بازدید 47994
دو هزار و دویست و شصت و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

خباز: غیر از عارف و جهانگیری هم کاندیدا داریم / عضو خبرگان رهبری: صلح امام حسن (ع) تحمیلی بود، نه انتخابی / واکنش جالب ابطحی به جنجال ذوالنور / محسن هاشمی قیدِ شورای شهر ۱۴۰۰ را زد

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: کنایه‌های سنگین عباس عبدی به حمله‌کنندگان به روحانی / امیر حاتمی: هرگز درخصوص موشک با آمریکا گفت‌وگو نمی‌کنیم / کنایه معنادار عطاءالله مهاجرانی به ذوالنوری و دیگر طراحان استیضاح روحانی و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۰۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ 19 October 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
آیت الله مقتدایی: حرف‌های ذوالنور مورد تایید بزرگان قم نیست

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حرف‌های اخیر مجتبی ذوالنور، نماینده قم در مجلس مورد تأیید بزرگان قم نیست، گفت: او هتک حرمت آقای روحانی رئیس‌جمهور را کرده که این زیبنده نیست. آیت الله مقتدایی با اشاره به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعدام آقای روحانی رئیس جمهور گفت: این حرف‌ها به هیچ وجه مورد تأیید بزرگان و علما نیست. این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: این حرف‌ها قابل قبول نیست، چون هتک حرمت یک مؤمن، به هیچ وجه زیبنده نیست. آیت الله مقتدایی در پاسخ به این که آیا آقای ذوالنور هتک حرمت آقای روحانی رییس جمهور را کرده است، گفت: بله؛ هتک حرمت کرده است و این کار زیبنده نیست؛ البته ممکن است اعتراض و اشکال به آقای روحانی وارد باشد؛ اما این جور حمله کردن و پاسخ دادن مصلحت نیست. نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که سخنان اخیر مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مورد آقای روحانی رئیس جمهور، مورد تأیید بزرگان و علما نیست، گفت: اعتراض به آقای روحانی وارد است، ولی این جور صحبت کردن به هیچ وجه مورد تأیید نبوده و نیست.

صداوسیما تیشه به ریشه موسیقی سنتی ایران زده است

هانا کامکار خواننده و نوازنده گروه «کامکارها» یکی از دلایل اساسی در شناخته نشدن بزرگان موسیقی ایران در سطح بین‌المللی را نبود شناخت مردم ایران از آن بزرگان دانست و گفت:‌ صداوسیما آن‌گونه که باید در این زمینه فعالیت نمی‌کند؛‌ گویی با هنر ایران دشمن است و تیشه به ریشه این هنر زده. کدام عامل یا عوامل باعث شده‌اند معرفی هنرمندان ایرانی به دیگر کشورها به درستی انجام نشود؟ هانا کامکار، خواننده و نوازنده گروه «کامکارها» درباره چرایی این مساله گفت: مشکل اساسی صداوسیماست. این رسانه گویی با هنر ایران دشمن است و تیشه به ریشه هنر زده. به نظر می‌رسد آنها می‌خواهند هنر درست را نابود کرده و هنر نادرست را پرورش دهند؛ این بزرگ‌ترین مشکل است. تا صداوسیما درست نشود و سیستمش تغییر نکند هیچ چیزی درست نمی‌شود. به گفته کامکار، یکی از دلایل اینکه بسیاری از کودکان و بزرگسالان در ایران، ارتباط خوبی با موسیقی برقرار نکرده‌اند، عملکرد صداوسیماست که مردم نمی‌توانند ساز را ببینند و آن را بشناسند.

رییس پلیس تهران: در اجرای امنیت اخلاقی فحش و کتک می‌خوریم اما کوتاه نمی آییم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: همان میزانی که ما برای زینب (س) اشک می ریزیم وظیفه و رسالت ما، عمل و اقدام زینبی است، هیچ گاه هم در این زمینه ناامید نشده و میدان را خالی نخواهیم کرد تا افرادی بیایند و امنیت اخلاقی جامعه را نا امن کنند. وی افزود: دشمنان به همان میزان که برای مشکلات اقتصادی و ناامنی در کشور تلاش می کنند، به همان میزان هم به دنبال ترویج فرهنگ بی بند و باری هستند؛ اما ما هم از مسیرمان کوتاه نمی‌آییم و در این راه فحش می خوریم، کتک می خوریم و تهمت ها را می‌پذیریم اما کوتاه نمی آییم، همان که امام حسین (ع) در این راه با خانواده اش به میدان رفت و تمام سختی ها را پذیرفت. به تعبیر سردار عزیزمان سلیمانی ما ملت شهادتیم من می دانم که چه برخوردی با ماموران زن امنیت اخلاقی و همین طور همکاران آقا می شود؛ اما ما کوتاه نمی آییم و در تمام ابعاد امنیت را تامین خواهیم کرد. سردار رحیمی در خاتمه تاکید کرد که حفظ ارزش‌های اسلامی باید اولویت پلیس باشد.

حکم مهدی محمودیان تایید شد

حکم پنج سال زندان مهدی محمودیان عینا در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر، تایید و امروز رسما ابلاغ شد./منبع: امتداد

سردار جلالی: به بندر شهید رجایی و مس سرچشمه حمله سایبری شد

سردار جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل در پاسخ به اینکه ما در سال اخیر چند حمله سایبری به ایران انجام شده، گفت: گاهی نفوذ سایبری هم حمله سایبری خوانده و این باعث می‌شود که آمارها مثلاً بالا برود، ولی سطح یکم تهدیدات که بسیار کم ارزش است، تعداد بالایی دارد و شاید به روزی ۳۰ یا ۴۰ هزار مورد برسد و سیستم‌های بومی که برای آن در کشور ساخته‌ایم به صورت نرم افزاری با آن مقابله می‌کند. جلالی افزود: تهدیدات سطح دوم هم داریم که زیرساخت‌ها را مورد برخورد قرار می‌دهد ولی موجب نابودی آن زیرساخت نمی‌شود و اتفاقاتی که در بندر شهید رجایی و مس سرچشمه رخ داد، از جمله اینان است ولی در سطح سوم که توام با تخریب بوده را در سال گذشته حدود دو یا سه مورد داشتیم و با آن مقابله کردیم؛ اما در سال اخیر در حوزه هسته‌ای تهدید سایبری جدی نداشته‌ایم.

کنایه معنادار عطاءالله مهاجرانی به ذوالنوری و دیگر طراحان استیضاح روحانی
 
وزیر ارشاد دولت اصلاحات به طرح استیضاح روحانی که توسط مجتبی ذوالنوری مطرح شده بود، واکنش نشان داد. عطاءالله مهاجرانی در توئیتی به طرح استیضاح روحانی که توسط مجتبی ذوالنوری مطرح شده بود، واکنش نشان داد و نوشت: «بدیهی است طرح استیضاح رئیس جمهور هیاهوست. از ٤٤ امضا، ١١ نفر امضای خود را پس گرفته اند. دست کم به ٩٦ امضا نیاز است. رای به استیضاح هم به رأی دو سوم نمایندگان نیاز دارد. مثل استیضاح وزیر نیست که اکثریت مطلق لازم است. تا بخواهند به ٩٦ امضا برسند. نوبت بحث بودجه است و فرصت تمام!» وی در توئیتی دیگر نوشت: «اگر به هر دلیل استیضاح از جیب ذوالنوری، روی میز قالیباف قرار گیرد و مطرح شود. فرصتی برای مجلس و روحانی خواهد بود تا درباره مهمترین مسائل کشور بحث کنند. به عنوان تجربه ممتاز استیضاحم در مجلس را تجربه‌ای ماندگار می‌دانم، از استیضاح کنندگان ممنونم. درود بر کارگردان و مباشران!»
 
محسن هاشمی قیدِ شورای شهر ۱۴۰۰ را زد
 
رئیس شورای شهر تهران درباره حضور یا عدم حضورش در انتخابات آتی شورای شهر تهران در سال آینده گفت: بنایی برای حضور در انتخابات ندارم و این تصمیم قطعی است.محسن هاشمی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شورای شهر تهران در سه سال گذشته اظهار کرد: این اقدامات در بخش‌های مختلف صورت گرفته و در حوزه‌های متعدد موفقیت‌هایی را کسب کرده است.وی با بیان اینکه بنده به عنوان رئیس و عضو شورای شهر به اقدامات انجام شده از سوی شورای شهر تهران در این دوره نمره ۱۵ را می‌دهم، گفت: شورای شهر در این دوره در اهدافی که قانون برای آن‌ها مشخص شده است قدم برداشته و شاید انتظارات از شورای شهر بالا بوده، اما در این دوره توانسته‌ایم در مسیر قانون حرکت کنیم.
 
واکنش جالب ابطحی به جنجال ذوالنور
 

ابطحی در پیامی معنادار به جنجال این روز‌های ذوالنور واکنش نشان داد. ابطحی در این پیام توئیتی نوشت: آقای ذوالنوری نمایندگان محترم تند و تیز مجلس ما خیلی بیشتر از شما دلمان از آقای روحانی خون است؛ به این دلیل که شعار‌های انتخاباتی اش را کنار گذاشت و به تفکر تندرو‌هایی مثل شما‌ها نزدیک شد.

راه حل آشنا برای مقابله با تندرو‌ها

مشاور رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه تندرو‌های صاحب منصب با تذکر و هشدار دست از تندروی برنمی‌دارند، گفت: تندرو‌ها را تنها می‌توان با بی‌اعتنایی جدی یا برخورد جدی ادب‌ کرد، والا از بی‌ادبی پلکانی برای ترقی می‌سازند. حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏کسی که با تندروی به پست و مقامی رسیده‌ است با تذکر و هشدار دست از تندروی برنمی‌دارد، بلکه تصور می‌کند، دیگران را مجبور کرده برای او اهمیت بیشتری قائل شوند. تندرو‌ها را تنها می‌توان با بی‌اعتنایی جدی یا برخورد جدی ادب‌ کرد، والا از بی‌ادبی پلکانی برای ترقی می‌سازند.»

توصیه تسلیحاتی محسن رضایی به دولت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از دولت خواست با صادرات تسلیحات پیشرفته ایران، به درآمدهای ارزی جدیدی دست یابد. محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به اتمام تحریم‌های تسلیحاتی ایران نوشت: هر چند تحریم‌های تسلیحاتی ایران یک اقدام ظالمانه بوده و الان هم با آزاد شدن و رفع تحریم‌های تسلیحاتی، آمریکا و اروپا به آن پایبند نخواهند شد، دولت با برنامه‌ریزی درست، باید از شکاف‌های بین‌المللی و همچنین نیاز بسیاری از کشورهای جهان به تسلیحات پیشرفته ایرانی استفاده کند و به درآمدهای ارزی جدیدی دست یابد.

واکنش سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره اظهارات ذوالنوری

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات نماینده مردم قم علیه رییس جمهوری گفت: اگر شکایتی درباره اتفاقات اخیر به هیات واصل شود، آن را بررسی می‌کنیم. حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان چه واکنشی درباره اظهارات حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم علیه رییس جمهوری داشته است، گفت: اگر شکایتی در این باره واصل شود، هیات به آن رسیدگی می‌کند. هیات نگاه فردی به شکایات‌ و به ویژه این موضوع ندارد و هر شکایتی رسیدگی، بررسی و رای گیری می‌شود و بر اساس آرا، گفته می‌شود که آیا این رفتار در راستای وظایف نمایندگی هست یا نیست. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شکایت را قاعدتا باید از طرف فرد یا گروهی که علیه او اهانتی صورت گرفته است، انجام شود. غضنفرآبادی با تاکید بر اینکه بهتر است این موضوع در یک فضای آرام تری حل شود، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم فضای رسانه‌ای بتواند کمکی به حل چنین مسائلی کند.وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ایشان همیشه گفته‌اند که باید تعامل و هماهنگی میان قوا وجود داشته باشد؛ البته مجلس نیز باید در چارچوب اختیاراتی که دارد، به وظایف خود عمل کند.

عضو خبرگان رهبری: صلح امام حسن(ع) تحمیلی بود نه انتخابی

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: صلح امام حسن(ع) تحمیلی بود و امام برای حق و پاسداری از اسلام این صلح را پذیرفت؛ سندی برای این ادعا که امام حسن(ع) به خواست اکثریت تن به صلح داد، در دسترس نیست. آیت‌الله محسن حیدری اظهار داشت: صحبت‌های اخیر رئیس جمهور محترم، مجموعه‌هایی از صحبت‌های درست و نادرست بود.وی افزود: اسلام در سایه مجاهدت‌ها و رشادت‌های پیامبر اسلام و صحابه به بار نشسته است و اگر جانفشانی‌ها و جنگ پیامبر با دشمنان نبود، اکنون اسمی از اسلام نمانده بود. نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: پیامبر اسلام صلح هم داشت، ولی صلح پیامبر اسلام برای تکمیل جهاد و برای اسلام بود. جنگ و جهاد پیامبر(ص) برای حق و دفاع از موجودیت اسلام در برابر لشکر کفر بود. وی درباره صلح امام حسن(ع) ادامه داد: این یکی از مظلومیت‌های امام است که هنوز از درک عظمت "صلح حسنی" بی‌اطلاع هستیم و آن نرمش قهرمانانه و شکوهمندانه را قادر به تحلیل درست نیستیم. حیدری افزود: اینکه رئیس جمهور گفتند امام حسن(ع) به خواست اکثریت تن به صلح دادند، برای این ادعا سندی در دسترس نیست و اگر ایشان مدارکی دارند، ارائه دهند. وی گفت: رفتار و سلوک ائمه بر محور حق است و نه اکثریت. صلح و پذیرش آن از سوی امام برای حفظ اسلام بوده و این رفتاری است که اگر هر یک از ائمه هم بودند، انجام می‌دادند.

باقری‌کنی: گزارشگر داخلی حقوق بشر ایجاد می‌شود

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه به ایجاد نهادی با نام گزارشگر داخلی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: به دنبال تاسیس چنین نهادی هستیم تا مسائل حقوق بشری حوزه‌های مختلف در داخل کشور را همراه با مستندات ارائه دهند و ما نیز این گزارش‌ها را به مردم بدهیم. علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در دیدار با رییس پژوهشگاه قوه قضاییه، تعامل این ستاد با پژوهشگاه قوه‌قضاییه را یک ضرورت دانست و گفت: ستاد حقوق بشر باید از توانمندی و ظرفیت‌های پژوهشگاه قوه قضاییه استفاده کند. وی تأکید کرد: متاسفانه بحث حقوق بشر در بعد داخلی (حقوق مردم) و بیرونی (حقوق ملت) و همچنین مباحث بین‌المللی در کشور ما مهجور واقع شده و جایگاه واقعی خود را ندارد. باقری‌کنی افزود: بر عکس تصور بسیاری افراد، معتقدیم در عرصه مباحث بین‌المللی فضای خوبی برای تحقق اهداف و مقاصد نظام وجود دارد، اما به آن بی‌توجهی می‌شود.

امیر حاتمی: هرگز درخصوص موشک با آمریکا گفت‌وگو نمی‌کنیم

وزیر دفاع گفت: ایران هیچ زمانی در خصوص موشک‌های خود با آمریکا گفت‌وگو نخواهد کرد و هیچ کسی حق چنین درخواستی را ندارد. به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای در خصوص پایان تحریم تسلیحاتی، جنگ قره‌باغ کوهستانی و سازش برخی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی به گفت‌وگو نشست. میر حاتمی به شبکه الجزیره گفت: ایران آماده امضای معاهدات نظامی و امنیتی با کشور‌های حوزه خلیج فارس در راستای حفظ ثبات و امنیت منطقه است. وی سازش کشور‌های امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را تهدید مستقیمی برای امنیت منطقه و خلیج فارس دانست و افزود: «هر تهدیدی از جانب اسرائیل که از مبدأ خلیج فارس باشد، فورا با پاسخ روشن و مستقیم مواجه خواهد شد.» وزیر دفاع در خصوص جنگ قره‌باغ کوهستانی نیز گفت که ایران هیچ زمانی مرز و خاک خود را برای انتقال سلاح‌های روسی به ارمنستان به کار نگرفته و این مسائل صرفا اتهام است.

کنایه‌های سنگین عباس عبدی به حمله‌کنندگان به روحانی

عباس عبدی در یادداشتی به حملات علیه رئیس جمهور واکنش نشان داد. اصولگرایانی که تا حد خواهان اعدام و اثبات خیانت او جلو رفته‌اند و هیچ دادگاهی هم از آنان سوال نمی‌کند به چه چیزی جز خودشان حمله می‌کنند؟ این حمله به کل سابقه‌ای است که از آن می‌خواهید دفاع کنید. این حمله به ساختاری است که او بر اساس ضوابط آن برآمده است. این حمله به مردمی است که به درخواست خودتان پای صندوق رای آمدند و آنان را حداقل در سخن ارج می‌نهید. این حمله به ساختاری است که نمی‌تواند بر عملکرد مسئولان خودش نظارت کافی و موثر داشته باشد. این حمله به تشخیص شورای نگهبان است که دروازه ورود به حکومت در این سطح است. این حملات هیچ‌ یک به اصلاح‌طلبان نیست و نخواهد بود. چون اصلاح‌طلبان به همه این موارد گفته شده، نقد دارند و مشارکت انتخاباتی آنان نیز مشروط است. حداکثر انتقاد به اصلاح‌طلبان این است که چرا به فرآیند انتخاباتی موجود اعتماد کرده و تن دادند. پس این حملات شما علیه روحانی، ببخشید، تف سربالاست که مثل بوم‌رنگ عمل کرده و اعتبار و کارایی تمام موارد گفته شده را نقض و رد می‌کند. حالا فرض کنیم که این حملات علیه خودتان نباشد، چه فایده‌ای دارد؟ اینکه او تا 9 ماه دیگر هست و تمام می‌شود، شما می‌مانید و وضعیتی که قادر به انجام کوچک‌ترین اصلاحی هم در آن نیستید. شاهدش مجلس فعلی است. قوی‌ترین شما طی 1384 تا 1392 آمد، چه کرد؟ جز اینکه الان مثل استخوان در گلویتان گیر کرده و علیه سیستم شده است؟ جز اینکه صدها میلیارد دلار پول نفت را گرفت، روزی که رفت جز سیاهی و بدبختی اثری از خود نگذاشت؟

خباز: غیر از عارف و جهانگیری هم کاندیدا داریم

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی: اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ از ادعاهای بزرگ بپرهیزند. اصلاح‌طلبان دو آرزو دارند؛ یکی اینکه انتخابات پرشور و دشمن شکن برگزار شود. آرزوی دوم این است که کاندیدای ما رأی بیاورد. بی‌توجهی به محرومان برای رئیس جمهور نقص است. کاندیدای ریاست جمهوری باید اول ایده و مانیفست خود را مشخص کند. چنددستگی در جریان اصلاحات وجود ندارد؛ اما این به معنی نبودن اختلاف سلیقه در طیف‌ اصلاح‌طلب نیست. برخی دوستان به خاطر رفتارهایی که در دولت روحانی و مجلس دهم اتفاق افتاد، دلخورند و فهرست اشتراکی را به صلاح نمی دانند و معتقدند یا باید کاندیدای اصلاح طلب داشته باشیم یا اصلاً حضور پیدا نکنیم.

نوید محمدزاده هم کرونا گرفت!

نوید محمدزاده بازیگر سینما با انتشار تصویری در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام از ابتلای خود به کرونا خبر داد و برای این بیماری خط و نشان کشید! محمدزاده که در سریال «قورباغه» تازه‌ترین محصول شبکه نمایش خانگی ایفای نقش کرده، در ماه‌های گذشته با حضور در چندین پروژه سینمایی روز‌های شلوغی را از سر گذرانده است. /خبر آنلاین

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۵
بالا برین پایین برین کاندید فقط احمدی نژاد یا حامی مستقیم احمدی نژاد وگرنه رای بی رای.
دیگه بستمونه اشراف زاده های موروثی بخان حکومت داری کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Latvia |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
با احمدی جون تا ۱۲۹۰
:)
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اشراف زاده های قاچار هم 700 میلیارد دلار پول مملکت رو دود نکردن به رییس کاپشن ساده پوشت بگو با 700 میلیارد دلار پول میشه یه کشور ساخت کجا خرج شد پول مردم؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
هشت سال احمدی نژاد رو یادتون رفته پس
کارنامه احمدی نژاد رو یادتون رفته؟!
اولین بار درصد نرخ بیکاری دو رقمی شد و نرخ دلار سه برابر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
احمدی نژاد جز شعار و حرف چکار کرد در مقابله با این اشراف؟
تقی معمولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
با درامدهای میلیاردی نفت زمان محمود میشد حداقل کشور رو به اندازه یک قرن اداره کرد اما محمود چه کرد با اون همه در امد درآمدی که از ابتدای کشف نفت در ایران سابقه نداشته ونخواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
زیر ساخت سازی سخت افزاری و شتاب علمی در دوره احمدی نژاد بی نظیر بود ولی آخرش خودش را خراب کرد با تفکرات اطرافیانش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
کی بستتونه؟ فکر نمیکنم معجزه هزاره سومی دیگه بیاد. افسانه‌ای بود که تمام شد.
ناشناس
| Germany |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
برو بچه جون ... با این نمایش ها نمیتونید مردم رو به شرکت در انتخابات تحریک بکنید ..... اگرچه روحانی بسیار ناکارآمد بود د، اما احمدی نژاد هم در بوجود اومدن وضع اسفبار فعلی نقش بسزایی داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
خطاب به 21:50 ، خدا پدر احمدي نژاد رو بيامرزه كه در زمان رياست جمهوريش دلار 3 برابر شد اما در دولت آقاي روحاني تا حالا كه 10 برابر شده ، هنوز چند ماه ديگه مونده تا پايان رياست جمهوري آقاي روحاني ، جوجه رو آخر پاييز ميشمارن ، صبر كن ببين دلار چند برابر ميشه ، آنچنان ركوردي بزنه روحاني ، اين دولت در همه زمينه ها ركورد زد ،
ركورد عدم ساخت مسكن
ركورد عدم پرتاب ماهواره
ركورد بيشترين افزايش قيمت دلار
ركورد دروغ
ركورد ....
...
...
...
رای بی رای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
واقعا متاسفم برا همچین تحلیل هایی...واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
قبول دارم که روحانی بی کفایت است،اما بی کفایت ترازاون احمدی نژادبود که داوطلبانه به استقابل تحریم ها وقطعنامه ها رفت وتحریم ها روکاغذ پاره میدونست
برخی نمیخان احمدی نژاد بیاد وسط میدون امیدواریم بخاطر حفظ جایگاهشدن هم که شده احمدی نژاد رو تایید کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
آقایان کاملا حق با شماست
راهکار برون رفت از این مرگ تدریجی چیست
بخدا اگه بدونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
بدبختی این مردم بیچاره رو ببینید
آقای عبدی خجالت بکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
خجالت شماها و اعوان و انصار شماها باید بکشند که جز کارشکنی برای این دولت چیزی نداشتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
دولتی که از عمد دارد با معیشت مردم بازی می کند برای.....!!!!!
محسن
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
از چی خجالت بکشه عزیزم؟ میشه لطفاً توضیح بدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
دقیقا با این حرفه ای عبدی موافقم
و بیشترین ضربه را به کشور و مردم ذوالنور و دوستانش در جبهه پایداری و تند روهاها به برجام زدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
حالا كه نتونستيد هيچ كاري انجام بديد و مردم رو به خاك سياه نشونديد تازه داريد ميگيد ديگران كارشكني كردن؟
من نبودم دستم بود ، تقصير آستينم بود ...
والاه بالله این دولت رفسنجانی ، خاتمی و روحانی همشون در مسیر هم و رفیق گرمابه هم هستند ولی احمدی نژاد اومد یه وقفه ۸ساله در این دولتها ایجاد کرد و دارند هنوز بابت اون ۸سال که دستشون از بیت المال کوتاه بود میسوزند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
والا بلا ما دیگه فریب این عوام فریبیهای شما رو نمیخوریم
همتون سر و ته یه کرباسید
علی
| France |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اره احمدی نژاد دست همه رو کوتاه کرد...خودش ودور وبری هاش افتادکن رو مال مفت پول 10 سال ملتو هدر دادن وخوردن برامون انرژی هسته ای روسی ساختن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
اگه انرژي هسته اي آمريكايي ميساختن كلي ذوق ميكردي گوگولي؟ طرف اصلا تو رو حساب نميكنه جنابعالي داري خودت رو براش ميكشي ، دلار 32000 توماني بستون نيست؟
تحریف نکنید صلح امام حسن بخاطر این بود افکارعمومی برعلیه اقا بود وتنها شد لطفا تعبیر نکنید والان هم افکارعمومی نظرشان به مذاکره هست چون این مسئولان قدرت براورده کردن معیشت مردم واقتصاد کشور ونظارت برتولید وفروش را ندارد ولذا افکارعمومی برعلیه مسئولان هست اگر میخواهید برقدرت بمانید وبتازید واز مرکب لذت ببید مردم ومعیشت مردم رادریابید وگرنه اوضاع خوبی بای شماها نخواهد بود مردم نجیب حلمشان حدی دارد ولی شماها افرادی هستید سواستفاده کن ازنجابت مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
تا امثالی مثل تو بیایند در راس دولت و آب خوردن را هم به خارج ربط بدهند وضعت همین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
افکار عمومی می گویند دوستان شما در دولت بلاها سر مردم می اورند و نه آمریکا و مذاکره جدید یعنی باج دادن و تحریم بیشتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
و همان مردم نفرین شدگان بودن که بر علیه امام حسین شوریدن
در ضمن ما مردم مانند آن مردم کوفه نیستیم که امام حسن را تنها گذاشتند و مجبور به صلح شد و برای نمونه جمعیت بالای چنده میلیونی در تظاهرات را ببین یا حتی همین که می گویید کسی جنگ نمی رود ولی مردمان خدا ترس می روند در سوریه می‌جنگند و برای تو آسایش ایجاد می کنند
حالا شما جز کدام دسته هستی؟
عباسعلی
| France |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
فقط جنگ صلح چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
تاوقتی شماوخانواده تان روزی را بنرخ روز بخورید ایران روز خوش نمیبیند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
بحریم یسشتر کمر ملت را خمیده تر میکند وبرای شماها اقلیت سوداوری دارد وشماها کاسبان تحریم بنام ولایتمداری وشهدا واسلام دارید هم مردم را دین گریز میکنید وهم دین اسلام را تحریف میکنید بس کنید کجای اسلامگفته مردم ومعیشت مردم را برای اسلام سخت بگیرید که شماها دارید عرصه را برای ملت تنگ وتنگتر میکنید کدامیک ازشماها و فرزندانشان مثل فرزندان ما بیکار هستند وکدام یک ازاینها فرزندانشان 8ماه جقوق نگرفتند برو سازمان تبلیغات ببین چند نفر ازنوه های همین شماها درشورای نگهبان مشغول بکار هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
امثال شمها یکی احمدی نژاد بود چه گلی برسر ملت زدید؟ همین اوضاع اشفته مگر درزمان ایشان شکل نگرفت کدامیک ازشماها سینه چاک مردم برعلیه این دولت هاله نورتان اعتراض کردید ائمه جمعه انزمان چر زبانشان را بسته بودند الان زبان بازکردند شماها ازسال96درانتخابات بدجوری ازمردم سیلی خوردید همین انتخابات اسفند98سیلی بدتر برصورتتان فرود اومد ولی پروترازاین جرفاهستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
پاسخ 22:05
مردم؟ شماها طرفدار مردم هستید یا ضد مردم؟ اگر طرفدار مردم هستید اوضاع مردم را نمیبینید؟ معیشت مردم را نمیبینید ؟ نکنه چشمهیتان کور گوشهایتان کر هست؟ اگر مردمی هستید برعلیه مردم شعار نمیدادید مشت محکمی بردهان فقرا نمیزدید لطفا باالفظ بازی نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
چشمت را باز بکن و برو در همین سابت و اعتراضات را علیه احمدی نژاد را سیر کن دولت هاشمی با تورم 50 درصدی کجا و تورم 30 درصدی احمدی نژاد کجا در حالی هاشمی تحریم نبود ولی احمدی نژاد تحریم بود و الان هم این اقای محترمتان تورم بالای 55 درصدی که دیگر نوبرش را اورده
در ضمن شماها به اسم رفاه می روید حق و حقوق کشور را تاراج می کنید و آیندگان از شما ها به بدی یاد می کنند آن هم به دروغ که فقط 20 درصد اقتصاد ایران به خاطر تحریم دارد می سوزد و بقیه آن دوستانت هستند که از عمد معیشت مردم را به بازی می گیرند برای این که برجام درست کنید و کاسبی با آن در حالی که اگر آدم هایی بودین دلسوز الان به جای گدایی از خارجی ها ساختار را درست می کردین که مردم تحت فشار نباشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
اقایونی که حقوق می گیرید که اینجا کامنت بگذارید .
نوش جانتان .
مثلا مسئولان زندگی‌ بی دغدغه،استرس فرزند وخونه وقسط و وام وآینده فرزند که ندارید،از توییترفیلتر شده توئیت بذارید جنگ زرگری کنید...یه...مثل من هم بسته نت بخره بیا خبرهای یه قرون ارزش نداشته شمارا بخونه
احمدی نژاد اومد مخلص هستیم اگر نیومد رای بی رای چون دیگه گولشون رو نمیخوریم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
همون بهتر گول بخوری با این غفلت
آبدارچی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
خبر نداری توهمین الان گول کاپشن احمدی نژاد رو خوردی و از دسیسه ها وبلاهای زیر کاپشن احمدی‌نژاد بیخبری ظاهرا
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
ساده لوح نباش، تا کی میخای گول بخوری و بدبخت باشی؟
رای بی رای، حتی اگر احمدی نژاد بیاید
رای بی رای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
متاسفم برای فکر نکرده حرف زدنتان.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
در دوره معجزه هزارتون رانت و فساد علنی و شکل عادی گرفت و قبح خودش رو از دست داد وگرنه با اون 700 میلیارد که از ایران خارج کردند و در کانادا و اروپا و امریکا ملک خریدند و کارخانه مسکرات زدند میشد دو تا کشور از نو ساخت
صلح امام حسن چه انتخابی بود چه تحمیلی چه فرقی می‌کند امام تشخیص دادند که مسلمین دارند از بین می‌روند برای نجات مردم این کار را کردند

امام بیشتر میفهمید یا شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
ولی عاشورا آمد و جهانی شد
قلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
بی نام و نشان 21:54 کاش تو هم شهید میشدی هم تو به آرزوت می رسیدی هم ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
اگر حضرات مانند مردم عادی زندگی میکردند ؛ صلح امام حسن (ع) خوب بود !!!!!!!!!!!!
اول باید به خسارت‌ هایی که دولت و شخص روحانی به ملت زده محاکمه شود تا بعدا به سخنان این شخص رسیدگی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
روحانی را اعدام کنید تا کسی جرات نکند کاندید ریاست جمهوری شود
مشکل اساسی صداوسیماست. این رسانه گویی با هنر ایران دشمن است و تیشه به ریشه هنر زده. به نظر می‌رسد آنها می‌خواهند هنر درست را نابود کرده و هنر نادرست را پرورش دهند

عجیب خوب گفته این چند جمله رو
حالا الان که اوضاع مملکت با تحریم و کرونا وفلاکت مردم منجر شده است واقعا ضروری است افکار عمومی را درگیر ذوالنور و روحانی کنید خوب ذوالنور بجنگد روحانی صلح کند در حالیکه هیچکدام در این مقولات کاره ای نیستند
جناب همتی زیاد ولخرجی میکنی ؟؟! مواظب باش ، خوابهای خطرناکی برای پتروشیمی و فولاد گرفته اند؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
همتی باید محاکمه شود
سینه چاکان دولت فقط منتظر توهین هستند ولی توهین های خود ایشان را نمی بینند
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
توهین دولت را با استیضاح جواب دهید نه با تهدید. مجلس که قبضه شماست
انشاالله با پیروزی بایدن این بحثا تمامه
روحانی این چند ماه خروجی آبرومتدانه از قدرت خواهد داشت و در انتخابات آینده هم مردم به اصلاح طلبان رای میدن و اگه کمی عقل داشته باشند از این تجربه هولناک ۹۶ تا ۹۹ برای همیشه درس عبرت میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
این جماعتی که ما میشناسیم به
روحانی اجازه نخواهند داد حتی بابایدن هم مذاکره کند. اینها میخواهند افتخار مذاکره وتوافق نصیب خودشان شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
هر باز که مذاکره شد این جماعت دوستان شما بودن که امضا کردن و هر بار هم نتیجه آن مشخص شد
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
خیلی بدبخت هستید که رهایی خود را در گرو پیروزی بایدن می بینید
جالبه هر وقت منافع یه عده افراطی ایجاب میکنه از صلح امام حسن برداشت های متفاوت ارایه میدهند ؟؟ ایا قیام امام حسین هم تحمیلی بود ؟؟ با عجب جماعتی ربرو هستیم ؟ به این میگن منطق باد ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
وقتی به دروغ اوضاع الان را مانند دوران امام حسن یکی می کنید، با شما جماعت چیکار باید کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
امام حسین (ع) مانند مردم عادی زندگی میکرد
برو بابا حوصله داری........... عارف و جانگیری دیگه سیخی چنده....... عارف که میگی منظورت آیا همونی نیست که ژن خوب خودشو منتقل کرده بود به پسرش و پسرش تونسته بود تو دانشگاه جورج واشنگتن درس بخونه؟؟؟ دلار جهانگیری هم که معرف حضور هست.... به اقتصاد ونزوئلایی سلامی دوباره باید کرد...... رای چیه بابا ول کنید جمع کنید این حرفا رو مردم امروزه به لطف دسترسی به اطلاعات و بینش زیاد فهمیدن کشور چه خبره.. اصولگرا و اصلاح طلب هم فقط در حرف زدن متفاوت هستن و در عمل کاملا یکی و برابر هستن...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
درود بر شما هموطن فهیم و با وجدان
رای بی رای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
اصلاح طلب بیاد، نمیذارن کاری از پیش ببره مث دوران خاتمی و روحانی و..! اصولگرام بیاد ترجیح میده افراطیگری کنه. حالا به سر کار اومدن این دوتا چه نفعی داره که سینه چاک میکنید
هفته آینده انشاالله هفته باور بازار ایران به پیروزی بایدن خواهد بود
مردم هم از سیاهچاله بازار سیاه که به آن فرو رفتن کم کم بیرون میان
و سعی میکنن مثل انسانای متمدن زندگی کنن و برای مال دنیا گوشت هموطن رو در بیغوله های کثیف بازار نجون
هفته بعد هم به امید خدا نور و روشنایی دوباره خواهد تابید یه جشن حسابی خیابونی هم خواهیم داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
ظریف که عمری تو امریکا بوده مبگه ترامپ انتخاب میشه فکر کنم پیروزی بایدن مثل هیلاری باشه
ناشناس
| Germany |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
به حول و قوه الهی، انشاالله دونالد ترامپ پیروز میدان انتخابات خواهد بود
رای بی رای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
شماها چقد خجسته اید با این تحلیلاتون
جالبه هر وقت لازم میدانید صلح امام حسن را به خاطر خواست اکثریت مطرح می کنید و هر وقت هم می بینید اکثریت با شما نیستند این صلح را اجباری به خاطر اینکه اکثریت با وی هم عقیده نبودند مطرح می کنید. به این می گویند استفاده ابزاری از دین
مردم خیلی عصبی و افسرده اند خیلی نیاز به شادی دارند
پاسخ ها
ناشناس آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
منظورت مردم انگلیسه
امروز دلالان افشار به کمک دوستان جناب همتی میلیاردها از نوسان بازار به جیب زدند البته حق کمیسیون جناب همتی سرجاش محفوظه ؟؟؟ فعلا تا ۱۳ ابانماه دولت دلار شادباش میکنه ؟؟؟! به جهنم که انسولین نیست ؟ به جهنم که کمبود ارد هست ؟؟ به جهنم واکسن انفولانزا نیست ؟؟ یه فکر اساسی برای ملت کنید و جام عقلانیت رو بنوشید ؟؟
اقای خباز مردم دو دوره به اصلاح طلبان رای دادند به امید اینکه وضعیت بهتر شود ولی نمیدانستند اصلاح طلبان اینقدر منفعل هستند ودر برابر تندروها هیچ اختیاری ندارند یک تندرو معمولی خیلی باقدرتر از کل اصلاح طلبان هستند واختیار بیشتری دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
مگه نمیدانی اصلاح طلب ها افراطی هستند و دنبال آشوب و معیشت مردم را هم سیاسی می کنند برای اهداف سیاسی خودشان
متاسفانه بازار سرمایه دلار ۴۰ هزار تومان رو پیش خور کرد واین نتیجه تبلیغات یه عده زالو صفت از بازار برای به تور انداخت سرمایه یه عده اماتور، و خروج خود انها با میلیاردها سود ؟؟! فعلا سرمایه خیلیها تو بورس نابود شد و منتظرند ترامپ به داد انها برسد ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
انتخاب بایدن و ترامپ برای بازار سرمایه دو سر باخت هست ، ترامپ انتخاب بشه تحریم ها سنگین تر خواهد شد ، و دلار ۵۰ هزار تومان ، بایدن هم انتخاب بشه دلار تو همین ۲۵ تا ۳۰ در نوسان است که سودی به حال بورس نداره
اصلاح طلبان و اصول گرایان و ... با هم یک نامزد معرفی کنن و از همین الان سفره انقلاب رو بین خودشون تقسیم کنن و بگن 98 درصد رای آورد... مردم رو میخواین چکار؟ مردم شذن سفره تقسیم کن شما یا برده شما
پاسخ ها
رای بی رای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
دمت گرم.
رای بی رای
کرونا وحشی شده و سونامی وار میکشد ؟؟ باید فکر اساس باید کرد ، با ادامه این روند بزودی روزی ۱۰۰۰ نفر فوتی داریم ؟؟ بیمارستانهای کشور دیگه اکسیژن ندارن ، نبود انسولین هم بزودی به یک بحران ملی تبدیل خواهد شد ؟؟ ۴۰ دزصد افراد دیابتی هستند ففط بخاطر فشار و استرسی که به انها وارد میشه ؟؟ خدا از بانی باعث این وضعیت نگذره ،
اصولا انسانهاي با منطق قوي نياز به صلح دارند تا حرفشون رو به همه برسونند. نمونه صلح حديبيه پيامبر كه سرانجام منجر به پيروزي مسلمانان شد و البته اون هم همون اول مخالفين تندرو داشت كه ميتونيد با مطالعه تاريخ ببينيد كيا بودن.
صفحه 221 «الأخبار الطِّوال» مراجعه می کنیم، جایی که حجربن عدی به امام حسن (ع) اعتراض می‌کند؛ چرا صلح کردی؟ و این سوال بر آن حضرت گران آمد و فرمود:
«إنّي رأيتُ هوی عُظْمِ النّاسِ في الصُّلح، وکرِهوا الحربَ، فلم أُحِبَّ أنْ أَحمِلَهم علی ما يَکرَهونَ، فصالحتُ بُقْياً‌ علی شيعتنا خاصّةً من القتلِ، دفعَ هذه الحروب إلی يومٍ مّا، فإن اللهَ کلّ يومٍ هو في شأنٍ».
یعنی: «تمايل اکثر مردم را در صلح دیدم و اینکه از جنگ گریزانند، من نخواستم آنان را به چیزی وادار کنم از آن چیزی که از آن دوری می کنند و روی برگردانند و آن جنگ و خون ریزی بود، لذا صلح کردم برای ابقاء و حفظ پيروان و شیعیان راستین، من چنین نتیجه گیری نمودم که جنگ را موکول به زمان دیگری کنم، پس جنگ را به روز دیگری واگذار کردم. تکلیف انسان بر اساس اوامر الهی هر روز به گونه‌ای است که باید آن را مناسب انجام دهد.»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
خدا حفظت کنه عالی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
علی اقا این جماعات افراطی هرچه ایه بیاری هرچه ارنهج البلاغه بنویسی حرف حرف خودشان هست انگار اینها تازه ازپیش اقا امام حسن اومدند ازهمه چیز خبردارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
چرا این را نمی گویی زمانی که امام حسن می خواست عهد ببندد برای جنگ ولی با جمعیتی خائن روبرو شد که بعدا مجبور به صلح شد چون دیگر نیرو نداشت؟
م.ج.ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
سلام علیکم برادر بزرگوارم
این کتاب نوشته ابوحنیفه دینوری از کتب تاریخی است که در قرن سوم نگارش شده. متاسفانه این کتاب به لحاظ اعتبار بسیار پایین است چراکه سلسله سند های خود را حذف کرده و و بدون ذکر راویان، روایت های تاریخی را نقل نموده است.
ضمن اینکه متاسفانه هیچ حدیث و روایت معتبری با این مضمون در کتب معتبر حدیثی یافت نشد.
مذاکره نمی کنند اگر هم بکنند پشت پرده به مردم چیزی نمی رسد.
تابناک تورو هر کیو می پرستی منتشر کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
واقعیت رو گفتی
من فکرمیکنم خودشما راصادرکنیم خیلی سودعایدکشورمیشود
تعجب میکنم همه چرا به ذوالنور این همه گیر میدند. ذوالنور نماینده یه طیف مشخصی هستش. از ناسزایی دیگه ترسی ندارند. اینا تو کشور مسول هستند.
جناب مقتدایی واقعا تاسف. امام حسین وامام حسن تحریف میشود روزه سکوت میگیرید. به کسی که مردم رابیچاره کرده واز دین گریزان کرده. یکی حرف میزند رگ گردنتان باد میکند. ازحجره هایتان بیایید بیرون. دربین مردم. ببینید کمرشان شکسته. وچه میگویند
خباز: غیر از عارف و جهانگیری هم کاندیدا داریم
آقای خباز من نمی دانم شما این مملکت شما چکاره ای اما چند توصیه می کنم
1- حتما کاندیدای دیگر داشته باشید چون اینها کسانی نخواهند که رای بیاورند
2- از الان تا موقع انتخابات سنگ مردم را به سینه نزنید چون مردم شما را از خودشان نمی دانند
3- کاندید هم معرفی می کنید باید کسانی باشند که تا حالا مسئولیت نداشته اند چون تمام مسئولین فعلی امتحانشون پیش ملت داده اند
4- کاندیداهای معرفی شده به هیچ یک از احزاب وابسته نباشند چون فردا بدهکار حزب می مانند نه مردم که این با خواسته مردم منافات دارد
5- کاندید حتما حتما حتما باید مستقل و مردمی باشد در غیر اینصورت هرگزانتخابات با شکوه نخواهید دید
چه خبره تونه...چچچچه خببره تونه ( بقول محمود)

تو خبرها یا حمله ی این مقام به اونه ..یا کنایه ی توییتری این یکی به اون یکی ملت هم و مملکت هم رو هوا....
هنر صدا و سیما کنار گذاشتن بزرگان هنر و بزرگ کردن موجودات عجیب و شیطان پرست مثل تتلو است.بیچاره نسلی که تتلوها اسطوره اش باشن.بیچاره ایران اینده
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
به تتلو چیزی نگید.
هر روز تعداد زیادی هم وطن دارند می میرند و عده زیادی به دلیل خالی نبودن تخت بیمارستان از بین می روند
مردم گرفتار فقر هستند
انواع زورگیری و دزدی با روشهای مبتکرانه هر روز انجام می شه
در خیابان که راه می روی هر روز تعدادی بچه و نوجوان درخواست خرید نهار یا پول دارند به جای درس خواندن

ولی مسئولین دنبال دعواهای جناحی هستند و روسری خانم ها و کاسبی از جنگ و تحریم و خط و نشان کشیدن برای کل دنیا !
اصلاحات دفن شد جناب خباز دیگه مردم گول شما را نمی خورند خبر داری یک کارگر با 3ملیون حقوق چطوری زندگی می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
جمله بنظرم ناقص هستش. اصلاحات و اصولگرایی دفن شدن.
چند تا از بهترین و نزدیکترین دوستام طی همین سالهای اخیر از ایران رفتند و دیگه قصد برگشتن به ایران رو هم ندارن. همون سالها ما هم قصد رفتن داشتیم و همسرم رو هم راضی کرده بودم که بریم اما همه چی خراب شد و حالا شرایط خیلی سخت شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
من کمی دیگه پول جمع کنم برای همیشه میرم و پشت سرم رو نگاه نمیکنم. هنوز مقداری پول کم دارم،
متاسفانه نه مردم و نه مسئولین ما نمیتونن در اداره کشور فاعلیت داشته باشن بحث فاعلیت بحث بسیار مهمیه و اینا بیشتر منفعل و غیر فاعل هستن
جناب عضو مجلس خبرگان.پیامبر و امام حسن و امام حسین علیهم السلام برای تصمیمات خود دلایل و منطق و استراتژی داشتند.بفرمایید استراتژی شما چیست و اینکه مردم هر روز فقیر تر و کشور هر روز ویرانتر شود،در هر گوشه کشور قومیتی خواهان استقلال و تجزیه کشور باشد،زنان و مردانی برای سیر کردن خود برای اولین بار الوده گناه تن فروشی و دزدی شوند،سو تغذیه نسلهای بعدی را ازار دهد،مردم پرخاشگر و عصبی و دینزده شوند، کشورهای مسلمان یکی یکی به دامان اسراییل بیفتند،نفت بجای اوردن خوشبختی عامل بدبختی و نزاع در منطقه باشدو....استراتژی شماست؟؟؟ دقیقا برای مردم بگویید چه نقشه و چه راهکاری دارید و مردم تا چند صد سال باید مقاومت کنند تا نوادگان ما و شما به نتیجه ای که در فکر و ذهن شماست برسند؟؟؟
هر کس رییس جمهور بشود باید بداند که باید کیسه بوکس خوب فحش خور ملس و نفرین ۸۰ میلیون مردم را خواهد داشت. اصلا اساسا ریاست جمهوری در ایران یعنی رفع بلا از سایرین
اقای اشنا راه حل بهتر استفاده از دستگاه دروغ سنج است.بارها با کنایه و بدون کنایه مستقیم و غیر مستقیم گفتیم این جماعت تندرو در زمین دشمنان بازی میکنند و خوبست با دستگاه دروغ سنج که توسط دوستانشان دستکاری نشده باشد از انها بپرسید ته دلتان با ایران است یا.....
تحریم صنایع فولاد ... زالوصفتان دیگه نمیتونتد شاخه اهن رو از ۶۰۰ هزار به ۳ میلیون برسونند ؟؟
مردم عزیز به هیچ عنوان وارد بازی سفته بازان نشوید چرا که تمام این نوسانات با همکاری همتی جهت خالی کردن جیب مردم صورت میگیرد حتی اگه بدونید دلار ۴۰ هزار تومان هم بشه ؟؟زیرا در نهایت بازنده مردم عادی هستند دقیقا بلاییکه بورس با پیش خور کردن دلار ۵۰ هزار تومان در خردادانجام داد.
این روزها مردم با مشکلات متعدد ناشی از شرایط اقتصادی کشور مواجه اند که روی ابعاد مختلف شرایط اجتماعی و فرهنگی و درمانی و.. آنها اثر گذاشته است.
وقتی در طول یک هفته، قیمت اقلام اولیه معیشتی مردم چندین برابر می شود، این اقلام از سفره کارگری بین حقوقش با خطر فقر یک گسل بزرگ وجود دارد، پر می کشد.
عجیبه که فکر میکنن وسط اینهمه مشکلاتی که مردم دارن، این به هم پریدن ها برای مردم جذابیت دارد.
واقعا برای مردمی که گرفتار نان شبشان هستند، این درگیری ها اصلا جذابیتی ندارد و حوصله این مطالب را هم ندارند.
در این شرایط حداقل کاری که مسئولان برای مردم می توانند انجام دهند، دامن نزدن به مسائل جناحی است
دمتون گرم امشب چنتا کنایه سنگین گذاشتم تو سفره تا بچه سیر بخوابن
ترامپ با قدرت از بایدن پیشی گرفته وقتی ظریف که عمری در امریکا بوده میگه ترامپ برتده است لطفا هر چه زودتر به فکر مذاکره بشید ؟؟ دایره تحریم ها بطور وحشتناک تنگ خواهد شد ، امروز هم دلالان بیشترین سود رو از اشفته بازار کردن ، نیازهای دارویی کشور رو اگه شد از افغانستان هم وارد کنید نبود انسولین و اکسیژن هوا جدی هست ؟؟
مدرک صلح امام حسن به خاطر خواست اکثریت :
«اخبار الطوال»،
امام حسن(ع) رو به مردم کوفه کرد و فرمود:
؛ دیدم بیشتر شما از جهاد رویگردان و در اقامه نبرد سست هستید و من چنان نیستم که شما را بر آن‌چه که ناخوش دارید، اجبار کنم.
«أرى أکْثَرَکُم قَد نَکَلَ عَنِ الْحَرْب و فَشَل عَنِ الْقِتالِ وَ لَسْتُ أرَى أن أحْمِلَکُم عَلَى مَا تَکْرَهوُن‏»
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
آیا ما که در سوریه دماغ تروریستها رو به خاک مالیدیم ماکه هشت سال جنگیدیم ویک وجب از خاکمون
نصیب بیگانه نشد حقمون این هست که باجماعت صد رنگ وسست عنصر کوفیان مقایسه بشیم؟اکثریت کوفیان رفتن امام حسین رو در صحرای کربلا سر بریدن یعنی چون اکثریت بودن حق داشن ؟تمتعوا من کفرکم قلیلا
حداقل برنامه عموپورنک رو نشون بدید که کمی مردم شادی کنتد
تک تک اردک تک اردک
فرودسی پور ، عطاران ، رامبد رو ممنوع التصویر کردید حداقل پورنگ و امیر علی رو نشون بدین ملت شادی بعد از کرونا کنند ؟؟
رقابت حزبی و انتخابات مربوط به سرزمین های هست که قبلا تجارب دیگر کشور داری یعنی دوران رنسانس مذهبیون را تجربه کرده بودند . لذا دمکراسی راهی بود که مردم بتوانند در سرنوشت خود دخیل باشند . برای اینکه قدرت سرنوشت با خود مردم هست ولی اینکه قدرتی باشد که جلوی چرخش زمین را بگیرد هر گز وجود نخواهد داشت . ......لذا سوال این هست که اختلاف حزبی در ایران جدی نیست . هیچ تفاوتی وجود ندارد . اصلاح طلبان هم با اندکی بهره گیری ار دستاورد علمی در اداره کشور به غربگرا متهم و کم کم از گردونه قدرت برای همیشه پرتاب خواهند شد . . پس چون لوازم دمکراسی واقعی نیست . چون رقابت حزبی واقعی و جدی و برابر نیست . چون رای سرنوشت مرا تعیین نمیکند . من رای نخواهم داد . رای بی رای ...مسئولانی که اصلاحات را قبول ندارد رای هم بی فایده هست .
کلیپ سخنان عفاری و احمدی نزاد که نسبتا کلیپ ها با حجم زیادی هم بودند در کنار همدیگر به قصاوت نشستم ............اصولا نباید انقلابیون بعد از هر انقلاب بر قدرت و ثروت و سیاست و در سرنوشت مردم دخالت کنند . از غفاری میپرسد چگونه شد که چنین شد گفت خدای هویدا فرق دشت . یعنی سیاست حریف عدالت میشود . یعنی میزان سواد قاضی و حقوقی و علمی و سیاسی و اعدام‌گر کمتر از اعدام شنونده هست از احمدی نزاد پرسش،میکنند مگوید اشرافی گری باعث این مسایل در کشور شد . در صورتی در گفتمان اصولگرایان گفته شده که مذهبیون باید ثروتمند باشند و بسیاری از شرکت های بزرگ تولیدی در دوره احمدی نزاد واگدار شد . همین احمدی نزاد بود که سیب زمینی فروش و پیاز فروش را به ثروت رساند و حالا در کلیپ‌جدید دم از سرمایه داری میزند .
۱۴ میلیارد دلار هزینه دارویی کشور تا پایان سال است ، لطفا بجای اعدام روحانی به فکر ملت باشید ، تا چند روز اینده باید منتظر روزهای سختی باشیم ،
عضو خبرگان رهبری: صلح امام حسن(ع) تحمیلی بود نه انتخابی

این آقایان مثل اینکه در این دنیا سیر نمیکنند و از حال و روز مردم بی خبرند !
آفرین به آقای عبدی که حرف دل بیش از ۹۰ ورصد ملت ایران راگفته اند درود بر شما
نصف مردم ایران دلال
نصف دیگه شون هم فقیر
دلالا حافظ وضع موجودن
فقیرا هم به دلالا سواری میدن
اینا چطور میتونن چیزی رو تغییر بدن
آب رو هم نمیتونن تکون بدن
فقیر خیلی که افق فکرش بلند باشه
میگه خدا کنه یه روز دلال بشم
سوار یه نفر دیگه بشم
آقای آشنای عزیزو دوست داشتنی
رطب خورده کی منع رطب کند
کلا تعدادی دورهمی قدرت و ثروتو تقسیم کردن
دستاودرم که هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
همه هم جهادی و انقلابی و خادم ملت
خجالت بکشید مردم دارن زیر فشار اقتصادی له میشن شما به فکر انتخابات و قدرت
شما هم برای پاسداری از اسلام و ایران، صلح با امریکا رو قبول کن. شما که دیگه بالاتر از امام حسن نیستی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
مگه با آمریکا در حال جنگیم ؟ مذاکره کردیم و امتیاز دادیم و طرف پاره کرد و شرایط تسلیم مطلق را پیش کشید . تو بگو ایرانی هستی یا طرف مستبد جهانی .
آقا یک سوال ذهن منو درگیر که خیلیهامون الان یادمون رفته
این ویروس کرونا از کجا اومد
بله درسته از چین
اما چرا الان که در همه دنیا بشدت درگیر این ویروس هستند در چین همه آرومه اونا چقدر خوشبختن
بنظرتون یکم مشکوک نیست
بنظرمن چین با ساخت ویروس کرونا وانتشار آن در دنیا بیشترین بهره روبرده چون الان همه اقتصادها رشدش کم یا منفیه اما چین داره ازین وضعیت با خرید نفت ارزان وغیره کاملا سو استفاده مکنه
البته بنظرم چین خودش واکسنش رو در اختیار داره
آقای خباز بنظر شما با این وضعیت اقتصادی ووضعیت کرونا وءضعیت روحی مردم آیا کسی تا انتخابات 1400 زنده میمونه که بخاد رای بده چه به اصلاح طلب چه به اصولگرا که هردو یکی هستند ودو روی یک سکه اند
مطمین باشید با ادامه این وضع همه خواهیم مرد یا جسمی یا روحی
اگر صلاح این مملکت را میخواهید دست از تنش بردارید که خواسته مردم است اگر نظر مردم برای شما اهمیتی ندارد خودتون می دانید و مملکتتون
من نمیدونم صلح امام حسن چه ربطی به برجام شیخ حسن داره ؟امام معصوم کجا و این ها کجا؟ چرامیخاید امامان رو پوشش کارهاتون بکنید اگه به مقایسه باشه کار شما در حد کار ابوموسی اشعریه که عمروعاص بهش گفت اول تو به عهدت عمل کن بعد من...بعد از این که ابوموسی حق رو از حضرت علی گرفت عمروعاص خلف وعده کرد و معاویه رو خلیفه کردتو برجام هم شما امتیاز نقددادین در قبال وعده لغو تحریم ها که طرفتون به راحتی آب خوردن تمام تحریمهارو برگردوند تابناک لطفا سانسور نکن و منتشر کن
ادامه راه مرحوم هاشمی رو به خوبی میشه در تابناک و مخاطبین اون دید اینا هم مثل اون مرحوم چند ویژگی دارن
اول و مهمتر از همه
علاقه به اقتصاد به جای اقتصاد سیاسی
دوم مخالفت شدید با احمدی نژاد به عنوان نماینده محرومین
سوم مخالفت با اصلاح طلبان
به عنوان نمایندگان طبقه متوسط
چهارم مخالفت با عده ای از اصولگرایان ناسازگار
پنجم ابهام در سیاست حارجی که این جذاب ترین وجه شخصیتی اون مرحوم و درست ترین وجهش بود
و بالاخره باور به طبقه سرمایه دار کمپرادور
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
والا بنده خودم طبقه محروم حساب میشم، ولی از احمدی نژاد حمایت نمیکنم، پول پاشی بی حساب و کتاب و بی مبالاتی در سیاست خارجی باعث زایش اینهمه فقیر شده
بجای طرح امنیت اخلاقی که هیچ فایده ای نداره به فکر مبارزه با اراذل واوباش باشید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
آسیدمحسن آقابخداقسم ازاوباش بدتراختلاسگران وفاسدین ورشوه خواران هستندکه خوراکشان مکیدن خون جامعه وتفریحشان ازبین بردن اخلاق دربین مردم است
تابناک خسته نباشی . متشکرم که با صبر نطراتم منتشر کردی
صلح امام حسن (ع) اگرتحمیلی بودعقلانی بودواگرحضرت آنرانمیپذیرفتندغیرعقلانی که درشأن ومقام پیشوای شیعیان نبودوازطرف خداوندهم پذیرفته نمیشدوجنگ امام حسین (ع) برعکس این بزرگان بماآموختندکه نبایدروی مطلبی که دوست نداریم هرچندباب طبعمان نباشداصرارورزیم مبادابرای پیروانشان ضررداشته باشداین دوبزرگواردرس زیادی به شیعیان دادندحالامادرعمل بیشتراحساسی رفتارمیکنیم
اصلا صلح‌ امام حسن (ع) تحمیلی بوده یا نبوده آیا حالا امروزه نباید عقلانی تصمیم بگیریم
امسال انتخابات خنده دار است ‌ هرکاری برای گرم کردن این تنور میکنید . در اخر فکر میکنم انتخابات را اینترنتی برگذار میکنید به بهانه کرونا ...
« واکنش سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان » و خود این نهاد جالب است ! گویا قرار بود مجلس در رأس امور باشد ؛ حالا برایش مبصر گذاشته اند .
اگر سواد قرآن را ندارید لطفا در مورد صلح...سوره انفعال آیه ۶۰ را بخواتید
خباز: غیر از عارف و جهانگیری هم کاندیدا داریم

روتو برم
باسلام

بنده سیاست ها و اقدامات کشورهای غربی و اروپایی که برعلیه لیبی اعمال شده را گاها بررسی می کنم خلا صه اش این است محاصره - تضعیف کردن از کشور از درون و در عرصه بین المللی- اجرای براندازی. خلاصه به آقای ذالنور و روحانی باید عرض کنم که فعلا مملکت ما به بر گزاری چوبه دار نیاز ندارد بلکه بجای آن به انسانهای درست کار و مدیر بشدت نیاز داریم تا از شرایط فعلی عبور کنیم ، هموطنان نه ذالنور و نه روحانی نمی توانند کشور را نجات دهند مگر اینکه متحد و در کنار یکدیکر باشند و نه در مقابل هم. خلا صه کلام ، غلام آن گروه هستم که مست صحبتهای یکدیگرند. به رای ملت و وجدان خود رجوع کنید.
یعنی آدمی پیدا خواهد شده که به معاون روحانی و به پدر ژن خوب هم رای بده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
شما فکر می کنید که رآی میدیم !!!!
من و اطرافیانمون که رآی نمیدیم ، و همه جا تبلیغ می کنم که رآی ندین ، خداروشکر تا الان با همه کسانی که صحبت کردم ، قبول کردن که نباید رآی داد. :))))
سیاست نه جنگ و نه مذاکره یعنی مرگ تدریجی
ما دوست نداريم جنگ بشود ، اگر مي خواهيد رأي گيري صحيح بكنيد
تو رو خدا امام حسن رو ديگه سياسيش نكنيد.
امام حسین (ع) برای جنگ نرفت و وقتی راه را بر او بستند فرمود بگذارید برگردیم و وزمانی که دید میخواهد جنگ شود، فرمود هر کس میخواهد شبانه برود و نجنگد و در نهایت خودش و خانواده اش ماندند. خدایی نکرده اگر جنگی هم شود، نوبت مسئولین و آقازاده هایشان است،
انقد از امام حسن مایه نزارین. مگه اونجا بودین که دارین با قاطیعیت اینجوری میگید
اقایان د با این حرفا نمیتونین سر مردم کلاه بزارین...
(صلح امام حسن(ع) تحمیلی بود نه انتخابی)
اقای حیدری فرمایش شما قبول
اما یک سئوال
این تشخیص از طرف امام بواسطه نظر شخصی خودشان بود که رسیدند یا
تشخیص امام بواسطه امام بودنشان و مسئول بودن و فرمانده بودن از طرف مردم
یعنی اگر امام این تحمیل را نمی خواستند ولی مردم
این تصمیم از کدام ناحیه بود و چرا ؟
مجتبی ذالنور:
ذوالنور در مصاحبه ای گفت: «پس از حضور شینزو آبه در ایران از محمدجواد ظریف بابت تحرکات دیپلماتیک‌اش تشکر کردم.»[۱۰]

ذالنور در سال ۱۳۹۸ گفت «دشمنان» پوشک بچه را طوری تولید می‌کنند که باعث عقیمی بشود.[۱۱]

در زمان بررسی تغییر حداقل سن قانونی ازدواج در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم ، مجتبی ذوالنوری تاکید کرد که این تصمیم اشکال شرعی دارد و گفت:شرع حدی به نام بلوغ برای دختر و پسر گذاشته است و طبق این معیار افراد تصمیم به ازدواج می گیرند و کسی نمی تواند حکمی شرع جواز آن را داده است ممنوع کند.[
رئیس جمهور ایران کیه؟ایران،مگر رئیس جمهور دارد؟
تو رو خدا تیتر و خبر انتخاباتی، کاندیدایی و ... نذارید خیلی حال بهم بزنه. رای بی رای
ایشکال نداره خیلی حححرص نخورین بچه ها زنده باد ایران
آقایانی که از جنگ امام حسین میگویند، اولاً ایشان به دعوت مردم کوفه برای پذیرش حکومت رفته بود و زمانی که راه را بستند، خواست برگردد و زمانی که متوجه شد میخواهند او را بکشند، گفت هر کس میخواهد برود و در نهایت خود و خانواده اش جنگیدند، آن هم برای دفاع از خود. اگر خدایی نکرده جنگی صورت بگیرد، نوبت آقایان و آقازاده هایشان هست.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار