بازدید 3613

اهداء اعضای یک بیمار مرگ مغزی در شهرکرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن بیمار مرگ مغزی مرحوم اسماعیل بیاتی با رضایت خانواده نیکوکار بیاتی روز جمعه برای پیوند به بیماران نیازمند جداسازی شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 19 September 2020

به گزارش «تابناک»، فریدون رحمانی روز جمعه در گفت‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم اسماعیل بیاتی ۴۰ ساله از منطقه اشکفتک شهرکرد به دلیل خونریزی مرگ مغزی دچار مرگ مغزی شد و سحرگاه روز جمعه با رضایت خانواده سخاوتمند بیاتی، کبد، کلیه‌ها و نسوج وی اهداء شد.

وی ادامه داد: در طول هفته‌ای که گذشته این دومین مورد اهدای عضو در استان بوده است و واحد فراهم‌آوری پیوند عضو دانشگاه بر حسب وظیفه مقدس خود نسبت به فراهم‌آوری اعضای با ارزش بدن عزیز مرگ مغزی جهت پیوند به بیمار نیازمند عضو اقدام کرده است.

رحمانی تصریح کرد: این واحد بدون توجه به شرایط زمان و مکان، دلسوزانه مراحل شناسایی، بررسی و تایید مرگ مغزی، مراقبت و رضایت‎گیری و عملیات جداسازی و اهداء عضو را با دقت و وسواس تمام با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال تیم فراهم‎آوری پیوند عضو استان جایگاه مطلوب خود را در این حوزه حفظ کرده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ عمل اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

چهارمحال و بختیاری پس از تهران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد جزو پنج استان فعال کشور در اهدای عضو است.

سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند.

این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ نفر خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر