بازدید 8962
۵

کنترل قیمت روغن و برنج در بازار

کلامی گفت: در شرایطی که مرغداران خواستار افزایش قیمت مرغ هستند، به زودی قیمت مصوب مرغ اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 12 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد رضا کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تامین نیاز بازار، ستاد تنظیم بازار مصوب کرد که ۳۰ هزار تن برنج از محل ذخایر استراتژیک در بازار توزیع شود.

او افزود: همچنین ۳۰ هزار تن روغن خام را در اختیار کارخانه‌ها قرار داده‌ایم تا روغن‌های مایع و نیمه جامد مورد نیاز مصارف خانوار به بازار عرضه شود. همچنین ۲۰ هزار تن روغن هم برای کارخانه‌های صنفی و صنعتی که مصرف کننده روغن هستند در اختیار سازمان‌های صمت قرار گرفت، اما دریافت این سهمیه مشروط به داشتن تاییده توزیع کالای تولید شده است.


دبیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: ۵ قلم کالای اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند و در شرایط فعلی بیش از ۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار فقط به این ۵ قلم اختصاص می‌یابد که در حال حاضر ۳ میلیارد و ۱۳۵ میلیون آن تامین ارز شده است.

به گفته این مقام مسئول، ستاد تنظیم بازار مصوب کرده زمان ترخیص کالا‌هایی که ارز آن تامین شده دیگر ۶ ماه و یک سال نباشد و ظرف حداکثر ۳ ماه ترخیص شوند.

کلامی بیان کرد: در خصوص مواردی که در گذشته انجام شده و زمان ترخیص آن‌ها ۶ ماهه بوده است، اگر تاخیر زمانی بین تامین ارز و ترخیص کالا ناشی از قصور وارد کننده نباشد، مشکلات صدور سوئیفت را پیگیری خواهیم کرد، اما اگر ارز تامین و منتقل شده باشد و آن‌ها رفع تعهد نکرده باشند، این موضوع نشان می‌دهد که این ارز صرف جای دیگری شده است.

او افزود: امروز مصوب کردیم که این فهرست در اختیار وزارتخانه‌های مربوطه قرار بگیرد تا ابزار‌های در اختیار برای اعمال قانون، مورد استفاده قرار بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
هر ریال برابر با 000003. دلار ! علی برکت الله!
بهتر نيس كنترل نكنيد!
بشنو و باور نکن ۴۰ سال فقط حرف بدون عمل
برنج هندی با ارز 4200 ای میاد قیمتش 20 تومنه!
اگـــــــــــــــر نهاده و غذای کبوتران و گنجشکان را هم دولت تامین میکرد .
گنجشک به قیمت قناری میزسید .....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر