بازدید 79814
هزار و ششصد و پنجاه و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

جنجالی که عراقچی به پا کرد!/پاسخ تخت‌روانچی به سؤالی درباره احتمال دیدار روحانی و ترامپ/تذکر به صداوسیما برای گزارش ۲۰:۳۰ درباره علی دایی/چرا خبری از پلیس‌های دوچرخه سوار نیست؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: حمایت قاطع فراکسیون امید از کاهش تعهدات برجامی ایران/تحلیل محمود صادقی از چرایی اقدامات ترامپ/زنگنه: حدود یک ‌سال است که آرایش جنگی گرفته‌ایم و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱ 09 May 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تذکر به صداوسیما برای گزارش ۲۰:۳۰ درباره علی دایی

شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در نامه‌ای، خواستار برخورد جدی با عوامل بخش خبری ۲۰:۳۰ در خصوص پخش گزارش نامناسب در مورد برکناری سرمربی تیم فوتبال سایپا شد. در این نامه در خصوص عدم حفظ شأن و احترام یک طرف موضوع و استفاده از ادبیات نامناسب و نمایش چهره‌ای عصبی از سرمربی برکنار شده تیم سایپا به سازمان صدا و سیما تذکر داده شده است.

چرا خبری از پلیس‌های دوچرخه سوار نیست؟

سرگرد سید مسلم موسوی، رئیس آموزش همگانی پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی مبنی بر مشاهده نکردن پلیس دوچرخه سوار در خیابان‌ها، از جمله میدان ونک گفت: غرفه پلیس دوچرخه سوار در میدان ونک، به دلیل بروز یک اتفاق موقتا بسته شد، اما برای افزایش ایمنی بیشتر کار‌های غرفه در حال انجام است و به زودی مستقر می‌شود. هدف از اجرای این طرح، ارتقای فرهنگ مردم در استفاده از وسایل پاک بوده و به صورت پایلوت در مناطق ۶ و ۱۲ ما در حال اجراست. /باشگاه خبرنگاران

اروپایی‌ها در این ۶۰ روز چه اقدامی انجام می‌دهند

آصفی، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در مورد این‌ که اروپایی‌ها در مدت این شصت روز چه اقدامی انجام می‌دهند، گفت: به نظر می‌رسد اروپایی‌ها هم نمی‌توانند کاری انجام دهند و هم نمی‌خواهند اقدامی انجام دهند. تعلل کردن اروپایی‌ها در ارتباط با راه‌اندازی اینستکس بخشی از آن مربوط به ترس آن‌ها از آمریکا بود و به نظر می‌رسد خود آن‌ها هم چندان دغدغه‌ای در این زمینه نداشتند.

کیهان باید متحول شود!

پیام فضلی نژاد عضو سابق مؤسسه کیهان به عکس العمل این روزنامه علیه مجری شدن ساعد باقری در برنامه سحر شبکه ۴ واکنش نشان داد: وقت آن است که روزنامه کهن‌سال «کیهان» به جای آنکه با شبکه چهار، روزنامه صبح‌نو و. . . به معارضه برخیزد، از تحول‌خواهی آن‌ها الگو بگیرد. با سیاست‌های رسانه‌ای پایان دهه ۶۰ دیگر نمی‌توان در پایان دهه ۹۰ اثرگذاری داشت و فرهنگ‌سازی کرد. هر رسانه بزرگی باید در گذر زمان به تحول بیندیشد، وگرنه سقوط خواهد کرد. دکتر معینی‌پور [رئیس شبکه ۴] می‌کوشد تا شبکه چهار را به کانون بحث‌ها و دغدغه‌های نواندیشان و نخبگان تبدیل کند. ‏از زاویه و شوکران و شب‌های هنر تا سحوریِ ساعد باقری، گرچه مسیر دشواری پیموده شده، برای یک تحول بزرگ، راهی طولانی پیش‌روست. ‏امید که دیگر نیرو‌های سازنده‌ی این تحول، شبکه ۴ را تنها نگذارند!

پاسخ تخت‌روانچی به سؤالی در خصوص احتمال دیدار روحانی و ترامپ

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت: ملاقات با کسی که بی‌ملاحظه از یک توافق بین‌المللی خارج شد، هیچ فایده‌ای ندارد. این تنها توافق با ما نبود بلکه توافقی با کشور‌های دیگر از جمله اروپا بود. /جماران

کیهان: کدام واقعیت دارد؛ بازگشت کوپن یا سفر توریستی هیأت‌های خارجی؟

روزنامه کیهان نوشت: عاقبت خیال‌بافی سیاسی، دولت کوپنی است در حالی که روحانی از صف سرمایه‌گذاران گفت، جهانگیری وعده کوپن می‌دهد. جهان‌نیوز در این زمینه ضمن تحلیلی می‌نویسد: روند دولت یازدهم به این نحو بود که ابتدا با تخریب دولت پیشین و دادن وعده‌های مختلف نظر افکار عمومی را به سوی خود جلب کرد. پس از مدتی با وعده‌های مکرر و مذاکرات طولانی‌مدت با استفاده از دیپلماسی خنده برجام متولد شد. در این زمان بود که برخی از هیأت‌های تجاری خارجی به ایران آمدند تا اوضاع و احوال برای سرمایه‌گذاری را به قول خود بسنجند.

انتشار اسکناس ۵۰ دلاری جدید استرالیایی با غلط تایپی فاحش!

بانک مرکزی استرالیا اشتباه خود در چاپ اسکناس جدید ۵۰ دلاری را پذیرفت. مجری رادیویی توانست غلط تایپی را روی اسکناس جدید بگیرد. در بخشی از اسکناس کلمه Great RESPONSIBILTY چاپ شده که درست آن Great RESPONSIBILITY است که در واقع یک i. جا افتاده است. مقامات استرالیایی ضمن عذرخواهی گفتند در چاپ بعدی اشتباه را اصلاح خواهند کرد!

رفتار عجیب یک وزارتخانه با پروژه مهم بین المللی

یک عضو کابینه با ارسال گزارشی برای تعدادی از مدیران نهاد ریاست جمهوری، بیان کرده به رغم انعقاد قرارداد توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل میان کشورمان با یک سازمان وابسته به دولت روسیه از محل اعتبارات فاینانس این کشور و گرفتن مجوز‌های قانونی لازم، اجرای این پروژه نیازمند تأمین خودرو‌های عملیاتی خاص برای تردد در مسیر مربوط است که با وجود مکاتبه با وزارتخانه مربوط برای تسریع در روند ورود خودرو‌های مذکور، تاکنون نتیجه مدنظر محقق نشده است.

زنگنه: حدود یک ‌سال است که آرایش جنگی گرفته‌ایم

وزیر نفت به اظهارنظری از سوی عزت‌الله ضرغامی مبنی بر اینکه «چرا وزارت نفت آرایش جنگی نمی‌گیرد»، پاسخ داد. متن پاسخ بیژن زنگنه به اظهارنظر عزت‌الله ضرغامی به شرح زیر است: «همکار قدیمی آقای مهندس ضرغامی، دیروز در پیامی نوشته بودند که مطلع هستند که مشکل نگرانی وزیر نفت از عواقب قضایی دور زدن تحریم‌ها برای فروش نفت حل شده و وزیر اکنون اختیارات بالایی دارد. پس چرا وزارت نفت آرایش جنگی نمی‌گیرد؟ در واکنش به توئیت ایشان، تاکنون عده زیادی واکنش نشان داده‌اند و من هم اگر بخواهم با ادبیات آقای ضرغامی سخن بگویم، باید به‌صراحت اعلام کنم که وزارت نفت حدود یک سال است که نه تنها آرایش جنگی گرفته، بلکه درگیر جنگی خشن با یک تجاوزگر بی‌رحم و بی‌منطق شده است. جنگی که در هنگامه آن البته با کمین‌های متعدد روبه‌رو شده و نه تنها از تک تیرانداز‌ها، بلکه از آتش توپخانه‌های مستقر در درون کشور نیز رنج و آسیبی بسیار دیده است و می‌بیند. متأسفانه نوع این جنگ به گونه‌ای است که وزارت نفت نه می‌تواند از دستاورد‌های خود به علن سخن بگوید و نه می‌تواند، روش‌ها و حتی کلیات عملیات خود را حتی برای خواص تشریح کند. در طول این مدت، دشمن، از راه‌های مختلف بسیار کوشیده است که ما را به حرف زدن و افشای راز‌ها وادارد؛ اما ما فشار‌ها و زخم زبان‌ها را، همچون هزاران سرباز گمنام دیگر این سرزمین مبارک، به جان خریده‌ایم و خاموش و مظلوم به تلاش و مقاومت مجاهدانه خود برای سرافرازی ایران و جمهوری اسلامی ادامه داده و خواهیم داد.

تا زمانی که این امانت مردم در دستان حقیر باشد، به یاری خداوند بزرگ حتی به بهای جان و مهم‌تر از آن به بهای آبرویم، با حمایت مقام معظم رهبری و در ادامه ریاست محترم جمهوری و دیگر بزرگان، از این امانت، حفاظت کرده و خواهم کرد و اجازه هم نخواهم داد که ذره‌ای به اموال مردم تجاوز شود؛ هرچند عده‌ای که نمی‌دانم در وصف آنان چه بگویم، این شرایط خطیر را فرصتی برای غارت مردم می‌دانند و البته در مقابل باید اعتراف کنم، عده‌ای دیگر نیز با درک شرایط و احساس مسئولیت از هیچ کوششی برای یاری به مردم کوتاهی نمی‌کنند. به هر حال، این جنگی است که هنوز به زمان اعلام پیروزی در آن نرسیده‌ایم و تازه دور جدید آن آغاز وجبهه‌ای نو در آن گشوده شده و بسیار ضروری است که همه، به فرماندهان و دیگر رزمندگان مستقر در خط مقدم این جبهه، یاری برسانند.

ما با تلاش بی‌وقفه، با اتکال به خداوند توانا، راه‌های جدید را باز می‌کنیم و البته در این نبرد سنگین به حمایت همه نیاز داریم؛ فقط این نکته را فراموش نکنیم که امروز حتی زمان سنگ‌پراکنی در درون خانه هم نیست، چه رسد به شلیک آتشبار‌های توپخانه در داخل خانه.»

تحلیل محمود صادقی از چرایی اقدامات ترامپ

محمود صادقی می‌گوید، واکنش ایران دقیقا اجرای مفاد برجام است و به ‌هیچ‌وجه از برجام خارج نشده است. مفاد برجام این حق را به ایران داده است که طرف مقابل تعهدات خود را انجام داد، تعهدات خود را کلا یا جزئا کاهش دهد که در این مقطع ایران کاهش جزئی تعهدات را در نظر دارد و با فرصتی ۶۰ روزه این فرصت را به غربی‌ها داده است که تعهدات خود را ایفا کنند. ایران به صورت گام‌به‌گام مسیری را پیش می‌رود تا طرف مقابل وادار به رعایت برجام شود». ایران در سالگرد خروج آمریکا از برجام در اقدامی متناسب میزانی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد. برخی چنین تصمیمی را خروج ایران از برجام تعبیر کردند، اما بر اساس مفاد برجام به‌نظر می‌رسد که این تصمیم کاملا با مفاد برجام منطبق است، زیرا ایران می‌تواند در صورت عدم ایفای تعهدات از سوی طرف‌های دیگر سطح تعهدات خود را کاهش دهد. محمود صادقی، حقوقدان و نماینده مجلس جزو آن دسته از شخصیت‌هایی است که چنین گزاره‌ای را قبول دارد و درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «انتظار می‌رفت که ایران پیشتر چنین واکنشی را نشان دهد و از سر خویشتن‌داری اقدامی انجام نداد. همان‌طور که رئیس‌جمهور هم اشاره کرد، واکنش ایران دقیقا اجرای مفاد برجام است و به‌هیچ‌وجه از برجام خارج نشده است. مفاد برجام این حق را به ایران داده است که طرف مقابل تعهدات خود را انجام داد، تعهدات خود را کلا یا جزئا کاهش دهد که در این مقطع ایران کاهش جزئی تعهدات را در نظر دارد و با فرصتی ۶۰ روزه این فرصت را به غربی‌ها داده است که تعهدات خود را ایفا کنند. ایران به صورت گام‌به‌گام مسیری را پیش می‌رود تا طرف مقابل وادار به رعایت برجام شود».

حمایت قاطع فراکسیون امید از کاهش تعهدات برجامی ایران

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت قاطع از اطلاعیه شورای عالی امنیت ملی و موضع‌گیری رییس‌جمهوری، مهلت ۶۰ روزه ایران به طرف‌های باقیمانده در برجام را آزمون پایبندی به تعهداتشان دانست.

جنجالی که عراقچی به پا کرد!

عباس عراقچی شب گذشته در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره برجام سخنانی را مطرح کرد که موجی از واکنش را در پی داشته است. عراقچی از احتمال اخراج پناهجویان افغانستانی در ایران خبر داد. عباس عراقچی معاون وزارت خارجه گفت: هم اکنون بیش از سه میلیون افغانستانی در ایران هستند که دو میلیون فرصت شغلی را اشغال کرده اند و سالانه سه تا پنج میلیارد یورو از ایران خارج می‌کنند. عراقچی افزود: هم اکنون ۴۶۸ هزار دانش آموز افغان که رایگان در مدارس ایران تحصیل می‌کنند؛ در حالی که هر کدامشان سالانه ۶۰۰ یورو هزینه دارند. هم اکنون ۲۳ هزار دانشجوی افغان در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند؛ در حالی که سالانه ۱۵ هزار یورو برای هر کدام از آنان هزینه می‌شود. او گفت: آوارگان در مجموع هشت میلیارد دلار برای کشورمان هزینه دارند و افزود: «اگر تحریم‌ها اثر کند و فروش نفتمان به صفر برسد، جمهوری اسلامی ایران مجبور است سیاست ویژه‌ای را برای اقتصاد خود در نظر بگیرد و ممکن است نتوانیم به این شکل ادامه دهیم و از برادران و خواهران افغانستانی مان بخواهیم ایران را ترک کنند.» این مقام وزارت خارجه گفت که از لحاظ انسانی نمی‌خواهیم چنین اتفاقی بیفتد، اما اگر مجبور شویم چنین خواهیم کرد و تبعاتش بر عهده آمریکاست؛ همان کشوری که افغانستان را به بحران کشید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۸
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۴۸۹
قبل از برجام ؛
آمریکا+اروپا = مخالفان ایران
چین+روسیه = محافظان ایران

زمانیکه ایران بطورکامل ازبرجام خارج شود ؛
کل دنیا = مخالفان ایران

گوش ندادن به حرف بزرگتر = نه راه پس ونه راه پیش داشتن

شطرنجباز ماهر = کسیکه قبل از هرحرکتی، چندحرکت آینده را درست پیش بینی کند

مسخره کردن مداوم دولت قبل درچهارسال اول = بدتر از همه ی دوران شدن در چهارسال دوم

پیچیده نیست
التماس کمی تفکر !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
کسی که زیاد حرف می زند چون شما،زیاد هم گزافه خواهد گفت

این وضع نتیجه سنگیست که رییس جمهور قبلیتان ار چاه انداخت و هنوز که هنوز است صد عاقل کارکشته درگیر درآوردن آن هستند.
افق دیدتان را هز نوک بینیتان کمی گسترش دهیددو قبل از کامنتگذاری که ظاهرا خیلی به آن علاقمندید،کمی بیاندیشید و بیکاریتان را با مطالعه درمان کنید نه بیهوده گویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
التماس کمتر حرف زدن و کمتر کامنت گذاشتن عمو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اخباربسیاربد برای بورس در۲۴ ساعت گذشته :
اروپا ضرب العجل ۶۰ روزه ایران را رد کرد
وزیر خارجه امریکا اعلام کرد اینستکس فقط برای غذارودارو طراحی شده اگر ازاین سازوکاربرای انتقال پول نفت وکانال بانکی اقدام شود کشور اقدام کننده مشمول جریمه های سنگین خواهدشد
ترامپ صنایع فلزی ایران راتحریم کرد
تحریم بعدی شامل صنایع پتروشیمی خواهدبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
شما که یک کامنت با اسم می گذاری و پنج کامنت بی اسم ظاهرا. کار و زندگی نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
خان ممد علی اقا چندوقتی نبودی نگران شده بودیم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
جالبه که آقای خان محمدعلی یه کامنت جداگانه گذاشته و اتفاقا تا این لحظه مثبتهای خیلی بیشتری گرفته خوب برادر من تو که اینقدر خوب قشنگ صحبت میکنی بنظرت بهتر نیست که ازاین به بعد همیشه کامنت جداگانه بذاری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
22:14
هر شب داره کامنت میذاره یا تو نبودی بخوونی یا خودت خان محمدعلی هستی
نواب
| United States of America |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
خطاب به ۲۲:۱۴ اتفاقا این آقا خیلی وقت هس که رو مخ اصلاحاتیای تابناکه مثل اینکه شما چن وقته به سایت تابناک سر نزدی از غافله پرتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
خان محمد علی آقا
ایران کهن ترین و متمدن ترین و ثروتمندترین از نظر نفت وگاز و مسلمان ترین کشور در کره زمین هست چین و روسیه محافظ ایران بودن؟ به امید روزی که نه حاکم آمریکا و نه اروپا و نه روسیه و نه هیچ کشور دیگه ای زمانیکه دهنش رو آب نکشیده اسم بزرگ ایران رو به زبان نیاره
درجواب۲۱:۲۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
تا اونجایی که ما شنیدیم احمدی نژاد داشت با غربیها سر پرونده هسته به یه معاهده خیلی سفت و سخت تر و پرفایده تر از برجام میرسید اما اصلاح‌طلبان نگذاشتن تا بعداز روی کارآمدنشان همه چیز به اسم اصلاح‌طلبان تمام شه البته شما متعصب های بدبخت میتونین این واقعیت تلخ رو کتمان کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
ناشناس ۲۱:۲۹
نوک بین کسی است که تاریخ نچدان دور بلکه همین چند سال پیش را یادش برود
چطور وقتی تحریم شدیم در ان زمان فقط دو سال زمان برد بعد از ان شوک تا اقتصاد به حالت اولیه و البته هنوز برجامی هم در کار نبود برگردد ولی با برجام و توافق ان یکی دو سال اول ان خوب بود ولی بعدش پارسال بازار به هم ریخت؟
جواب نداری چون اینقدر استدلال کا شناسی برات می اورم تا ببینی مشکل ما چه سنکی است
!!!!!!
فغانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
کارمند تابناک عزیز بیست تا غیر قابل انتشار بنظرت یخورده زیاد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اقایون داداشام خان محمد علی اقا رو رها کنید فکری به حال ما کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
شما مثل اینکه خیلی سرمایه داری که اینقدر نگران بورسی ماکه اصلا نمی دونیم بورص رو با چه ۳یی مینویسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
تابناک چرا نظرم رو درمورد وزیر نفت منتشرنکردی خیلی نامردی مثل اینکه توهم باورت شده که وزیر نفت وزرات متبوعش رو درحالت جنگی قرار داده
ناشناس
| France |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
ای اقا من صحبت وزیر کشور رو درباره تهدید مهاجرت نقل قول کردم منتشر نشده صحبت خود وزیر بوده منتشر نشده ما حرف بزنیم که دیگه تیربارانیم لابد
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اگر دولت راهی برای سرازیر شدن افغانیهای مقیم کشور و حتی آنانکه از کشور خود قصد مهاحرت دارند را به اروپا باز کند . برگ برنده خوبی خواهد بود.اعزام حد اقل دو میلیون نفر پناهجو به اروپا تا بدانند نتیجه اشتلم خود را
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
با کامنت های همین بخش بشدت مخالف هستم برای اینکه حرف های شما دقیقا مثل مسولین کشور هست یعنی سیاسی حرف میزنید . اول اینکه نمبگویید چرا به طرف اتم رفتیم دوم چرا تحریم شدیم سوم چرا با اینکه اختلاف شدید با عرب و امریکا داریم مذاکره کردیم وبعد چرا دوباره نفرین و فحش دادید دوباره چرا تحریم شدیم دوباره چرا ایران تهدید میکند که اگر اینجور باشد ما فلان‌میکنیم . چرا اصلا در چندین کشور باید بابت این همه هزینه کشورهای دیگر را هم درگیر کنیم .
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
دولت افغانستان چند تا سد بر روی رودخانه هیرمند ایجاد کرده و باعث شد اینهمه مردم شرق استان در بی آبی قرار گیرند الان باید تاوان اینکارش را بدهد نمیشود که آب مردم‌قطع کنند ولی در داخل کشور ایران انها از اب و نان و اموزسش و کار و تحصیل و ردمان برابر ما برخوردار باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اوقدر که کابران درباره خان محمدعلی اقا صحبت کردن درباره خبرها. بالا صحبت نکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
احمدی نژادی بزرگترین خیانتی که میتونست انجام بده احیای جریان مدعی اصلاح بود و در پی اون به وجود آمدن جریانی به نام اعتدال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
افغانی اخراج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
بنا به گفته آقای عراقچی ،حضور افغانی ها در ایران بخشی از یک توافق بوده که اجرا شده. حالا که آمریکایی ها تا به این حد پشت پا به همه چیز زده اند ایران حق دارد تا
افغانیها را به کشورشان برگرداند و هزینه 2،3میلیون نفر را به گردن دولت دست نشانده آمریکا بیندازد .
اصولا حضور افغانی ها در بازار کار ایران که برای کارهای ساده ای از قبیل دست فروشی گرفته تا نگهبانی و سرایداری و سخت ترین آن کار ساختمانی بوده که در همه اینها با توجه به وضعیتی که دارند برای بدست آوردن دل کارفرما همه جور کار اضافی و خودشیرینی ای را چاشنی کارشان میکنند تا کار را از ایرانیها بقاپند .ولی امان از روزی که بدانند با یک ایرانی شرایطی نزدیک به شرایط یکسان دارند .آنوقت نژاد پرستی و نمک نشناسی آنها شکوفا میشود
البته جدیدا و خیر سر میزبانان دلسوز همه با سواد شده اند و در سایتها با نام یک ایرانی هموطن مشغول تحریک عواطف مردم به نفع خودشان و سرزنش مردم ایران هستند.متاسفانه ظاهرا رسانه ها هم از بالا دستور دارند که اینها را انعکاس ندهند.
البته چه بخواهیم و چه نخواهیم این بحث ها روزی به سطح خواهد آمد امیدوارم زمانی مطرح و حل شود که
مردم ایران بیش از این ،از این موضوع آسیب ندیده باشند.
امیدوارم منتشر کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
آقایون شما چند نفر ببینید ک چقد اختلاف نظر دارید حالا فکر میکنید این وضع اختلاف نظر در سطح کشوری و بعدشم جهانی وجود نداره؟حالا منی ک ن چپو قبول دارم ن راست چی بگم ؟ بگم درود بر این و سلام بر اون.البته این جا از افعال معکوس استفاده کردم
ناشناس
| Turkey |
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
حضور پررنگ افغانیهایی که به اسم ایرانی کامنت گذشته اند در اینجا کاملا مشهود است.
بابا به چه زبانی باید گفت افغانی ها وقتی برای ما عزیز و برادرند که در کشور خودشان و با خرج خودشان زندگی کنند.اینها حتی دستفروشی وکارگری میوه فروشی را هم از کارگر ایرانی گرفته اند.
مسئولین برای کمک به سرمایه دارهای بیچاره و پایین نگه داشتن دستمزد کارگر زور گوی ایرانی تصمیم به قبول کارگر افغانی گرفته اند.و گر نه کشور نیازی به کارگر متخصص دست فروش و کارگر مغازه و چاه کن و عمله، بنا ندارد.کافیست در هر شهری به مراکزی که کارگرها برای یافتن کار تجمع میکنند سری بزنید تا ببینید جلوی چشم چه تعداد از کارگر ایرانی ،افغانی ها پشت وانتها میپرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
سعي كن چرت نگي .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اصلا چرا آمریکا به ظریف و روحانی و ... ویزا میده ؟!!!
من اگه جای آمریکا بودم و حرفم واقعا این تحریمها بود ، به هیچ ایرانی و یا حتی کسی که پاسپورت کشور دیگه ای داره ولی متولد ایرانه تا 100 سال دیگه ویزا نمیدادم و همه ایرانی های مقیم آمریکا رو به ایران اخراج میکردم
همشونو بدون استثنا ...
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
سیاست های اشتباه تکراری . نگه داشتن و راه داد افغانی ها تا چهل سال با بی حساب و کتاب و حالا هم نظریه اخراج بدون حساب و کتاب . . اینکه به دلایل سیاسی و بخاطر فشار به افغانی ها بخواهیم از غرب امتیاز بگیریم اصلا اینطور نیست . انها دلشان به حال مردم خاورمیانه نمیسوزد چون خاورمیانه مردم به دلایل مدهبی با هم درگیر هستند نگاهی به دور بر ایران و خود ایران بیندازید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
خدا از دهنت بشنوه ای دوست نیک اندیش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
اصل شروع بهانه وتحریم به سال۸۳ برمیگردد که رییسجمهور ورییس گروه مذاکره کننده خاتمی وروحانی بودند .نمیدانید بدانید.
اولا اقای عراقچی اگر افغانیها بروند از ایران کی میاد کارگری کنه و چاه بکنه دوما چطور به جای شما تو سوریه جنگیدند خوب بود حالا دیگه به درد نمیخورند. هسته ای را به باد دادی حالا داری به جلو فرار میکنی. خجالت هم خوب چیزیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
پروفسور در سوریه مثل ایرانی ها و حزب الله به میل خود رفتند کسی به زور نبردشان...یا اهل افغانستانی یا کلا منظور عراقچی را نگرفتی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
نود درصد کارگران تخلیه کشتی ها در بنادر و تمام کارگران شهرداری ها برای جمع آوری زباله ها و فضای سبز های شهر های بزرگ و کارگران ساختمانی و مقنی های زبده و مزارع در سطح کشور توسط کارگران زحمتکش افغانستانی انجام میگیرد
که قطعا نبودشان کاملا موجبات درد سر برای اداره کارهای اجرایی در کشور می گردد
این انسانهای شریف از زمان اشغال کشورشان توسط شوروی در ۱۳۵۷ به کشور ما پناه آورده و خدمات بزرگی در ساخت و ساز کشور انجام داده اند
متاسفانه اخراج آنها کار بسیار ناپسند و خلاف اخلاق و وجدان میباشد
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
افغان افغانی ها را در آورید خدا هم بیش از پیش افغان شما را در می آورد. در معادلات شما خدا کجاست؟
ناشناس
| France |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
الان خیلی از مردم گدایی می کنند چون حتی فرصت اشتغال کارگری هم ندارند.شما مثل اینکه ایران تشریف ندارید؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
افغانستنانیها باید ایران را به چند دلیل نرک کنند . چهل سال میزبانی تمام شد دوم تبعات ماندن انها و ازدواج و کار و بزه کاری و وو خواهد بود . دلیل دیگر این هست که دولت برای ارد و نان شکر و روغن .... یارانه میدهد بنابراین درست نیست دو میلیون نفر مهمان ناخونده در کشوری که خودش درگیر اقتصادی هست زندگی کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اینکه با این بیکاری خیلیا حاضر هستن برن کارگری کنن.خودمون نون نداریم بخوریم چرا نون شمارو بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
وقتی دولت افغانستان که دولت دست نشانده امریکاس خود را مقید به اجرا تز امریکامی کند و در روابط اقتصادی با ایران سنگ می اندازد این اقدام از پیش باید صورت می گرفت.
علاوه بر این بسیاری از افغان ها نه تنها در مشاغل سخت بلکه در کارهای ساده چون ابدارچی گری. نگهبانی و سرایه داری مشغول اند
همچنین کشورهای دیگه اجازه نمی دهند به راحتی ارز از کشورشان خارج شود چه برسد به ایران که سالیان در تحریم است پس وقتش رسیده برادران افغان به جای ایران تشریف ببرن اروپا تا اروپایی ها با میزبانی از چند ملیون افغانی از برکاتشون نسیب ببرن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
آقای عراقچی شما معرفت به خرج بدهید مرز با ترکیه را
باز کنید . لطفا برای ترکیه مرزبانی نفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
21:38
تو نگران دردسرهای ناشی از نبود کارگر افغانی نباش.ما از پسش برمی آییم
چقدر شما افغانی ها بفکر ما هستید
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
دوست عزیز من در اداره برق کارمند بودم پیمانکار انتقال برق وقتی کارگر افعانی را برای کندن چاه های ارت و حفاری تیرهای برق بکار گرفته بود بین کارگر ایرانی و افعانی مشاجره لفطی انجام شد بیست تا کارگر افغانی رو سر کارگر ایرانی ریختند و کتک کاری کردند که من و مهندس برق با هزار زحمت کارگر ایرانی را نجات دهدیم کمی واقع بین باشید این افغانیها باید از ایران کوچ کنند چون تما خیابان و بیابانهای ایران را از بر هستند برای اینده امنیتی کشور خوب نیست . احساساتت را جای دیگری خرج کن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
احتمالا افغانستان داره با تحریم ایران همکاری میکنه که آقای عراقچی چنین حرفی زده.
امت واحد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
باسلام باتوجه به فشار امریکاومتاسفاته همراهی کشورهای حاشیه ودست نشانده همچون دولت افغان این خودش زهرچشم واهرم است درثانی ازاد کردن انتقال مواد مخدر به اروپا حربه دیگه است درضمن 90درصد افغانیهای موجود ایران سنی تند و طرفدار وهابیت هستند که خودش خطره اونهابی که درجبهه مقاومت هستند قدمشان بر روی چشم بر
بهزاد
| Canada |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اولا برای سوریه منت نزار چون دارن جقوق میگیرن و کلی مزایا توی ایران به خودشون و خانوادشون میدن و برای همین هم با سر میرن سوریه. ثانیا جوان ایرانی بیل به کمرش نخورده و میتونه کارگری کنه و فقط همین مونده بود که واسه شغل دادن به شما منت هم بزاری سر ایرانی ها. درضمن کارگر ایرانی جقوقش رو داخل مملکت خرج میکنه و مثل افغانیها نمیفرسته خارج.
حسین
| Germany |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
تقریبا همین تعداد افغانی که تو ایران زندگی می کنند ایرانی تو آمریکا زندگی میکنه ترامپ نگفت ایرانی ها باید از امریکا برن .
احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
این عاقبت کسانیکه نگاهش به بیرون است واعتمادشان به

..کتخدا
نظر
| Canada |
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
فرانسه والمان کلی هزینه می کنند تا زبانشان را در جهان گسترش دهند.وجود افغانها سبب انتقال فرهنگ ایران می شود بویژه نسل دوم و سوم انها که در ایران تحصیل کرده باشندـ وجودشان را غنیمت بدانیم و برایشان احترام انسانی قایل شویم
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
ایکاش به سوابق آقای عراقچی نگاه میکردید. ایشان تا دیروز تامین نان و آب کشور را در گرو تصویب برجام میدیدند. حالا چطور با این حرفهای نسنجیده خود تبعیض نژادی را در کشور دامن میزنند.. اینها باید راه انتقال مواد مخدر را باز میکردندو از آن ترانزیت هم میگرفتند. تا اروپایی ها هم بفهمند یک من ماست چقدر کره میده؟. چرا ما با سپر کردن سینه بهترین جوانها در برابر مافیای حمل مواد مخدر از آلوده شده اروپا جلوگیری کنیم. آنها بیایند هزینه هایش را بدهند.
محمدتبریزی
| United States of America |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
انهایی که سنگ افغانی ها را به سینه می زنند تاجر و سرمایه داران هستند که می خواهند با حقوق کمتر دمار این ملت را در آرند و جیب خودشان را پر کنند اگر انسانیت هست چرا همه اش مال ایرانی است ..........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
فراموش کرده6میلیون مهاجر ایرانی خارج هست یک میلیون امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
به ااحمد = مگر قبلا که افغانی ها نبودند چه کسی درایران کارگری میکرد من خودم کارگری درکویرهم کرده ام ودوستم هم که الان دکترهست ورئیس یکی از بیمارستانها درشهرتهران باهم دربدترین شهرهای ایران کارگری میکردیم و باهمین کارگری زندگی خود را اداره میکردیم وبعدش درس خواندیم ودانشگاه هم قبول شدیم رفیق خود اینجانب باهمین کارگری که تو میگویی ایرانیها کارگری را دوست نداری الان دکترا دارد ورییس بیمارستان است دوم چاه کنی هم ایرانیها قبل ازانکه افغانی ها به ایران بیایند چاه کنی میکردند خود برادر اینجانب که کارگر اداره راه وترابری یکی ازشهرستانها یکی ازاستانهای ایران بود تواداره راه وترابرای انجا چاه کنی میکرد که الان بازنشسته شده است بنابراین اگر از اول نمیگذاشتند که افغانیها به ایران بیایند همین ایرانیها همین کارها را انجام میدادندبعدش افغانیها به زور که به جبهه سوریه وعراق که نرفتند انها چون شیعه بودند و طالبان ووهابی ها انها را اذیت کرده بودند واین اجحاف واذیت توی دلشان بود وهنوز هم فکرکنم ازارها واذیت ها که طالبان ودیگر گروههای خشونت به انها کردند هنوز هم ناراحت هستندبنابراین بخاطرتعصب به مذهب شیعه واینکه به مذهبشان علاقه داشتند به سوریه وعراق رفتند وتحت عنوان لشکرفاطمییون اگر اشتباه نکنم لشکری تشکیل دادند والا هیچ سنی ازافغانستان به سوریه وعراق نرفته است هرچه بوده شیعیان بوده اند بنابراین جمهوی اسلامی به هیچ وجه با زور افغانیها را به عراق وسوریه اعزام نکرده است ونمیکندبنابراین نباید تا ابد افغانی ها درایران باشند این اجحاف درحق جوانان ایران است اگر واقعا ایرانی هستی باید ازحق ایرانیان وجوانان بیکار ایرانی دفاع کنی نه بیگانگان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
خیلی از بیکارهای ایرانی میشناسیم که حاضر ن بیکار بمونند ولی مثل براران افغان کار نکنند
اگر فروش نفتمان به صفر برسد؟
عراقچی از صفر شدن فروش نفت حرف زد ولی روحانی گفت این ناممکنه
کدام یک دروغ می گویند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
احتمالا اونی که بارها دروغ گفته و باز هم خواهد گفت
آیا دروغ سوگندشو باطل نمی کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
هردو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
خخ حتی حرفشون رو یکی نمیکنن
ناشناس
| Australia |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
تابی لطفا بگو وقتی به دانشجوی افغانی گیر می دید باید به طلبه افغانی هم گیر بدید که پا نشه بیاد اینجا و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
مسئولین کشور کلی از خوب و خوشی اوضاع دم زدند عراقی با چند جمله متفاوت از همه حرف زد مشکلات را لخت و عریان به همه گفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
هر دو
مگر عصبی نیست؟
کیهان هم در کیهان سیر و سفر میکند. از عالم واقع کلا بریده! آقایان دولتی و غیر دولتی، قیمت ها را مهار کنید، نسبت به پرداخت وام به شدت سختگیر شوید، آنکسی که نقدینگی دارد برای احداث کارخانه و یا تولید دیگر نیازی به وام بانکی که باعث افزایش نقدینگی میشود ندارد. پس درب گاوصندوق بانک مرکزی را قفل بزنید و نگذارید نقدینگی بیشتر شود. رکود بهتر از تورم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
تابی جون، سانسور کردن و قیچی کردن نظرات در ماه رمضان حرام است، از ما گفتن از تو نشنیدن
آقای عراقچی

خیلیا میلیاردها دلار از بیت المال را دود کردند چیزی نگفتید ولی افاغنه محترم که سالها برای ایران در برابر دشمن مبارزه کردند حالا مزاحم شما و دوستانتان در گروه برجام شدند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
در حیطه وظائفش سخن گفته...مواردی که فرمودی ربطی به یک دیپلمات ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
در سوریه جنگیدن مگر در جنگ ایران و عراق افغانیا شرکت داشتن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
خارجی همیشه یک خارجی است و ما تنها در شرایطی به آنها پناه می دهیم که بین الملل بابت نگهداری پناهندگان پول بپردازد اگر ما آنها را اخراج کنیم به سمت اروپا و آمریکا می روند آنها نمی خواهند این اتفاق بیفتد پس این یک تهدید و گوشزد نمودن به اروپا است که باید پول بدهید تا جلوی مهاجرت افغانها به کشورهایتان گرفته شود ما که نان مفت نداریم بعد هم اینهمه جوان بیکار تنبل را وادار به یادگیری مهارت و کسب درآمد کنید
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
کسانیکه از سر احساسات از افغانیها دفاع میکنند هنوز بابت رقابت کاری و تبعات اجتماعی زیر مشت و لگد انها نیفتادی . حق داری حرف بزنی جرات داری برو در کشور انها در هرات و کابل کارگری کن . حالتو جا بیارن . رحم به هموطن خودت بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
23:33
عزیز طرفدار افغانی کدومه
اینها همه کامنت افغانیهاست دانشجوهایشان و سایرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
افغانی مزاحم هست باید اخراج شوند سریع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
هیچ کجای دنیا بدون برنامه مهاجران را به کشورشون راه نمیدن ولی ایران مانند بقیه مسایل بدون برنامه هست و در را باز گذاشتند هر کسی خواست بیاد و بره
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
دوستی گفته مگر در جنگ ایرانو عراق افغانیها بودن؟ بنده عرض میکنم بله من به چشم خودم در تابستان 1367 در خط مقدم شلمچه دیدم که بودند و وقتی از او پرسیدم چرا با وجود جنگ در افغانستان به ایران آمدی و به ما کمک میکنی گفت : جبهه جنگ درایران واضح است که جنگ بین حق و باطل است ولی در افغانستان حق و باطل مخلوط است و تشخیص سخت است بنابراین برای دفاع از اسلام و شیعه من به ایران آمدم و می جنگم.وخوانواده ام در افغانستان هستند. .
روح الله موسوی
| United States of America |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
عراقچی چه کاره این مملکته که به افغانی ها گیر میده...من یه ترک هستم بهترین دوستانم افغانی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
حقوق پناهندگان باید رعایت شود.
گروکشی با مهاجران افغان

کار بدی که هیچ ایرانی فکرش را نکرد بجز عراقچی و دوستانش

مهاجران افغان هیچوقت برای ایران دردسر نبودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
من یک ایرانی و ترک آذربایجان هستم . افغانی ها را برادر وحواهرم می دانم. خیلی هم کوشا و مؤدبند. اما فکر میکنم جناب عراقچی منظورش توهین به این عزیزان نبوده انشالله و پیام و گزارشی از فعالیتها ی ایران در زمینه حقوق بشر بوده و عدم امتیازدهی اروپاییان به این امر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
از طرف خودت حرف بزن
ناشناس
| Sweden |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
چندین سال است ادعا می کند صلح در افغانستان برقرار است طبیعی است که مهاجران باید به کشور خودشان بازگردند.تا ابد که نباید اینجا باشند.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
مهاجران عراقی هر جه بیشتر در ایران بمانند تبعات سختی خواهد داشت از تحصیل و اقامت و درمان و اموزش و یارانه عیر نقوی که بابت نان و روغن و مواد غدای دولت پرداخت میکند و از همه مهمتر ازدواج انها هست که دختران ایرانی به هیچ وجه به افعانستان نخواهند رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
افغانی اخراج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اشتباه میکنید افغانی ها برای کشور مشکلات ایجاد کردند و هم خودشان را آواره کردند
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
چطوری اوغانی؟
رفیعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
افغان ها تشریف ببرند با طالبان بجنگند نیازی نیست برن سوریه... طالبان و داعش سرو ته یه کرباسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
دهها ساله ایران صلحه چدا ایرانی مهاجر ترکیه وامریکا .وو6میلیون پناهنده برگرده
من حاضرم داوطلبانه فداکاری کنم و خودم را در معرض خطر تحریم امریکا قرار بدهم و نفت بفروشم، و دلار استرالیایی از همین 50 دلاری با غلط املایی وارد مملکت کنم. فقط گاهی دچار ضعف اعصاب میشم و ممکنه سر از کانادا در بیارم :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
پزشکان فداکار ساپورتت می کنند برو جلو رابین هود
رفیعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
خسته نباشی مومن یواش برو که تورا بنزین تموم نکنی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اين دلارهاى غلط بزودى ميشه ١٠٠٠ دلار
ناشناس
| Australia |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
بچه ها تابی نظر منو نزده، چون راجع به هزینه های طلبه ها بوده
کیهانیان گویا فراموش نمودند وضع امروز نتیجه سنگی است که محمودخان در چاه انداخت و تا امروز تبعاتش گریبانگیر ملت و دولت بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
گل گفتی
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
برو دوغتو بنوش بابا
خود روحانی ام از انداختن تقصیر گردن محمود غلاف کرده
تو هنوز تو کوچه بن بست گیر کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اما این دولت میتونست از اهرم فشار انرژی هسته ای که
دولت قبلی درست کرده بود بهتر استفاده کنه و برجام بهتری ببنده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
نتیجه اعتماد بیخود به کدخدا بود عزیز برادر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
هزاران سلام و درود بر محمود خان
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
یعنی بستن با کدخدا و شکستن دیوار تحریم و پز دادن با مجسمه برجام همش کشک بود ؟
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
در زمان احمدی نژاد رییس جمهور آمریکا یا کشور های عربی جرات این گستاخی ها و پررویی هارو نداشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
محمود سنگو انداخت، حسن هم سیمان داخل چاه ریخت تا کلاً سنگه بیرون نیاد
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اولین بار در دوره محمود احمدی نژاد بود که تحریم ها سخت شروع شد و در ان زمان هم ایشان تحریم ها را کاغذ پاره خطاب کرد گفت ما به هیچ عنوان مذاکره نمیکنیم و باید اسرائیل رو از رو نقشه پاک کنیم درست این حرف رو در سازمان ملل زده که شما هی میگید ازش امریکا سو استفاده کرده خدا شفا بده اون های که یادشون میره.
زور ما که به افغانی میرسد
دزدی میشه میگن افغانی
قتل میشه میگن افغانی
کار نیست میگن افغانی
تحریم میشیم میگن افغانی باید بره بیرون
بدبخت این افغانی که تو ایران داره زندگی میکنه
نمیگید چقدر ضربه روحی بدی هست به این افغانیها در ایران در این ماه مبارک؟
چقدر اینها خدمت کردند به ایران
چقدر شهید دادند

بعد جناب عراقچی وقتی نه از لحاظ مساحت نه از لحاظ قدرت اقتصادی نه از لحاظ علمی و نه از هیچ لحاظ قابل مقایسه نیستیم با آمریکا خو چرا از این افغانی ها هزینه میکنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
وقتی ما کلا تحریم هستیم چرا باید هزینه زندگی و تحصیل چند ملیون مهاجر را هم بپردازیم؟ منطق این است که یا سازمان ملل هزینه هایشان را تقبل کند یا باید به کشور خودشان برگردند.
ناشناس
| France |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
جالبه اینها که ژن های خوبشان را به اروپا صادر کرده اند ایران را هم برای افغانی ها می خو اهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
جالب اینجاست که اینا فکر کردن افغانیها رو بیرون کنن همشون میرن
اروپا وآمریکا! اروپا اگه بخاد مهاجر راه نده فکر کردید نمیتوه؟! !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
انسان حق اقامت داره وکسی به 6؟میلیون اتباع ایرانی گفته بروکشورت
عراقچی باید عذرخواهی کند
برای اظهارات سخیفش در مورد مهاجران افغانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
یک کلمه هم بشنوید از عروس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
بشین بابا
سه میلیون کار کم است..نمی بینی جوانان کشورت صبحهها در میادین شهرها لنگه پا می ایستند لرای همان کاری که افغانی دارد انجام می دهد
ناشناس
| Sweden |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
عزیزم ما خودمان تحریمیم و محتاج کمک .چرا هزینه چند ملیون مهاجر راکه سی سال است پرداخت می کنیم ادامه دهیم؟ با کدام پول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
چه اظهارات سخیفی؟بسیار محترمانه به برادران و خواهران افغانی گفت در صورت بحرانی شدن کشور باید فکری برای خودشون بکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
سخنان ایشان برای منافع ایران بود کمی فکر کنید چرا ما باید برای بیگانه خدمات رایگان بدهیم و هزینه مهاجران افغانی را که بر عهده نهادهای بین المللی است بپردازیم این
در حقیقت اعلام این است که افغانها را باید اروپاییان جا
دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اینها همش حرفه اگه قراره کاری در این زمنیه انجام بشه اول هزینه هایی که کمیته امداد داره در افعانستان انجام میده باید حذف بشه بعد نوبت به بازگشت اونها میرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
به ۲۱۳۶
متاسفانه هیچ وقت دو کارگر ایرانی اندازه یک کارگر زحمتکش افغان توان و اراده کار فیزیکی نداشته و ندارد
و اکثرا دنبال کار راحت پشت میز و زیر کولر هستند
و میخواهند که دو ساله نتیجه ۵۰ ساله را بگیرند
کارها همه خواهد خوابید و دستمزدها تا ده برابر بالا خواهد رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
کسانی که با این حرف عالی عراقچی مخالفند جزو دشمنان ملت ایران به حساب میان
س ف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
نژادپرستی و خودبرتر بینی خصلتی بود که پیامبر و اهل و بیت با اون مبارزه کردن و هر دوره انسانهای بودن که بیان و بازم هم ترویجش بدن .نمونه بارزشم همین آقای به اصطلاح سیاستمدار که کوته فکرانه خواست اوضاع کشور رو حل و فصل کنه.شما فکر کردید با اخراج افغانی ها همه چی درست میشه.شما هیچ می دونید دولت گرامی به ازای هر مهاجر از سازمان ملل سرانه و بودجه دریافت می کنه.دانشجویان هزینه های ازاد تحصیلشون رو پرداخت می کنن.به عناوین مختلف تعویض کارت و کارت کارگری و مالیات و عوارض....کلی پول هر ساله از هر نفر دریافت می کنن.و خیلی مسایل دیگه که وقتی ندونید خیلی راحت نظر می دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
حقیقت را گفت، وقتی من نانی در خانه برای خودم ندارم ایامهمانی را برای همیشه بپذیرم که خودش خانه و کاشانه دارد و قوت لایموتم را به او بدهم. لطفا احساسات را کنار بگذارید و منطقی باشید
چرا جنجال؟ زنده باد عراقچی!
سال ها منتظر چنین نظر مهمی بودیم. مگر ایران چند نفر بیکار دارد؟ کی گفته ما تا ابد باید میزبان آوارگان جنگی باشیم. کشورشان آزاد و آباد شده اینکه این مهمانان ناخوانده از ایران خارج نمی شوند جداً نیاز به بررسی دارد. آقا چراغی که به خانه رواست به مسجد روا نیست. دست برداریم از این ادا و اصول ها و ژست های تبلیغاتی. زنده باد عراقچی که حرف دل بسیاری از ایرانی ها را به زبان آوردند.
پاسخ ها
ایرانی
| Germany |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
این کار یک حسن داره اینکه یه عده به جای افغانها به چاه کنی وکارگری مشغول میشن واین وقت شب از خستگی به خواب رفتن و کامنت دوزار ده شاهی نمیدن
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
مهمان‌چهل ساله دیگه بس هست .کار ساختمانی و کارگر شهر ما زیر قیمت افعانی ها محاصره کردند یعنی تا یک ماشین برای کارگر میخواهد ده تا افعانی بالای ماشین میپرند . مگر یکی ازحسن اینکار همین هست باید به کشورشان برگردن در عیر اینصورت هر گز خارج نخواهند شد
Dragonmaster
| Kazakhstan |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
پس تو چرا بیداری ایرانی ؟؟؟2136
گام به گام را از اول باید اجرا می کردین و نه حالا که دارد به روزهای اخر برجام می رسیم
یعنی از این همه دیپلمات و کارشناس سرش نمی شد که نباید کامل اجرا می کردین؟!!!!
اکثر تحلیلگرانی که کاره نبودن در دستگاه دولتی و مجلس تذکر می دادن ولی گوش نکردین
آقای عراقچی

آیا شما ناراحت نمیشوید اگر فرزند شما را از اروپا اخراج کنند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
نه
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
نه . نخیر . ناچ .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
این حرفی که میزنی منطقی نیست از این نظر که طبق قانون تابعیت ایران بر اساس خون است یعنی ایران جزو کشورهای مهاجر و پناهنده پذیر نیست و فقط کسی که در خاک ایران و از والدین ایرانی متولد شده تبعه این کشور هست که بر اساس این قانون حتی افراد دو تابعیتی هم باید ترک تابعیت ایران کنندبرعکس کشورهای اروپایی که تابعیت خاک دارند و افراد مهاجر و پناهنده را میپذیرند حالا بماند که تو ایران کلا قانون اجرا نمیشه و هرکی میاد قاچاقی و غیره برای خودش میمونه یا فرزندان مسولین میتونن دو تابعیتی باشن
Mohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
الان شما فکر کردید با اخراج کردن چند تا برادر افغانی ایران آباد میشه کسی که پول و ثروت کشور رو میبره افغانی ها نیستن چهار تا ادم دیگه هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
افغانی اخراج و ملت پشت سر عراقچی تا اخراج آخرین افغانی
یاشاسین عراقچی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
کلاً خوشمون نمیاد کامنت بذاری. شما خودتونو غریبه میدونید برید سایتای خودتون کامنت بذارید
دیدار ترامپ و روحانی ؟؟؟؟!!!!!!!!!

روحانی نماینده همه مردم ایران نیست
اگر دیداری قرار است صورت گیرد نماینده واقعی مردم حسن روحانی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
در واقع روحانی کاره ای نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
باید2 سال پیش این دیدار انجام می شد ولی ما فرصت را ازدست دادیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
۲۲۱۴
چطو احمدی نژاد همه کاره بود حخخ
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
حتما شریعتمداریه!!!!!ء
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
تابی یه مثبت که می زنی چرا ۲۰ تل ۲۰ زیاد میشه
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
دقیقا
ناشناس
| Canada |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
یعنی روحانی ملت از روی اجبار به ایشان رای دادند
سالی ۱۵ هزار یورو برای هر دانشجو در ایران هزینه میشه ؟
مگر در آکسفورد دارن درس میخونند؟
کسی ندونه فکر میکنه در استرالیا دارن زندگی میکنند
هزینه تحصیل استرالیا گرانترین در جهان هست برخی رشته ها حتی از ده هزار دلار کمتره
آقا کمتر حساب کن مشتری بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
شايد سالي ١٥٠٠٠ يورو شما ها دارين به جيب ميزنين
معلومه که خیلی ترس دارین از کیهانی که از اینده خبر می دهد و تقریا همه خبرهایی که گفته درست بوده و پشت پرده ها را رو می کند
پاسخ ها
ایرانی
| Germany |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
کیهان پیش بینی نمیکنه از رو سناریو میخو نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
خخخ. جک قشنگی بود
در تمام مدت عمر انقلاب هیچ مسئولی به اندازه عراقچی بی ادبانه در مورد میهمانان خارجی حرف نزده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
بسیاری از مهاجران افغان کشور بزرگ ایران را وطن دوم خود میدانند و ثابت کرده اند حاضرند برای این کشور خون بدهند. آنان عزیزان ما هستند و بخاطر مشترکات فرهنگی آنان را بیگانه نمی دانیم. در ضمن آقای عراقچی اگر می خواهد درباره مهاجران صحبت کند باید بداند مجلس دباره آنان تصمیم گیری خواهد کرد نه شخص ایشان و مهاجران فقط افغانی نیستند و از کشورهای دیگر هم هستند.
ناشناس
| Sweden |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
وقتی سی ساله کنگر خورده و لنگر انداخته اند دیگر مهمان نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
21:26
لطف کنند و همان افغانستان را وطن خودشان بدانند...منت بر سر ایرانیان که سالهاست هزینه ایشان را از جیب داده نگذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
جناب 19 19 مهمان یه سال ده سال بیست سال نه که چهل سال کنگر بخورن لنگر بندزان. اونم این جوری که کله رو می ندازن تشریف می یارن و هر وقت عشقشون کشید با پول های جمع کرده تشریف ببرن برای سری بد.
من افغان ها رو با یه چوب نمی خوام بزنم ولی شما میزان بچه های طلاقی که پدر افغان و مادر ایرانی بوده و پدر بعد از ول کردن زن و بچه رفته افغانستان یه سر به زن و بچه وطنی بزنه و دیگه رفت که رفت
این میزبانی باید یه روز تموم می شد حالا حضرات اروپا خصوصا فرانسه و انگلیس و المان ادامه میزبانی از سه ملیون افغان رو عهده دار شن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
عراقچی مرد بزرگی است که مطالبه چهل ساله ملت را گفته و مردم ایران محکم پشت حرف ایشان می ایستد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
دوستی که میگی مهمون یک سال طبق قانون
مهمون..5ساله باید تابعیت بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
آقای عراقچی در چارچوب عرف دیپلماتیک و مطابق با موازین بین الملل و بر پایه منافع ملی واقعیت را بیان فرمودند. اشاره اصلی ایشان بدرستی به هزینه هایی بود که دیگر کشورهای دنیا با رندی حاضر نیستند در آنها سهیم باشند و آن را بر دوش ملت مهماندوست ایران انداخته اند و یکی از آنها موضوع مهاجرین افغانستانی است که سالها در ایران پذیرایی شده اند. اینها واقعیتهای حال حاضر هستند و کسی نبایستی از بیان آنها گارد بگیرد.
ارز جهانگیری هم یادت رفت
یادمه اقای وزیر کشور هم چند سال پیش تهدید کرده بود اروپا رو اگر همکاری نکنید مرزها رو باز میکنیم ایرانیها پناهنده بشن اگر این عزت نیست پس چیست
آقاي عراقچي جنجال بپا نكرد بلكه واقعيت ها را گفت . تا كي ملت ايران خرج ملل ديگر منطقه مانند عراق ، افغانستان ،سوريه ، لبنان ، فلسطين و ..... را بدهد . اگر اين حاتم بخشي ها در طي دهه هاي اخير انجام نمي شد ، هم اكنون اقتصاد قوي و محكمي داشتيم و نگران فشارهاي آمريكا نبوديم . ساختن بيمارستان در آفريقا و عراق و منازل مسكوني در غزه و فلسطينو ونزوئلا و استاديوم ورزشي در بلاد ديگر و ..... در حاليكه مردم خودمان حسرت خانه و بيمارستان و يك ورزشگاه خوب را مي كشند ، كمي هم به فكر مردم خودمان باشيد . مگر كم جوان بيكار داريم كه خارجي ها بايد در ايران كار كنند . جوانان عرب در دانشگاههاي ايران رايگان تحصيل كنند و.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
والله بخدا.برای عراقیا استادیوم ساختیم جون دادیم از شر داعش نجلتشون دادیم محرز از پشت بما خنجر زدن و رفتن با عربستان قرارداد بستن
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
۲۵۰ هزار عراقی در ایران زندگی میکنند . ۱۳ هزار طلبه افعانی در ایران تحصیل رایگان و حقوق ثابت دارند . از شاخ افریقا تا امریکای لاتین در ایران تحصیل میکنند و امکانات زندگی دارند باید بروند بهنرین‌موقعیت و فرصت هست حاتم بخشی را تمام‌کنید . تحریم نعمت هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
درود بر شما
آقای عراقچی. آمریکا باعث خرابی افغانستان شده؟ یا اشغال ان بوسیله شوروی و حکومت عقب مانده طالبان؟ دشمنی کور تا چه حد.انصاف داشته باش حتی نسبت به دشمنت (که نیست)!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اتفاقا با شوروی داشت پیشرفت می کرد تا سر و کله طالبانی پیدا شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
شما مثل اینکه نمیدونی طالبانو همین امریکا با کمک عربستان درست کرد که شوروی رو بندازه بیرون! یخورده سرچ بد نیست
عراقچی یادش رفته لشکر زینبیون در سوریه از همین افغانهاست و توصیه میکنم برنامه تلوزیونی شبکه افق بنام شما که غریبه نیستید را ببیند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
چه ربطی دارد...حزب الله. لبنان هم آنجاست پس سه میلیونشان باید بیایند ایران
ناشناس
| Sweden |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
لشکر زینبیون هم در ازای اعطای اقامت دایم و حقوق و مزایا رفته اند مجانی که به جنگ نرفته اند.
بیچاره افغانستانی ها
جنگ داخلی در هرکشوری بسیار مهیب تر از هرنوع جنگی حتی از نوع اتمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
موافقم
ناشناس
| Sweden |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
همین افغان ها به نوعی از طالبان حمایت می کنند .زیرا افکار طالبان را هرگز به طور جدی محکوم نکر دهاند و به جنگ با طالبان نپرداخته اند مگر طالبان از داعش قویتره؟ اینها هم می خواهند آرامش داشته باشند و هم با طالبان درگیر نشوند.
حرف حق را زده چرا جنجال به پا بشه. چرا ایران باید قربانی بحرانها، ترورها و تحریمها بشه. باید هزینه این بحرانها مخصوصاً در بحث مبارزه با مواد مخدر به گردن قدرتهای قلدر و عهد شکن بیافته.
اقای عراقچی حرف درستی فرمودند چرا که امریکا افغانستان رابه هم زده وباعث اواره شدن مردم ان کشور شده ودرایران ازیارانه های پنهان وخدمات رفاهی اموزشی هم تراز ایرانیها دریافت می کنند واشتغال ومسکن را دراختیاردارند وازطرفی کشورایران را به نا حق تحریم کرده واین یعنی فشار برمردم وحکومت ایران ازجهات مختلف
فلاکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
داداش تو دیگه خیلی بیکاری!
صدبار صفحه رو رفرش کردی که هربار یک کلمه بنویسی!
سلامتی هر چی بیمار! و بیکار!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
البته بقول بعضی از دوستان شاید کار ربات باشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
ربات
بخشش
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
بچه بچه تو مگه بیکاری اینقدر این کلمات را تکرار میکنی فقط کاربران را میگیری . شبی یک تا دو کلمه در باب همات بسته خبری بنویسی بهتر از این هست که طوطی وار هر چی به دهنت میاد فقط ما را میگیری و باعث هزینه بر حجم اینترنتی برای بازدید کاربران میشی
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
تو نداری
نفرت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
نفرت داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
افغانی
گناه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
گناه کاری کاربران را اذیت میکنی
تزویر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
تزویر و چاپلوسی و تملق برات خوب نیست ادامه نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
آزاده نامداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
خطاب به فیلتر شکن فرانسه
داداش تزویر یعنی دورویی که با چاپلوسی و تملق فرق داره
چاپلوسی
تملق
رانت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
برادران بعضی از مسوولان
دور زدن تحریم
40 سال
زندگی
جوانی
1000 فامیل
سفره خالی
اشرافی گری
نفت
موشک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
امنیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
تنها برگ برنده باقیمانده برای ایران
خشونت
اقتصاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
۴۲۰۰جهانگیری
گوسفند
فریب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اصلاح طلب
انتخابات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
مچ بند بنفش و بدبختی ملت
مهندسی
جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
وری بد
پدر ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
کوروش
مادر ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
جنگلهای گیلان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
گل دسته میون گلا نشسته گل بریزیم روی پاش جارو کنیم زیر پاش
سیل
آتش سوزی
سینما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
رکس آبادان را چه کسی آتش زد؟
رکس
انفجار
1398
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
سالی حساس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
به سال 1399 ختم خواهد شد؟
کدوم جنجال عراقچی به غیر از واقعیت مگه گفته ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
ومهاجرستیزی ونژادپرستی
تعفن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
دروغ
دلار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
دلال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
خواهشا ارزون شه تا من بتونم موبایل بخرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
بیار
ریال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
مرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
What is It?!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
خوار
نان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
سخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
کو؟
پیاز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
چی میگی تو؟ پیاز کیلو چند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
شر و ور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
نیاز
سعید طوسی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
قوه قضاییه جدید باید پرونده ایشان را در بررسی مجدد و اولویت قرار دهد
پاک دامنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
ملانیا
محبت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
ستاد دیه
مجازات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
سران فتنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
خالق خس و خاشاک
کارگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
و معلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
و دانشجو
نماینده مجلس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
سلفی با موگرینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
موگرینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
دلسوز!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وزیر
فساد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
ماکرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
فوتبال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
زیاد
اداره مالیات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
فقط برای طبقه متوسط به پایین جامعه
دلال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
بهانه دولت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
تحریم
غارت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
آقازاده
جالب است این افغانی ها چرا به کشور خود که تحریم نیستند نمی روند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
چون این بیشتر از ملت ایران ویژه خواری دارند
صادق خلخالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
عشق من
باید از جناب عراقچی بابت گرای مستقیم دادن از اوضاع داخلی کشور به جهان تشکر کرد...البته از طرف ترامپ
مواد مخدر
گنه کرددربلخ آهنگری. به شوشترزدندگردن مسگری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اتفاقا گناهکار همین افغانی ها هستند و کسانی که از این ها حمایت می کنند
کاش آقای عراقچی همراه با برادران و خواهران افغانی، عذر برادران و خواهران ایرانی که دیگه از این شرایط خسته شدن، نمی تونن با بیکاری و بی پولی دووم بیارن رو هم بخان تا ما رو هم جایی دیگه جا بدن

به کی بگم. به خدا به ولله جایی پشتت گرم باشه استخدام باشی روز شب هم فش به امریکا بدی برات مهم نیس. برای من کارگر مهمه. امروز کار دارم فردا نیس. نون ندارم بخورم. من 35 سالمه مجردم تو خرج خودم موندم وای به حال متاهلا
کبیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
کوروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
ببند
سلام
احسن به آقای روانچی
کدام جنجال است. نباید افاغنه برگردند؟ تا کی باید این همه هزینه برایشان کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
باید افغانی جماعت اخراج شوند
جهنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
مختلس
بهشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
حجاب
نه
چرا شانتاژ می کنی تابناک؟
کمی هم مسئولیت ملی خودت رو هم درنظر بگیر.
عراقچی واقعیت رو گفت،شما ازش حمایت کن،این که دیگه احمدی نژاد نیست.
فشار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
...!؟ چی میگیتو! حالت خوبه
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
تنگنا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
در میان انبوهی از اراجیح، این یکی ما را بسی خوش آمد
تنگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
فقط هرمز
شجاعت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
بسیچ مستضعفین
اخلاق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اینروزها باید با ذره بین دنبالش گشت
وجدان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
فقط عذابه
زرشک پلو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
با مرغ آبدار میچسبه ولی خشک نه
نان و پنیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
نباشه مردیم
بسیجی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
همیشه در صحنه
کیک
ساندیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
گرونه
........اروپایی‌ها در این ۶۰ روز چه اقدامی انجام می‌دهند......

خواب دیدید خیر باشه اروپا تعیین ضرب العجل را اصولا در حد و اندازه دولت روحانی ندانسنته و آن را رد کرده است پس الکی جو ندید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اروپایی ها میگویند ایران با امریکا مشکل دارد . ایرلن به امریکا مرگ و نفرین‌میکند و مشکل ایجاد میکند ایران با فرهنگ و اقتصاد و حتی روابط خارجی با امریکا مشکل دارد و سفارت خانه ندارد ما اروپاییها چرا باید خسارت بدهیم شما بروید مشکل خودتان با امریکا را حل کنید . یعنی من‌میگم روحانی هم دتره به اروپا حرف زور میزنه .مشکل با امریکا دتریم به اروپا چه مربوطه
انسان اگر کازش دشوار و سخت باشد و درآمد کمی داشته باشد لاکن خیلی زود خسته و نا امید میشود
اگر هوا گرم باشد لاکن هوا نمیتواند سرد باشد
ای کاش به احمدی نژاد صلاحیت بدن تا ببینن که مردم چقدر طرفدارشن
حالا یه مشت بچه سوسول قرتی تا میتونن منفی بدن خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
سوسول و قرتی رو خوب اومدی!
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
کاربر محترم اینقدر به دستاورد دمکراسی بی احترامی و بی انضباتی صورت گرفته که واقعا احمدی نژاد سواد و تجربه چه چیزی را دارد که میخوا۶د کشور ایران را درست کند مردم باید کشورشان را درست کنند . مجلس در راس امور هست احمدی نژاد چیکاره هست . آللن با رای مردم کاری کردند که هر کسی حتی افراد خارج از کشور به ایران بیایند مردم از او استقبال میکنند چون روشی که در پیش گرفته اند بی اعتنایی به رای مردم بود خصوصا این رای اخری که وعده میدهند ولی از بالا دست اجازه نمیدهند رییس جمهور ها کارشان را انجام دهند یعنی ساختار قدرت با مردم در تناقض هست
پراید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
باید بشه صد میلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
میانبر جهنم
با توجه به رویدادهای دیروز و امروز در رابطه با برجام، نمی دانم چرا بوی قطعنامه 598 به مشام من می رسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
محاله
بی ام دابلیو ضد گلوله
آقاي عراقچي جنجالي به پا نكرد واقعيت رو بيان كرد حالا كه افغانستان كه بحراني ندارد كه ما بايد مخارج اين همه جمعيت رو بديم از جيب مردم و سازمان ملل هم هيچ هزينه اي پرداخت نمي كند .
در حالی که روحانی از صف سرمایه‌گذاران گفت، جهانگیری وعده کوپن می‌دهد
هاهاها
به نظر من منطقی گفته قرار نیست در این شرایط اینهمه هزینه بخاطر اینها بپردازیم ...
این همه هزینه برای افغان ها؟ مال مفت را هم این طور خرج نمی کنند. واقعا که......
جناب عراقچی خیلی پیش از اینها باید استعفا میداد
تازی
سرسره
پرفوسور حقوق بشر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
آمریکا
خخخ
دکترای دور زدن تحریم
2500 گرین کارت و 150 میلیارد دلار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
مزحرف و دروغ دیگران را نگو لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
فکر کنم خیلی عقده ای و کینه به دل داری ، برو قرصاتو بخور و ارام بخواب
اسکاتلند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
مگه خبریه؟!
ویلای شمال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
آقازاده
افغانها واعراب میهمان ایران باید درک کنند شرایط مردم ایران را وخودشان به کشورشان برگردندوبیشتر ازاین باعث رنج مردم نشوند
بازیچه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
ملت ایران
اروپاییها نشان دادند که در پایبندی به پرجام شیر نییستند بلکه شر هستند. حیف که فرصت هسته ای شدن به آن معنا ار دست برفت. اگرنه مثل اون برایمان تعظیم و کرنش میکردند.
عراقچی می داند بلحاظ قوانین جهانی وبشری اخراج پناهندگان قانونی غیر ممکن است اما برای ترس اروپاییان گفت مرزها را باز میکندگویا بدلیل خوشخدمتی اروپا بسته بوده.اوبامغلطه ومبالغه خدمات بردگان عصرمدرن را هزینه می داند وبا نقض اخلاق وانسانیت حتی از اصول سیاست خارجی که دفاع از مظلومان است تخطی کرد.
شهریه دانشگاه که مهاجر آزاد می دهد ۱۶هزاریورو وارقام مضحک دیگر
آیا پناهندگان تا کی باید اهرم فشار دیگران باشد.
مگر آقا زاده هاوصد ها هزارایرانی تبار درامریکا پناهنده نیستند؟وامریکا گرو کشی می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اگر مسئولان اقدامی در جهت اخراج افاغنه نکنند ملت خودش دست به کار خواهد شد
ناشناس
| India |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
و تو دانشجوی شجاع افغانستانی ،چه راحت در سایتهای
کشور میزبانت به مسئولین کشور میزبانت می تازی وقانون را به رخشان میکشی !!!
امروز دیگر بعد از چهل سال مهمان نوازی ایرانیها طلب کار شده اید و شدید مصداق ؛
میهمان گر چه عزیز است ولی همچو نفس
خفه میسازد اگر آید و بیرون نرود.
البته که وقتی این حرفها را میزنید یعنی بی کفایتی بعضی از مسئولین ما ،شیوای بلخی؛ هنوز بنازم به صداقتت که مانند بعضی دیگر هم رشته ایها و هموطنهای دانشجویت که در ایران تحصیل و با پول ایران تحصیل میکنند به نام یک ایرانی کامنت نگذاشته ای.!!!
آینده شما برای ما و نه بعضی مسئولین روشن است و آنهم اینکه در آینده نزدیک تقاضای داشتن نماینده در مجلس ما را خواهید داشت.
راستی شما یک ایرانی را ،چند روز در افغانستان تحمل میکنید.؟شغل میدهید ؟اجازه میدهید خانه بخرد که حتی به نام هوطنانتان باشد ؟اجازه میدهید ساده ترین شغلها که همان دستفروشیست و هموطنان شما در ایران اشغال کرده اند ،توسط یک ایرانی در افغانستان اشغال کند.
اگر یک ایرانی از داخل خاک افغانستان در سایتهای داخلی آنجا کامنت بگذارد و شما بفهمید ،چه میکنید ؟میتواند از زیر بار فحشهای شما خلاصی یابد.این قوانینی که از آن صحبت میکنید میتواند شامل یک ایرانی مقیم افغانستان شود ؟ متاسفانه بودن زیر پرچم آمریکا باعث شده نمک و نمکدان را یکجا از آن خود بدانید.لطفا به گستاخیها دامن نزنید.
ولی مطمئن باشید ایرانی همانطور که انساندوست و مهمانواز است ،اگر روزی احساس کند نباید در خاکش حضور داشته باشید به ناز و غمزه ی هیچ اجنبی توجه نخواهد کرد .
تابناکیهای عزیز امیدوارم شهامت به خرج دهید و منتشر کنید.
ناشناس
| France |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
افغان ها مهاجر غیرقانونی هستند و نه پناهنده
pesare afghan
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
خطاب به 11.21 داشتن نماینده در مجلس حقی است که باید سالها پیش به مهاجرین افغانستانی داده میشد اما متاسفانه برخورد حکومت و دولت ایران با مهاجرین فاقد رعایت کمترین میزان دموکراسی و برعکس رفتاری ارباب و دیکتاتور مابانه میباشد .مهاجرین در طول 4 دهه زندگی در ایران هیچگاه نه تریبونی داشته اند و نه حتی حق اعتراض و اگر اعتراضی هم وجود داشت هرگز پاسخی داده نشده و نمیشود ایران جهنم مهاجرین است شما ایا فکر میکنید مهاجرین با شادی و دلخوشی در ایران زندگی میکنند ؟ خیال شما و همه هموطنانتان را راحت کنم زندگی مهاجرین در ایران زندگی از روی اجبار و انتخابی بین بد و بدتر هست و مهاجرین در ایران گرفتار گردابی نفرت انگیز شده اند که به هزاران دلیل فعلا نمیتوانند خودشان را از این زندگی مصیبت بار نجات بدهند اینها را گفتم تا هم شما بدانید و هم دیگران
وقتی خودمان به خاطر تحریم جهانی مشکل داریم چطور به همسایه کمک کنیم؟؟؟
من مسلمانم ومعتقدم مهاجران افغانی وکا گران زحمتکش افغانی از شریفترین وپاک ترین اقوام ومردم هستند اغلب آنها زحمتکش نجیب وبا اصالت هستندومن از نزدیک با آنها کار کرده ام.تعداد اندکی متاسفانه به کار قاچاق می پردازند ویا کارهای خلاف می کنند همانطور که ایرانی های زیادی هستندکه در خارج خلافکار هستند.حرفهای خوبی نبود که زدندما ایرانی ها واقعا با افغانی ها دوست هستیم ومصائب بی شمار آنها را از زمان اشغال توسط روسیه وبعد طالبان میدانیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
این صفاتی که گفتی برای افعانیها زیاد نیست ؟ یعنی از نجابت خاتمی و موسوی که در حصر هستند بیشتر هست ؟ چرا اینقدر صفات را کلی بیان میکنید حوادث روزنامه ها را نخواندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
تو هم با آنها از نظر ملت ایران اخراجی!!!
اقای عراقچی خیلی بجاگفتند.اگربه منافع کشورنگاه کتیم بارفتن افغانی ها خیلی ازمشکلات حل می شود ویابه اروپامنتقل می گرددمهاجریک سال دو سال یا تاابد می خواهند سربارایران باشند.وازطرف دیگردولت افغانستان هم بادشمن ایران دوست صمیمی باشد بس کنید
آقای تخت روانچی. روحانی با ترامپ دیدار می کند. در غیر این صورت یک جنگ تمام عیار رخ می دهدکه ایران را صد سال عقب خواهد برد. ودر مقابل آمریکا. چند ناو. وتعدادی سر باز را دست می دهد. شک نکنید
حالا پاکستانی ها هم قراره بیایند؟
بخش بزرگی از فرهنگ افغانستان فرهنگ عشیره ای و بسیار بدوی است و تا دنیا دنیا است این ها همینطور متحجر می مانند .حالا چرا ما باید هزینه این تحجر را بیشتر از سی سال بدهیم؟
آقای عراقچی باید به خاطر این برخوردش برکنار بشه. ما انسانیتمون رو نباید هیچوقت از دست بدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
لطفا احساسات رو کنار بزار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
برکناری عراقچی مساوی است با آشوب ملت خواهان اخراج بی قید و شرط افغانها هستند
ناشناس
| Sweden |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
مگه افغان ها در باره برادران هموطن بلوچ ما انسانیت به خرج می دهند؟ با ندادن حق آبه هامون رزق مردم بلوچ را ازشان گرفته اند .ما چهل سال است انسانیت به خرج داده ایم دیگر کافی است.
تحریم ها نعمت حضور افغانی ها نعمت کسانی که ده ها شغل در مملکت دارند حتی راضی نیست کمترین و نازلترین فرصت شغلی برای جوانان ایرانی فراهم شود و ان را هم حاتم بخشی می کنند به افغانی ها
هدف عراقچی ترساندن اروپا از مهاجران افغانی است ولی اونا مرزاشون رو محکم بستند و با این حرفها کاری ندارند
اخراج افغانستانی‌ها حتی اگر مشکل تحریم نداشته باشیم از واجبات است ما ۳ میلیون بیکار داریم و ۲ میلیون شغل که توسط آنها اشغال شده....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
حرف حساب زدی . باید از همین فردا با احترام از کشور بیرون بروند مهمانی تمام شد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
احسنت
اولا- جنگ نمیشه چون تاسیسات نفتی حساس منطقه، دو تنگه مهم، اسرائیل و جمعیتی از سربازان امریکایی نزدیک ایران هست. اما تحرکات اخیر امریکا قابل درکه چون قدرت اول دنیا نمیتونه هیچ نوع توافق یا هماهنگی رو بین خودش با قدرت اول منطقه تصور نکنه.
دوما- موضع اخیر آقای عراقچی از مفید ترین حرکتهای دیپلماتیک بود، بالاخره مواردی هست در راستای منافع جهانی که مردم ایران دارن هزینه میکنن در صورتی که وقتی ‘شرایط استثنایی اقتصادی’ پیش میاد جامعه جهانی هم میشه در همه این نوع هزینه ها سهیم بشه.
سوما- به احتمال زیاد برجام با گامهای موگرینی و سلطان قابوس احیا میشه اما با یکسری مذاکرات برای متمم هایی جدید چندجانبه پسند بین ایران و ۵+۱
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
تاسیسات نفتی هم صاحب ارتش هستند ما هم تاسیسات نفتی و گازی داریم.بهتر است احساسی نظر ندی
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اتفاقا کاملا پراگماتیک بود. کسی نافی وجود ارتش در جاهایی که تاسیسات نفتی هست نشد و همچنین کیه که آسیب پذیری تاسیسات خودمون مثل پارس جنوبی رو ‌ندونه؟ اما بحث در مورد بدترین سناریوهای ممکن و احتمال عملیاتی شدن بی ۵۲ از خاک اونهاست، و اینکه چون بازار جهانی هیچ تمایلی به درگیری پینگ پنگی در اطراف تاسیسات نفتی خاورمیانه نداره، خود این موضوع یکی از عوامل بازدارنده بحران‌ هست. به امید صلح و دیپلماسی.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
سلام تابناک. جواب ایشون رو چاپ کردین لطفا جواب من رو هم چاپ کنید (ولو با اعمال اصلاح اگر لازم دیدین) ممنون.
محمد شریفی
| United States of America |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
آمریکا دوست داره جنگ بشه که قیمت نفت بالا بره تا نفت شیلش ارزش استخراج بیشتری داشته باشه...
دنیا از سال 2008 در حال رکوده و فقط یک جنگ درست و حسابی باعث میشه برای اروپاییها بازار بوجود بیاد...
تنها مخالف جنگ چین خواهد بود و به نظر نمی یاد چین در مقابل اروپا و آمریکا توانی برای جلوگیری داشته باشه
اتفاقا جناب دکتر عراقی حرف کاملا درستی زده اند حالا در جواب کسانی که ژست روشنفکری گرفته اند باید گفت ای کاش برای مشکلات و بیکاری مردم خودمان هم این ژست را می گرفتید
بزودی مرگ دلالان و سکته انها شروع خواهد شد ؟!
شاید کیهان از لحاظ فرم و شیوه های روزنامه نگاری نیاز به تحول داشته باشه ولی از لحاظ محتوا و خط فکری درست ترین راه رو طی میکنه!
آقایون اگر به فکر مملکت بودند اقتصاد مملکت رو به قول بی اعتبار شیاطین لعین و ستمگران عالم گره نمیزدند که امروز مجبور باشند با درز گرفتن از زندگی مردم جبران کسری بودجه بکنند.
جناب عراقچی امروز افغانهایی که خودمون در جامعه پذیرفتیم دیگه جزو مردم هستند اگرچه ریششون نال مملکت دیگست ولی اینها هم حقی دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
چهل ساله افغانی جماعت آویزان ماست دیگر تحمل نداریم باید سریع اخراج شوند
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
برادر اوغانی اگر ناراحتی میخوای ما بریم؟
مذاکرات دراین مقطع خیانت است افغانی‌ها برادران ماهستن منظورایشان احتمالا اینه که دولت توان این هزینه ها رانداره
بیاییم قصاوت درست انجام دهیم ودر کنار دولت باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
افغانی ها نه برادر ما هستند و نه ما تحمل این ها را داریم باید سریع اخراج شوند
امروز کسانی از مبارزه و قناعت و مقاومت و ایستادگی سخن می‌گویند که ثروت آنان بی‌اندازه است. خانه‌های‌شان و حقوق‌های‌شان نجومی است. با لکسوس رفت و آمد می‌کنند و حقوق ۱۹ میلیونی را نیز کم می‌دانند.. اینجاست که در اتخاذ این سیاست‌ها به بن‌بست می‌رسند ولی شجاعت بن‌بست شکنی را ندارند و در موقعیت آتش‌بس به جنگ خود با واقعیت بیرونی ادامه می‌دهند.
استرالیایی ها نگران یک I نباشند.پشت اسکناس‌های ما بجای اینکه بنویسند “بنی آدم اعضای یک پیکرند” نوشته شده “اعضای یکدیگرند” یعنی من کلیه هام مال شماست و قلب شما مال منه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اتفاقا این شکلی که قشنگتره خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اتفاقا یکدیگرند درسته داخل نسخه های قدیمی اصلا پیکر نیامده
ادامه این وضعیت به اضمحلال ختم میشود ، نسلی به شدت پریشان خاطر تحویل جامعه میدهیم ، به طوری متاسفانه مردم به جنگ راضی شده اند
حرفها آقای عراقچی در باره افغانی ها از نظر سیایی و اجتماعی خیلی زشت بود و از نظر اقتصادی هم مبنای علمی نداشت. چون افغانی ها مانند ایرانی ها و شاید بیشتر کار میکنند و زحمت میکشند ولی خیلی از آنها بیمه ام نیستند. اینکه درآمد دسترنج خود را به کشورشان میفرستند اولا حق خودشان هست ثانیا مگر کارگری چقدر درآمد دارد که هم زندگی در ایران را تامین میکنند و هم به افغانستان میفرستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
بسیار عالی فرمودند آقای عراقچی باید افاغنه سریع اخراج شوند
اقای عراقچی به چند نکته اشاره کردند . گفتند درصورتیکه ما نفت و سایر اقلام را نتوانیم صادر کنیم و پول در نیاوریم این مسایل احتمالا پیش خواهد امد:سرازیر شدن مواد مخدر به اروپا-(بذلیل کاهش بودجه مبارزه با مواد مخدر)عدم توانایی در تامین مایحتاج مهاجرین-ضرورت تامین شغل برای ایرانیها بجای مهاجرین-صرفه جویی در ارز از طریق کاهش هزینه ها خ و صرفه جویی 8میلیارد دلاری مربوط به مهاجرین-این حرفها بسیار منطقیست و معلوم نیست چرا عده ای به این حرفها خرده میگیرند و شده اند کاسه داغتر از اش.ایان به اروپاییها گفتند که حواسشان باشد که بر سر شاخ نشسته اند و بن میبرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
جواب معلومه یا خودشون افغانی ان یا کارفرماهای گردن کلفتی ان که منافشون تو اینه که نیروی کار ارزان افغانی رو بدون پردتخت حق
بیمه و حقوق بالاتر استخدام کنن تا کارگ.ر ایرانی با بیمه و حق شهروندی.ر
آقای عراقچی حرف دل سالها پیش مردم ایران رو زدین.چراغی که برخانه رواست بر مسجد حرام است
بدبخت افغانها کا به ایران فلک زده پناه آورده اند ملت ایران باید به فکر جای باشند که خودشون پناه ببرند کاغذ ۵۰ تومان سیب زمینی ۸تومان هندوانه ۵تومان برنج ۲۵ت گوشت ۱۱۰ خدایا ظلم به ملت تا کی
فقط یک ماه کسانی که دم از مقاومت میزنتد ، اگه تونستند با حقوق ۳۵۰ هزار تومانی بازنشستگی پدر کشاوزم زندگی کنند ؟! بابا مردم بخاطر تورم از اینکه به دبدن هم بروند ترس دارند ؟؟
هميشه بدبختي و فلاكت
ای کاش کسانی که دلشون برای افغانی ها و عراقی و ... میسوزد فکری برای این نسل سوخته و فنا شده میکردن ؟؟؟؟
آقایون داداشام مرگ بر افغانستان هم زود حفظ کنید بزودی باید بگیم
مرگ بر همه به جز خودم دوستام
به هیچ وجه زیر بار این نظر آقای عراقچی یعنی اخراج افغان ها نروید مطمئن باشید چنین فردی بعدا خواهد گفت ما نداریم که برای مردم هزینه کنیم و چند میلیون ایرانی باید از کشور خارج شوند و یک مشت فقیر بیچاره را از ایران بیرون می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
باید افغانی ها اخراج شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
تو نرو ملت ایران پشت سر عراقچی عزیز هستند
جنگ ایران و آمریکا خیلی نابرابر و ناعادلانه است آنها توان همراه ساختن جهان برای مشارکت در تحریم علیه ایران را دارند.ترکیه و هند و روسیه هم دلشان برای مردم ایران نسوخته که ظاهرا با آمریکا همراهی نمی کنند آنها فقط دنبال ماهی گیری از آب گل آلود و چپاول نفت و گاز ایران هستند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
آخره بازی رو ما مینویسیم شک نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
مگه جنگ عادلانه هم داریم اصلن؟ طبق قوانین سه گانه ثروت/قدرت/شهوت (بگو قانون جنگل) که در جهان فعلی بر اساس اون تصمیم گرفته میشه، همیشه کسی که زورش بیشتره زده اونی که زورش کمتره رو لت و پار کرده (البته قطعا یک حکومت عدل اسلامی از این قانون مستثنی است ولی متاسفانه نمونه کاملش هیچوقت در تاریخ محقق نشده)
درضعف وانتقاد از روحانی ودولتمردان نا امیدش شکی نیست اما...امثال کیهان وصدا وسیما اعتباری ندارند....
بچه ها کار به افغانیهای عزیز نمیکشه کمی صبور باشید در تگناها همیشه اونا از ما ضعیفتر بودن،ضمنا من ی راننده تاکسیه کرایه ای هستم با ماهی یک میلیون و هشتصد با سختی زندگی میکنم ولی مطمئنم ما این بازی رو طراحی کردیم خودمونم تموم کننده ایم توکل بخدا داشته باشید،یاعلی
یک گرم طلا ۴۷۰ هزار تومان ؟! حقوق من در ماه ۳ گرم طلا میشه ؟! علی برکت الله ؟! ایا کسی فکر ازدواج کردن به سرش میزنه ، دختران کشور ۴۰ ساله شدن شوهر پیدا نمیشه ؟! فکر کنم کشیدن بار گناهان همین جوانان مظلوم برای جهنمی شدن انسانهای بی وجدانی که به فکر ملت نیستند کافیست ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
داداش ازدواج هم چنان هندوانه در بسته هست . به دلایل زیاد .منتها بعد از پنج سال ازدواج بدون بچه دار شدن تازه همدیگر شناخت پیدا میکنند . با بدنیا امدن هر عرزند زنان بخاطر مسایل عاطفی ۲۵ درصد با مردان فاصله عاطفی میگیرند و با فرزند دوم ۵۰ درصد و سوم ۷۵ درصد وووو بنابراین مثل قدیم نیست الان برای رفتن به مراسم ازدواج یا تولد یا پا تختی و یا عقد کنان یا ...هزینه زیادی دارد اگر بروی یک مشکل نروی یه مشکل دیگر دارد . هر کسی ازدواج میکند باید پدر و برادر و خواهر و بستگانش که ازدواج کرده بررسی کند و آگاهانه تصمیم بگیرد من میگم تا پولدار نشدید ازدواج نکنید
افغانی ها باید از ایران بروند .
ایرانیان نمی توانند تحصیل یا کار داشته باشند و این همه شغل را افغانی ها اشغال کرده اند . بچه های ایرانی نمی توانند به خاطر فقر مدرسه بروند در حالی که افغانی ها مدارس و دانشگاهها را گرفته اند و از پول این ملت هزینه می کنند.
این گفته عراقچی مطالبه ی چندین ساله و کهنه ی ملت ایران است .
مردم ایران از کسانی که از افغان ها حمایت می کنند به شدت عصبانی هستند. .
به خصوص قومیت های ترک و کرد و لر و... این رفتار مسئولان را بر نمی تابند و اگر اصلاحاتی صورت نگیرد و افغانی
جماعت کشور را ترک نکنند ممکن است این قومیت ها تصمیم دیگری بگیرند از جمله جدایی و استقلال کشورهای
خود را خواستار شوند.
چرا که افغانی ها بیشتر از این قومیت ها ی ایرانی در کشور از امتیازات ویژه برخوردارند در آینده یکی از چالش های
پیش رو و درگیری بین قومیت ها و مسولین از این ناحیه خواهد بود.
مسئولان باید به بررسی راههایی جهت خروج افاغنه سریع اقدام کنند.
من تو کشور روحیه ای برای جنگ نمیبنم ،
وقتی ایران دچار یک همچین بحران اقتصادی هست به نظرم این کاملا درسته که مهاجران افغان باید ایرانو ترک کنند ولی چیزی که من اینجا زیاد دیدم اینه که همه میگن مانون مفت میدیم به افغان ها و خیلی از افغان ها به طور رایگان مشغول تحصیل توی مدارس ودانشگاه های ایران هستن درحالی که من بارها وبارها دیدم که توی مدارس ودانشگاه ها بیشتر از ایرانی ها پول میگیرن بعدشم شما چه نون مفتی میدین به افغان ها؟ درحالی که اونا جون میکنن ویه لقمه نون برای خودشون پیدا میکنن درضمن وقتی میگید که افغان ها دومیلیون شغلو اشغال کردند وزمینه کار برای ما ایرانی ها نیست آیا تو حاضری بری اشغال جمع کنی؟ بری کارگری؟ تویی که مهندسی خوندی یاهرچیزی دیگه ای وقتی توی کشور خودت شغلی برات فراهم نمیشه حاضری بیل بگیری دستت کار کنی؟ شغلایی که میگین افغان ها دارندهمینا هستند افغان ها دکتر یا مهندس نیستند که شما میگید شغلای کشورتونو اشغال کردند
درهرحال این موضوع اصلا به من ربطی نداره که افغان ها رو بیرون میکنن یانه ولی خواستم بگم شمایی که از چیزی خبر نداری حرف مفت نزن خواهشا
ناموسن افغان ها بیرون کنید کار زیاد میشه بیکار نداریم به مردم خودمون برسید
متاسفانه فرصت مذاکره رو دو سال پیش از دست دادیم ، وقتی روحانی دم از برجام ۲و ۳ زد برخی هجمه سنگینی رو بر علیه او شروع کردن و پرونده ای بنام فریدون برای بردارش رو کردن ! ولی بعد از ۲ سال فهمیدن چه اشتباهی کردن که ملت رو از مسیولین جدا کردند و اعتماد ملی رو به کلی نابود کردن ؟! واقعیت تلخه ولی باید قبول کرد ؟؟؟ یه نمونه کوچک لجاجت با مردم همین مدیر شبکه ۳ است که مدعی خدایی تو این شبکه شده و برای مردم پشیزی ارزش قایل نیست ؟!
انهایی که مخالف رفتن افغانیهاهستن
کارفرماهایی هستن که میخواهندباکمترین حقوق ازافغانیها کاربکشند
اکثرکارگرهای تولیدی کفش ولباس افغانی هستن
به دلیل اینکه باکمترین حقوق وبدون بیمه دارن کارمیکنن
من ازپانزده سالگی درتولیدیهای کفش کارکردم وحتی یک روزهم بیمه ندارم وباکمترین حقوق(حتی کمترازحقوقی که وزارت کارتعیین کرده)ازمن وامثال من کارکشیدن
اگرافغانیهاوپاکستانیها بروند ،ماکارگرهای ایرانی به حق وحقوقمون میرسیم ،حداقل مجبورمیشن مارابیمه کنن ،چون دیگه کسی نیست برای اینهامجانی کارکند
مرگ برکارفرمای سواستفاده گر
خواهشا کسانی که کارگر هستن در باره رفتن یا ماندن افغانیها نظر بدن،من کارگر وخانوادم راضی نیستیم که تو ایران بمانند چون هم فرصت شغلی را گرفتن هم دستمزد کارگر ایرانی را ارزان کردن،آقایان احساساتی و مهربان غیر کارگر بنده قصد اهانت به شما یا همه افغانیها را ندارم یکماه پیش تو سرپلذهاب با چندتا افغانی بحثمان شد خدا شاهده تهدید به مرگمان کردن میگفتن ن
ماکه نه اسم ورسم ومشخصاتی داریم نه چیزی..‌ماهم بخاطر زن وبچه وحفظ جانمان کار را ول کردیم
خواهشا کسانی که کارگر هستن در باره رفتن یا ماندن افغانیها نظر بدن،من کارگر وخانوادم راضی نیستیم که تو ایران بمانند چون هم فرصت شغلی را گرفتن هم دستمزد کارگر ایرانی را ارزان کردن،آقایان احساساتی و مهربان غیر کارگر بنده قصد اهانت به شما یا همه افغانیها را ندارم یکماه پیش تو سرپلذهاب با چندتا افغانی بحثمان شد خدا شاهده تهدید به مرگمان کردن میگفتن ن
ماکه نه اسم ورسم ومشخصاتی داریم نه چیزی..‌ماهم بخاطر زن وبچه وحفظ جانمان کار را ول کردیم
اگر افغانی ها را اخراج نکنید با خشم ملت ایران طرف حسابید.
کسانی که از افغانی جماعت حمایت کند دشمن ملت ایران است در هر مقامی هم که باشد.
افغانی ها را باید اخراج کنید تا دولت آمریکایی افغانستان و ارتش آمریکا در افغانستان کار دستشون بیاد که ایران هم میتونه اونها رو توی باتلاق بندازه اگر بخواد. همین افغانی های بی چشم و رو آب رو روی مردم سیستان ایران بسته اند اونوقت از ایرانی انتظار دارند خرج آنها را بده.
زنده باد عراقچی قومیت های ایرانی پشت سر عراقچی تا اخراج آخرین نفر افغانی از کشور هستند
. فرزندان ایران بزرگ پشت سر عراقچی تا اخراج آخرین نفر افغانی
ایساده اند.
ملت ایران از دکتر روحانی می خواهند که ضرب الاجل اخراج افغانی ها را کلید بزند.
اگر عراقچی هم از حرف خود کوتاه بیاید ملت ایران و قومیت های ایرانی بر این خواسته تاریخی خو د پاقشاری دارد
که افغانها باید بروند.
40 سال بس است.!!!
به خداقسم اگرچندنفرازمدیران اکه دزدی‌های بزرگ کردند، درجااعدام کنندوبقیه دزدها اهم زندان کنندوحکم توقیف اموال تمامی انهارابدهند، اعتماد مردم هم درجابرمیگرده، ا نوقت ببینیداگه همه دنیاهم تادندان مسلح شوند، همین مردم بادست رهبری آمریکاییها واروپاییهارابه التماس میندازند، تنهاخروج ازاین بحران، بازگشت اعتمادبه جامعه ازطریق ورود محاکمه مدیران دزدومهمترازاون یکپارچه شدن همه مردم بوسیله اجرای دستورات رهبری،
تمام این برادران افغانی الان در لواسانات در بهترین ویلا ها که صاحبانش سالی یکبار می آیند سرایدار هستند در برجهای تهران هم مینطور ،در تمام شهر ها مشغول هستند نه تنها کارهای خشن بلکه در سوپر مارکتها و میوه فروشیها و فروشگاه ها پروتويینی و ...همه جا هستند من جای دولت بودم خیلی راحت با یک برنامه ریزی مناسب تمام جوان‌ها با توجه به شرایط روز سر کار میرفتند ضمنا این برادران خیلی پر توقع هم تشریف دارند
آقای عراقچی،
اینجا که از هر ۱۰۰۰ افغانی ۵۰۰ بچه افغانی از زنهای ایرانی دارن،بچه هاشون که از مادر ای ایرانین چکارشون میکنی؟
اگر کسی از ایران باید برود این دولت حسن روحانی و وزرای ناکارامدش هستند. افغانستانی برادران و خواهران ما هستند.
اینقدرخودت رو اذیت نکن آقای عراقچی، جان کری قول داده
من به جرات میگم، خطردلالهای بازار بهمراتب بیشتر ازتر آمپ واسرائیله، به خداقسم اگه اینهابازاررامتلاطم نمیکردن، ترامپ غلط میکردناوهواپیمابربیاره خلیج فارس، آقای رئیسی ابعداز3ماه مبارک رمضان، بعدازدستگیری ومحاسبه اموال مدیران دزد، یک ضرب العجل برای با گشت اموال فاسدین بدهند، اگرنیاوردند، بدون هیچ ملاحظه ای اعدامشو ن کنن، خداشاهده مردم ماخیلی باغیرتند، اعتمادشون که کامل بشه، اونوقت ترامپ جرات گردن کشی نداره، ملت ایران به واسطه غیرت ودیرینه تاریخی ثابت کرده به تنهایی حریف دنیاهم میشه، این خط واین نشون، این کاررابکنن بعدبگیدای والله، ماهمه سهامداران مملکتیم اگه بین سهامدارهادزدی بشه اون شرکت ازبنیان میپاشه پس تا ی نشده دزدهارابایدشناسایی ومحاکمه کرد، بعدهم گردن ترامپ رابشکنیم
من پارسال با یه پیمان کار اداره آب که افغانی بود صحبت کردم لیسانسه بود گفتم برا لیسانسه مگه اونجا کار نیست گفت چرا به پول ایران ماهی ۴،۵ تومان میدن ولی من خونه ساختم بدهکارم فایده نداره اینجا با برادرم دوتایی ماهی ۲۰ بالا برامون می افته .۴تا کارگر هم‌ داشتن که ماهی ۲ونیم بهشون میدادن
اینهمه کامنت برعلیه مهاجران افغان میبینیم حالا اگراین مهاجران غیرمسلمان بودندبرعلیه شان نظرمیدادیدصادقانه بگوئیددرکشورما خارجیهائی نیستند که قلپ قلپ میخورند ونه قطره قطره آیانطرمخالفی درمورشان هست؟ فکرنمیکنیدماخیلی بیغیرتیم؟فکرنمیکنیدگروهی درهمینجاودربین خودمان هستندکه علاقه دارندبین مسلمان ازهرکجاباشندتفرقه بیاندازند؟یعنی دقیقا دربین خودمان شعوراودنباله روهایشان لاینشعوراچقدرزمان میخواهدکه ماآکاه شویم البته به نظرآقای عراقچی احترام میگذاریم ودرسیاست نظری نداریم روی سخن باکامنتهای متعددمغرضانه وناآگاهانه بعضی ازهموطنانمانست برعلیه مهاجران بخت برگشته وهمکیشمان آرزوی شناخت بهتردوست ازدشمن وسره راازناسره برای همه داریم البته آرزوئی بس محال
منه جوون زیر سی سال بیکارم نه شغلی نه آینده ای نه امیدی به فردا دارم
نمیتونم ازدواج کنم آیا به گناه بیفتم یا نه اونوقت آقایون میگن مذاکره اشتباه است جنگ هم بشه کوتاه نمیاییم
نمیفهنید واقعا منظور عراقچی رو، حرف ش اینه که در صورت اخراج این چند میلیون اینا درصد بالایی شون ب سمت کشورهای اروپایی میرن و هزینه های اضافی به اونا بار میشه
درود بر عراقچی افغانی ها را بیرون کنید
دولت برای قاچاقیان نواد مخدر بشرطی که تو ایران توزیع نکنند تونل امنی برای قاچاق به اروپا ایجاد کند تا هم از شر هزینه های مختلفش راحت بشیم هم اونازو همیشه خنگ و مشنگتر ببینیم و بخندیم. اونوقت خالیشون میشه ی من ماست چقد کره میده. تازه این کوچکترین راه کاره که میشه انجام داد.
دیپلماسی ضعیف... اقتصاد ضعیف تر...گرانی که نگو و نشنو
بیکاری بیداد می‌کنه... منابع ایران بیست...ذخایر بیست...نیروی کار جوان فراوان...دکتر و مهندس و لیسانس و تا هر چی دلت بخواد نیروی ورزیده سر به فلک زده
مدیریت و سازماندهی ضعیف اندر ضعیف
از دانشگاه ها از موسسات دانش بنیان حمایت نمیشه
تحصیلات عالی جوانان آخرش میشه چی بیکاری
سن ازدواج رفته بالا... اختلاس که ماشاالله نگو و نشنو
بابا به فکر ملت باشین اینقدر اروپا و
برجام نکنید...روس کمونیست چین کمونیست ی تر رو ولش کنید...به جوانان میدان بدید بذارید قله های دانش رو فتح کنند ایرانی آباد بسازن.شرکت ها کارخانجات ما تعطیل شد ن به خاطر اجناس بونجول چینی...مدیران محترم حرف مردم رو گوش کنید...گردن اختلاس گر رو بزنید تا درس عبرتی باشه برای کسانی که دنبال خیانت به وطن هستند...یاعلی
ای کاش مردم ایران یکبار بمیرند نه روزی هزار بار آرزوی مرگ کنند
آقای عراقچی میدونید اگر اینا برن با خودشون دلار و ارز میبرن؟میدونید این آمار غلطه و حد اقل این آمار 6الی 7میلیون نفره؟
تا زمانی که این امانت مردم در دستان حقیر باشد، به یاری خداوند بزرگ حتی به بهای جان و مهم‌تر از آن به بهای آبرویم، با حمایت مقام معظم رهبری و در ادامه ریاست محترم جمهوری و دیگر بزرگان، از این امانت، حفاظت کرده و خواهم کرد و اجازه هم نخواهم داد که ذره‌ای به اموال مردم تجاوز شود

بیشتر از 30 شرکت توسط اطرافیان اقای وزیر درست شده اند که به خرید نیاز های شرکت نفت و فروش نفت و فراورده ها را انجام می دهند.
شما حساب کنید چه پولی به بهانه دور زدن تحریم ها به جیب این شرکت ها می رود. . در نمایشگاه بین المللی نفت دقیقا معلوم بود که فقط این شرکت ها هستند که می توانند با شرکت های خارجی قرار داد ببندند و پروژه بگیرند بقیه کشور در خصوص شرکت نفت سر کار گذاشته شده اند و هیچکس قدرت اجرای کار ندارد و نمی تواند هیچ تجهیراتی را به شرکت نفت بفروشد.
مثال اگر شما همین الان به هر روشی تجهیزات بسیار مهم و نیاز امروز را وارد ایران بکنید و به تمامی ادارات شرکت نفت مراجعه کنید شرکت نفت ان را از شما نمی خرد .
این را بروید و تحقیق کنید.
ببینید شرکت های خارجی الان می دانند در ایران باید با کی صحبت کنند. کل نمایشگاه نفت ایران نمایشی و ساختگی است.
آخه کارهایی که ما افغانها انجام مِیدهیم
ایرانیها نمی تواند انجام دهد. ما افغانها سخت کاذ مِیکنیم اما ایرانی فقط میخواهد بی زحمت پولدار شود.
یه طورعجیبی اظهار کردند ک افغانیهاچندین فرصت اشتغال رواشغال کردند انگاراین بنده خداهانشستن پشت میزلم دادن
آخه فرصت شغلی برادرمن؟؟؟؟؟؟؟کدوم شغل؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
فرصت شغلی نه خروج سالیانه چندین میلیارد دلار ارز از ایران
در ثانی این جا خونه خالشون که نیست سر و میندازن بدون رعایت قوانین میان ایران
ایا یه ایرانی قاچاق می ره افغانستان.
سلام
مطلع باشید که همین الان کنسولگری های ایران در افغانستان
حتی ساده تر از قبل به خانواده های افغانستانی ویزای سفر به ایران میدهند
فراموش نکنیم یکی از راه های ورود ارز تو این شرایط به ایران هرات افغانستان است
جالبه اینه که که امثال آقای عراقچی خودشون رو تاپ دیپلمات میدونن که چنین گا فهایی میدن. بجای حمایت از همزبانان افغان نمک به زخم اینا میپاشن.
تهدید به سیل پناهجوها زود اثر کرد. تمام اخبار اروپا امروز راجع به پناهجوها بود، ایران می تواند پناهجوها آفریقایی را هم از یکی از بنادر آنجا سوار کند و در ایران با اتوبوس به ترکیه بفرستد. مواد مخدر هم که مشکل روز اروپایی هاست و از آن بسیار می ترسند.
قصدتوهین به هیچ مهاجر عزیزی نیست اما عدم بازگشت مهاجرین موجب ایجاد حق میشود وخطرناکتراینکه به اصطلاح فاطمیون راهم به این مساله گره زده اندتا کسی نتواند حتی به بازگشت افغانی ها فکرکند
راستی کسی میدونه خود عراقچی اهل کجاست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
به تو افغانی ربطی نداره
پیشنهاد می شود تابناک نظرات موافقان و مخالفان اقامت افاغنه در ایران را دسته بندی کرده و به یک جمع بندی تحلیلی برسد.
وقتی دولت افغانستان با امریکا همکاری می کند و اراده ای برای از بین بردن طالبان ندارد .پس نمی توان گفت در افغانستان جنگ داخلی است.بین حکومت و طالبان برای بدست آوردن قدرت بیشتر درگیری وجود دارد.بنابراین حضور مهاجران در ایران بیش از این برای ما خسارت بار خواهد بود.
دولت افغانستان دریا چه هامون را به علت ندادن حق آبه خشکانده و برادران هموطن بلوچمان را با سختی بیشتری برای امرار معاش مواجه کرده است .بنابر این بهتره است به جای مهاجران افغان فکری به حال مردم خودمان بکنیم. اکثر نظرات موافق با عدم اخراج مهاجران را خود افغانی ها گذاشته اند.
این کلماتی که بی هدف پرت می شه وسط و تابناک هم منتشر می کنه خیلی بی معنیهقراره هر کس متن منتشر شده را بخونه در موردش نظر بده اگه خواست
این کلمات پراکنده چیه دیگه ؟؟
راست گفته ما این همه از افغانی ها سال ها توی کشور پذیرایی کردیم. اما اونا تا ی کم قدرت میگیرن بر علیه ماها اقدام می کنن. کلا باید به کسی خوبی کرد که قدردان باشه.
تابناک نگاهی به مثبت و منفی تک کلمه هایت بینداز تا بفهمی چند روز است چقدر وزن نشریه ات را با این روش پایین آورده ای.اگر حرف حساب را منتشر نمی کنی این اقدام سخیف را هم انجام نده.
کارفرمایان به دلیل ارزان بودن کار گر افغانی از کارگر ایرانی استفاده نمی کنند و ایرانیان بیکار می مانند. باید کارفرمایان قوانین کارگری ایران را رعایت کنند ‌‌‌ و کارگر بدون مجوز افغانی استخدام نکنند از جمله شهرداری ها
آقای عراقچی مسایل زیادی در مورد شما و بستگانتان مطرح است که به وقتش باید پاسخگو باشید!!!
آقای عراقچی نیز مثل بقیه که شعار می دهند و هیچ کار مفیدی در کشور انجام نمی دهند فکر کرده است اتباع اقغان در ایران راست راست می چرخند و مثل خودش برای هیچ کاری حقوق می گیرند نمی داند بدترین کارها و سخت ترین کارها را انجام می دهند و با کمترین مزایا.
اتباع افغان سربار جامعه ما نیستند بلکه بخشی از مشکلات کشور ما را حل کرده و می کنند و دستمزد ناچیزی هم می گیرند کاری که اتباع افغان انجام می دهند هیچکدام از بیکاران کشور ما حاضر نیستند انجام بدهند پس بیکاری کشور ما ربطی به اتباع افغان ندارد.
سپر کردن اتباع افغان برای سیاسی کاری نشانه ناتوانی کامل در قضیه برجام است.
ژست روشنفکری نیست شما که ادعا می کنی افغان ها باعث بیکاری در ایران هستند حاضر نیستی یک دقیقه از کاری که افغان ها در ایران انجام می دهند را انجام دهی بسم ا.. اگر مرد میدان هستی بفرما.
افغان ها جای هیچ کسی در ایران را اشغال نکرده اند.
افسوس
از براى فتح قدس
از كربلا بايد گذشت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
لطفا از شعار های نازی وار خودداری شود
بايد برادران افغان را با هماهنگي با تركيه بطرف اروپا هدايت كنيم ، بلاي كه تركيه به سر اروپا اورد و پناهنده گان سوري را بطرف اروپا هدايت كرد ، مطمئن باشيد جواب ميدهد ، با عرض پوزش از برادران افغاني
به نظر آقای عراقچی حرف بدی نزد
نگفت که از ایران برمیگردونیم به افغانستان
منظورش این بود که مرز اونطرف رو باز میکنیم برن اروپا
تابناک جان به نظر متن سخنان عراقچی رو کامل نیاوردی چون عراقچی گفت مقصد برگشتشونو خودشون انتخاب میکنن
با تشکر از ادمین
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
هدف ترساندن اروپا با پناهندگان است که جواب نخواهد داد
من کاری به کشمکش ایران با امریکا ندارم قرارنیست که ملت ایران تا ابد پذیرای افغانیها باشد افغانیها سه میلیون فرصیت شغلی را ازایرانیان دزدیده اند انوقت جوان ایرانی باید بیکار باشد ارزنده ترین کار به نظرم ان است که ملت ایران ازشر افغانیها خلاص شوند الان دربعضی ازاستانها که افغانیها نیستند وخود ایرانیان کارها راانجام میدهند خیلی بهترازافغانیها کارها راانجام میدهند وجود افغانیها درایران دربعضی موارد موجب شرشده است بعضی ازافغانیها درایران خیلی جرم وجنایت کرده اند خدا کند که مسئولان ایرانی روی حرف خود مبنی براخراج افغانیهابایستند وافغانیها رااخراج کند بعدش قبلا یعنی قدیمی ها میداند همین کارهائی که الان افغانیها انجام میدادندخود ایرانیان انجام میدادند وخیلی بهتراز افغانیها هم انجام میدادند بنابراین اخراج افغانیها خبربسیار مسرت بخش واسه جوانان ایران است خود اخراج افغانیها موجب میشوند که فرصت شغلی سه میلیون درایران ایجاد شوند وجوانان ایرانی بالاخره یک شغلی واسشان بوجود بیایید خواهشا مسئولان افغانیها را ازکشور ایران اخراج کند به نظرم حرف اقای عراقچی منطقی وروی استدلال است ولی خدا کند که اقای عراقچی واقعا روی حرف خودش بایستد وافغانیها را بدون رودرواسی اخراج کند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
پناهندگی یک قانون حقوق بشری است.
افغانهاییکه در نیروهای نظامی هستند را هم اخراج خواهید کرد؟!
لقمان به پسرش گفت راه درست را برو اگر حرف مردم در تو اثر کند منحرف می شوی حرف این حقیر بر بعضی ها هم دولت مردان هم مردم هست یکبارهم شده قران و نهج البلاغه را با معنی با علاقه کامل که دراین ماه مبارک رمضان به فروده پروردگار تلاوت یک آیه مقابل یک ختم قران می باشد مرور کنیم هم دشمنی آمریکا را درست می فهیم هم مقابه با آن را
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
طوری صحبت میکنید که قرآن در حکومت اسلامی خوانده نمشود!
عراقچی از یک اهرم فشار بر علیه ی اروپا استفاده کرده است
سلام. بیایم قضیه را به این صورت نگاه کنیم که بدلیل حمله نظامی امربکا به افغانستان(میتوانست هر کشور دیگر هم باشد) و مهاجرت و آوارگی این مردم حد اقل هزینه های پذیرش آنها را آمریکا و دیگر کشورهای عضو سازمان ملل تقبل نماید همانطور که به ترکیه بابت مهاجربن سوریه پرداخت میکنند و این حرف اقای عراقچی کاملا صحیح هست و نباید این مسئله را ملیتی نگاه کرد .آمریکا بایستی مسئولیت ویرانی و هزینه هایش را بپردازد
آقا راه مواد مخدر و به اروپابازکنین سودش از نفت بیشتره بنده اعتقاد دارم مشکل ارزی مرتفع میشه
الان اقتصاد ایران . با همین چند میلیون افغانی می چرخه . لابد بچه های مسولین میخوان بیان کارگرهای زحمتکش ساختمان باشند . یا کارهای شهرداری ها رو انجام بدن .
در رابطه با حرفهای آقای زنگنه هم . که میگویند که سرباز جنگ اقتصادی هست .
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. چه از نظر شرعی و چه به لحاظ عقل و منطق اینکه انسان باید در درجه اول به فکر خود و خانواده اش باشد و سپس به دیگران چیز روشن و واضحی است حالا در بعضی مواقع هم بوده‌اند کسانی که بخاطر اهداف مقدس و مشخص و برای دیگران خود و خانواده اشان را فدا کرده‌اند. اما در ایران هیچکدام از اینها نیست. مردم ایران هم که خانواده ایران هستند و به گفته اشان مردم ولی نعمتتان ما هستند. دیگه هیچی.
شما ببینید مردم ایران تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی هستند و فقر در جای جای ایران بیداد می کنه اونوقت شما در اخبار روزی نیست که شاهد اختلاس های هزاران میلیاردی و یا کمک های باز هم هزاران میلیاردی به کشورهای دیگر نباشیم.
سلام : چه قدر صحبت بی پا یه و اساس زد آ قای عراقچی تحصیل رایگان یعنی چه؟ دا نشجویان افغانی غیراز بورسیه ها وممتازین که انگشت شمارند دیگه کدام شان با وجود ظرفیت خالی کلاس ها که نصف کلاس ها را بیشتر تشکیل می دهند کدام شان مجانی می خوانند حتی از افراد بر تر هم شهریه را می گیرند حتی تاشهریه را پر واخت نکنند هیچ خدمات حتی نمر ه شان را نشان نمی دهد. درمورد دانش آموزان ابتدایی قبل از فرمان رهبری برای گرفتن دا نش آموزان مسابقه بود چون یک منبع درآمد فوقالعاده برای مدارس بود - دوم آ قای با معرفت بگذار حد اقل خون کفن هزاران جوانان و نوجوانان کمی خشک بشود تا کمی دل پدر آن وما درآن داغ دار کهنه شود دشمن در پشت در مجلس رسیده بود بعد آ تصمیم تان بگیر _ چرا نسبت به کار گر افغانی زوم کردی درحال که با صادرات به افغانستان حتی بیشتر بر می گردد چرا نسبت به کالای چینی که تمام کار وبا زار تان اشغال کرده و صنعت تان را خوا بانده نمی گی
بسمه تعالی
بزرگترین عامل پایین بودن دستمزدها وجود همین افاغنه هستند، حتی اگر این موضوع هم مطرح نبود وجود این همه افاغنه در کشور قابل قبول نیست ، رسمیش میگه ۳.۵ میلیون نفر ولی غیر رسمیش چیزی حدود ۵ الی ۶ میلیون نفر از افاغنه در کشور ما هستند.
از ماست که. بر ماست
خودمان قبول کردیم.
به جای این حرفهای بیهوه و تفرقه افکنانه باید به فکر ساماندهی مناسب مهاجران افغانی در جهت تامین منافع دو ملت یا بهتر بگویم یک ملت بود. باید در وهله اول به کودکانی که مادر ایرانی و پدر افغانستانی دارند شناسنامه ایرانی داد مگر انکه خود خواهان هویت افغانی باشند. بعد به تدریج به افغانستانی هایی که در ایران متولد شده اند اگر مایل باشند شناستامه ایرانی بدهیم تا مشکل ابهام در ملیت قانونی از بین برود و مرداان افغان به سربازی بروند و همچون شهروندان ایرانی ضمن استفاده از حقوق شهروندی تکالیف شهروندی خود را هم انجام بدهند. زا این پس مرزها را بشدت برای ورود مهاجران جدید محافظت کنیم. امکان گذر ترانزیتی افغانها را برای عبور از ایران و رفتن به نقاط دیگر جهان فراهم کنیم.
مشکل بیکاری هم ربطی به افغانی ها ندارد زیر انها 30 سال است که به ایران امده اند و امروز نیامده اند که مشکل را مربوط به انها بدانیم. حدود شش میلیون ایرانی هم در دیگر نقاط جهان کار و زندگی می کنند اگر دیگر کشورها هم بخواهند با ما چنین رفتاری کنند که مشکل خیلی جدی تری بوجود می اید.
چرا پیگیری نمیکنید
نصف ملت گوشی ساده دارن من مجبور شدم نرم افزار شست رو روی گوشی کس دیگه ای نصب کنم.........
و هر بار رمز یک بار مصرف رو از کس دیگه ای بگیرم....
قرار بود امنیت رو بیشتر کنند........
اینجوری......

گوشیهوشمند چند میلیونی خریدید فکر میکنید همه ملت دارن از این گوشی ها بگیرن.........
از این پس باید هزینه اضافی برای انجام کارهامون به کافی نت ها بدیم........

چهارتا کارمند حقوق بگیر اومدن برا خودشون طرح ریختن........
اونایی که گوشی ساده دارن یعنی حساب ندارن ادم نیستن................
طرف گوشیش خراب شده پول نداره درستش کنه نداره با این اوضاع اقتصادی گوشی چند میلیونی بخره......
این چi وضعیه راه انداختین.........
رمز یک بار مصرف فقط از طریف اپلیکیشن قابل دریافته.................
کسانیکه از افغان ها حمایت میکنید میدونید دولت افغانستان بخاطر آمریکا مراودات ارزی خصوصا دلار رو با ایران ممنوع کرده میدونید واردات خیلی از کالاها از ایران رو ممنوع کرده میدونید سالانه چندین هزار تن انواع مواد مخدر از مرز افغانستان به ایران برای متلاشی کردن تار و پود خانواده های ایرانی قاچاق میشه میدونید هیچ ایرانی جرات رفتن به افغانستان رو نداره و بعد چند مدت توسط افغان ها یا کشته میشه یا سرکیسه و تهدید به مرگ میشه می دونید آمار تجاوز افغان ها به ناموس ایرانی چقدر بالاست میدونید تو خونه های تیمی افعان ها در ایران چه میگذره ، میدونید دولت افغانستان حق آبه رود هیرمن که سالانه ۸۰ میلیون لیتر رایگان هست را با سد سازی چندین سال قطع و باعث خشکسالی و نابودی کشاورزی سیستان شده ، برید از مردم سیستان بپرسید افغان ها چطور آدم هایی هستند بهتون میگن در تاریخ هم حمله افغان ها به ایران و تجاوز و غارت مردم ایران هم بماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
واقعا مشکل با رفتن افغانستانیها حل میشه اونا رایگان درس نمیخونن شاید بیشتراز شما هزینه مدرسه بدن اونا درسال برای تمدید کارت شناسایی یا پاسپورت نفری ۲ میلیون تومن میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
تو به فکر کتک خوردن کارگران تو روز کارگر باش به فکر هزارتا مشکل که ملت ایران داره
چهل ساله دارين ميگين مرگ بر آمريكا پنج ميليون پناهنده تو أمريكا دارين....با تابعيت كامل وقتشه اونا هم بندازن بيرون....
بای بای!!!!!!
بای بای!!!!!!
خداکنه نسل افغانیاازایران زده بشه خیلی پرروشدن
یواش یواش آثار فشار حداکثری خودشو نشون میده
درود بر خواهران و برادران افغان
دیواری کوتاه تر از افغانی ها پیدا نکردیم
سال ۹۸ سال خداحافظیه!!!!
لطفا تا انتها خوانده شود.
بیایید قبل از هر حرفی فکر کنیم :
شعار جمهوری اسلامی ایران در اغاز انقلاب وحدت وهمدلی واسلام ناب محمدی بوده است .
درست است که سالیان دراز است که مهاجرین مهمان کشور ایران است ولی این راه هم بدانید مهاجرین هم دوست ندارن بدور از خانه وکاشانه وکشور مادری خود باشند .
ولی جای تاسف است که با دردی که مهاجرین میکشند همدردی نکنیم ،

چند روزی است که درمورد مهاجرین دو جبه افکار به وجود امده است .
۱_کسانی که خواهان اخراج مهاجرینند .
۲_کسانی که خواهان معذرت خواهی از مهاجرینند.
ولی بیایید کمی فکر کنیم. در ایران همچین افکری به وجود امده ویابوده ،
در حالی سالیان است در کشور افغانستان ،که نظام قومیتی حاکم است و قدرت دست طالبان و افغانستانی های سنی است این نظر وجود دارد که در افغانستان جایی برا مهاجرین شیعه وجود ندارد. در حالی اکثر مهاجرین ایران شیعه هستند .وزمان زیادی است که مورد ظلم وکشتار بیرحمانه دیگر اقوام هستند .
برای همین مهاجرین به ایران امدن کشوری که شعارش وحدت ورسیدن به اسلام ناب محمدی بوده وبرای این ارمان شهید هم دادن .

ما همه انسان هستیم ، وبه خداوند ایمان داریم و امام برحق مان امام زمان (ع)است . رزق وروزی دست خداوند است و هیچ کس نمی توانند مانع روزی دادن خداون شود .مگر خود انسان دست به کار نشود .

در این نابسامانی ها بهتر نیست فکر عاقلانه تری بیاندیشیم .وراه بهتری برگزینیم.

این فکر که باید مهاجرین اخراج شوند تا اندک نانی بیشتر حاصل شود .فقط برای یک زمان کوتاه مشکلات را حل میکند .

بیایید کمی به تبعات منفی این عمل فکر کنیم

بااین عمل بزرگترین خواسته دشمن یعنی شکستن وحدت مسلمانان. جامعه عمل می بخشیم .یک دوست قدیمی که در دفاع مقدس و هم سوریه کمک کرد را رنجانده و یا از دست میدهیم .

به تمام دنیا نشان میدهیم که شعار وحدت و برابری جمهوری اسلامی شعاری بیش نبوده و ودشمن بیشتر به خواستهایش میرسد .


ما همه انسانیم وبرای خانواده خود بهترین را میخواهیم ،وزندگی را حق مسلم خود میدانیم .مهاجرین هم همین طور ،اگر درکشور افغانستان جایی برا زندگی قلبی برای پذیرش انها وجود داشت ،فکر میکنید دوست نداشتن در کشور خودزندگی کنن و دفن شوند.ملت ایران وافغانستان تاریخ کهنی دارند وزمانی یکی بودند ،درست نیست بین دوقوم تفرقه ایجاد شود .

این مسئله اشغال کارتوسط مهاجرین ، با رفتن مهاجرین فقط یک ذره دوام دارد .به خاطر اینکه مشکل از جای دیگری نشات میگیرد .
مهاجربن چهل سال است در ایران هستن ، ولی مشکل بیکاری در این چند سال به وجود امده .پس بیاید درست فکر کنیم و نظر بدهیم.
با احتساب نرخ ۱۵ هزار و ۶۵۰ تومانی دلار آمریکا، ادعای آقای عراقچی به این معناست که دولت ایران ماهانه بیش از ۳.۵ میلیون تومان برای هر پناهجوی افغان هزینه می‌کند!!!!
هر چند که اشتغال به کار ۲ میلیون افغان از ۳ میلیون نفر با احتساب نوزادان و کودکان و نوجوانان و سالمندان و زنان و دختران و نرخ بیکاری کشور با عقل سازگاری ندارد ولی خروج سالانه ۵ میلیارد یورو از ایران به این معناست که بر پایه نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی یورو، هر کارگر افغانی ماهانه حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پس‌انداز دارد. رقمی که با توجه به شرایط اقتصادی ایران تحقق آن بسیار دشوار به نظر می‌رسد!!!

آماری که عراقچی ارائه کرده در حالی است که کارگران افغان اغلب به عنوان نیروی کار غیرماهر، کم‌سواد و بی‌سواد مشغول به کارند. اما نرخ بیکاری در بازار کار نیروهای غیرمتخصص حدود چهار درصد است که نشان می‌دهد که حضور آنها تاثیر چندانی بر بیکاری جوانان ایران ندارد.
کار کارگران افغانستان بیشتر به بیگاری شباهت دارد. آنها از همه حقوق کار مانند حق بیمه، حق درمان، عیدی، قرارداد مکتوب و حتی دستمزد ثابت بی‌بهره‌اند.
از طرفی اتباع افغان بدون دریافت هیچ بیمه و سوبسیت و یارانه ای سالیانه مبالغی را جهت اقامت و پروانه کار و تحصیل میپردازند و هزینه ی تولد و کفن و دفن آنها متفاوت است. وحق داشتن ملک و املاک و حساب بانکی و خط اعتباری و گواهینامه و کسب و کار دولتی و کاسبی را ندارند!!
عراقچی دمت گرم آی گفتی که به دل نشست کلامت
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان