بازدید 22858
۴

ابتکار معلمان بوسنی برای جلوگیری از ابتلای دانش‌آموزان

معلمان یک روستا در بوسنی برای پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به بیماری کووید ۱۹ کلاس‌های درس را در فضای باز تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 09 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، معلمان مدرسه ابتدایی در روستای کاکونی بوسنی از تعطیلات تابستانی استفاده کردند تا برای دانش آموزان کلاس‌های درس در فضای باز بسازند.

"میرزا بگویچ" معلم زبان مدرسه کاکونی که یک هزار دانش آموز دارد گفت: در این روش هوای تازه برای معلمان و دانش آموزان فراهم می‌شود و به ما امکان می‌دهد آزادانه نفس بکشیم و کار کنیم.

همه گیری ویروس کرونا موجب شد ایده تشکیل کلاس در فضای آزاد توسط معلمان تسریع شود.

به گزارش رویترز، ساخت این کلاس که در مدت یک ماه صورت گرفت، پذیرای دانش آموزانی است که پس از ماه‌ها آموزش از طریق فضای مجازی به کلاس‌های درس باز می‌گردند و تا زمانی که شرایط آب و هوا اجازه دهد از این کلاس استفاده خواهد شد.

معلمان بوسنیایی در این طرح ده‌ها نیمکت چوبی ساخته‌اند که می‌تواند میزبان نمایش‌های مدارس نیز باشد. تخته سیاه بزرگی از دیوار آجری نیز مقابل دانش آموزان قرار دارد.

این مدرسه مانند سایر مدارس بوسنی کلاس‌ها را به گروه‌های کوچکتری تقسیم کرده تا فاصله میان دانش آموزان حفظ شود. همچنین برخی دانش آموزان در کلاس‌های درس شرکت می‌کنند و برخی دیگر برای جلوگیری از ازدحام جمعیت به صورت گردشی در خانه مشغول یادگیری می‌شوند.

استفاده از ماسک در هنگام ورود و خروج از مدرسه اجباری است، اما در صورت رعایت فاصله گذاری در حین درس می‌توان از آنان استفاده نکرد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در بوسنی تا کنون ۲۱ هزار و ۹۶۱ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۶۶۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اینا که جمعیتشون به اندازه یک کلاسه بقیشون کو؟
درسته به اندازه تعداد یک کلاس جمع شدند به نظرم زنگ نقاشی و زنگ هنر یا هر آموزش مهارت این شکلی رو حذف کردن و به بچه ها گفتن اونها رو توی خونه تمرین کنن و ریاضی و ادبیات و درس های سخت تر رو توی مدرسه تشکیل میدن و این طوری هر کلاس یک تا دو ساعت در روز تشکیل میشه و مدرسه می تونه برنامه ریزی کنه که دانش آموزان هر کلاس چه ساعت و روزی در مدرسه حاضر باشن و می تونن از حیاط مدرسه استفاده کنن
اصولا تشکیل حضوری کلاس ها باید این طوری باشه نه این که بچه رو بکشونی مدرسه بگی خب حالا بشینین نقاشی بکشین تا بعد ببینیم چی کار کینم! به خیال خودمون هم پروتکل ها رعایت شده! اون وقت اینجا با این بازگشایی هاشون بدون برنامه .... واقعا متاسفم
چه با صفا
این همون مدارس آقازاده های ایرانه که زیر صدنفر هستن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار