بازدید 34742
هزار و هفتصد و چهل و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

روایت عباس عبدی از یک اتفاق عجیب در صداوسیما/حمایت تمام قد فعال یک اصلاح‌طلب از آیت الله مصباح یزدی/گلایه‌های صریح نماینده اصلاح‌طلب از روحانی، نقش ناطق نوری در شهردار شدن احمدی‌نژاد

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: تکذیب واگذاری بندر چابهار به روسیه/جلیلی اصلا نمی‌توانست با خارجی‌ها صحبت کند/عقد آریایی قانونی نیست/فلاحت پیشه: از چرچیل عذرخواهی می‌کنم و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 17 August 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش جامعه مدرسین به انتشار اظهارات آیت‌الله یزدی درباره آملی لاریجانی

مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین گفت: متنی که در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی منتسب شده است، سندیّت ندارد و صرفاً محتوایی مورد تأیید است که در پایگاه اطّلاع‌رسانی جامعه مدرسین منتشر شده باشد. حجّت‌الاسلام حمزه قربانی، مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، درباره متنی که در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، منتسب شده است، گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که تنها مرجع اخبار مربوط به آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین، پایگاه اطّلاع‌رسانی این تشکل است. وی تصریح کرد: سخنانی که امروز در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی منتسب شده است، سندیّت ندارد و تنها مرجع معتبر در این زمینه، پایگاه اطّلاع‌رسانی جامعه مدرسین است. گفتنی است از شب گذشته خبر‌هایی درباره اظهارات تند آیت الله یزدی خطاب به آملی لاریجانی و مرجعیت آیت الله علوی بروجردی در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

انتقاد مرتضی جوادی آملی از اظهارات آیت الله یزدی علیه آیت الله علوی بروجردی

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی، مدرس حوزه علمیه قم اظهارات آیت الله شیخ محمد یزدی درباره آیت الله محمدجواد علوی بروجردی را «صرفا سیاسی» و «غیرمفید» دانست و گفت: به نظر می‌رسد که فصل این جور ادبیات و سخن گفتن‌ها تمام شده است. مرتضی جوادی آملی در خصوص این سخنان گفت: این گونه صحبت‌ها جز ایجاد تنش برای نظام و حوزه و روحانیت نخواهد داشت و فکر نمی‌کنم دامن زدن به این صحبت‌ها بتواند خیلی مؤثر باشد. زمانی فردی در جایگاهی علمی قرار دارد و سخنانش می‌تواند سازنده و نقش آفرین باشد که در این صورت فرد اظهار نظر می‌کند؛ اما برخی صحبت‌ها صرفا جنبه سیاسی دارد و نه تنها در جهت سازندگی نظام و کشور نیست بلکه مفید هم نیست. این مدرس حوزه علمیه قم افزود: به نظر نمی‌رسد که پرداختن به این جور صحبت‌ها برای جامعه مفید باشد. ایشان به هر حال در شرایطی هستند و اظهار نظر‌هایی هم دارند؛ اما به نظر می‌رسد که فصل این جور ادبیات و سخن گفتن‌ها تمام شده و باید در جهت اصلاح ساختار حرف زد و ادبیات هم باید با این فضا سازگار باشد. جوادی آملی در پاسخ به این که آیا مرجعیت یک نهاد مردمی نبوده است و این مردم نیستند که باید مرجع را انتخاب کنند، گفت: همینطور است. چنین لحن و ادبیاتی هم هیچ وقت در حوزه‌های علمیه نبوده است. معلوم است که این صحبت‌ها جایگاهی ندارد که بتوان درباره آن اظهار نظر مثبت یا منفی کرد. من فکر نمی‌کنم که اصلا دامن زدن به این صحبت‌ها برای کشور در چنین شرایطی مفید و سازنده باشد.


نظر یک اصولگرا درباره نواصولگرایی و اسلام گرایی

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با «آزادی» گفت: «در عین حال شانس اصولگرایان به مراتب از اصلاح طلبان بالاتر است، زیرا گروه‌های مختلف اصلاح طلبی مشغول برائت جستن از عملکرد دولت هستند. مواضع اصلاح طلبان که بحث عبور از روحانی را طرح کرده یا همچنان پای دولت ایستاده‌اند نشان می‌دهد که سهامدار این دولت هستند و مردم نیز این موضوع را می‌گویند؛ بنابراین روی کاغذ شانس اصولگرایان بیشتر است و اگر بتوانند با درایت و منطق هم‌اندیشی نسبی خوبی ایجاد کنند، خواهند توانست برنده نسبی انتخابات باشند». وی در واکنش به بخش دوم اظهارات حداد عادل و استفاده از واژه «حداد عادل» نیز گفت: «این یک لفظ است. اصولگرایان خود را معتقد به اصل نظام، انقلاب و ولایت می‌دانند و با واژه اصوگرایی به این اعتقاد راسخ خود تاکید می‌کنند. حالا این عبارت به اسلام‌گرایی تغییر کند هم اتفاقی نمی‌افتد باید دید که مردم و طرفداران اصولگرایی چه تصمیمی می‌گیرند و به آن‌ها رای می‌دهند یا خیر.» واعظ آشتیانی با تأکید بر اینکه «اکنون ایجاد وحدت میان اصولگرایان بسیار سخت است»، گفت: «من فکر می‌کنم که طرح چنین موضوعاتی در ایجاد انشقاق اثرگذار است. قالیباف می‌گوید نواصولگرایی و حداد عادل می‌گوید اسلام گرایی. این‌ها در ایجاد وحدت مشکل ایجاد می‌کند». این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه آیا استفاده از واژه اسلام‌گرا به جای اصولگرا در روند ایجاد انسجام ملی که به اعتقاد همه سیاسیون مورد نیاز است، مشکل ساز نخواهد بود، گفت: «اول اینکه باید نگاه آقای حداد یا هر کسی دیگری برای ما محترم باشد. اگر به نگاه یکدیگر احترام بگذاریم قطعا ضریب درگیری‌ها کمتر می‌شود. آقای حداد هم نظر خود را گفته است، اما من فکر می‌کنم‌ ای کاش در زمانی که به وحدت و انسجام نیاز داریم از طرح برخی موضوعات پرهیز کنیم، زیرا برای جامعه و خود گروه‌های سیاسی شائبه ساز می‌شود. برخی ممکن است گمان کنند یک خط‌کشی در حال انجام است و این چالش می‌شود. رفع این چالش زمان می‌برد و این یعنی از دست دادن فرصت‌ها. به تعبیری خودمان با دست خودمان سرمان را به سقف می‌کوبیم».
 
حضور اوباما در پویش انتخاباتی جو بایدن

فعالیت‌های انتخاباتی رئیس جمهور سابق آمریکا آغاز شده و وی در حال حاضر حضور فعالی در پویش (کمپین) انتخاباتی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دارد. اوباما علاوه بر دیدار با بایدن تاکنون چندین دیدار مستقیم در واشنگتن با اعضای اصلی کمپین انتخاباتی معاون اول دوران ریاست جمهوری خویش داشته است. /نیویورک تایمز

حذف ۴ صفر با تورم ۴۰ درصدی فعلی جایز نیست

موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: حذف ۴ صفر با تورم ۴۰ درصدی فعلی جایز نیست، این طرح درد مردم را مضاعف می‌کند. اکنون و در این موقعیت این ۴ صفر دردی از مردم و کشور دوا نمی‌کند و حتی موجب اضافه شدن درد مردم هم می‌شود، چرا که تورمی را به همراه دارد و در حال حاضر که تورم نزدیک به ۴۰ درصد است اضافه کردن تورمی دیگر ظلم بزرگی به مردم و کشور است. حذف صفر برای مردم هم قابل قبول نیست و طبق نظرسنجی که از مردم شد بیش از ۷۷ درصد مردم مخالف حذف ۴ صفر هستند.

عارف نیم‌نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری دارد

مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران گفت: در جبهه اصلاحات غلامحسین کرباسچی، محمدرضا عارف، سعید حجاریان، عبدالله نوری مفید هستند و خداوند این شخصیت‌ها را بی‌دلیل و بی فایده خلق نکرده است و هرکدام در مقطعی به درد کشور می‌خورند. زمانی فکر می‌کردیم اگر پارلمان اصلاحات با حدود ۶۰۰ عضو از سراسر کشور شکل بگیرد، رئیس این پارلمان باید خاتمی باشد، اما آیا می‌شود این کار را کرد؟ اینطور نیست که موسوی خوئینی ها، عبدالله نوری یا بهزاد نبوی و حتی عبدالواحد موسوی لاری و کرباسچی را نخواستیم به مجلس بفرستیم. سقف پرش ما در انتخابات مجلس دهم محمدرضا عارف بود. حتما عارف نیم‌نگاهی به تأیید صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری دارد.

نباید مرجعیت را یک مقام حکومتی کنیم

آیت الله محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار جماران با تأکید بر اینکه به ضرب و زور مرجعیت درست نمی‌شود و یا جلوی آن گرفته نمی‌شود، گفت: متأسفانه بعضی از این افراد تندرو و افراطی به نام انقلابی گری حتی فرمایشات مقام معظم رهبری را نادیده می‌گیرند و می‌خواهند که جلوتر از ایشان حرکت کنند. تجربه گذشته نشان داده که این‌ها نه تنها اثری ندارد، بلکه نتیجه معکوس دارد. مخصوصا علما باید رعایت مسائل اخلاقی و ادبیات مناسب سیاسی اجتماعی را داشته باشند. رئیس‌جمهور مورد تنفیذ و تأیید رهبری قرار گرفته و تا وقتی که رهبری موضع خود را تغییر ندهند، رئیس‌جمهور همچنان مورد حمایت ایشان بوده و هست. مردم در رأی خود در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نشان دادند که این نوع ادبیات و فرهنگ تند و تیز افراطی گری را نمی‌پسندند.

جمع‌آوری آب‌معدنی‌های فرانسوی ۵۰ هزار تومانی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای

منصور عالی‌پور، نایب رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمع‌آوری آب‌معدنی‌های فرانسوی ۵۰ هزار تومانی که در برخی فروشگاه‌ها عرضه می‌شد خبر داد. عالی‌پور گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجاز نیستند کالا‌های لوکسی که وارداتشان به کشور ممنوع است را عرضه کنند و در ۹۵ درصد فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کالا‌های لوکس مجاز هم عرضه نمی‌شود، ولی با توجه به سلیقه مشتریان، برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تلاش می‌کنند تا نیاز‌های این دسته از مشتریان خود را برآورده کنند./آفتاب

فلاحت پیشه: از چرچیل عذرخواهی می‌کنم

عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت: خیلی‌ها هستند که مجلس را مزاحم می‌دانند و به همین دلیل از این‌که مجلس در رأس امور باشد، ناراحت هستند. برخی در مجلس چرچیل هستند. البته من می‌خواهم اینجا از چرچیل عذرخواهی کنم، چون ایشان (چرچیل) حداقل در خدمت جایگاه خودش و دولتش عمل می‌کرد. کاش این چرچیل‌ها مجلس را قوی می‌کردند، اما متاسفانه مجلس را تضعیف می‌کنند. سپاه رسما به کمیسیون امنیت اعلام کرد که ما لیستی دوتابعیتی به کریمی قدوسی ندادیم. وی درباره دیوارکشی‌ها گفت: الگوی دیوارکشی‌ها در اطراف مجلس، دقیقا از منطقه سبز یا خضراء عراق گرفتند که بعد از سقوط صدام در سال ۲۰۰۳ و آن بمب‌گذاری‌ها منطقه سبز را درست و دیوارکشی کردند. ما روز به روز این دیوار‌ها را بلندتر می‌کنیم.

عقد آریایی قانونی نیست

علی مظفری رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق درباره رواج مراسم عقد ایرانی در بین زوج‌های جوان گفت: ما در قانون و شرع چیزی به نام عقد آریایی نداریم و دفاتری که این مراسم را اجرا می‌کنند، غیر مجاز هستند. علی مظفری گفته دفاتری که این مراسم را اجرا می کنند پلمپ می‌شوند و همچنین عقدی که در این دفاتر انجام می‌شود در آینده برای زوجین مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. / باشگاه خبرنگاران جوان

جلیلی اصلا نمی‌توانست با خارجی‌ها صحبت کند

صادق زیباکلام درباره ادامه یافتن حملات تندرو‌ها به ظریف به خبرآنلاین گفت: شاید کسی باور نکند، ولی بخشی از آن به این بازمی گردد که آقای ظریف به انگلیسی مسلط است. آقای ظریف باادب است. آقای ظریف تحصیلکرده است. آقای ظریف برازنده است و متاسفانه از نظر خیلی از تندرو‌ها، انقلابیون و رادیکال ها، وزیر خارجه انقلابی، وزیر خارجه‌ای است که توهین کند. دیگران را تحقیر کند. پرچم آمریکا را وسط مجلس شورای اسلامی آتش بزند. تا حدودی میان تندرو‌ها از اینکه سردار سلیمانی این گونه از ظریف حمایت می‌کند اختلافاتی بوجود آمده است. تندرو‌هایی که به هر حال خیلی آبشان با سردار قاسم سلیمانی در یک جوی نمی‌رود. اگر مسئولیت مذاکرات بر عهده جلیلی بود، محال ممکن بود که او در توافق هسته‌ای یا برجام موفق شود. سعید جلیلی اصلا نمی‌توانست با خارجی‌ها صحبت کند و اساسا درکی هم از مناسبات بین المللی و اینکه آمریکایی‌ها چگونه فکر و رفتار می‌کنند، نداشت.
 
تکذیب واگذاری بندر چابهار به روسیه

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، خبر واگذاری بندر چابهار به روسیه را تکذیب کرد. «بهروز آقایی»، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، خبر واگذاری بندر چابهار به روسیه را تکذیب کرد. آقایی گفت: واگذاری بندر چابهار به روس‌ها کذب است و بازدید مدیرعامل منطقه اقتصادی استراخان صرفا جهت شناخت بیشتر با ظرفیت‌های چابهار بوده است.
 
واکنش کواکبیان به اظهارات اخیر آیت‌الله یزدی

نماینده مردم تهران در مجلس به سخنان اخیر آیت الله یزدی واکنش نشان داد. مصطفی کواکبیان در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به اظهارات اخیر آیت الله یزدی بیان کرد: اخیرا آیت الله یزدی فقیه شورای نگهبان در خصوص مجلس اظهار نظری داشتند. ایشان فرمودند: نمایندگان با وزرا در خصوص استیضاح‌ها لابی می‌کنند. در حالی که این گونه نیست و با این اظهارات کل نمایندگان زیر سؤال می‌روند. بنده از ایشان تقاضا دارم اگر مواردی را سراغ دارید معرفی کنید. وی در ادامه اظهار کرد: در خصوص پسماند‌های هسته‌ای نیز باید مسأله‌ای شفاف شود. این گونه نیست که پسماند‌های سایر کشور‌ها در کشور ما دفن شود. لازم است برای شفاف سازی در افکار عمومی این مسأله واضح بیان شود.
 
نقش ناطق نوری در شهردار شدن احمدی‌نژاد

محسن کوهکن در برنامه دست خط از حمایت ناطق نوری برای شهردار شدن احمدی‌نژاد صحبت کرد. محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در برنامه دست خط شبکه پنجم سیما از نقش حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در شهردار شدن محمود احمدی‌نژاد صحبت کرد. وی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: اگر ایستادگی ناطق نبود، احمدی‌نژاد شهردار تهران نمی‌شد.
 
گلایه‌های صریح نماینده اصلاح‌طلب از روحانی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: منکر زحمات و اقدامات شما نیستیم، اما توجه کنید که مشکلات اساسی در کشور وجود دارد که می‌توانست حل شوند، اما نشد؛ عمده‌ترین مشکل شما نبود تیم یک دست در دولت است؛ آقای روحانی چطور معاون شما در محیط زیست با این همه مشکلات محیط زیستی در کشور مسبب اصلی‌اش همین شخص آقای کلانتری است به نمایندگان مجلس توهین می‌کند و جنابعالی سکوت می‌کنید. وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور؛ چطور معاون شما قانون اساسی را مطالعه نکرده و لایحه خلاف قانون اساسی تهیه و متأسفانه شما بدون اذن رهبری به مجلس می‌فرستید و نمایندگان به دلیل مغایرت با قانون اساسی آن را برگشت زده‌اند حال باید مورد عتاب و خطاب یک معاون بی اطلاع قرار گیرند؟ نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی افزود: اگر رئیس جمهور تمایل به ایجاد فضای تعامل با مجلس دارد باید این توهین گستاخانه آقای کلانتری را ترمیم کند. جعفرزاده‌ایمن‌آبادی خطاب به رئیس جمهور با انتقاد از اینکه وضعیت کشور خوب نیست، یادآور شد: وضعیت جوانان و مردم بد است؛ از حال و روز کشاورزان، صنعتگران و تولیدکنندگان نپرسید از گیلان مظلوم هر چه بگویم کم گفته‌ام. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در هشت ریاست جمهوری شما راه آهن قزوین- رشت برقرار شد و تشکر می‌کنیم، اما بماند که یک طرفه است و زمانی این راه آهن توسعه پیدا می‌کند که به بندر انزلی، کاسپین و آستارا متصل شود که هیچ اقدامی دیده نمی‌شود و پروژه راه آهن تعطیل است.
 
حمایت تمام قد فعال اصلاح‌طلب از آیت الله مصباح یزدی
 
فعّال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی از ابتدا مبارز واقعی بوده و همواره در برابر انحرافات شجاعانه ایستاده است، گفت: بنده سخنان برخی اصلاح طلبان درباره آیت الله مصباح را قبول ندارم. صادق خرازی دبیرکل حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان در کارگاه نقد مستند «آن زمستان؛ برشی از زندگی آیت الله مصباح یزدی» گفت: بنده آیت الله مصباح را فیلسوف صمدانی، مفسر و عالم ربانی می‌دانم و جایگاه ویژه‌ای برای این شخصیت بزرگوار قائل بوده و هستم. وی آیت الله مصباح یزدی را بزرگترین متفکر حوزه عنوان کرد و افزود: به نظر بنده این مستند چهره واقعی آیت الله مصباح یزدی را نشان نداده است از این لحاظ که شخصیت ایشان بسیار والاتر از شخصیتی است که در مستند نمایش داده شده است و برخی چیدمان‌ها مورد نظر جامعه مخاطب نخواهد بود. این کارشناس با تأکید بر این که جا داشت زوایای مختلفی از زندگی سیاسی و مبارزاتی آیت الله مصباح یزدی در این مستند نمایش داده می‌شد، ادامه داد: برخی فریم‌های نمایش داده شده در مستند مورد پذیرش جامعه امروز با توجه به التهابات موجود نخواهد بود.
 
روایت عباس عبدی از یک اتفاق عجیب در صداوسیما

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: اتفاقی مهم و تا حدی عجیب در صداوسیما رخ داد که ارزش توجه و تحلیل دارد. در یک برنامه تلویزیونی سه نفر گفت‌وگو می‌کنند که یکی از آن‌ها مجری است و دو نفر مهمان نیز از گویندگان مشهور خبر و یک همکار وی هستند. مهمانان به تعریف واقعه‌ای می‌پردازند که ظاهرا در چند سال پیش و در یک برنامه تلویزیونی مطالبی را گفته‌اند که به مذاق یکی از مقامات مهم کشور خوش نمی‌آید. گوینده ماجرا می‌کوشد که نام نبرد، ولی مجری دخالت کرده و نام آقای صادق لاریجانی را به صراحت اعلام می‌کند و این نکته بسیار عجیبی است. پس از پخش آن برنامه، رئیس قوه عصبانی می‌شود و صداوسیما را متهم به حضور نفوذی‌ها می‌کند. مهمان برنامه با لحن طنز می‌گوید که ماجرا را جدی نگرفتیم، ولی گفتند دارند می‌آیند دستگیرتان کنند؟! گوینده مشهور خبر هم تأکید می‌کند که برایمان پرونده‌ای را باز کردند و احضار شدیم و با پادرمیانی رئیس اسبق صداوسیما که در جلسات گوناگون به خدمت آقای رئیس قوه رسیدند، غائله خاتمه می‌یابد.

تا اینجای ماجرا خیلی عجیب است که صداوسیما جرأت یا اجازه پیدا می‌کند که تا این حد از خطوط قرمز خودساخته عبور کند و با لحن شوخی و حتی تمسخرآمیزی به بیان این داستان بپردازند. آقای صادق لاریجانی که دیگر در موقعیت ریاست قوه قضاییه نیستند و حرف‌شان خریدار جدی ندارد بطوری‌که یکی از مدیران نزدیک به ایشان نیز بازداشت شده‌اند و اکنون با چنین برنامه‌ای مواجه هستند، بهتر می‌توانند حس کنند که دیگران در طول سالیان زیاد ریاست ایشان از اتهامات یک‌سویه علیه خودشان چه کشیده‌اند؟ اتهاماتی که همین رسانه عامل انتشار آن‌ها نیز بود. ایشان باید توجه می‌داشتند که حضور در ریاست قوه قضاییه موقتی است، دیر یا زود کسان دیگری خواهند آمد و آن پوشش و امنیت خاطری که کسی نتواند از گل کوچک‌تر به آنان بگوید از میان می‌رود. این قاعده برای همه جاری و ساری است. جالب اینکه اکنون حتی قادر به دفاع معقول از خودش نیز نیست. باید گفت که اگر صداوسیما و رسانه ملی در آن زمان آزادی عمل داشت و یک رسانه واقعی بود، نه از بیان آن انتقاد ترسی به خود راه می‌داد و نه اجازه می‌داد که مسئول دستگاه قضا چنین بی‌محابا یکه‌تازی کند و نه دادستان شهر به خودش حق می‌داد که به فوریت امتثال امر کند و برای یک مجری خبرگوی تلویزیونی به این سرعت احضاریه صادر می شد و مطابق آنچه در برنامه افشا شد، قصد بازداشت آنان را کند. در واقع ریشه اصلی بروز این مشکلات، در فقدان استقلال و آزادی رسانه بود.
 
زائری: اطمینان پیدا کردم که آیت الله علوی بروجردی، مورد اقبال قرار خواهند گرفت

محمدرضا زائری در اینستاگرام خود نوشت: آیت الله محمد یزدی تهدید کرده اند که در صورت اعلام مرجعیت آیت الله علوی بروجردی، به میدان خواهند آمد و بساط را به هم خواهند ریخت و تابلوی دفتر ایشان را پایین خواهند آورد! او در ادامه پست اینستاگرامی خود نوشته است: راستش اگر تا حالا تردیدی هم در شایستگی حضرت آیت الله علوی بروجردی داشتم با صحبت‌های آقای یزدی اطمینان کامل پیدا کردم که مرجع آینده ما حضرت آیت الله علوی بروجردی هستند و مورد اقبال قرار خواهند گرفت! تا کنون فکر می‌کردیم آقایان از جامعه بی خبرند و میزان محبوبیت و جایگاه اجتماعی خود در افکار عمومی اطلاعی ندارند، اما الآن معلوم شده که اصلا از تاریخ روحانیت و حوزه‌های علمیه نیز آگاه نیستند!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۳۷
همه می دانند و فهمیدن برجام تعهد یک طرفه بوده ان وقت زیبا کلام از اخلاق صحبت می کند!!!!!
من هم میتوانم سریع توافقی را به سرانجام برسانم که طرف مقابل متن می گذارد وسط و من خط به خط ان را می بینم و قبول می کنم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
فقط عمق کم اطلاعی و بیسوادیت را آشکار کردی
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
چرا از این تعهد یکطرفه در نمیان همه راحت بشن؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
تو هم میتونی؟ پس تو هم توهم داری!
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
کاربر اصلی ...هنوز نگفتی چرا برجام چنین شد ؟ حالا برید درستش کنید
ناامید
| Italy |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
فعال اصلاح طلب حامی ایت ا...کی بوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
هنوز هم یک عده به مرده برجام دخیل میبندند وا اسفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
واقعا راست گفته جلیلی اصلا صحبت کردن بلده
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
از نفت کش چه خبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
آخه توچی میفهمی از طبقه بندی معاهدات بین المللی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
زیباکلام که استاد تمام علوم سیاسی است فرق بین سفارت سوئد و نروژ را نمیداند و بجای سفارت نروژ از سفارت سوئد میخواهد که علی مطهری را به عنوان کاندیدای دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کند که البته موجب خنده و تمسخر سفارت سوئد میشود
این همه مفتضح
ولی از رو نمیرود و در صغیر و کبیر مسائل اظهار نظر میکند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
تا ح. حالا شما از این روند طولانی با پایه ها ی حقوق بین الملل و زبان بیگانه و متن چند صد صفحه ای و اصلا سواد فارسی و .... چقدر آشنایی. و چقدر از این متن رو که در سطوح مختلف از چند صفحه ای تا چند ده الا دیدی کسی که فیزیک بلد نیست نظر درستی آن هم نخوانده راجع به نظریه های فبزیکی دانشمندان بزرگ بدهد . اکر هم بدهد در حد شوخی و سبک کردن خودش هسـت .یک صفحه ای خلاصه شده خونده ای که نظریه پردازی میکنی؟ میشود قسم خورد که نود درصد آنهایی که راجع به برجام نظر میدهند خیلی بیشتر از منتقد معروف فیلم های سینما عمل نمیکنند که بدون دیدن فیلم نقد میکند. خودم خدا رو قسم میخورم که حتی حجی کردن تیتر های و اسم برجام هم در توانشون نیست. پس عزیز دل ..... عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری
عقد اریایی؟
اینقدر این تازه به دوران رسیده ها عقده ای هستند که خودشان دارند زبان فارسی را خراب می کنند ان وقت تز روشنفکری اریایی می دهند!
گیج می زنند عجیب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
باشه حالا به خودت مسلط باش
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
کجاشو دیدی؟هنوز رسمهای خوب خوبش مونده.اگه سنت همون که حدس میزنم،زیر بیست و پنج باشه حتما اونقدر عمر میکنی که زندگی بدون عقد رو هم تو این کشور ببینی.خلاصه دنیا داره میره.بپا جا نمونی
:)
یزدانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
در رساله مراجع نوشته شده که ایجاب وقبول به هر زبانی قابل قبول است حتی اگر یکی از طرفین لال باشد درصورتی که قصد رابرساند پذیرفته است دفاتر صرفا برای پول ایراد میگیرند و وجه شرعی وقانونی ندارند حتی برای فروش خودرو هم کارشکنی میکنند وفقط ثبت در دفاتر اسناد رسمی را معتبر میدانند برخلاف نظر پلیس
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
ناشناس ۲۳:۰۵،شما توی آمریکا ازدواج بدون عقد رو دیدی چه گلی به سرت زدی؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
مهم تعهده ولی اگه کلمات فارسی خونده بشه عالی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
والا اپر چه خلاف شرع هست ولی بازم معقول تر است چون عده کثیری که اتفاقا بعضی ها هم ازما بهتران هم هستن هرروز بدون عقد چه نکاح شرعی چه آریایی در حال اشتباه هستن
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
لباس مسولین با لباس مردم فرق دارد. اندیشه سیاسی مسولین با مردم فرق میکند . زبان مسولین فرق دارد . خواسته های فرهنگی هم فرق دارند . یعنی اجبار در فرهنگ سازی با زور .... همه موارد که عربی باشد ولی فقط طرز صحبت فقط حروف اصافه و اسنها و فعل گاهی فارسی هستند . وقتی طرف به عربی نمیداند عاقد چی میگوید چه فایده دارد . بحرالمعلوم یعنی چی . مهرالمعلوم . خوب همین را با زبان فارسی و ادمیزاد صحبت کنید
ناشناس
| Canada |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
اتفاقا حرکت درست و پر ارزشی هست
اصلاح طلبان رو باش
عارف همیشه خاموش و واضع نظریه ژن خوب
زیباکلام استاد علوم سیاسی
زائری که اگر بنویسیم تابناک این کامنت را حذف می کند
صادق خرازی ایضا خط قرمز تابناک فقط یک کلمه
عباس عبدی
جعفرزاده ایمن آبادی تنها چیزی که این آدم نیست اصلاح طلب است
کواکبیان فقط داد و قال و فریاد البته به یک سری مسائل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
این هم آزادی بیان در ایران
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
از نوابغ و اساتید اصولگرا هم میگفتی فیض ببریم
:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
اصولگراها کیو دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
تو خودت را باش که فکر میکنی اصولگرایان از اصلاح طلبان سر ترن... باباجون هنمه مثل همن
خوب اگر اقای یزدی این حرفها را نزده دقیقا چی گفته چرا در پایگاه اطلاع رسانی هیج خبری در این باره منتشر نشده ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
دقیقاً همان چیزی را گفتند که شنیدیم
درود بر آقای یزدی
تا الان چندین اظهار نظر خوب داشته اند
مخصوصا آنجا که گفتند اجازه نمی دهیم زباله های اتمی در کشور ما دفن بشود
هر کی از مردم دفاع کند با فساد مقابله کند مردم هم از او طرفداری می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
محیط زیستی ها آزاد شدند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
حالا کو زباله اتمی ؟ مثال اینه که من بگم کسی حق نداره به کره ماه نفت صادر کنه !!! در ضمن حالا که تهمتهای متعدد درباره انرژی اتمی و بتن و نابودی ان غلط از اب درامده حالا یک تهمت جدید را بر علیه دولت استفاده می کنند اما اقای یزدی شما مثل مردم عادی نمی توانی هر حرفی را بزنی اول اینکه تریبون داری دوم لباس روحانیت را پوشیدی سوم اینکه می
توانی از ابزارهای لازم برای رسیدن به واقعیت استفاده کنی و از مشاوران استفاده نکرده خودتان تحقیق کنید
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
ایشان در مورد کارگران کارخانجات و پرداخت معوقات حرف ندارند ؟ در مورد تخریب محیط زیست چی ... افرادی که در حبس هستند چی ؟ در مورد صیعه ساعتی در شهرها توسط غیر ایرانی چی ...؟
مگر لابی نمی کنید شما و یا انها با شما؟
الان یک بچه هم دوریالیش افتاده ان زمین ها و وعده سمت ها و شام ها برای چی هست وقتی وزیری برای چند بار از استیضاح فرار می کند و رای می اورد!
اتفاق صدا و سیما عجیب نیست ماجرای بوسهل زوزنی است
طرف حالا که از یال و کوپال افتاده همه باهاش درافتادن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
در میان گله گرگها، ضعیف نباش چون دریده می شوی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
جبهه پایداری ها به هیچ کسی رحم نمی کنند
اصلاحطلبی به ادعای فرد نیست.باید عملکردش در جهت اصلاح امور باشد.اقای خرازی را بنده اصلاحطلب نمیدانم و اصولا عملکرد ایشان و تیغ انتقاداتشان چه چیزی از مشکلات کشور را اصلاح کرده یا قرار است بکند؟بر این اساس سخنان فردی نظیر اقای توکلی یا مثلا جناب زاکانی اصلاح طلبانه تر از اقای خرازی میباشد.اصلاحطلبی یعنی مشکلات کشور را بر اساس اولویت پیدا کرده به صدای رسا فریاد بزنیم و راهکار خودمان را هم ارائه بدهیم.اصلاحطلبی که از این انتخابات میخوابد تا انتخابات بعدی و دو ماه مانده به انتخابات سخنور میشود و بعد انتخابات باز به گوشه خود خزیده مشغول خوردن از سفره میشود هرگز یک اصلاحطلب نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
این جناب صادق خرازی وقت شناس خوبی است
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
اصلاح طلبی خواست فرد یا گروه نیست . بلکه این خواست مردم هست . مردم نگاه میکنند چه کاندیدی حرف مردم را میزند . به او رای میدهند
ساعت خواب جناب اقای ازادی رسانه!!!!
صدا و سیما خصوصا برنامه پایش چند سالی است ان هم نه در این دولت محبوب شما بلکه در زمان احمدی نژاد حرف های تند و تیز زیاد زده و هر چی هم این ور امدیم بیشتر شده ولی ظاهرا سر شما در ....بوده!!!!
قابل توجه تابناک فراکسیون مستقلین ولایی اصلا اصلاح طلب نیستند و همانهایی هستند که با نقاب اصلاح طلبی و باسو استفاده از محدویت هایی که شورای نگهبان برای تایید صلاحیت اغلب کاندیداهای اصلاحات وارد می کرد وارد مجلس شدند و بر علیه فراکسیون امید و تصمیماتشان عمل کردند
الان از کی صادق خرازی فعال اصلاح طلب شد؟!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
دقیقاً. ایشان حتا اصولگرا هم نیست،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
سه تا مرد مثل رئیسی بیان پته همه رو آبه
اینکه اقای ناطق نوری در مقطعی با شناخت قبلی یا بواسطه معرفی از احمدنژاد حمایت کند مهم نیست مهم این است که با شناخت فعلی از او یا هر کس دیگری چه رفتاری با او خواهند داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
بابا فیلسوف
آخه مگه مجبورت کردن نظر بدی؟
پس يعني هر كسي در گذشته و حال و آينده اينگونه عقد شود قانون ازش حمايت نميكند؟!؟
اديان ديگر چه؟
عقد اونا چطوريه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
باشه خب شما خودشو ناراحت نکن این نیز بگذرد
تابناک پربار و خوب بود؛ برام سخت بود که در مورد کدومشون نظر بدم همه عناوین جالب بودند ولی صحبتهای عباس عبدی جلب توجه کرد؛ واقعا تاسف اوره که صداوسیما هم از گزند اینها درامان نیست ولی درعین حال مثل خود همینها رفتارمیکنن! تاسف اوره که حتی مجری برنامه هم برایش پرونده سازی میشود برای نجاتش باید پا در میانی کرد!و خیلی چیزهای دیگه که از صحبتهای عباس عبدی میشه فهمید!
مسئولان و فرزندانشان باید حسایهای مالی و بانکی شون برای مردم صریحا روشن بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
البته به اضافه اموال خارج از کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
چشم
عارف قراره خودش کاندید بشه یا ژن برتر نابغش ؟
مشکل اقتصاد کشور 4 صفر نیست بلکه 4%خودیهای مسئول ولی بیسواد کاخ نشین با هزاران میلیارد ثروت باد اورده است
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
البته خود اونهایی که ادعای مبارزه با جهاردرصدی ها رو دارند هم جزو نیم درصدیها هستند. خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
بنظر من بهتره بجای حذف چهار صفر همون عدد 1 را حذف کنن و فقط صفرهای خالی بمونن برازنده تر هست!!! والا بخدا
مگه جامعه مدرسین مطالب منسوب به آیت الله یزدی رو تکذیب نکرده؟ پس دیگه انگیزه تون از انتشار مطالب منتقدین آقای یزدی چیه؟ آیا کارتون خداپسندانه و موافق تفواست؟ بعید میدونم.
پاسخ ها
فریبرز
| Canada |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
دادا تکذیب وقتی معتبر است که بگی ایشون اینو نگفته اون رو گفته است.چند تا نقل قول است کدومش رو تکذیب کردند. اگر جامعه مدرسین منشی آقای مصباح هستند متن صحبتهای آقای مصباح رو منتشر کنند.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
دادا اون یزدی با اون مصباح یزدی فرق میکنن.البته هر دو مشابه هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
فریبرز چه ربطی به آقای مصباح داشت دقت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
داداش تو هنوز این همه سال متوجه نشدی هرچی تکذیب بشه راست از آب درمیاد و شش ماه بعدش خود اون تکذیبه تکذیب میشه و بعدش هم کل ماجرا فراموش میشه؟
خدا عمر طولانی و با عزت به ایت الله محمد یزدی عنایت بفرماید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
عمر طولانی رو عنایت فرموده،
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
خدا عمر طولانی به ملت عطا کند . چون سختی ها مال مردم هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
ببخشید شما رقم طولانی رو هم بفرمایید لطفاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
خدا همه مارا عاقبت بخیر کند... البته امیدوارم!!! خ
اقای زیبا کلام مثل همیشه کلامت زیبا نبود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
همیشه مودب صحبت کرده
جناب خرازی به به سلام
عجیبه! امشب خبری از حجاب نبود !
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
انشالاه فردا شب . هم حجاب و هم برجام خواهیم داشت
باز هم این خبر ها را خوندم و فشارم رفت بالا همش از هم تعریف و تمجید میکنن اصلا مردم فراموش شده اند
رهبری عزیز شما به داد آموزش و پرورش برسید ، دیگه هیچ انگیزه ای نمونده ، دانش آموزانی که تربیت کردیم ۳۷ برابر ما دریافتی دارند ، کسی نیست که با مافیای پزشکی مقابله کنه ؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
باند در همه جا رخنه کرده، .. وقتی برنامه در حاشیه رو تعطیل کردند خودتون بفهمید با چه جماعتی روبرو هستیم
احسان
| Indonesia |
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
بازم معمایی که نصف سالو که شامل تابستان و عید و نصف روزای هفته و... هست معترض شدن؟! بعدشم کی گفته شما پزشک و وکیل تربیت کردین؟!!!
با این حساب آقای روحانی چه آینده ای خواهد داشت؟
آقای مصباح حرفشان برپایه حدیثی است که جامعه مدرسین حوزه علمیه را موظف به تائید صلاحیت مرجع تقلید میکند. نه اینکه هر کسی برای خودش مرجع تقلید شیعیان جهان شود.
راههای پولدار شدن در ایران
تا شنیدید سکه پیش فروش میکنند بدونید اوضاع خرا به ،
اول دلار و سکه بخرید ، بعد از فروش سراغ مسکن و ماشین و سرانجام به بورس بروید ؟! فقط فراموش نکنید قبل از ترکیدن حباب هر کدام سریع خارج شوید ؟؟! یکی از کارمندان بانک گفت من تو یک سال نیم اخیر سرمایه ام نزدیک به ۱۰ برابر شد ؟! با ۴۰۰ میلیون وارد این بازارها شد و نزدیک به ۴ میلیارد به جیب زد ؟! علی برکت الله ؟از اول امسال میگه ۵۸ درصد تو بورس سود کردم ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
غم بزرگی است برای همین مردم به شدت از دولت روحانی ناراضی هستند سال 97 برای بعضی ها واقعا خوب شد و بعضی ها هم زندگیشان تباه شد سال مفت خوری و دلالی سالی که کارگر و زحمتکش خار
و ذلیل شد
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
از اول همین روال بود منتها جناح ها قبلا اینطور به هم‌گیر نمیدادند . چون اصول گرایان چند مرحله شکست خوردند . به هر دری میزنند تا حزب مقابل را شکست دهند . اما مردم انها را دوست ندارند و باور نمیکنند .‌اگر الان گرانی هست و بیکاری هست قبلا هم بوده ولی لا رشد جملیت بیشتر نمایان شده است
مسئولان محترم ایران چرا میخواهید ما رو به زور بفرستید بهشت????مگه این مملکتی که الان زیر دست شماست چی از بهشت کمتر داره???
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
بهشت این دنیا خیلی زیبا هست . هم جنگل و هم بارون و رودخانه و دریا و کوه و میوه ها و حوریان دنیوی و اسمان ابی و باد و مه خورشید و فلک .... چرا باید بهشت فعلی را مثل جهنم کنیم . سزاوار نیست و درست نیست که دنیای به این زیبایی که افتاب در سمت غرب غروب میکند و صبح بیدار میشوی از شرق طلوع میکند .
در تمام ایران فقط یک نفر به دفن زباله های اتمی خارجی در ایران اعتراض کرد آیت الله محمد یزدی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
خوب چون همچین چیزی نبود.حالا ایشون هم به هیچی اعتراض کرده و جلوی هیچی رو گرفته که خوب......دستش درد نکنه به فکر ملته
:)
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
سخن سیاسی مصرف سیاسی جناحی و گروهی دارد . برای مردم نفعی ندارد.
فشار افراطیون بر وزارت اطلاعات مبنی صرف نظر از شکایت از عباسی واقعا شرم آور است ؛ همین جماعت اگه یه نفر از جناح مخالفشان باشه درخواست اعدام دارند ؟؟؟ چرا این جماعت مروج بی قانونی تو کشورند؟! چرا تحمل ۷ ماه زندان رو ندارید ؟!
این جماعتی که دارند به اقای لاریجانی ناجوانمردانه حمله میکنند چرا تا دیروز که ایشان رییس قوه قضاییه بودند ساکت بودند ، لطفا با طناب پوسیده محمود وارد چاه نشوید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
محمود در حد این بازی نیست.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
پس برو جریان دستگیری نماینده صادقی را سرچ کن . برای اینکه وقتی تعداد خطوط قرمز ها را زیاد تعریف کنی این عوارض را هم دارد .
آقای زیبا کلام ، اگر انگلیسی بلد بودن و مودب بودن و لبخند زدن و..... جهت رسیدن به مقصود کافیست در دستگاه دیپلماسی پس چرا نتیجه ایی نداشت . بقولی نتیجه عملکرد باسواد ما با بی سواد مان یکسان بود؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
پدرام جان اگر متحد کردن چین روسیه اتحادیه اروپا و امریکا علیه ما و هفت قطعنامه شورای امنیت رو با تحریم یکجانبه و البته ظالمانه توسط امریکا یکی میدونی که خوب حرفی باقی نیست.فقط اینو بگم اگر ۸۰۰ میلیارد درامد نفتی دولت قبلی بود وضع ما الان خیلی بهتر بود و راحت تر دوران ترامپ رو سر میکردیم
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
کلاً بی اثرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
ناشناس 23:19 ایا میدونستی همونی که این همه را متحد کرد بیشترین سرمایه خارجی جذب کرد جمع کنید
جناب یزدی مردم جواب شما رو در انتخابات اخیر دادند ، لطفا بازنشسته شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
اشتباهی منفی دادم. ببخشین
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
اتفاقی عجیبی در انقلاب ایران در حال وقوع هست که مردم هر چند وقتی این طیف افراد را در انتخابات شکست میدهند دوباره برای مردم برنامه نویسی میکنند یعنی از در برو بیرون از پنجره وارد میشوند . در حقیقت این کاندید ها همدیگر را شکست نمیدهند بلکه مردم هستند که باعث شکست این طیف فکری میشند . آیا با بودن این افراد برای همیشه در سیاست و سیاست گداری برای مردم دردسر ایجاد نمیکند ؟
مثال معروفی هست ؟ که ایل داشت بار میکرد ، نعلبند در حال نعلبندی بود ؟
جواب افرادی چون خرازی و دیگر اصلاح طلبان را در انتخابات می دهیم.به سختی و قاطعیت تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
پس شما شرکت میکنید ؟!؟
وای بر اونایی که باعث شدن بعضیا با دلالی یکشبه ره صد ساله برن طرف خونه کاهگلی تو روستا فروخت خونه ویلایی بهترین جای شهر خرید هزاران روستایی هم محتاج نون شب شهرها پر شده از لکسوس سوارایی که فقط این پول رو همین یکی دو سال به جیب زدن اون 18 میلیارد دلار پارسال 14 میلیارد دلار امسال خدایا به اینا حالی کن وقتی نمیتونید عدالت رو در جامعه برقرار کنید توزیع ثروت ظالمانه است برید دنبال کارتون فقیر فقیر تر غنی غنی تر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
عزیزم اینی که گفتی نشونه سیستم سرمایه داریه. بیابیرون از ایران تا ۱۰۰۰ برایر بدترشا ببسنی....
وقتی مجلس نداریم قوه قضاییه هم تازه از وقتی آقای رییسی آمده یک حرکتی دارد می کند دولت هم که شده قلک آقازاده ها باید روزگارمان از این بدتر و سیاه تر باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
یه زمانی فکر میکردن دولت باید تغییر کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
کدوم حرکت مثلا دستور دادن آستان قدس مالیات بدن یانهادهای خاص مالیات بدن
مبارک باشه بعد از دریای خزر چابهار رو هم به روسها دادیم
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
دادیم نه....دادند
این دولت و این جماعت اهل کار کردن نیستند و دلسوز مردم نیستند مردم به دولت جهادی نیاز دارند
هاشمی ثمره، جلیلی و متکی سه کارمند یه اطاق وزارت خارجه بودند که فقط بخاطر هم اطاقی و قحط الرجا بودن به قدرت رسیدن
من در حقیقت اینگونه فکر میکنم که ما همگی به مشاوره روانشناسی احتیاج داریم .
من در حقیقت اینگونه فکر میکنم که ما همگی به مشاوره روانشناسی احتیاج داریم .
بین دو حزب اصولگرایی و نواصولگراای و حزب اسلامی . نو اصولگرایی رای میاورد
این آقا که جدیدا رییس شده هر شب در تلویزیون است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
ان رییس قبلی هر شب جواب ترامپ را میداد در صورتی اصلا به ان دستگاه مربوط ممیشد ولی از کار دستگاه خودش عافل بود و هر منتقدی را هم تا دم منزل تعقیب کرد
مشکل اصلی متوجه صداوسیما است که در آن زمان خبر ماجرا را پخش نکرد و در برابر آن تهدیدات مقاومت ننمود. باید می‌گذاشت آن افراد احضار شوند و سپس از طریق نقد رفتار بساط این تخلفات را برمی‌چید؛ نه اینکه با لابی کردن و مسکوت گذاشتن ماجرا به نهادینه شدن این رفتار کمک کند و حالا پس از چند سال باید به صورت شوخی و خنده و حتی تمسخرآمیز آن خبر را که در اصل گریه‌آور است افشا کنند.

هنگامی که صداوسیما خبر به این مهمی را که مربوط به خودشان نیز می‌شود پنهان می‌دارند و از انتشار آن خودداری می‌کنند، چه جایی برای انتشار اخبار مشابه دیگر می‌ماند؟
همه زرنگ ها عاشق رقیبی از پیش باخته هستند رقیبی که قدرت و ثروت را دو دستی تقدیمت کنه
تابناک هم شده سانسورچی
آیت الله علوی همان عالم و مرجع گرانقدری است که فرمودند "دوچرخه سواری زنان مورد رضایت امام زمان (ع) نیست."؟
جامعه مدرسین هم هر چی آیت الله یزدی میگه تکذیب میکنن ، حتی اونایی رو که روی سایت خودشون میزنن .
آقای عبدی چرا میگی فقدان استقلال و آزادی رسانه بود! مگه الان نیست
این حرف رو کاملا قبول دارم که جلیلی نه از دیپلماسی سر در میاره و نه قد و قواره این کارها رو داره و نه تخصصش رو.
باید کار را به کاردان سپرد. تنها رمز پیشرفت کشور همین است و بس
در دین بدعت نگذارید! شرعاً عقد را هم فارسی می توان گفت و هم به هر زبان دیگری . لزومی ندارد بگویند « زوجت نفسی ..... قبلت». بروید و از علمای دین سوال کنید. فارسی هم می توان عقد را خواند. عقد آریایی هم شرعاً درست است و هر عقدی در هر دین و آیینی با رسوم خودش درست و شرعی است.....
صادق جان! زیبای من!! ببخشید زیبا کلام جون من!!! تو حکیمی تو دکتری این اصطلاح «محال ممکن» را که بکار می بری می شود معنا کنید؟؟
چرا سیستم با سنتهای اصیل ایرانی مخالف است؟
واقعا تحزب در ایران تاسف آور است
مبارزه واقعی با فساد تبعاتی دارد که اتفاقات این روزها تبعات آن است‌. باید متحد و محکم بود و به این مسیر و جراحی بسیار سخت ادامه داد
حرف «آ»ی باکلاه در صفحه کلیدتون خرابه. دهها غلط املایی در متنهای مختلف!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
خراب نیست! کاربرش بلد نیست
اهل آخرت برای دنیا بجان هم افتاده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
عالی بود
با اجازه شما این جمله را بازنشر می کنم
عباس عبدی ... اینکه در تلویزیون اسم کسی را میبرند و از خطوط قرمز صدا و سیما عبور میکنند چیز عجیبی هست . یاد داستان گفتن کلمه اوشین در مسابقه در رادیو افتادم .
واقعا نمی شودحرف زدحتی یک زمانی نمایندگان مجلس جرات نداشتندحرف بزنند.اینها باید ریشه یابی شوندتاامکان نقدکردن واصلاح فراهم شود.فضای خفقانی منجربه توسعه فسادوزورگویی می شود وترمیم آن سالیان متمادی زمان میخواهد
به عنوان یک نفر از ملت در آستانه پیری و رزمنده قدیمی بنده هیچ امیدی برایم باقی نمانده و صبح تا شب نگران آینده بچه هایم هستم
فساد همه جا رخنه کرده... دانشگاههای درپیتی... رانت... سوبسیدهای بیخود که فقط پنجره ای به پول چاپیدن عده ای خاص شدن... فراقانون ها... دکتر فلانی هایی که حتی دیپلمشان مورد تردید است... آقاپسرهای لوس و ننر که از تمام کمالات فقط باباجونشان یقه بسته پوشیدن را یادشان داده و با همان هم تا معاونت وزیر میتونن برسن!!!... چی بگم؟ فقط میتونم بگم حلالتان نمیکنم...
تنها امیدم الان آقای رئیسی هست که شاید انتقام بخشی ظلم های روا شده به دین و ملت را بگیرد تا فقط قدری دلمان آرام شود... افق دیگری برایم متصور نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
در جواب این متن برادر جانباز که نوشته به عنوان...... باید بگم دلاور کمی صبر سحر نزدیک است...مطمعن باش که با فرمان مقام معظم رهبری حق به حقدار میرسه.عزیز میدونم سخته .ولی صبر هم گوهر نایابی است
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
من مثل شما خوشبین نیستم . چون قرار بر این شد که محرومان و مستصعفین هم به حق خود برسند و هم‌بر مردم حاکمیت کنند . بنابراین این تعاریفی که میگویم خوب دقت کن . یعنی بچه سرمایه دار و پولدار مدیریت خوبی نداشت و به فکر جیب خودش و اطرافیانش بود ولی فقیر و محروم چون درد بی پولی و نداری را کشیده است فقرا را بهتر درک میکند . پارتی بازی و رانت نمیکند . گرفتی داداش یا نه . حالا با این تعاریف ایا ان پزشک که محروم بود الان ویزیت محرومتن را در مطب چقدر میگیرد وووووو
بحث تغییر در روند اداره کشور از ضررویاته دیگر هیچکی لازم نیست چشم نظری به اینده انتخابات رییس جمهوری داشته باشد حتی اقای عارف
نطرات سطحی و شوخی منتشر می شود و شبیه شو است. نطراتی که حاوی حقیقت است سانسور می شود. خانواده لاریجانی ها و خرازی ها چه از جان مردم می خواهند. موتلفه ای ها چه می خواهند حدادها و کدخدایی. چرا این همه ایراد بر و حمله بر رییس قصای قبلی صورت می گیرد و اگر ایراد داشت چرا ۱۰ سال می ماند چرا اقای یزدی بگوید که مدیریت و پست ها امامت است و حریم مقدس ایجاد کند که کسی نتواند ایراداتش را بگوید. در این ۴۰ سال دستاوردهای اجتماعی سیاست یزدی ها و علم الهدها و خاتمی نماز جمعه ها ووو چیست جز فقر فساد اختلاس فحشا
حالا فرض کنیم‌ ایشان مرجع تقلید شوند چه اتفاقی در حال وزندگی مردم دارد واقعا اصل را رها کردید به چه چسبیدید قدیم مردم نماز میخواند ند وعبادت میکردند .نه مرجعی میشناختند وعبادشان هم ازروی خلوص بود
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل