بازدید 27045
خوانده می‌شوید

«واکسن کرونا»، راهکار نجات بخش یا توطئه‌ای برای نابودی بشر؛ نظر شما چیست؟

یک سال پس از شروع همه‌گیری کرونا در جهان، نخستین دوزهای واکسن به دست برخی شهروندان در جهان رسید. برای همین پیگیری اخبار مربوط به واکسن، نحوه توزیع آن و اثرگذاری‌اش، این روزها از اخبار محبوب مردم در ایران و سرتاسر جهان است. در حال حاضر در ایران، سه جبهه برای رسیدن به واکسن کرونا وجود دارد که هر سه جبهه هم موافقان و مخالفان جدی دارد.
کد خبر: ۱۰۲۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 14 December 2020

در هفته گذشته، نخستین تزریق عمومی واکسن کرونا در بریتانیا انجام شد. پیش از آن هم البته روسیه با تکیه بر واکسن‌های روسی به میلیون‌ها نفر واکسن رسانده بود. به این ترتیب و یک سال پس از شروع همه‌گیری کرونا در جهان، اولین دوزهای واکسن به دست برخی شهروندان در جهان رسید. برای همین پیگیری اخبار مربوط به واکسن، نحوه توزیع آن و اثرگذاری‌اش این روزها از اخبار محبوب مردم در ایران و سرتاسر جهان است. در حال حاضر در ایران سه جبهه برای رسیدن به واکسن کرونا وجود دارد که هر سه جبهه هم موافقان و مخالفان جدی دارد.

گروه نخست، واکسن‌های شرکت فایزر است که این هفته در انگلستان توزیع شد. آمریکایی بودن این واکسن در ایران برای آن مخالفان جدی ساخته است که البته غیر از مخالفان سیاسی، در این هفته اخباری مبنی بر عدم توانایی خرید به دلیل تحریم‌ها و همچنین نداشتن تکنولوژی لازم برای انتقال آنها هم منتشر شده بود.

گروه دوم واکسن‌هایی است که در بلوک شرق ساخته شده و به دلیل نزدیکی به روسیه و چین، دسترسی آنها برای ایرانی‌ها راحت‌تر است؛ اما همین مساله که این واکسن‌ها ساخته این دو کشور هست هم موجب شده تا این دست واکسن‌ها هم در ایران مخالفانی داشته باشند.

جبهه سوم، رسیدن به واکسن تولیدات داخلی است. وزیر بهداشت اعلام کرده که در بهار ۱۴۰۰ واکسن ایرانی در اختیار مردم قرار می‌گیرد. این واکسن هم موافقان و مخالفانی دارد. در مجموع بحث ساخت و تزریق واکسن کرونا در این مدت، بحث‌های جدی‌ را میان گروه‌های مختلفی ایجاد کرده است. در این میان، گروهی هم اساسا در ماهیت واکسن‌ها تشکیک کرده‌اند و زدن واکسن را کار اشتباهی می‌دانند. برای همین در ایران و بسیاری از کشورهای جهان، بسیاری پیشقدم شده‌اند تا با آگاهی سازی اعتماد مردم را نسبت به واکسن کرونا جلب کنند.

در ایران، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت هم در جهت ایجاد اعتماد برای تزریق واکسن، چند روز پیش اعلام کرد که حاضر است مقابل دوربین‌ها واکسن کرونا به او و برخی مسئولان تزریق شود. حریرچی همچنین گفت: مسئولان و رئیس ستاد فرمان اجرایی امام خمینی (ره) اعلام کردند، ما برای تزریق واکسن کرونای ایرانی پیش قدم خواهیم شد و باید توجه داشت اگر اعتماد نباشد، هیچ کدام از این اقدامات موثر نخواهد بود.

اما باید گفت، این مساله تنها به ایران محدود نمی‌شود، بلکه در آمریکا هم چند هفته‌ای است، صحبت از تزریق واکسن به صورت عمومی مطرح شده و بنابراین، چنین چالش‌هایی به میان آمده است. حتی سه رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، یعنی اوباما، بوش و کلینتون اعلام کردند، برای کمپین آگاهی رسانی و جلب اعتماد عمومی نسبت به امنیت و تاثیرگذاری واکسن کرونا پیش‌قدم می شوند تا اولین چهره‌هایی باشند که واکسن را دریافت می‌کنند.

با این حال، تزریق واکسن کرونا در ایران و جهان مخالفان جدی هم دارد. در ایران یک نماینده مجلس ـ که از قضا سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس هم هست ـ چند روز پیش در توئیتی، اطلاعاتی عجیب درباره واکسن کرونا منتشر کرد. خانم زهرا شیخی در توئیت جنجالی خودشان از نقشه بیل گیتس، ماکرون و WHO برای کاهش ۱۵ درصدی جمعیت جهان به وسیله واکسن کرونا خبر داد.

در مقابل دکتر مینو محرز از چهره‌های شناخته شده ایرانی در ستاد مبارزه با کرونا هم با اشاره به برخی گروه‌‌های ضدواکسن در ایران، آنان را دارای افکار مالیخولیایی دانست.

وی می‌گوید: این گروه‌ها می‌‌گفتند با تزریق واکسن به دنبال وارد کردن عناصری به بدن هستند و نباید واکسن به بچه‌‌ها هم تزریق شود که این مطالب، غیرعلمی و نادرست است.

با همه این توضیحات، می‌خواهیم نظر شما را درباره واکسن کرونا بدانیم؛

* آیا شما واکسن کرونا را راهکاری نجات‌بخش می‌دانید یا توطئه‌ای برای نسل بشر؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۶۰
ویـــــــــــــروس کــــــــرونا ساخته آزمایشگاههای چـــــــــــــین کمونیـــــــــست برای تاثیر گذاری بر انتـــــخابات امریــــکا و البته بهم ریختن نظم کنونی جهان است


والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
لامصب تئوری توطئه بدجوری تو کله ت رفته
اقتصاد آمریکا ضربه ببینه دودش به چشم چینی ها میره اول از همه
آی کیو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
کلا واکسن معنی نداره وقتی گرفتی و رد کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
من هم موافقم کار
خود چین هست نگاه کنید کدوم کشورها بیشتر آسیب دیدن و کدوم ها بیشترین نفع
اصلا دو دو تا چهارتاست
تبریزیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
داروی این بیماری خبیث .مقداری خاک تربت به علاوه یک پیاله روغن خارشتر و بنفشه به اضافه پرهیز از خوردن غذاهای بلغم زا و سودایی .مغز حرام گوسفند فراموش نشود .و من الله توفیق با چهارسین و دو قاف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
اینکه ایا ویروس کرونا ازمایشگاهی باشد یا نه نیاز به تحقیقات مستقل بین المللی دارد و صحیح نیست به کسی یا کشوری تهمت بزنیم اما آیا چین در انتقال این ویروس به جهان کوتاهی نکرد ؟
آیا عمدا این ویروس را در سطح دنیا گسترش نداد؟
شاید دلیل آن این است که فکر کردند این ویروس ساخت غرب است و گفتند ای ویروس برگرد به همان جایی که از آنجا آمده ای .
در هر صورت دولت کمونیست چین باید پاسخگو باشد اگر نه دوباره می تواند در فرصتی دیگر این کار را بکند .
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
وضعمان خیلی بد است ،مثبت ها به این خبر را ببینید
در مملکت ما بهترش را هم نمیتوان انتظار داشت!!!!!
ناسناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
ویـــــــــــــروس کــــــــرونا ساخته آزمایشگاههای چـــــــــــــین کمونیـــــــــست برای تاثیر گذاری بر انتـــــخابات امریــــکا و البته بهم ریختن نظم کنونی جهان است
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
از این بشر دوپا هیچ چیز بعید نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
درود بر
14:448
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
وی (مینو محرز) می‌گوید: این گروه‌ها می‌‌گفتند با تزریق واکسن به دنبال وارد کردن عناصری به بدن هستند و نباید واکسن به بچه‌‌ها هم تزریق شود که این مطالب، غیرعلمی و نادرست است...
ظاهرا ایشون علم رو بلد نیستند یا نمیدونند که هر عنصری برای تزریق به بدن، شدنی هست. در سطح ذرات نانو...
اما قابلیت اثباتش کمی براش هزینه بردار هست!
شما برید قرارداد 25 ساله با کشوری ببندید که باعث و بانی کشتار میلیونی در جهان به وسیله ی ویروس چینی است


نظرخواهی دیگه چیه
واکسن با کیفیت خارجی که قرار نیست به ملت برسه ایرانیش هم نزدنش بهتر از زدنشه بهتر بود این سوال از مجلس پرسیده بشه چون مثل واکسن آنفولانزا واکسن کرونای خارجی هم مال از ما بهترونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
احساس حقارت از لحن صحبت کردنت معلومه
ایرانیش چرا بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
خیلی وقته ما روزانه تحقیر میشیم حتی اردوغان هم برای ما قپی میاد جناب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
هرکس میگه واکسن ایرانی خوبه همین الان پاشه بره بزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
خودرو های ایرانی را با خودرو های فرانسه و المان مقایسه کن می فهمی.
ما همه ایرانی هستیم و همدیگر را بهتر می شناسیم .
ادمها خوب زیاد داریم ولی ادمهای بدمان زحمات خوب ها را خنثی می کنند.
رضا
| United States of America |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
ما واکسن و خودروی ایرانی مصرف می کنیم و خائنینی که به برند ایرانی توهین کنند بهتر است سرشان را بزارند و بمیرند
ظاهرا مسئولین مملکت هنوز خطر چین کمونیستی برای جهان را درک نکرده اند

توقعی نیست البته، ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
شما درک کنی بسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
حق وتو سازمان ملل کم چیزی نیست هموطن. بهای زیادی باید برای اون پرداخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
همه بزرگان ما را کمونیستها و التفاطیون ترور کردند و حالا نور چشم هم شدند . صدام بعثی بود . بعث ایدئولوژی ناسیونال سوسیالیسم داشت.
همه کاسه کوزه ها سر غرب شکسته شده است .
تمامی تحصیل کرده های ایران در غرب درس خواندند و دشمن غرب شدند .
هر چه داریم از غرب است . لطفا بچای توهین کردن به اطرافتان نگاه کنید و یکی یکی بشمارید .
انهایی را هم ما یا چین ساخته مهندسی معکوس کرده یعنی دانشش و حق مالکیت معنوی انرا دزدیده .
بجای تشکر از بیل گیتس و امثال او تهمت می زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
ناشناس 14:42
همه این ها رو که گفتی رو خودت گفتی ؟
فکر کنم بعد از داروهات بوده یا قبلش
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
درود بر ناشناس 14:41
ظاهرا بعضي ها كه خودشان دارو مصرف ميكنند بقيه را همينطور ميبينند!
من حتی با زدن واکسن های عادی هم برای کودکان مشکل دارم. به جز دو سه مورد از واکسن هایی که برای کودکان زده می شه باقی ش باید داوطلبانه باشه. برای مثال، واکسن هپاتیت در کشورهای غربی فقط برای نوزادانی تزریق می شه که والدینشون مبتلا باشن. در غیر این صورت ممکنه نوزاد با صدمات ذهنی مواجه بشه.
کلاً واکسیناسیون نباید اجباری باشه. واکسن کرونا هم به جز برای کسانی که گروه های پر خطر هستن و امکان داره صدمات جانی ببینن نباید تجویز بشه.
واکسنی هم که به این گروه ها می دن باید واکسن داخلی باشه. کسانی که حتی ماسک رو از کشورمون دریغ می کنن چرا باید به ما واکسن بدن؟ وقتی دارن می دن معلومه یه ریگی به کفششون هست. و از کجا معلوم چیزی که به ما می دن اصلاً واکسن کرونایی باشه که تولید کردن و چیز دیگه ای نباشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
حالا کی به ما واکسن داده شما حرص نخور
اعظم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
سلام شما به نظر میاد اصلا نمیدانید واکسن چیست وقتی دو تا دختر 27 و 28 سال فلج از گردن تو خانه داشته باشید که فامیل من است تازه متوجه میشوید که چرا با ان دو سه قطره واکسن چه چیزی را به دست خواهید اورد این همه بیماریهای مرگبار که در دنیا کنترل میشود را شما دیدید ؟؟ لطفا کمی راجع به واکسن تحقیق کنید بعد نظر بدهید البته جای تعجب ندارد چون در دنیا همان امریکا و خیلی کشورها افرادی هستند که واکسن را باور ندارند و نمیزنند ولی تعداد مردگان ان مدل افراد را هم چک کنید .موفق باشید
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
شما عالم علم پزشکی یا علوم آزمایشگاهی هستی که اعتقاد به واکسن نداری؟ ای کاش ما ایرانیا یاد می‌گرفتیم در علومی که هیچ تخصصی نداریم حرفی نزنیم، اگر هم حرفی میزنیم با سند و دلیل محکمه پسند باشه نه بر اساس چند صحبت مطرح شده در تلگرام و کانالهای بی اساس
کشور نباید به چین وابسته شود ممکن است چین در آینده ویروس های مهلک تری تولید کند و هر کشوری که بخواهد از تحت سلطه آنها خارج شود قربانی ویروس های آزمایشگاهی خود کنند.اینبار مردم دنیا شانس آوردند و به کمک هم در حال ساختن داروی طاعون چینی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
چرا نباید به آمریکا وابسته شود. کشوری که حدود صدسال پیش نویسنده معرفش «جک لندن» رمانی در باره ویروس چینی که در بازار ووهان کشف میشود نوشت که آمریکا فقط از این طریق پس از آنکه میلیون ها را تریاکی کرد و نتیجه نگرفت توانست چین را با این ویروس نابود نماید.
سندی که بین ۹۰ تا ۱۰۰ سال قدمت دارد و چندماه پیش در اینترنت در آلمان دست بدست میشد۰
بعضی ها دوست ندارند بدست سامورایی ها کشته شوند و عشق مردن آمریکایی حواسشان را سخت بخود مشغول کرده است.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
چرا اول نباید از آمریکا نامبرد که دور تا دور ایران بیش از ۱۵ آزمایشگاه های شیمیایی و سلاح های میکروبی تاسیس کرده است؟
ام.آمریکا در سراسر جهان بیش از ۳۰۰ آزمایشگاه سلاح های میکروبی دارد! باز هم چشمان خود را ببندید و بگویید چین
چین در این دوران احتیاجی بدان ندارد. با نیروی تولیدی و انسانی که در اختیار دارد همه دولت ها و ارتش های جهان را سَر است.
آری حق با شما خواهد بود، زمانیکه ده سال آری فقط ده سال از سرکردگی ابرقدرتی وی بر جهان بگذرد؛ بطور حتم همانطور وحشی به حقوق دیگر کشورها حمله میکند که اکنون آمریکا این کار را میکند.
شما مانند شخصی هستید که پایتان پیچیده است و همزمان کرونا گرفته اید؛
و بهیچ عنوان اجازه قرنطینه خود و مداوای خود را نمیدهید، زیرا پاپیچ خوردگی شما آزارش برایتان در حال حاضر بیشتر است.
خوب بود کرونا بود

وگرنه بی تدبیری های مسئولین و مشکلات اقتصادی را گردن کی می انداختید؟؟؟؟؟
تئوری توطئه تا کی ؟ چرا با باید نقش علم را نادیده بگیریم ؟ مگر واکسنهای دیگر همانند فلج اطفال , سرخک , ابله و... مشکلی داشتند که این یکی هم مشکلی داشته باشد . چرا نیمه پر لیوان را نمی بینیم و همیشه یادمان دادند نیمه خالی لیوان را ببینیم . پزشکان بدون مرز چه مشکلی داشتند که از اصفهان خارج شدند ؟ بهتر نیست چشمان خود را بشوریم و دنیا را مثل همه مردم دنیا ببینیم نه به چشم کاسبان تحریم ؟ این فکر که همه دنیا با ما دشمن هستند تفکری غلط هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
قربون دهنت قشنگترین مطلبی بودکه خوندم
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
دقیقا، واکسن یک جورایی موجب تخته شدن دکانن طب سنتی و گیاهی شده و اغلب کسانی که مخالف واکسن هستند مرید این جور مسایلند.وقتی هم ازشون میپرسید دلیل علمی بدیذ، صرفا میگند ما اعتقاد نداریم و شروع به سفسته بافی و آسمون و ریشمون بافتن میکنند و تازه برهانی هم میارم خنده دار و میگن وقتی یک بیماری ویروسی را مبتلا میشی بدنت محکم تر میشه و دفعه بعد دیگه نمیگیری!!!!!!!! این آخر برهانشونه
حتا طرح این پرسش هم نااگاهانه است.
با سلام لطفا واکسن نزنید فقط بهداشت را رعایت کنید استفاده از ماسک و با آب نمک مرتبا بینی و دهان را شسته
من به عنوان یک زیست شناس تقاضا دارم که واکسن نزنید بدن انسان ایمنی لازم را ایجاد میکند تا پایان امسال خود به خود بدن ایمن میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
الان کو واکسن که ما بزنیم یا نزنیم ...
آره همونجوری که برابر فلج اطفال ایمن شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
شما بگید کجا زیست شناس شدی بریم بگیم مدرکتون رو مجددا بررسی کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
دانشمند، شستن بینی با آب نمک اگر یک ذره آب یا کف دستت آلودگی میکروبی داشته باشه منجر به عفونت مغز و مننژیت میشه که با 500 تا واکسن هم خوب نمیشی، نکنید با خودتون این کار بی پایه و اساس رو
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
چرا بی اساس و پایه حرف میزنی جناب مثلا زیست شناس، مدرک و دلیل علمی بیار تا بعدا نزنیم
بـــــــــــــرید خدا رو شکر کنید، آمریکا واکسن ش رو ساخت

وگرنه هیچ کشوری توان مقابله با چین جنایتکار رو نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
ترک ها ساختن
چینی ها و روس ها هم ساختن
آی کیو هستی
واکسن های چین و روسیه بهتر است زیرا از ویروس مرده یا ضعیف شده استفاده می شود.ولی واکسن آمریکایی یک mRNA است به این معنی که دستور ساخت پادتن می دهد.پس میتواند دستور کار دیگری را هم بدهد.
بدتر از همه تئوری توطئه و نقش بیل گیتس در این شرکت است که متولیانی مسلمان دارد. یعنی اگر واکسن خرابکاری کند گردن آقای شاهین می افتد!!!!!!!!!!
من واکسن فایزر را توصیه نمی کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
تکنولوژی ام آر ان ای حدود یکدهه است که برای درمان سرطان درحال توسعه میباشد
در حوزه سرطان هم این تکنولوژی با موانع و اشکالات زیادی مواجه شده است.
کرونا فرصتی ایجاد کرده که ساخت واکسن به این روش توسعه داده شود
مجوز های قانونی هم به صورت محدود و بنا بر شرایط اظطرار صادر میشوند
این نسل جدید واکسن در شرایط عادی نیاز به آزمایشات حداقل ده ساله دارد
منطق حکم میکند که فعلا با واکسنهای قدیمیتر که بر اساس ویروس کشته، ساخته شده اند اقدام شود
بحثهای بسیار جدی در محافل علمی حتی آمریکا در خصوص عوارض بعدی این نوع واکسن در جریان است که علاقمندان میتوانند دنبال کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
این که واکسنهای ار ان ای را برای افراد دارای آلرژی ممنوع کرده اند آنهم فقط پس از چند روز از شروع واکسیناسیون، میتوان حدس زد که این واکسن نسل جدید، عواقبی دارد که حتی برای سازندگانش هم هنوز مشخص نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
دوست دلواپس من . کلا واکسن اینگونه کار میکند
اگه امریکا نبود ، باید تا سال های سال شما و فرزندانتان ماسک به صورت میزدید و رنگ خانواده هایتان را نمی دیدید


بازم بگو مرگ بر ........!!!
پاسخ ها
یه نفر ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
آی کیو

روس ها و چینی ها اول ساختن
مال آمریکا رو هم دانشمندان ترک درست مردن
فقط بلدی حرف بزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
خطاب به یه نفر ایرانی باید بگم شما خیلی شوتی داداش کسی که توی آمریکا درس خونده زندگی کرده و بزرگ شده امریکایی هست و این آقا اگ توی ترکیه بود الان باقلوا فروش بود تهش این امکانات و حمایتهای آمریکاست که از دانشمندانش میکنه که باعث پیشرفتش توی همه زمینه ها میشه همین امکانات رو هرجای دنیا بدن بله اونوقت همه جای دنیا تکنولوژیشون پیشرفت میکنه ولی الان شما بری یه کارخونه دانش بنیان بخوای تاسیس کنی به صد نفر مافیایی باید جواب پس بدی
ناشناس
| Canada |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
یه نفر به اسطلاح ایرانی :
واکسن چین و روسیه و هیچ کشور و سازمانی تایید نکردند... اگه موثر و خوب بود تاحالا فروخته بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
دوست عزیزاگر ترک هم باشند تحت حمایت امریکا با امکانات امریکا ساختند
همینجوریشم نظریه پرداز کم داریم . با این شکل خبر کار کردن بیشترشونم میکنین . پرسیدن همچین سوالی از عامه مردم کار اشتباهیه. چون هم اطلاعات و سواد تخصصی میخواد که عده کمی دارن . هم بحث واکسن گذشت زمان نیاز داره تا میزان کارایی واکسنا ثابت بشه . و الا تا الان هرچی راجع به واکسن دیدیم و شنیدیم یا تبلیغاته یا تئوری توطئه که این مورد دوم توی این مملکت طرفدار زیاد داره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
رسانه ها مثل تابناک اینجوریند، این سوال باید از متخصصی امر پرسیده بشه نه مردم عادی
امریکا یک کشور نیست، امریکا مدیر با تدبیر جهان است
دمشون گرم که واکسن اش رو سریع ساختند

و مشتی بود بر دهان چین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
چین و روسیه اول ساختن
واکسن آمریکایی رو هم 2 دانشمند ترک درست کردن
کمی مطالعه کن قبلا
ناشناس
| Canada |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
واکسن های چین و روسیه تایید نشده هستند و هیچ کسی از اونها استفاده نمی کنه
مردن بهتر از این زندگی است که هر لحطه منتظر خبر بد باشیم
واکســــــــــــــــــــــن فایزر و مدرنا آمریـــــــــــــــــــکایی برای مســـــــــئولین و آقازاده های نورچشمی!!!!!!!
، برای مردم عادی!!!!!!!!!!
به چين خبيث اطمينان نكنيد
سناریوهایی که اینجا مطرح شده همه قبلا در فیلم های علمی تخیلی به خورد ما داده شده، ولی اینجوریا هم نیست. اینقدر با روح و روان مردم نباید بازی کرد. اصلا گذاشتن همین خبر که بیایید و نظرتون رو بگید یه جور بی اخلاقی رو در خودش داره، لطفا این خبر رو بردارین.
کلا همش نقشه است چه خود کرونا چه درمانش چه واکسنش و ... این وسط مردم بیگناه قربانی میشوند و ثروتمندان همیشه پولدار تر و سالم تر و سیاستمداران هم نزدیکتر به اهدافشون !!!!
لعنت بر گلوبالیسم و گلوبالیست ها

ترامپ ناسیونالیست پا روی دم گلوبالیست ها گذاشت و گلوبالیست ها با شیوع کرونا او را به زمین زدند تا اقتصاد چین که کلونی گلوبالیست ها شده ، توسط ناسیونالیست های آمریکا که مخالف خروج کارخانه ها و سرمایه های آمریکا به مقصد چین و بیکاری کارگران آمریکایی شده ، به زمین نخورد.

گلوبالیست های ملعون با مانع تراشی در برابر برنامه های شاه که مرتب به فکر تقویت اتحاد کشورهای نفتی و بالا نگه داشتن قیمت نفت بود ، او را زمین زدند تا هم نفت خاورمیانه را به قیمت نازل غارت کنند و هم با برهم زدن ثبات خاورمیانه ، هزاران میلیارد دلار اسلحه به خاورمیانه ای ها بفروشند و مانع از سرمایه گذاری دلارهای نفتی در بخش های زیرساختی خاورمیانه و در نتیجه رشد صنعتی خاورمیانه شوند.

ترامپ مرد بزرگی است که یک تنه با یک تیم کوچک در مقابل هیولای گلوبالیسم که در حال بلعیدن دنیاست ایستاد و همانند شاه ، توسط آنها سرنگون شد تا درس عبرتی باشد برای تمام ناسیونالیست ها و وطن پرستانی که مزاحم برنامه های غارتگرانه گلوبالیست ها می شوند.

با توجه به اینکه قبل از شیوع کرونا اطلاعات ژنتیکی مردم کشورهای مختلف با نمونه گیری از تعداد زیادی از مردم جمع آوری شده بود ، فقط خدا و سران گلوبالیسم جهانی میدانند که آیا واکسن کرونا تاثیرات مخرب بر ژن های انسان داشته باشد یا نه و آینده نشان خواهد داد که در پشت پرده این واکسیناسیون گستره ، چه هدف بزرگی نهفته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
شما قرص صورتیهاتو خوردی امروز؟
چرا به غیر از ایران کشورهای از ضررهای واکسن حرفی نمیزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
چون طبق معمول همه کشورها علیه ما در حال توطئه هستند که خوشبختانه با هوشیاری مسئولین ما تیرشان به سنگ خورد.
از خرید واکسن آنفولانزا تون بر بیایید

واکسن کرونا پیشکش
واکسن چیــــــــــــــــــنی افتــــــــــــــــــــــضاح برای مردم عادی!!!!
اطلاعات خاصی ندارم فقط آمریکایی‌ها لااقل انسانیت و اعتقاداتشون از چین خدانشناس بیشتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
اصلا اطلاعات نداری نازنین
انسانیت کجا بود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
اگه انسانیت نیست چرا آرزوی بیشترافراد رفتن بقول شما به کشور گرگهاست؟چراتمام دنیا ‌صف کشیدن ورفتن آمریکا زندگی میکنن؟ میشه بگید چرا نمیرن دیرالزور وافغانستان13:30؟
محمد
| - |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
ناشناس 13:30
که با اسم یه ایرانی و .. جواب همه کامنت ها رو می خوای بدی، لجاجت تو هر موضوعیباعث فساد و ضرر هست
بنده در این زمینه تخصص ندارم لذا قلم را به اشخاص متبحر در این باب میسپارم . متشکرم
تابناک پیشنهاد می دهم یه سری به روانپزشک بزنی
با این سوال عجیبی
شما ظاهرا آب تو آسیاب دولت میریزید که در تهیه واکسن ناکار آمد و ناکام بوده
فعلا که کرونا داره می کشه ... نه واکسن
خودت را به غرب بسپار و غمگین نباش
همونطور که فلج اطفال و طاعون و آبله را ریشه کن کرد کرونا رو هم ریشه کن میکند
البته اگه واکسن چینی بخوان به ملت تزریق کنند اون چندان قابل اعتماد نیست
وقتی نظرات رو میخونم خندم میگرفت . یکی میگه چین کمونیست یکی میگه چین جنایتکار یکی میگه صبر کنین تا آخر سال بدن مقاوم میشه یکی میگه با اصل واکسن از بچگی مشکل دارم جالب تر اینکه به آدمایی که تمام این ادعا هارو میکنن اگر بهشون بگی مقاله علمی معتبر بهمون نشون بده که چنتا دانشمند (نه دولت دقت کنین دانشمند معتبر) تایید کرده باشن توش میمونن (کدوم دانشمند گفت این ویروس چینیه جز ترامپ) کلی هم خود اروپا و امریکا تحقیق کرد اخر هم نتونستن تایید کنن این ویروس ساخت دست انسانه .در زمینه واکسن هم به پیر پیغمبر واکسن باید زده بشه تا این ویروس کنترل بشه . این واکسن ها تماما مقاله علمی معتبر دارن . اقایونی که میگن واکسن روسیه بهتره بدونین واکسن روسیه جزو مواردی هست که میگن احتمال خراب کردم اوضاع انسان رو بیشتر از فایزر و مدرنا داره چون هیچ مقاله علمی جز یک مورد نداره . واکسن چین هم که بخواد برسه چینی درجه سه بهمون میرسه کجای کارین . برید دعا به جون دانشمندان آمریکایی و اروپایی بکنین که سال های ساله دارن روی این بیماری ها ((به گفته خود این دانشمندان 17 سال تمام )) دارن کار میکنن . این واکسن یک ساله ساخته نشده 17 ساله که دارن روی بیماری سارس و ... که هم خانواده کروناست کار میکنن تا الان تونستن این واکسنو بسازن . متاسفانه اینقدر دید مارو نسبت به جهان بیرون خراب کردن که هرچیزی رو جنایت یا توطئه میبینیم . واکسن های معتبر بین المللی حق مردم ایرانه ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
احسنت، دقیقا گل گفتی
در حالت کلی واکسن برای محافظت از بدن در مقابل بیماریها میباشد بقیه حرف ها چرت و پرت هستند .

واکسن امریکایی طبق تکنولوژی های روز ساخته شده همانند دیگر تکنولوژی های نوین که از امریکا تولید میشوند.

حالا بعضی واکس ها شاید کیفیت پایین داشته باشند بعضی هم کیفیت بالا .
اون روزی مینو محرز میگفت گه من چون خودم کوید گرفتم نمیتونم واکسن بزنم. یعنی عملا کسایی که کوید گرفتن هم واکسیته شدن... ولی واقعیت چیز دیگه ایه... ادمهای زیادی دو و سه باره کوید گرفتن... پس اعتباری به ویروس ضعیف شده نیست... اگر هم تاثیری داشته باشه همین واکسن فایزر و mRNA میتونه کاری کنه بقیه اش مسخره است..
به نوع آمریکایی و چینی و روسی و داخلی و ولاغیر کاری ندارم ، توهم توطئه هم ندارم ، اما قطعا عجله ای که برای تولید و توزیع این واکسن ( با نیت های مختلف ) هست موجب شده استانداردهای سختگیرانه تست واکسن انجام نگیره . لذا اصلا به ریسکش نمی ارزه . توصیه ای برای کسی ندارم ، نه خود نه خانواده ام ، قطعا از هیچ مدل و مارک واکسن کرونا اقلا تا 5-6 ماه آینده استفاده نمی کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
دوست عزیز ما تا ۲ سال دیگه هم واکسن بهمون نمیرسه
من به شخصه واکسن نمیزنم و به اطرافیانم هم همین توصیه رو کردم. برای خودم هم چند دلیل دارم:
اول اینکه چطور هست که بیش از 40 سال از کشف ویروس ایدز و بیماریش می گذره و همه دنیا رو درگیر خودش کرده و کشنده بودنش هم بر هیچکس پوشیده نیست اما تا حالا واکسنی براش ساخته نشده؟ اما برای ویروس کرونا ظرف چند ماه چندین ویروس ساخته شده است؟
دوم اینکه مسخره تر از این که یه سری فرد سیاسی یا مشهور بیان و جلوی چشم مردم و دوربین ها واکسن بزنند تا مردم اعتماد کنند، دلیل نمیشه برای ترغیب مردم به واکسن زدن پیدا کرد!!! چرا؟ چون چه کسی می تونه اثبات کنه که اون ماده ای که داخل شیشه واکسن هست و داره تو اون لحظه به این افراد تزریق میشه واقعا واکسن هست یا آب مقطر؟
سوم اینکه وقتی خود بیل گیتس چند سال پیش اومد راجع به همه گیری یک بیماری هشدار داد و بعد فیلمی هم چند سال قبل ساخته شده و از طرفی جمعیت جهان هم روند فزاینده ای پیدا کرده، کاملا مشخصه که گردانندگان زمین (افراد پشت پرده) می خواهند از این راهکار برای مدیریت سیاسی و اقتصادی دنیا و کنترل جمعیت استفاده کنند. یک زمانی جنگ های جهانی رو راه انداختند و حالا از این شیوه کثیف و غیر شرافتمندانه بهره برداری می کنند.
چهارم اینکه واقعا غربی ها و شرقی ها که اصلا دلشون برای ما نمیسوزه یا ما رو تحریم می کنند یا از تحریم ما سواستفاده می کنند چجوری حالا یهویی دایه مهربون تر از مادر شدند و می خواهند به ما واکسن بدند؟!!!!!
پنجم اینکه هیچ مطالعات میان مدت و بلندمدتی از اثرات جانبی واکسن های شرقی و غربی بر روی انسان ها موجود نیست. یعن یعملا باید چندسال بگذره تا اثرات احتمالیش دیده بشه پس چجوری مروجین زدن واکسن از بی خطر بودن اون تمام قد دفاع می کنند؟
یه زمانی اگه فقط تو ایران این مباحث مطرح می شد می گفتند شماها دلواپسید و توهم تئوری توطئه دارید!!! حالا خوبه که تو خود آمریکاش هم مردمش اعتماد ندارند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
دوست عزیز ایدز دچار پاندمی نشده که اینجوری مجبور بشن با هر راهی که شده درمانشو پیدا کنن برای ایدز میگن شما خودت رعایت کنینمیگیری و حتی اگر رعایت هم ندکنی احتمال گرفتنت خیلی کمه ولی کرونا فقط حضورت با یه کرونایی توی اتاق باعث مبتلا شدنت میشه این قیاس شما کلا اشتباهه ولی در مورد نزدن واکسن خوشحالم که نمیزنی چون باعث میشه به ماهایی که بهش نیاز داریم برسه و امیدوارم سر حرفت بمونی و هیچ وقت واکسنشو نزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
ببین رفیق واکسن براش ساخته نشده چون واکس کارش اینه بره سیستم دفاعی و ایمنی بدن رو ترغیب کنه به مقابله با این ویروس در حالی که این ایدز میره مستقیم به سیستم دفاعی بدن ضربه میزنه و در مراحل اولیه قابل حله ولی چون علامت دیر پدیدار میشه کار از کار میگذره و اون شخص گرفتار میشه و در ضمن تا به همین امروز در انگلیس تونستن 2 نفر رو با درمان از شر این ایدز خلاص کنن . یکم مطلب علمی بخونین جان هرکی میپرستی . بهت توصیه میکنم پیج ویرا یونیورسیتی رو فالو کنی و یکم اطلاعاتت رو آپدیت کنی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
مستندات صحبت شما و خیلیای دیکه فقط فیلمه؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
چقدر از علم مخصوص بیماری ها و روشهای پیشگیری و مقابله با آنها اطلاع داری؟؟؟؟ چقدر از مبحث ایمنولوژی و آسیب شناسی در پزشکی اطلاع داری؟؟؟؟؟
کشورهای غربی خصوصا ایالات متحده همیشه از بالا بودن جمعیت کره زمین نالیده ا‌ند و به دنبال راهکارهأیی بوده و هستند که آن را کم کنند و به همین دلیل در کشورهای به اصطلاح آنها جهان سوم، شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را سر داده ا‌ند. با نگاهی به اثرات کرونا در سطح جهان خودتان نظر دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
با این هوش سرشار مواظب باش غربی ها ندزدنت
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
بیمار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
توصیه میکنم کمتر رمان بخونی و کمی هم کتب درسی و علمی بخونی
واقعا متاسم براتون.
مثل اینکه تا کرونا نگیرید متوجه وخامت اوضاع نمیشید. توهم توطئه در طراح این سوال زده بالا.
همه دنیا گویا بدن، فقط شما خوبید.
خانواده و اطرافیان من متاسفانه مبتلا شدن. بجز فوت شدن یکی از اقوامف هنوز بعد 4 ماه عوارض بیماری رفع نشده.
اینقدر بدبینی به دیگران یا به واکسن ایرانی جز خودبینی چیز دیگه ای روش نمیشه گذاشت.
لطفا همه تلاش کنن اولا رعایت بهداشت رو و دوما خرید و استفاده از بهترین واکسن ها، حتی ایرانی.
سه مرکز تحقیقاتی مستقل درست کنید تا آنها نظر بدهند .
البته توسط افراد متخصص مدیریت شود و افراد متخصص آنجا کار کنند.
عکس مدیران و محققان و نام و نام خانوادگی آنها را بنویسید از روی چهره میشود گفت قابل اعتماد هستند یا نه.
بسم الله
ویروس رو چین تولید و منتشر می کنه چوبش رو اونایی که واکسن تولید کردن. ماشالا به این منطق و درایت!!
چین باید بابت آسیبی که به بشریت زده دیه بده و در دادگاه های بین المللی محاکمه بشه..
چین و روسیه اول واکسن رو ساختن
واکسن آمریکایی رو هم 2 دانشمند ترک درست کردن
کمی مطالعه کنین قبلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
با ده تا اسم کامنت داری میزاری خسته نشی دلاور گفتن کامنت نذاری حقوق نمیدیم بهت؟ پورسانتیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
ناشناس 14:12
چرا جواب منطقی نمیدی و بجاش چرت و پرت میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
برادر لطفا کپی پیس نکن .مطالبت را عوض کن .تابلو شدی
ناشناس
| Canada |
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
واکسن های چین و روسیه تایید نشده هستند و هیچ کسی از اونها استفاده نمی کنه
سریالی هست به اسم Utopia 2020
توی این سریال هم ی بیماری همه گیر هست
ی جاش ی دکتر هست می گه، این تلفات عددی نیستند
دانشجوها می پرسند یعنی واکسن ش باعث کشتار بیشتر می شه؟
می گه نه، اون واکسن ژنوم انسان رو به گونه ای دستکاری می کنه و باعث می شه باروی انسان ضعیف بشه.
طی یکی دو دهه افزایش جمعیت جهان متوقف . بعد از اون رو به کاهش میذاره.
****
هدف کرونا و واکسن ش کنترل جمعیت جهان هست.
ماموریت ی که ویروس آزمایشگاهی قبلی شون، ایدز، نتونست خوب از عهده ش بربیاد.
ی نو ع مرگ سفید رو رقم می زنند.

یاد عنوان کتاب فالاچی افتادم: به کودکی که هرگز زاده نشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
خداییش کتاب رو خرااب نمی کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
بابا تحلیل گر فیلم نکشیمون با این تحلیلات و مرتبط کردن با عالم واقعیت . اصلا فیثاغورس موند تو این ربط دادنت .
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
شما نزن، بشین کنار تا واگیر کنی و بمیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
پس مشخص شد واقعا ای نظریه های توطئه رو با استناد به فیلم میگید نه استناد به علم . ممنون
مردم ایران به پیش قضاوت عادت دارند اصلا بگذارید واکسن تزریق بشه موردی مشاهده بشه بعدا بگین خوبه یا بد . کسی که علمشو نداری چه جوری در مورد واکسن و بیماری ها قضاوت می کنی.واقعا اگر منطقی فکر کنیم احتمال اینکه عضو کمیسیون مجلس به فکر کاهش 15 درصدی جمعیت جهان باشه بیشتر تا بیل گیتس.حداقل برای با شعار مرگ بر امریکا داریم آرزوی مرگ برای 350 میلیون نفر رو می کنیم. حالا این ادم با تصمیم گیریش تو مجلس باعث از بین رفتن چندین خانواده و مرگ و مشکلات روانی برای مردم میشه خدا می دونه. بیل گیتس تولید کننده و هر چقدر جمعیت جهان بیشتر مصرف کننده بیشتر و تولید بیشتری هم خواهد داشت و اگر واقعا بخوان 15 درصد جمعیت رو کم کنند چرا دستشون رو با واکسیناسیون به خون آلوده کنند می گذارند کرونا همین کار رو انجام بده.
هر نوع واکسن را از مسئولین و آقازاده های عزیزشان شروع کنید.
در کشور ۳طیف نظریه پرداز نداریم .ماشاالله هر فردی یه صاحب نظر و تحلیل گره برای خودش .
یکی بمن بگه چند بار باید واکسن بزنیم؟

اگر ویروس ضعیف شده باشه که پادتن خود ویروس اصلی توی بدن فقط چند ماه دوام داره!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
تا مبتلا نشی متوجه نمیشی چیه و چیکار میکنه
نمی دونم حلال خوردیم یا حرام که به همه چیز این قدر وحشتناک نگاه میکنید یکی میگه چین خبیث یکی دولت امریکا رو انسان خطاب میکنه یک میگه واکسن ایرانی رو بزینم می میریم نزینم میمیریم یکی نگرن اینه که خودش چرا پولدار نیست.
نظر من اینه که گیرتون اومد بزنید یه موقع نمیرید کاری به چین و امریکا و روسیه و ایرانیش نداشته باشید
نباید مردم را معطل واکسن ایرانی کرد چند نفر دیگر باید از دنیا بروند تا واکسن ایرانی آماده شود دولت باید واکسن را وارد کند هر کس نخواست نزند یک اقلیت نباید برای همه تصمیم بگیرند
بحث واکسن یک بحث تخصصی است ورود یک دارو متوسط ۴ تا ۸ سال زمان نیاز دارد تا پروتوکولها را رد کند بنابراین در کل ورود سریع واکسن به بازار بی خطر نیست واکسنهای تکنولوژی mrna مثل فایزر هم مطمئنا خطر بیشتری دارند ولی ظاهرا در کل برای مهار اپیدمی چاره ای هم جز آسان گرفتن در کارآزماییها نیست
داروهای ایرانی از جمله واکسن هم مطمئنا با پاس کردن پروتوکولها وارد بازار می شوند و برعکس تصور عموم ممکن است حتی بهتر از نمونه خارجی باشد و مثل خیلی کالاهای دیگر استفاده با اکراه از لفظ واکسن ایرانی در برابراعتماد بی دلیل به کالای خارجی صحیح نیست باید در عمل دیده شود که آیا کارایی دارند با نه و کدام بهتر است و ایا این بهتر بودن آن قدر هست که مبالغ سنگین برای آن پرداخت شود یا نه
از همین جا نیز به دانشمندان عزیز این عرصه مخصوصا ایرانیها از صمیم قلب خسته نباشید می گویم
اگه آمریکا واکسن ساخته چرا آمار کرونا ش بالا تره . راست میگه اول خودش رو درمان کنه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
از چند روز دیگه شروع میکنه و ایشاالله مردمشو از این مصیبت نجات میده و اون موقع صورت بر افروخته شما روی تخت بیمارستان که دنبال دارویی دیدن داره . امثال
من چرا باید به واسطه ذهنیت توطئه جوی شما قربانی بشه ؟؟؟؟ ما واکسن میخوایم و باید این دولت تامین کنه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
امریکا هنوز شروع به تزریق نکرده ، طی یکسال به 100 میلیون تزریق میکنن
ناشناس
| Canada |
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
اخه دانشمند واکسن هفته پیش مجوز گرفت.. از این هفته هم واکسناسیون عمومی شروع می شه !!
واکسن ها زندگی خیلی از آدم ها را نجات دادند. در مورد واکسن کرونا، بستگی داره قیمتش چند باشه
یاد امیرکبیرافتادم که پدری را به خاطر ممانعت از آبله کوبی فرزندش که منجر به فوت فرزند شده بود را جریمه کرد و سپس از حماقت و بی سوادی مردم ایران گریست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
منظور از سواد، ۴ کلاس درسخوندن و مدرک گرفتن نیستا‌ منظور کسب دانش وعمل به آن و تحلیل متفکر صحیحه
از این لامصب های ریاکار و دروغگوی غربی هرعمل قبیحی که به ذهنتان بیاید سر می زند باید هشیار بود
انقد چین چین نکنید...
الان خود دانشمندان آمریکایی میگن این ویروس ماهها قبل از آشکار شدنش در ووهان داشته پخش میشده و مرکزش هم چین نبوده.
اینکه واکسن ویروس کرونا چی هست و چه کاربردی داره، مساله ای مربوط به آینده است. اما چیزی که قطعی هست اینه که ویروس کرونا خیلی خوب ملت مصیبت زده و تحت تحریم رو سرجای خودش نشونده پ
مرگ بر امريكا
من منتظر واکسن ایرانی می مونم و ابدا واکسن کرونا خارجی را مصرف نمی کنم
چون میدانم که چه تفکری پشت واکسن خارجی هست و به هیچ کس هم توصیه به زدن نمی کنم.
یه جورایی میخوان مدیریت جهانی را عملی کنن و افراد ضعیف رو با زدن واکس از روی جهان محو کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
بعد از سالها هنوز ایران نتونسته واکسن آنفولانزا بسازه !!!! منتظر باش....
اگر ساخت روسیه و چین و ایران باشه نابودی نسل بشر، اما اگر ساخت اروپا و آمریکا و کانادا و ژاپن و کره و .... باشه بهش میشه امید داشت.
نگران نباشید حتی یک واکسن هم به ایران نمیدن.
هیچ دقت کرده اید که خبری از توقف واکسیناسیون کشور پرو با واکسن چینی نیست واقعا چرا این خبر تحلیل نشده وچرا گزارش حساسیت های فایز در انگلیس دیگه نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
برادر چین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میترسم نظر بدم شورای نگهبان رد کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
بهترین نظر که خوندم :)
هنانطور که طالبان جنبش اصیل و ریشه دار منطقه هست. واکسن هم بد است
واکسن نمکی خیر. فقط در صورتی واکسن خواهم زد که توسط نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در ایران و از نوع آمریکایی یا اروپایی باشد. والسلام.
زدن یا نزدن واکسن به یک کنار. مسئولین و مدیران مملکتی هر روز یک حرفی میزنن. یکی میگه واکسن تا دوماه دیگه وارد کشور میشه، یکی دیگه میگه مردم به این زودیها امید به واکسینه شدن نداشته باشن و حالا حالاها درگیریم. خوب این درگیریم در نهایت ممکنه به جاهایی ختم بشه که کسی دلش نمیخواد. خیلی ها بیکار شدن، گرونی افسار گسیخته شد و خیلی از مسائل دیگه که با وجود این بیماری تشدید شدم و کسی هم جلوش را نگرفت، این حالا حالاها درگیریم هم ممکنه کار دست برخی ها بده در نهایت.
..اصلا واکسن فایزر و غیره بدست ما نمیرسه...برین بزور دنباله همونوچینیش باشین
ی عده رو با ویروس کشتن و ی عده هم با واکسنش میکشن.شایدم این واکسن باعث بشه که بیماری های دیگه در بدن افراد در آینده بوجود بیاد یا تو ژنتیک افراد تاثیر بزاره و نژاد افراد تغییراتی کنه...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
چطور روی ژنتیک اثر بزاره؟ چطور بیماری دیگه در بدن ایجاد کنه و چطور نسل را از بین ببره؟؟؟ یکم راجع به مکانیزم های این مواردی که گفتی به صورت کاملا علمی و با منابع و مقالات علمی روز جهان صحبت کن واسمون
واکسن خارجی عمرا نزنین ملت. معلوم نیست چه ورژنی بدن یه ایرانی ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
از علم الهدی بپرسی میگه نازایی میاره
نماینده مجلس که پزشک متخصص هستن و خودش مطب طب سنتی داره فرمودن بیل گیتس گفته واکسن تولید کرده که نصف جمعیت جهان رو نابود کنه. خب تکلیف ما چیست؟ اینکه واکسن نزنیم، و اگه کرونا گرفتیم برویم مطب طب سنتی خانم دکتور، و چند میلیون بدیم درمان بشیم، البته اگه درمان هم نشیم، لابد قسمتون این بوده که بر اثر کرونا فوت بشیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
اون نماینده ای که این حرف را زده اگر مژب داشت و جزو افراد درمانگر بود که نمیومد تو مجلس، می چسبید به همون طبابتش
از اول کرونا تا مرگ آخرین فرد، طمع کاران بدجوری کیسه دوخته اند: فروش ماسگ، تجهیزات حفاظتی و پزشکی، دارو، واکسن و ....
ویروس ساخت چین دنیا را بهم ریخت اما واکسن غربی نجات میدهد
بنظرم چینو اعدام کنید
با انتشار ویروس کرونا در جهان دست حکومت چین رو شد به هر کس می‌شود اعتماد کرد به جز کمونیستهای چینی.
براحتی میشه واکسن رو توی فلاسک و باازت و نیتروزن مایع جابجا کرد امکاناتی نمیخاد
جالبه !!! در بین پاسخ به نظرات ،یک هموطن عزیز که تعصب چین و برادران چینی اونو حسابی احساساتی کرده و به جهت تنفر از غرب ، عاشق چین و روسه در پاسخ به هر کاربری که نظری در تضاد با چین داشته و نظر داده با کلمه تحقیرآمیز " آی کیو " خطاب می کنه . خیلی تاسف انگیزه این حجم از تعصب کورکورانه
اگربرای نابودی ساخته بودن اول ازکشورهای خودشان شروع نمیکردن میدادن به اونایی که هی مرگ برامریکامیگن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
قرار نیست فقط ملت ما را بکشند قرار است از همه ملت ها عده ای کشته بشوند تا جهان برای یک درصدی ها و نجومی بگیرها امن بشود
آنطور ک در خبرها آمده، واکسن چینی مطمینا باعث کشتار وسیع خواهد شد
همانطور که در پرو و در امارات نتایج بسیار بدی در آزمایشات از خود نشان داد

بهترین واکسن هم واکسن مدرنا است

آکسفورد و فایزر در رده دوم هستند

واکسن روسی هم ک آزمایشات درسی روی آن انجام نشد و حتی خود مردم روسیه از آن استقبال نکردند

میماند واکسن ایرانی ، که اولا حالا حالاها طول میکشه تا تولید بشه و بیشتر جنبه تبلیغاتی داره تا پزشکی

در نهایت هم شرکت های واردکننده دارو امثال شبنم نعمت زاده ها همان واکسن چینی را وارد میکنند و مارک ایرانی میچسبونند روش
بنده بعنوان یکی از قدیمی ترین مخاطبان سایت تابناک و بازتاب سابق، از تابناک یک گله بزرگ دارم.

وقتی یک نظرسنجی در قالب «خوانده می شوید» برگزار میکنید ، هر کس حق دارد نظر خودش را ارسال کند حال بماند که تابناک مجبور است بخاطر برخی از محدودیت ها و برای نرفتن زیر تیغ فیلترینگ ، برخی از نظرات را سانسور کند. چرا تابناک ، نوشته های ارسالی افرادی را که عادت دارند همه چیز را به سخره بگیرند منتشر میکند و باعث تالم روحی نظردهنده میشود ؟؟؟ چرا تابناک باید بعنوان یک رسانه پرمخاطب ، شان خودش را با تایید و انتشار چنین توهین هایی پایین بیاورد ؟؟؟ بنده به درخواست شما از مخاطبین ، نظرم را ارسال کرده ام . به درستی یا نادرستی نظرم کاری ندارم. چرا تابناک باید اجازه بدهد که یک مخاطب بی ادب که عادت کرده همه چیز را به مسخره بازی برگزار کند ، زیر کامنت مخاطبان دیگر ، جملاتی مانند «قرصاتو بخور» یا «خودتو به روانپزشک نشون بده» یا «یک سر به تیمارستان بزن» یا توهین های اینچنینی را بنویسد ؟؟؟

بنده بارها خواسته ام این گله و شکایت را برای شما ارسال کنم ولی امیدوار بودم این روند غلط را اصلاح فرمایید و به افراد بی تربیتی که هیچ چیز را جدی نگرفته و عادت به مسخره کردن دیگران دارند ، میدان خودنمایی در پرمخاطب ترین سایت خبری ایران را ندهید ولی متاسفانه گویا تمایلی به مقابله با این افراد را ندارید که با کامنت های مسخره شان باعث دلچرک شدن مخاطبین وفادار شما می شوند. منتشر نکردن کامنت های این افراد کمترین کاری است که تابناک باید برای حفظ شان خود و شان مخاطبین وفادارش انجام دهد.
اوایل توی فیلم هایی که از چین می اومد نشان میدادیارو کرونا داشته داره راه میره یک دفعه می افته زمین بعد چند نفر با آمبولانس می بردنش
در حالی هیچ جای دنیا مشاهده نشده کسی بر اثر کرونا یک دفعه اینجوری مثل چین ها از حال برن بی افته زمین
چین یک جنگ جهانی یک طرفته با سر بازان نامرئیش(کرونا) علیه بشریت راه انداخت مثل یک جنگ جهانی ولی فرقش این بود که ما سربازان دشمنمون که کمونیست باشه رو نمی بینیم ولی اونا بهمون شلیک می کنن ما ام(بقیه) دنیا هی تلفات می دیم ... درادامه ام سیاست مدارهای دنیا در مقابل چین سکوت کردن و کاری نمی کنن تازه ازشم مشاوره می گیرین
دوستان مراقت کمونیست باشید خیلی خطرناکن
من سیاست مدار نیستم ولی از خطرات کمونیست و چین آگاهم ولی در عجبم چرا دنیا در مقابل چین سکوت کرده
چین می خواست قدرت اول جهان باشه و ظاهرانم داره به آرزوش می رسه
البته به لطف سیاست مدارهای کهنه کار دنیا که در مقابل کمونیست سکوت کردن
چین می خواست ابر قدرت دنیا بشه ظاهرنم بع آرزوش رسیده
همه دنیا سکوت کردن
اگر واقعاً شک دارید باید خودتان واکسن وطنی بسازید که هیچگونه شک و شبهه ای برایتان باقی نماند ولی مواظب عوامل نفوذی هم باشید که چیپ ها را وارد واکسن های وطنی نکنند.
پیشنهاد مسولین ایران:
بزک نمیر بهار میاد کمبوزه با خیار میاد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار