بازدید 5497
۱

احتمال ورود به موج سوم کرونا در صورت رعایت نکردن

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: مهم‌ترین مشکل و زنگ خطری که در زمان حاضر با آن روبه‌رو هستیم، رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی است که احتمال ورود به موج سوم شیوع کرونا را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۹۹۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ 30 August 2020

به گزارش «تابناک»، مسعود دهقانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: کاشان در زمان حاضر درگیر موج دوم شیوع بیماری کووید- ۱۹ است و اگر روند بهبودی ادامه یابد، این موج تمام خواهد شد اما در صورت بی‌توجهی به دستورالعمل‌ها، احتمال دارد که آغاز موج سوم را شاهد باشیم.

وی افزود: ورود به موج سوم در گروی اتفاق خاصی نیست و هر کجا تجمع تعداد زیادی در زیر یک سقف بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را داشته باشیم، امکان افزایش شمار مبتلایان وجود خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان تاکید کرد: اگر مردم ماسک نزنند، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند یا افراد زیادی برای مدت طولانی با هم در مکان‌های مسقف بمانند، امکان افزایش بیماری وجود دارد.

وی بر این اساس به هیات‌های مذهبی توصیه کرد از برگزاری مراسم عزاداری طولانی مدت و پخت غذا خودداری کنند و نذورات را به صورت خام به گروه هدف از جمله خانواده‌های بی‌سرپرست، بدسرپرست یا افراد بی‌بضاعت تحویل دهند.

دهقانی تصریح کرد: برخی افراد و هیات‌ها بدون هماهنگی‌های لازم با کارشناسان حوزه بهداشت نسبت به پخت نذورات اقدام کردند که این مهم احتمال تشدید بیماری کووید- ۱۹ را در پی خواهد داشت.

وی اظهارداشت: بیش از ۷۰ درصد هیات‌های مذهبی مسائل بهداشتی را به طور کامل رعایت می‌کنند اما به مسئولان هیات‌های بی‌توجه به صورت مکتوب اخطار داده شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان با اشاره به همه‌گیری کرونا و گذر از موج‌ اول بیماری در کشور ابراز امیدواری کرد با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، رخدادی مانند شیوع موج سوم نداشته باشیم.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها منجمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

افزون بر ۳۶۵ هزار و ۶۰۶ نفر تا کنون در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند و بیش از ۲۱ هزار فوت کردند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وقتی جمعیت زیاد شود رعایت فاصله غیر ممکن است ! در همین مراسمات امام حسین دیدیم که به قول خودشان فاصله اجتماعی را رعایت کردند. ولی آیا از اول از آسمان افتادند که اینچنین دقیق از هم فاصله گرفتند یا وقتی مراسم تمام می شود گفته میشود باز هم با حفظ فاصله هرکس به خانه‌اش بر می‌گردد؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان