بازدید 4426

کلاهبرداری میلیاردی در پوشش سرمایه گذاری طلا

کد خبر: ۹۹۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 01 September 2020

اعضای باندی که در ازای سرمایه گذاری طلا و پرداخت سود کلا ن از شهروندان بیش از یک هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شدند.

به گزارش میزان، سردار غلامعباس غلامزاده گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری صاحبان یک مغازه طلافروشی از شهروندان در ازای سرمایه گذاری طلا و پرداخت سود کلان؛ رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از سوی کارآگاهان پلیس مشخص شد، کلاهبرداران با جلب اعتماد مردم مقدار زیادی طلا و زیورآلات از آن‌ها دریافت و پس از پرداخت سودی اندک، متواری شده بودند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در این پرونده ۱۲۳ نفر شاکی به این افراد اعتماد کرده و طلا و زیورآلات خود را در اختیار آنان گذاشته بودند، گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس و با مسدود کردن حساب‌های بانکی و ممنوع‌الخروج کردن متهمان متواری و نیز با توجه به سرنخ‌های به دست آمده، ۳ متهم اصلی این پرونده در یکی از استان‌های کشور شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سردار غلامزاده با بیان اینکه همچنین ۳ نفر دیگر از همدستان این کلاهبرداران نیز شناسایی و دستگیر شدند، افزود: ارزش طلا و زیورآلات مکشوفه بر اساس اعلام کارشناسان یک هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کلاهبرداران دستگیر شده پس از تشکیل پرونده در مراجع قضائی روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد: به ترفند‌های کلاهبرداران به پرداخت سود‌های کلان توجه نکنند و اموال و سرمایه خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و هرگونه موارد مشکوک را به سامانه پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر