی بر لزوم حل مناقشه ناگورنو- قره‌باغ به شیوه مسالمت‌آمیز است، اما متاسفانه آذربایجان با این دیدگاه موافق نیست. من آماده به کار گرفتن همه تلاش‌های ضروری از جمله رفتن به مسکو و انجام دیدار‌ها و مذاکرات هستم.

نخست‌وزیر پاشینیان تاکید کرد، با این وجود حل مساله باید براساس راه حل میانه باشد نه تسلیم شدن کامل یک طرف مقابل طرف دیگر.

پاشینیان ادامه داد: در صورت نبود آمادگی برای آن از سوی یک طرف نزاع ما آماده جنگ تا پاپان برای گرفتن حقوق ملت و شهروندان‌مان در ناگورنو قره‌باغ هستیم. این موضعی است که دولت و ملت ارمنستان و اقلیت‌های ارمنی دارند و به نظرم موضعی شفاف و سازنده است.

انتهای پیام
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار