بازدید 5841
۸

کانادا فروش تسلیحات به ترکیه را متوقف کرد

کانادا با اعلام تحقیق در مورد استفاده از فن آوری های نظامی این کشور در درگیری های ارمنستان و آذربایجان روز دوشنبه تعلیق صادرات تسلیحات به متحد ناتو ترکیه را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 06 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا فیلیپ شامپاین در بیانیه ای اعلام کرد که مطابق با کنترل صادرات کانادا و به دلیل درگیری های مداوم، من مجوزهای صادراتی مربوط به ترکیه را به حالت تعلیق درآورده ام تا فرصتی برای ارزیابی بیشتر وضعیت فراهم شود.

وزیر امور خارجه کانادا همچنین دستور تحقیق در مورد ادعاهای گزارش شده در رسانه های محلی مبنی بر استفاده سیستم های تصویربرداری و هدف گیری کانادایی در هواپیماهای بدون سرنشین بدون سرنشین توسط آذربایجان در درگیری با ارمنستان صادر کرد.

طرفداران کنترل سلاح به تازگی گزارشاتی در مورد فروش دوربین های تحقیقاتی به ترکیه متحد نزدیک آذربایجان منتشر کرده اند.

پیش از این کانادا در اکتبر (آبان) سال 2019 پس از حمله به کردها در شمال سوریه از مسدود کردن صدور مجوز صادرات برای محموله های نظامی به ترکیه خبر داد.

بامداد ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سرگرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای نیروهای ارمنستان را آغاز کننده درگیری و نخست‌وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغاز کننده حمله دانست.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زده و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.

در سال ۱۹۹۳ میلادی، به دنبال درگیری‌های چهارساله نظامی دو کشور، برخی دولت‌های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری «گروه مینسک» سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان دوطرف مناقشه برقرار شد، اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
کانادا جان 30سال مذاکره بی نتیجه بوده و 4 قطعنامه برای خروج ارمنستان از قره باغ صادر شده؛ راه حل دیگری دارین ارائه بدین بفرمایین، خاک رسمی و بین المللی کشوری توسط کشور دیگر اشغال شده چیکار باید بکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ترکیه جانت در حال وارد کردن تروریست هایسلفی به متاطق مرزی ایران هستند. انقدر غیرت داری که متوجه موضوع بشی یا بی غیرتی؟
چند میلیارد دلار تا الان سلاح در جنگ قره باغ مصرف شده ۲۰ میلیارد دلار یا کمتر یا بیشتر
کانادا چی داره که ممنوع بکنه ترکیه خودش به کانادا سلاح میفروشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
بر اساس کدوم سند و مدرک معتبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
اینم از اون اراجیفی بود که جماعت شما مگر بزنه. ترکیه در حال ووارد کردن تروریست های سلفی به مناطق مرزی ایرانه. غیرتت اجازه میده یا بی غیرتی؟
معلوم شد که کانادا هم مستعمره فرانسه هست و داره با سیاست های فرانسه پیش میره. ما را باش که آرزوی رفتن به کانادا را داشتیم. کشوری که تحت سلطه یه کشور دیگه هست. من که کلا کانادا را از ذهن خودم کاملا پاک کردم. بدرود کانادا
یاد برخورد کانادا با عربستان افتادم و کلی خندیدم
عربستان کلن اجناس وارداتی از کانادا رو ممنوع کرد و کانادا به شکر خوردن افتاد خخخ

اینا برای جان مردم خاورمیانه و کلن جهان سوم هیچ ارزشی قائل نیستن فقط منافع خودشون رو میدونن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی