بازدید 6736

فروش سهام عدالت بدون اجازه سهامداران ممکن است؟

مدیر فنی طرح سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: فروش سهام عدالت بدون اجازه سهامداران انجام نمی‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 01 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمود حسنلو درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر فروش ۳۰ درصد دوم سهام مشمولان سهام عدالت بدون اجازه آنها افزود: بانک‌ها و کارگزاران تنها بعد از ثبت سفارش سهامداران، اجازه فروش سهام عدالت مشمولان را دارند.

وی اظهار داشت: در روزهای اخیر برخی از فروشندگان سهام عدالت اعلام کرده‌اند که وجوه اضافی به حسابشان واریز شده است و این امر شائبه فروش بیش از ۳۰ درصد از سهام عدالت ایشان را به وجود آورده بود که این موضوع تنها به دلیل نحوه محاسبه و زمان فروش سهام عدالت این افراد است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

حسنلو در مورد فرایند فروش سهام مشمولان سهام عدالت افزود: سفارش فروش سهام عدالت از طریق شعب بانک‌ها به صورت ۳۰ درصد و ۶۰ درصد است، اما این سفارش‌ها در شرکت‌های کارگزاری به صورت انتخاب سهم و بین یک تا ۶۰ درصد انجام می‌شود.

مدیر فنی طرح سهام عدالت گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تنها وظیفه فراهم کردن زیرساخت‌های سفارش گیری معاملات را برعهده دارد و نقشی در فرایند معاملات و فروش سهام عدالت ندارد.

وی با بیان اینکه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، تمامی دسترسی‌ها برای پاسخگویی به سهامداران سهام عدالت را در اختیار بانک‌ها و کارگزاران قرار داده است، تصریح کرد: سهامداران در صورت هر گونه سوال یا ابهامی می‌توانند به بانک عامل یا کارگزار خود مراجعه کنند و از جزییات فروش سهام خود مطلع شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر