بازدید 19834
۹

تصویری متفاوت از موشک‌های بالستیک ایران با سرجنگی‌

«کلاهک بارانی» موشک‌های بالستیک ایران برای اولین بار در نمایشگاه دائمی دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمد.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 01 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، در تصویر زیر کلاهک بارانی موشک‌های بالستیک برد متوسط و بلند در سمت راست تصویر قابل مشاهده است.

در صورت جدا شونده نبودن سرجنگی موشک، وجود قابلیت هدایت و تصحیح مسیر برای کلاهک بستگی به خود موشک دارد.

بنا به گزارش تسنیم،‌عمده موشک‎های بالستیک برد متوسط و بلند ساخت ایران تا پیش از دهه ۱۳۹۰ با استفاده از سامانه کنترل بردار رانش، کنترل می‎شدند و سرجنگی آنها چه از نوع جداشونده و چه غیرجداشونده فاقد قابلیت هدایت و کنترل تا انتهای مسیر بود بنابراین پس از اتمام سوخت و خاموش شدن پیشران، قابل هدایت و کنترل نبودند.

از اینرو این سرجنگی‌ها به صورت ذاتاً‌ پایدار طراحی می‎شدند تا پس از ورود مجدد به جو و ایجاد نیروهای آیرودینامیکی بر اثر حرکت هوا روی بدنه سرجنگی به سمت زمین جهت گرفته و به مختصات انتهایی مسیر حرکت خود با یک درصد خطای احتمالی برسند.

با رونمایی از موشک عماد در سال ۱۳۹۴ که وجه شاخص آن، ساخت سرجنگی جداشونده با قابلیت هدایت و کنترل تا انتهای مسیر بود، موشک‌های برد بلند ایرانی «نقطه زن» شدند. این سرجنگی به صورت یک ماژول جداگانه قابلیت تطبیق با موشک‌های قدر و سجیل را نیز داشت.

سرجنگی موشک های مختلف ایرانی از سمت راست: شهاب-۳، قدر، سجیل، عماد و خرمشهر-۱

به مرور و تا چند سال بعد، برای موشک های شهاب-۲ و قیام نیز سرجنگی های با قابلیت هدایت تا انتهای مسیر و توان نقطه زنی توسعه پیدا کرد. همین روند برای موشک خرمشهر نیز طی شد و پس از نمونه اول آن با سرجنگی مخروطی ساده، سرجنگی مشابه عماد برای خرمشهر-۲ با قابلیت نقطه زنی و کنترل تا انتهای مسیر توسعه داده شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹
گیرم در بعد نظامی به شوروی برسیم اما چیزی که باعث فروپاشی شوروی شد اقتصاد ضعیف بود. پس پیشرفت نظامی در کنار پیشرفت اقتصادی خوبه نه فقط نظامی اونم وابسته به کشورهای دیگه نباشه
پاسخ ها
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
شما چه می فهمید قدرت نظامی ، استقلال نظامی یعنی چه شدیدترین تحریم های جهان را وضع کردند که فلج شویم ، فعلن تو خیلی چیزها بزرگترین تولید کننده و صادر کننده ایم از مواد غذایی گرفته تا محصولات کشاورزی ، مصالح ساختمانی و توی داروسازی تقریبا خودکفاییم 97 درصد نیاز کشور را خودمان تولید می کنیم . نیاز نظامی و تجهیزات نظامی موشک و خودمون تولید می کنیم . تو خیلی چیزها صادر کننده ایم . تولیدات غذایی مون قادر علاوه بر کشور کل منطقه را سیر بکنه . کجای این اقتصاد اقتصاد فلج شده ای است ؟؟؟؟
از کیفیت پراید چه خبر؟
پاسخ ها
عباس
| Denmark |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
خودکفا باش اقتصاد امرز و فردا متغیر است مثل امریکا قویترین اقتصاد ولی یدفعه 40 میایون بیکار
تخم مرغ کیلویی چند؟!
توانایی دفاعی برای هر کشوری لازم است ولی قبل از آن رضایت داخلی مردم است ....
موشک "خرمشهر" درست شده است، ولی خود خرمشهر بعد از 30 سال درست نشده و هنوز یک مخروبه جنگی مانده است. شاید نیاز به بازنگری در اولویت هایتان داشته باشید.
مشکل کارت ملی برطرف شد؟ کی توزیع میکنن؟
آخه چه ربطی داره هرکی بایدوظیفه خودشو درست انجام بده قربونت
موشک چه ربطی به پراید وتخم مرغ داره؟؟؟
چون تخم مرغ گرونه پس موشکم بایدنسازیم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها