پول سهامداران در این نماد عرضه اولیه شده، بلوکه شد!

چند روزی است که میزان نقدشوندگی در بازار سرمایه افزایش یافته است اما همچنان برخی نمادها در صف فروش قفل می باشند و حقوقی های آن ها هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهند.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 04 October 2020

دو روزی است که اوضاع بازار سرمایه تا حدودی بهبود یافته است و تقریباً بیشتر نمادها از صف فروش خود را جدا کرده اند و بعد از مدت ها توانسته اند میزان نقدشوندگی خود را افزایش دهند.

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در این بین برخی نمادها همچنان نیاز به بازارگردان دارند تا خود را از قفل صف فروش خارج کنند. نکته جالب در بررسی برخی نمادهایی که قفل صف فروش می باشند این است که یکی از نمادهایی که به تازگی عرضه اولیه شده است و حدود دو ماه و نیم از عرضه اولیه آن نگذشته است همچنان در صف فروش قفل است و حتی حجم مبنا را هم نمی تواند پر کند.

در 29 تیرماه سال جاری بود که اطلاعیه عرضه اولیه سهام شرکت تولید نیروی برق آبادان با نماد آبادا منتشر شد. در این اطلاعیه آمده بود که شرکت تولید نیروی برق آبادان 300 میلیون از سهم خود معادل 12 درصد از کل سهام شرکت را از طریق عرضه اولیه وارد بورس خواهد کرد. از این میزان سهم تنها 250 میلیون سهم به عرضه عموم رسید.

در روز چهارشنبه مورخه 1 مرداد ماه 1399 عرضه اولیه آبادا انجام شد و به هر کد بورسی حداکثر 48 سهم در سقف قیمتی 1550 تومان تخصیص یافت که معادل حدود 75 هزار تومان بود.

این نماد از مورخه 3 مردادماه 99 تا مورخه 2 شهریور ماه 99 صف خرید بود و روند صعودی قیمت را تجربه کرد و در این مدت به سقف قیمتی 3491 تومان رسید.  از 3 شهریور ماه اما صف خرید این نماد شکسته شد و در نهایت این نماد در 29 شهریور ماه به صف فروش رسید! از 29 شهریورماه تا به امروز مورخه 13 مهر 99 این نماد با صف فروش مواجه است و حتی برای یک بار هم نتوانسته است که قفل صف فروش را بشکند و حقوقی های آن تلاشی برای این کار هم انجام نداده اند. معاملات آبادا در روز به گونه ای است که حتی نمی تواند حجم مبنا را پر کند و این نماد نقدشوندگی بازار را زیر سئوال برده است. به نظر می رسد که آبادا با سهام شناور 12 درصدی نیاز به یک بازارگردان دارد تا حداقل پول سهامدارانی که در این نماد بلوکه شده است، نقد شود.  بازدهی این سهم در یک ماه گذشته حدود منفی 29 درصد بوده است.

پول سهامداران در این نماد عرضه اولیه شده، بلوکه شد!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل