بازدید 11832
خوانده می‌شوید؛

آیا با «ممنوعیت حضور مربی و بازیکن خارجی» در لیگ برتر فوتبال ایران موافقید؟

این موضوع چالشی موافقانی هم در دل خود دارد. بسیاری بر این باورند که قراردادهای فراوان و غیرحرفه‌ای باشگاه‌های ایرانی، که اغلب با بازیکنان و مربیان دسته‌چندمی جهان بسته می‌شود و در بیشتر مواقع هم منجر به شکایت و تشکیل پرونده و محکومیت ایرانی‌ها در دادگاه‌های ورزشی می‌شود، نتیجه‌ای جز خروج ارز از کشور ندارد و در شرایط فعلی اقتصاد ایران چندان انتخاب مناسبی نیست.
کد خبر: ۹۰۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 25 May 2019

چندی پیش، مهدی تاج گفته بود، با توجه به شرایط تحریمی کشور و وضعیت اقتصادی فوتبال ایران هم باید آرایش دفاعی به خود بگیرد. تاج همچنین از جلسه‌ای با مدیران باشگاه‌ها گفته بود، در آن درباره به خدمت گرفتن بازیکن و مربی خارجی با باشگاه‌ها صحبت شد تا نهایت وسواس را به خرج دهند.

 

این حرف‌ها مربوط به زمانی است که هنوز سرمربی تیم ملی انتخاب نشده بود و از برخی‌ جاها زمزمه حضور مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی به گوش می‌رسید. اما سرانجام با انتخاب مارک ویلموتس برای نشستن روی نیمکت تیم ملی شایعات جدیدی آغاز شد که تیم‌های لیگ برتری از داشتن مربی و بازیکن خارجی محروم شده‌اند.

البته این خبر هیچ وقت تأیید نشد و تنها در حد گمانه‌زنی چند روزنامه ورزشی ماند. با این حال این موضوع چالشی موافقانی هم در دل خود دارد. بسیاری بر این باورند که قراردادهای فراوان و غیرحرفه‌ای باشگاه‌های ایرانی، که اغلب با بازیکنان و مربیان دسته‌چندمی جهان بسته و در بیشتر مواقع هم منجر به شکایت و تشکیل پرونده و محکومیت ایرانی‌ها در دادگاه‌های ورزشی می‌شود، نتیجه‌ای جز خروج ارز از کشور ندارد و در اوضاع کنونی اقتصاد ایران چندان انتخاب مناسبی نیست. در طرف مقابل هم اما مخالفان معتقدند این کار منجر به تضعیف تیم‌های ایرانی می‌شود و با همین امکانات فعلی هم ایرانی‌ها موفقیتی در آسیا ندارند و اگر همین بازیکنان و مربیان حداقلی را هم از آنها بگیرید دیگر هیچ شانسی در آسیا ندارند.


اکنون می‌خواهیم نظر شما را در این باره بدانیم.
* آیا با «ممنوعیت حضور مربی و بازیکن خارجی» در لیگ برتر فوتبال ایران موافقید؟
* آیا حضور خارجی‌ها به فوتبال ایران کمک کرده است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱۵
فولاد پارسال یه بازیکن خارجی اورد به اسم مسی ......باور کنید حداقل 100جوان زیر 20سال درخوزستان وجود داره که ازلحاظ فوتبالی خیلی بهترند حاضرند یکی دوسال مجانی برای فولاد هم بازی کنند باید به جوانان بها داد ارزمملکت نباید خارج ئبشه برای بازیکنان درجه 5
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
اول باید این مطلبو در نظر بگیریم که اصلا جوان ها به جز فوتبال آیا تفریح دیگه ای هم دارند. معمولا تو جامعه ای که تفریح های مفید یا کمه یا هیلی هزینه بره دولت باید همین دلخوشی های کم رو هم تقویت کنه
مهربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
با مربی بازیکن خارجی درجه دو وپایین مخالفم اما با سرمربی و بازیکن مطرح خارجی موافقم
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
من میگم به جای فوتبالیست مدیر وارد کنیم که مدیریت بلد باشه و اوضاع اشفته درهم و برهمی که هست رو
جمع کنه اگرم کسی میگه خودمون بلدییم نتیجه کار رو دیگه نمی بینیم با پوست و استخونمون حس میکنیم
نه مخالف نیستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
من موافق نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
به نظر من تمرین دهنده خوب بیاوریم بهتر از سرمربی با قیمت بالاست
نه مخالف نیستیم موافقیم اگر از خوباش را بیارید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
عیب نداره سفارش بده گرونترین جهان رو بیارن منتهی از جیبت حسابش کن نه بیت المال مردم گرسنه . درسته ؟
کاملا موافقم بجای اینکه پول رو به بازیکن و مربی خارجی بدین صرف زیرساختهای فوتبال بکنید
توی کشور بهترین مربی ها و بهترین بازیکنان فوتبال رو داریم اما متاسفانه توجهی بهشون نمیشه بلکه مورد غضب نیز واقع میشوند ، چرا ؟ شاید چون ایرانی هستند . از قدیم گفتند مرغ همسایه غازه !
استعداد های خوبی توی ایران داریم خرج اینها کنید چرا توی این تحریم ها بیت المال را به خارجی میدهید
اصلا پرداخت اینهمه پول به بازیکنهای فوتبال غیر منطقی هست . اگر خارج از کشور پول خوبی میدهند همه برن اونجا بازی کنند . اینهمه تحصیلکرده و جوان بیکار تو کشور داریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
برای جوانان اشتغال مهم تر از فوتبال است سرگرم کردن جوانان بیکار و بدون آینده با فوتبال چه سودی برای جامعه دارد آن هم با هزینه های کلان
حالمون رو دیگه بهم زدید با این کلمه ممنوعیت. انگار خدا به مردم ایران عقل نداده. همش ممنوع. چرا هیچ جای دنیا اینجوری نیست؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
مگه نمیدونی یا دنیا تحریمون میکنه باقیماندشم خودمون خودمونو تحریم میکنیم
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
چون هیچ جای دنیا دلالی مث اینجا نیست. توی همه زمینه ها وضع همینه. ما حتما باید یه چیزی رو برامون ممنوع کنن تا ازش سوء استفاده نکنیم. اگه یه قانونی داشتیم که دلالی رو باهاش برخورد میکرد، خودبخود همه تیم ها دنبال بازیکن یا مربی میرفتن که یه دردی رو ازشون دوا کنه، نه اینکه یه سودی روش داشته باشن.
مخالفم . بايد بازيكن و مربي با ارزش آورد كه موجب ارتقا سطح فوتبال شود نه كه با هر كسي قرار داد ببندند و موجب ضرر و زيان براي كشور شوند. موافقت با عدم حضور مربي و بازيكن خارجي مثل اين مي باشد كه كشور با هيچ كشور ديگري ارتباط اقتصادي و يا سياسي و غيره نداشته باشد. بايد ارتباط باشد ولي با فكر درست و نظارت صحيح.
با بازیکن و مربی با کیفیت خارجی موافقم!
من با تعطیلی فوتبال ایران موافقم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
من هم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
کلا یه جام ابدی بدن به پرسپولیس بعدشم لیگو تعطیل کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
باور کنید خیلی وقتا که عصر لیگ برتر خودمون رو نشون می داد و شب هم فوتبال اروپا رو آدم شرمش میاد که اسم دوتاش رو بزاره فوتبال، به قول شما همون که تعطیل بشه ما راضییم
مربی خارجی لازمه فوتبال ایران هست اما نه به این صورت بهتر باشگاه ها مدارس فوتبال ایجاد کنند و مربی خارجی رو برای اموزش پایه بیارن تا برای بزرگ سالان بنظرم برگزاری مستمر کلاس های مربگیری و علم به روز فوتبال از طرف فدراسیون برای مربی های ایرانی خیلی کارای بهتر خواهد داشت .
و متاسفانه بیشتر بازیکن های خارجی ما بی کیفیت هستن و هدر دادن پول بجای این ها پول ها صرف تربیت نوجوانان و جوانان ایرانی بشه می شه خیلی راحت به صادر کردن بازیکن و در امد زایی فکر کرد
ورود مربی و بازیکن خارجی طبیعتاً استانداردهای حرفه ای بازیکنان و حتی مربیان داخلی را بالا می برد
از کج سلیقگی ها و خریدهای بد که محصول مدیریت ضعیف برخی باشگاههاست باید اجتناب کرد
با توجه به اینکه هزینه های باشگاهداری در ایران عمدتا از جیب مردمه باید در رقم قراردادها و شروط حاکم بر قرارداد دقت ویژه داشت
توریست نیارند بازیکن خوب بیارند
امیدوارم فدراسیون فوتبال، کمیته داوری، تیم های فوتبال،..... همه تعطیل شوند تا به جای هزینه برای فوتبالی که جز درگیری و فحاشی خروجی ندارد به ایجاد اشتغال هزینه شود
با ممنوعیت ورود شان موافقم
به جز خارج کردن دلارهای کشور وخالی کردن جیب مردم چه فاید ه ای داشتنه
چرا موضوعات مهمتر رو پیش نمیکشید که ما نظر بدیم موضوعاتی که شرایط الانمون بهش گره خورده آخه این موضوعه خداوکیلی زردکه و اگه مسئولان تیمها از دلالیهاشون کم کنن و بجای یه بازیکن درجه یک نرن یه درجه ۴ بیارن و به اندازه چند برابر درجه یک بهش ندن اونوقت نیازی به نظرات ما نیست مگه خبر ندارید تو این داستان چه کسانی دست دارند اگه نمیدونید اینجوری راهنماییتون کنم که عادل فردوسی پور با همین مافیا در افتاد که به این روز افتاد
مربی و بازیکنان مطرح خارجی وجهه و اعتبار به فوتبال ما میده....الکی تز نده تابی جوون..
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
به مترجمی که کنار دست مربی خارجی میشینه میگی وجه و اعتبار یا به مخارج میلیاردیشون؟
بله موافقم چون از جیب مردم دارند خرج می کنند اگر باشگاهی کاملآ خصوصی است هرکاری دلش می خواهد انجام دهد
به نظر من به جای آوردن بازیکن یا مربی خارجی ، برترین مدرس های فوتبال دنیا را با هر قیمتی به کار بگیرند و مربی خوب تربیت کنند و دانش مربیان فعلی را بالا ببرند .خواهید دید که نتیجه در آینده بسیار خوب خواهد شد .
به طور مطلق نمیتوان گفت که مربی یا بازیکن خارجی خوب است یا بی فایده است
ینظرم باید نسشت و برای مدیرعاملی باشگاهها فکر اساسی کرد بطوری که مدیر عامل در
قبال تصمیمات پاسخگو باشد بخصوص در مورد سرخابی ها باید یک کمیته فنی در وزرات ورزش تشکیل شود قبل از عقد قرارداد از نظر فنی و حقوقی همه چیز را بررسی نمایند
برانکو نمونه مربی موفق خارجی در فوتبال ایران بوده است بشار رسن و کیروش استنلی گادوین منشا در پیکان بازیکنان خارجی تاثیرگذاری بوده اند
اما باید دید که بازیکن - مربی خارجی فقط برای نتیجه گیری اورده میشود یا کمک به پیشرفت فوتبال ؟ در مورد بازیکنان خارجی به جرات میتوان گفت که فقط درحد نتیجه گرفتن تیم شان موثر بوده اند و هیچ چیزی به فوتبال ما اضافه نکرده اند در مورد مربیان هم تاثیر بسیار اندک است شاید فقط بتوان از برانکو نام برد از نظر فنی من کارشناس نیستم که بگویم سهم سه دوره قهرمانی متوالی چقدر حاصل تفکرات فنی مربی است و چقدر ضعف مفرط رقبا اما فرهنگی با برانکو به فوتبال ایران امد و اگر نهادینه شود امر بسیار مبارکی است این است که اولا برانکو به بازیکن حاشیه دار باج نداد حتی در زمانی که تیم مشکل جذب نفر داشت این موضوع ثابت کرد که در فوتبال مدرن روی نظم تیمی و دیسیپلین نتیجه حاصل میشود نه با ستاره ها ی حلبی دوم حداکثر جنگندگی با حداقل نفرات که تیمش را تا فینال اسیا رساند . کارلوس کیروش بیشتر به دورگه های ی خارج لیگ چشم دوخته بود در حالیکه دایی یا منصوریان یا گل محمدی کاشف ستاره هستند
بنظرن هزینه گزاف مربی بازیکن خارجی باید صرف زیر ساختار ها بشود و حداق اینکه تا باشگاهی بدهکار است حق جذب مربی یا بازیکن خارجی نداشته باشد اینطورب بدهبپی روی بدهی انباشته می شود



مربیان خارجی خوبی هم ئ
من موافق حضور مربی و بازیکن خوب خارجی در ایران هستم چرا که باعث رشد فوتبال و کم شدن هزینه باشگاه ها می شود.
نه تنها موافقم بلکه پيشنهاد مي ديم براي اقتصاد ، و صنعت نيز مدير خارجي بياوريد
خرج و دخل از کیسه‌ خودشون باشه و‌دستشون تو جیب دولت و رانت نباشه، هرکاری خواستن بکنن
اگه با کیفیت باشن و چیژزی به فوتبالمون اضافه کنن خوبه وگرنه با امثال بودیمیر نه
بعید می دونم کسی مخالف این نکته باشه... چون اقتصاد فوتبال ما آنقدر قدرت ندارد که بازیکن و مربی با کیفیت بیاورد و بقیه هم اتلاف پول و ارز می باشد اما بایید از تیم ملی شروع می کردیم
اینم اخرش مثل صنعت خودرو سازیمون
با محدوديت موافقم مثلا براي تيم هاي ليگ برتري سقف بازيكن خارجي 2 باشه و براي دسته اول 1
به نظر بنده نيازي بهمربيان و بازيكنان خارجي با تمام مشكلاتي كه برايمان بوجود اورده اند بازدهي بسيار ناچيزي نصيب فوتبال ايران شده و فقط واسطه ها و دلال ها بازيكنان درجه چندم را جذب مي كنند ونه تنها چيزي عايد فوتبال كشور نمي شود بلكه علاوه بر مشكلات عديده تازه براي اين بازيكنان رزومه هم ايجاد مي شود مربيان هم همينطور ، حالا اگر در اين ميان با توجه به وجود واسطه ها بعضي با توسل به هزار و يك ترفند موفقيتي هم به دست مي اورند اين توان بالقوه و بالذات در بازي بازيكنان ايراني وجود داردد واگر ما خودمان بازيكنانمان را ترانسفر كنيم تا در ليگ هاي درجه يك بازي كنند اين پازل.كامل خواهد شد
پس ما بازيكن خوب داريم ، مربي خوب داريم ، بازي خوب داريم فقط مدير و واسطه نامطلوب است كه ابروي فوتبال ايران را برده است ، اگر نه به مربي و بازيكن خارجي نياز نداريم
موافق تعطیل شدن لیگ هستم
چطور است که در همه زمینه های علمی و هنری و بعضی رشته های ورزشی ، افراد نخبه و
با استعداد داریم اما در فوتبال باید از بورکینافاسو فوتبالیست وارد کنیم؟!
اقاجان بعنوان یک ایرانی که میدانم ماهرچه بخواهیم میتوانیم بدست آوریم وبهرجابخواهیم میتوانیم برسیم میگویم ازاول هم کارغلطب بوداستخدام مربی وبازیکن خارجی کمی شکست بعدموفقیت پایداراینهمه پول به کی روش دادیدآخربریشمان خندیدآنانیکه میخواهند دراین قبیل کارهاازخارجیهااستفاده شودیانااگاهندوخارجی پرست ویاچرخ پنجم خدای نخواسته استعمار ، مابهترین پزشکان بهتری مهندسین درخیلی ازرشته ها داریم کارگردان ماجایزه اسکارمیگیردودرتقریبااکثرزمینه هادرحدبهترینها هستیم بازیکنانی داریم که خارجیهاازآنهااستفاده میکنندایامانمیتوانیم دراین زمینه خودکفاباشیم مثال نیاوریدفلان تیم مربی خارجی یابازیکن خارجی داردخداوندچشم وگوشمان رابازکند
ما متاسفانه دچار یک بیماری و مشکل شدید روحی هستیم و تصور می کنیم باید با همه دنیا قطع رابطه کرد و همه چیز رو بومی کرد . در دنیای امروز نمیتونیم اینجوری ادامه حیات بدیم . شرط بقا در دنیای امروز تعامل با دنیا و آموختن از ظرفیتهای بی نظیر انسانی در همه جای جهان هست . نه تنها در فوتبال باید به دنبال مربیان و یازکنان خوب و با کیفیت فوتبال باشیم بلکه باید این رفتار روان پریشانه خودمون در مواجهه و مقابله با همه عالم رو هم تغییر بدیم و مثل همه ملتهای دنیا در آرامش و آسودگی وو تعامل با دیگران زندگی کنیم و از اونها بیاموزیم و آموزه های بسیار ناب فرهنگ و ملت خودمون رو هم در اختیار اونها بگذاریم . واین تنها راه بقا هست و در غیر اینصورت از تاک نشان می ماند و نه از تاک نشان . رویه فعلی در پیش گرفته شده منجر به نابودی تمدن ایرانی و شیعه خواهد شد
نخیر.
هر کسی رو میخوان بیارن ولی از بیت المال و جیب مردم نه
1- هزینه باشگاهها بایستی از بخش خصوصی تامین می شد نه از نفت تیران
2-اکر قراره باشگاهها دولتی باشن و یا از پول نفت ارتزاق کنن بایستی برا استخدام سرمربی و ... آگهی مناقصه می ذاشتن هرکسی که قابلیت در خودش میبینه بره برا مصاحبه و تست مربیگری و بازیگری
3-اگر باشگاهی خصوصی حقیقی باشه به کسی ربطی نخواهد داشت مربی و بازیکنش را چقدر دستمزد میده و یا از خارج تامین کنه
4-اگر مری خارجی فوتبال برا باشگاههایارتزاق کننده از نفت خوبه چرا برا اداره سازمانها مدیر خارجی خوب نباشه؟!
من با فوتبال دولتی مخالفم!

اگر فوتبال خصوصی باشد ، صاحبان باشگاه خودشون می دونن که اگر در خرید بازیکن باکیفیت کوتاهی کنند ، اولین کسی که ضرر می کنه و سرمایش میره خودشون هستند.

اما در مدیریت دولتی کسی دلش نمی سوزه. هر بازکن و مربی با هر کیفیتی میگیرن که فقط بگن یه کاری کردن ( تازه اگر پورسانت هاش رو برندارن!)
موافق مربی درجه یک هستم
ولی بازیکن خارجی با این وضعیت دلار خیر
نتایج هر دو افتضاحه چون در فوتبال ما فساد وجود دارد .
صد در صد موافقیم ولی کی ارزش قائل است برای نظرات .همینکه اسم یک مربی خارجی میاید اکثر مسئولین غش میکنند و شروع به عکس یادگاری و هزینه کردن بی حساب از بیت المال و اخرش هم نتیجه عملکرد صفر و سپس وعده 4 سال بعد را میدهند تا عمر ما تمام و برای فرزاندان ما هم به همین منوال تا در این میدان عده ای پولهای باد آورده کسب کنند و به ریش ما ملت بخنندند؟؟!!شما نگاه کن اخه برای تیم ملی چه نیازی به مربی خارجی هست؟؟!!! والا ما نیاز نداریم. اگر با مربی داخلی نتایج خوب هم نگیریم کسی خرده نمیگیرد.اخه جام جهانی چیه که این همه هزینه بکنی که چی مثلا فلا" دروازه بان پنالتی فلان بازیکن را گرفت؟؟!!1 کمی از این پولها را صرف احداث ورزشگاه برای ورزش همگانی کنید که هم بدرد دنیای مردم میخورد و هم اخرت شما.
تابناک خودت در صفحه اول ۴ گزینه بگذار تا رای دهند ولی باید اجازه ۲ رای بدهی و یا در دو نوبت رای بگیری
۱-موافق مربی خارجی
۲- مخالف مربی خارجی
۳-موافق بازیکن خارجی
۴- مخالف بازکن خارجی
تا زمانی که زیرساختهای ورزش نیاز به سرمایه گزاری دارند، هزینه برای مربی خارجی نتیجه ی مثبتی نخواهد داشت
صد در صد
تو اين شرايط کمبود ارز تو کشور ، آوردن مربي خارجي اصلا معني و مفهوم خوبي نداره
منم موافقم. همین هزینه رو صرف مدارس فوتبال و زیر ساخت های فوتبال بکنید. 20 سال دیگه نتیجه بده بهتره از اینکه هیچ وقت نتیجه نگیریم.
الان نزدیک 4 دهه ست که جام ملت ها قهرمان نشدیم.
من به عنوان یک ایرانی راضی نیستم که در این زمان ریالی از بودجه کشور دراین راه خرج بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
آقای عزیز اگه سرمایه گذاری خوبی تو فوتبال کشور بشه و جونهاییی مانند اللهیار صیادمنش تو فوتبال پرورش بشه سالیانه میشه با ترانسفر اینها بالای 30 ال 40 میلیون دلار پول وارد مملکت کرد
متاسفانه بریزبپاش سرسام آور در فوتبال که در چند سال اخیر به اوج رسیده از یکطرف باعث هدر رفتن سالانه هزاران میلیارد تومن پول نقد از بیت المال همۀ مردم شده و از طرف دیگر بخاطر غریب افتادن کل رشته های ورزشی دیگه تو رشته هایی که استعداد زیاد داریم هم رشد نکردیم . آیا برای سوت و عربده زدن یکمشت نوجوان کنار زمین اینهمه آتش زدن دلارهای مردم لازمه ؟ والله قبل از این بیت المالسوزیها نتیجه بهتر بود . الآن کدوم جام رو آوردین آخه بی دین و ایمونها ؟
اگر باشگاهها خصوصی باشند و فوتبال ملی هم خرجش را از اسپانسر و پاداشهای فیفا در بیاورد به ما چه که می خواهند مربی ایرانی بیاورند یا خارجی؟ هر کدام که بهتر نتیجه بدهد همان کار را انجام بدهند. اما اگر می خواهیم دست در جیب 80 میلیون مردم بکنیم و از پول بیت المال خرج ورزش حرفه ای کنیم بسیار کار غلطی است چون خرجهای مهمتری در کشور هست. بنابراین وظیفه دولت درست کردن اقتصاد ورزش است تا چرخش بچرخد نه تعیین تکلیف جزییات برای پول بخش خصوصی واقعی!
پرسپولیس، استقلال و سایر تیمهای دولتی حق ندارن از جیب بیت المال مربی یا بازیکن خارجی بگیرن هروقت خصوصی شدن بسم الله
نه که دفعه قبل نظرخواهی برای تیم ملی بود اثر داشت. نه. راضی نیستم. نیستم. نیستم. پول نفت با این زحمت به دست میاد غلط می کنید میدید به این بیخود و بیجهتها. به فوتبالیست وطنی هم باید قد یه کارمند حقوق بدن. یعنی چی.
همه چی به قیمت دلار وصله وقتی دلار ۴ تومن بود میشد بازیکن ۴۰۰ هزاردلاری گرفت ته تهش میشد یه دومیلیاردی ولی الان با ۴۰۰ هزاردلار باس ریالیش بالای ۱۰ میلیارد خرج کرد پس عملا باشگاهها میرن سمت بازیکنای با کیفیت بدتر حتی بی کیفیت تراز بازیکنای خارجی که تا حالا اومدن مثلا میرن دنبال بازیکن ۱۰۰ هزاردلاری میگردن در هرصورت برای کیفیت لیگ هیچ نفعی نداره
ساعد مراغه ای که یکی از نخست وزیران قدیمی ایران بود برای تماشای مسابقه فوتبال به امجدیه ( شیرودی ) بردند ؛ بعد از چند دقیقه با عصبانیت گفت این چه مسخره بازی است؟!
چه معنی دارد که 23 نفر ( بازیکنان دو تیم فوتبال و داور ) برای یک توپ با هم دعوا می کنند؟!
من یکسری از مسائل را مخالفم بعضی از شهرها تیم در لیگ یا مسابقات دسته پایین تر زیاد دارند و این هدر دادن سرمایه هستش
سهمیه لیگ باید اینگونه باشد اینطوری سطح مسابقات هم بالاتر می رود تعداد 8 تیم برای لیگ ایران مفید است
تهران : پرسپولیس کبیر
اصفهان : سپاهان
خراسان : پدیده
آذربایجان شرقی : تراکتورسازی
خوزستان : فولاد
بوشهر : پارس جنوبی
مازندران : نساجی
سیرجان : گل گهر
بازیکن با کیفیت خارجی و مربی با کیفیت هم قبول دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
داداش برا تهران لاقل تیمی می گفتی که حداقل دو تا ستاره داشته باشه تا آبرومون پیش عربها نره میبینم که از فوتبال چیزی نمیدونی
بازیکن خارجی 100% مخالف، مربی خوب و تأثیر گذار خارجی قطعا خوبه
مگر میشود فوتبال داشت ولی مربی خارجی نداشت؟ اصلا مربی ایرانی چی بارش هست که بخواهد مربی فوتبال بشود؟ صد بار مربیان ایرانی در تمام تیم ها امتحان دادند و تمام موارد مردود شدند.
اگه تیمهای تامین شونده از بیت المال بخواهند بازیکن و مربی خارجی بیارن مخالفم وگرنه تیمهای با مالکیت خصوصی چه مشکلی داره استفاده کنم . البته تیم کاملا خصوصی رو عرض میکنم. بعید می‌دونم تیمی کاملا خصوصی باشه تو لیگ برتر ما
درود بر همه دوستان
جواب من مثبت هست يعني با حضور بازيكن و مربي خارجي موافق هستم اما!!!
اكثر كشور ها كه سطح فوتبال آنها ضعيف هست ، استفاده از بازيكنال با كيفيت خارجي و مربي سطح بالاي خارجي در جهت بالا بردن سطح فني و كيفي فوتبال خود استفاده مي كنند . اما در ايران حداقل در مورد بازيكن خارجي اين اتفاق نيفتاده و از بازيكنان با كيفيت پايين استفاده مي شود اما با قيمت بالا استفاده مي شود تا پورسانت هاي آنچناني نصيب شان شود .
كلا فوتبال ورزش پر هزينه اي است و دلال ها مثل خانه و ماشين قيمت را بالا ميبرند تا اين وسط حق دلالي چربي گيرشون بياد . بازكن هايي كه مثل پرايد ارزش اونها فقط 8 ميليوني تومن هست اما با مبالغ چند صد برابر قرارداد مي بندند البته كه بازيكن هاي خيلي خوب اما بدون پارتي زياد داريم . به همين دلايل بود كه كيروش رفت سراغ فوتباليست هاي ايراني شاغل در ليگ هاي خارجي چون مطمعن بود كه اونها واقعا بازيكن هستند .
اصلا تقسیم مربی به ایرانی و خارجی درست نیست. شما یا مربی با کلاس بین المللی و با مدرک معتبر هستید یا نیستید. الکساندر نوری افشین قطبی و چند مربی دیگر با اینکه ایرانی هستند ولی در واقع مربی بین المللی و خارجی به حساب می آیند. منصوریان دایی قلعه نویی غلام پیروانی مجید جلالی اینها هیچ کدام مربی فوتبال با کلاس جهانی و با مدرک به حساب نمی آیند.
ما هیچ چیزمان به هیچ چیزمان نمیاید...
بامربیان با کلاس و سرشناس موافقم
درارتباط با بازیکنان چنانچه از نیروهای خودمان سرتر باشند وامکان انتقال تجربه شان وجود داشته باشد موافقم وگرنه بای در بین جوانان ایرانی استعدادیابی حرفه ای صورت بگیرد
اصولا این همه پول یامفت صرف باشگاههایی که اکثرا از بیت المال ارتزاق می کنند دراین وضعیت فعلی اقتصادی درست نمیدانم در مناطق محروم کشور کودکان مردم بخاطر فقر ونبود پزشک ازبین میروند درحالیکه به بهانه فوتبال مبالغ نجومی به بازیکنان ومربیان چه داخلی وخارجی میدهند که چون جنبه ندارند صرف راههای ناثواب میکنند البته امثال علی دایی وسایر فوتبالیستهای تحصیل کرده از این مورد مستثنی بدانید ولی در پایان باید بگویم این فوتبالیستهای خارجی دست چندم واکثرا ازرده خارج توسط گروهی دلال منفعت طلب که با روسای باشگاهها دستشان توی یک کیسه است به فوتبال ایران تزریق می شوند مثل همین بلایی که سران قبلی وجدید سر باشگاه استقلال اوردند وقراردادههای ترکمانچای با شفر و......بستند وان چنان حیطه امنیت دارند
که از نتایج کارشان ترسی هم ندارند یا همان بلایی که ندانم کارییای سران پرسپولیس چندی قبل برسر این باشگاه اورد ولیکن جساب مربیان مطرح خارجی
از این مقوله جداست شما همان تیم ملی جام حهانی روسیه زا به مایلی کهن یا سایر مربیان ایرانی بدهید ببینید چه بلایی سر تیم می اورند مربیان مطرح خارجی صاحب سبک وتخصص هستند که مربیان داخلی جز انگشت شماری فاقد آن هستند وحتی حاضرنیستند اموزش ببینند امثال درخشان پیوس مایلی کهن مرفاوی نکونام فریاد شیران و.....در حد لیگ دست دو هم نیستند
بعضی بازیکن های سابق ما در کشورهای اروپایی دارن مربی گری می کنن. وقتی اروپایی ها به اونها اعتماد می کنن چرا ما نکنیم؟؟؟؟؟؟ همون پولی رو که باشگاه های ما به مربی های خارجی میدن (فارغ از جریمه هاش که بعدا گریبانگیر بی درایتی باشگاه ها میشه) به مربی های وطنی بدن. چه ایرادی داره!!!!!
اينهمه خرج فوتبال کرديد چه فايده اي داشته خداميداندبااين پول چقدرجوانهاي بيکارسروسامان ميگرفتن .حالا نه همه چيزمون درحدعاليه .مونده فقط به فوتبال برسيم اين بازي روتموم کنين پشت علاقه مردم بيچاره چه فسادهاودزديها که نميشه
لطفا بساط اين فوتبال و مافياي آن را جمع كنيد. اولا اين هزينه اي ك در فوتبال ميشه اگر در واليبال يا بسكتبال يا ... شده بود تا حالا در سطح قهرماني جهان مطرح شده بوديم. دوما در مملكتي ك درآمد مردم اينقدر ناچيز است ب چ دليل بايد ب يك عده بابت لگد زدن ب توپ چنين حقوقهايي پرداخت شود؟ يك مقايسه اي با درآمد كارگران ماهر و معلمان و اساتيد دانگاه و پرستاران و پزشكان بفرمايين متوجه ميشين ك چي ميگم.
بله. کاملا مخالفم
مخالفم
با حضور مربی خارجی مخالفم
خیر
کسی که کارنامه قابل قبولی داره اتفاقا باید باشه،چون فوتبال ما بهش احتیاج داره برای پیشرفت
باید این مسئله دو طرفه باشه. مربی و بازیکن خوب بیاریم. هم برای باشگاه ها خوب باشه. هم این افراد معروف چون برند هستن بزاریم درآمدزایی بکنن و ازشون مالیات بگیریم. امروز ببینید در اسپانیا از مسی و رونالدو چقدر مالیات میگیرن. هم با نتایج بهتری که تیم هامون میگیرن، بازیکنان و مربی های ایرانی هم مورد توجه دیگر کشور قرار بگیرن و بتونیم بازیکن به تیم های خوب دنیا بفرستیم
اگر بازیکن خارجی مثل اینهایی که الان تو فوتبال ما هستند، باشه،شدیدا مخالفم. ولی اگر امثال ژاوی که توان ارائه فوتبال اکادمیک را داشته باشند،و به مثابه الگویی برای فوتبال باشند،شدیدا موافقم
سلام
در شرایط فعلی اقتصادی به صلاح نیست که ارز صرف مربی و بایکن بشه
بنظر بهتره صرف زیر ساخت بشه تا حداقل در کلان شهرها و شهر های فوتبالی یک مجموعه ورزشی مناسب باشه
و اینکه در حال حاضر بالای 500 مربی دارای مدرک a آسیا داریم و بی تیم
مورد بعد اینکه چقدر استعداد در مدارس و زمین خاکی های ما هستند چرا با خروج عرض استعداد کشی کنیم؟
ارز ها رو صرف تکنولوژی فوتبال باید کرد مثلا تیم آنالیز کامپیوتری در فدراسیون فوتبال ایجاد بشه که هر مربی میاد از سطح و فرم و سایر شرایط بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ و یا خارج از کشور مطلع بشه چیزی مثل عینک گوگل برای اتلتیکو مادرید
کاملا موافقم
معنی ندارد توی فوتبالی که تنها به اسم حرفه ای و خصوصیست و عملا خرج بزرگترین تیم هایش از جیب ملت است بازیکن و مربی خارجی بیاوریم
از این گذشته همین داخلی ها را هم باید قراردادهای عجیب وغریب و حیرت آورشان را به شدت تعدیل کرد
بازیکن استقلال و پرسپولیس دارد پولش را از دولت می گیرد در حقیقت کارمند دولت است. چه توجیه دارد دریافتی این کارمند دولت نجومی باشد دریافتی بقیه کارمندان و کارگران کمتر از بخور و نمیر.
اصلا ما همان لیگ آزادگان خودمان را می خواهیم این لیگ برتر پیشکش.
هم اینقدر پول یامفت خرج نمیشد هم اینقدر فوتبال محل فساد نبود
هم خروجی بازیکن ها و تیم ملی هایش خیلی بهتر بود.
مسلما براي خريد خارجي بايد محدوديت وضع بشه
بويژه تيم هايي كه سال قبل بدهي بازيكنان خود رو ندادن
يا تراز مالي حساب هاشون رو منتشر نكردن
این مربی خارجی هم برای عده ای دکان شده!
نمیدانم این دانش فوتبال چیه که هیچگاه وارد ایران نمیشه!
دکترهای ما اینجا پیوند کبد و جراحی مغز انجام میدند اما دانش فوتبال وارد ایران نمیشه!
تردید نکنید که کاسبی بعضیها تو مربی خارجیه.
نه خوبه
جلو عربها و تیمهاشون زنگ تفریح و شادی و نشاط و سرگرمی میشیم
با فوتبال بچه یالله یا علی....
یک بیست سی سال دیگه رنگ هیچی به چشم نمی بینم تا دوباره یکی از خارجه بیارند تو سرمون بزنه و...
تماشای فوتبال برایم لذت بخش است ولی شورشو در آوردن آنقدری که مهمش می‌کنند اصلا درست نیست ما مسائل بسیار مهمتری داریم که بیشتر باید به آن ها بپردازیم
نه موافق نیستم، به جای این کار زیرساخت های ورزش و بسازید. مثلا تو اروپا هر محله یه تیم فوتبال داره و بازی های محلی همه منظم برگزار میشه و هر تیم محلی هم زمین اختصاصی و تقریبا همه امکانات و داره.
بازیکنان خارجی و داخلی و مربیان خارجی و داخلی به ما ربطی نداره



اون چیزی ربط دااره دولتی بودن تیم ها و خرج شدن پول نفت است

تیم خصوصی بش هر چی دوس دارید خرج بشه
واقعا تاسف برانگیز است که برای این مطلب عکس بازیکنان استقلال را قرار دادید
این یعنی سو استفاده از متن خبری و حاشیه های امروز استقلال
با ممنوع شدن بازیکن و مربی خارجی درجه 3 و 4 و پایینتر کاملا موافقم.
مربی بزرگ بیارین پول خوب هم بدید تا فوتبال ما رشد کنند. مربیای وطنی فعلا از دانش بالایی برخوردار نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
مثلا با کیروش خیلی رشد کرد؟؟؟ کی از کیروش بالاتر پاش رو میزاره تو اینجا
نه !
بله ممنوع کنید. اجازه بدهید دلارهای این مملکت به جای جیب اقایان خارجی ، برای تامین نیازهای ضروری مردم صرف شود. فوتبال نباشد نمی میریم ، همین داخلی های بلدند جه کنند
اگر قراره از جیب دولت خرج بشه بهتره صرف زیر ساخت های تفریحی بشه,چون فوتبال خوب و بدش طرفدار خودش و داره ,این پولارو بدن هتل بسازن و ورزشگاه
باتوجه به اینکه از100 بازیکن خارجی 99 تای انها اصلا هزینه ای که صرفشان را برنگردانده اند وگاه با وجود اینکه حتی یک بازی هم انجام نداده اند صدها هزاردلار رو دست باشگاهها گذاشته اند این کار باید ساماندهی شود و فقط بازیکنان با کیفیت که مثلا چندبازی ملی هم انجام داده باشند اجازه ورود داشته باشند اگر نه فقط دلالان هستند که سود می برند
اگر فوتبال فقط فوتبال باشه . باید بهترین مربیان خارجی را با بالاترین قیمت استخدام کرده و از دانش ومهارتهایشان استفاده کرده و تعدادی هم از کنار اینها یاد بگیرند ودر باشگاهها ویا رده های پائین تر مربیگری کنند . بازیکن هم همینطور .
اما درایران موضوع فوتبال چیز دیگری است . محلی برای خودنمائی . محیطی برای پولشوئی . زدو بند ونهایتا قهرمان دستوری . خوب بهترین بازیکن و مربیان دنیا را بیار وقتی قراره فلان تیم قهرمان بشه پولت را از بین بردی چون انگیزه با دستوری بودن از بین می رود .
علی دائی یه واقعیت را رو کرده . مغضوب شده و میگن توصیه شده بهش تیم ندن .
برای این فوتبال حتی نباید دوربین فیلم برداری را برد استادیوم حیف هزینه دوربین .
مربی بزرگی مثل کی روش را اوردیم . از بس فضا براش عجیب بود دادش دراومد . کمی برای عشقش وبرای پول کار کرد بعد ترجیح داد بره کلمبیا .
1- نباید حتی یک دلار تحت هر عنوانی در ورزش به خارجی ها داده شود
2-نباید دست مزدهای غیر متعارف به بازیکنان داخلی داده شود اگر استعداد دارند بروند در خارج ورزش کنند و دلارها را به کشور بیاورند
نتیجه اش میشه سایپا و ایران خودرو! میشه باریکن بی رقیب
اونایی که نگران بیتالمال هستند سراغ اونایی که دزدیدند و اختلاس کردن را بگیرند نه مربیان و بازیکنان خارجی که کلا تمامشون تو لیگ برتر روی هم سالی بیست میلیون دلار هم نمیشه. ولی کلا فوتبال ما مخصوصا در رده پایه به مربی خارجی صاحب سبک نیاز داره تا بازی و تاکتیکهای اصولی را از نوجوانی یاد بگیرن و اینده فوتبال کشورمان روشن باشه.در سطح بزرگسالان هم باید مربی ممتاز بینالمللی باشه با رزومه خوب و قراردادهای بلند مدت نه یکی دوساله تا تیمها جا بیافتند بازیکنهای خارجی هم به نظر من فقط باید بازیکنهای بازی ساز و فورواردهای گلزن نسبتا خوب برزیلی یا اروپایی اورد . البته جبارف تیام و پاتوسی تو اسیاییها و افریقاییها چیز دیگه ای بودند تا تیمهامون در باشگاههای اسیا موفق باشند
مخالف حضور خارجی ها چه مربی و چه بازیکن هستم.
100% موافق هستم!
بله. چون موافق نیستم که پول زیادی توی فوتبال هزینه بشه.
البته به شرطی که این کار باعث نشه که قیمت مربی و بازیکن بی کیفیت داخلی سر به فلک بکشه و نجومی تر از حال حاضر بشه.
اینطور نشه که اعلام کنن که بازیکن 200 میلیون قراردادشه بعد معلوم بشه بنز وآپارتمان، زیر میزی ضمیمه قراردادش بوده.
نه
الان کشور در شرایط جنگ اقتصادی با آمریکاست. یک دلار صرفه جوئی هم مهمه. این همه جوان بگذارید استعداد آنها شکوفا شود. این فوتبال را خصوصی کنید. انقدر پول بیت المال مردم را در این فوتبال نریزید. کمی هم در ورزشهای همگانی سرمایه گذاری کنید. بگذارید مملکت نشاط پیدا کند. .
کاملا موافقم که تو این شرایط به جای هزینه مربی و بازیکن خارجی میشه خیلی زیر ساخت ها را درست کرد و این استعدادهای ناب فوتبالی رو پرورش داد. به نظر من نیازی به ممنوعیت نبود، خود مدیران فوتبالی باید به این نتیجه می رسیدن. ما مدیران خوب میخوایم که این استعدادها رو هدایت کنن. نتیجه گرفتن برانکو یا کیروش،هم تا حد زیادی به دیسیپلین و مدیریت شون ارتباط داره تا دانش فنی شون. بهتره فوتبال یا هر بخش دیگه تو مملکت متناسب با شرایط الان تطبیق داده بشه. خارج و خارجی ها هیچ چیزی بیشتر از ما ندارن جز تلاش و نظم
من كلأ با آوردن مربى، سرمربى، ىا بازىكن خارجى مخالفم. چرا؟ چون فكر نمىكنم فوتبال از دانش هسته اى ىا بقىه رشته هاى علمى مشكلتر باشه. اگه تو علم و صنعت تونستىم پىشرفت قابل ملاحظه اى داشته باشىم، تو فوتبال چرا نتونىم. آوردن اىنجور اشخاص از خارج و رو سرمون گذاشتن اىنها هم ىك دهن كجى بزرگ به نسل جوان اىن مملكته و هم أرز مملكت رو به هدر دادنه تو اىن وانفساى اقتصادى. اگه از أفراد لاىق و با استعداد داخلى نسبت به تجربه شون تو مناصب مختلف استفاده بشه و نصف حقوق ىك مربى خارجى صرف بهبود امكانات و جاىزه هاى قابل ملاحظه براى بازىكنان و مربىان (نه بادمجون دور قاب چىنها) اختصاص داده بشه ما شاهد پىشرفت سرىع و پىدا كردن حاىگاه فوتبال اىران در قله هاى فوتبال دنىا خواهىم شد. البته به ىك شرط كه پارتى بازى و رشوه و ژن خوب بازى رو كاملأ كنار بگذارىم.

من به عنوان ىك اىرانى تو اىن ىنگه دنىا وقتى كه با دوستان غىر اىرانى وارد بحث داغ فوتبال مىشم همىشه از اىنكه به من گوشزد مىشه كه ىك خارجى سكان فوتبالتون رو به دست گرفته و با پول گزافى كه بهش داده مىشه تونستىد به اىنجا برسىد ( كه هنوز هم جاىگاه واقعى فوتبال اىران نىست) و الا ول معطلىد، چنان عرق شرم به پىشونىم مىشىنه كه پشىمون مىشم از اىنكه تو اىن بحث وارد شدم.

به امىد سربلندى فوتبال تمام اىرانى در تمام عرصه هاى منطقه اى و جهانى
موافق حضور مربی و بازیکن خوب خارجی در لیگ ایران هستم باعث ارتقا فوتبال ما می شود .
بازیکن خیر لکن مربی درجه اول که بتواند آموزش دهد مانند مرحوم استانکو و غیره
بجای هزینه اوردن بازیکن خارجی مربی نوجوانان وجوانان بیاورید در باشگاهها کار کنند نه تیم ملی
آری
نه
نظر من این است مهدی تاج و کفاشیان و اطرافیان از فوتبال ایران بروند، بلکه این فوتبال یه نفس راحتی بکشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل