بازدید 5902

واکنش اتحادیه اروپا به رفتار ترکیه در دریای مدیترانه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری از وجود توافقی برای آماده کردن تحریم‌هایی علیه ترکیه وجود دارد.
کد خبر: ۹۹۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰ 29 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز جمعه از ترکیه خواست از اتخاذ اقدامات یکجانبه در دریای مدیترانه خودداری کند.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان صحبت می‌کرد، افزود: «توافقی برای آماده کردن تحریم‌هایی علیه ترکیه وجود دارد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «سرخوردگی اروپایی‌ها در قبال رفتار ترکیه در دریای مدیترانه در حال افزایش است.»

وزیر خارجه آلمان نیز در این کنفرانس خبری گفت: «روابط با ترکیه به طور زیادی به دلیل بحران در دریای مدیترانه تحت تاثیر قرار گرفته است.»

وی کشور‌های اروپایی را فراخواند تا درباره اتخاذ اقدامات شدیدتر در قبال ترکیه در جریان نشست ماه آینده سران اتحادیه اروپا بحث کنند.

از سوی دیگر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز روز جمعه گفت، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا متعهد به حمایت از یونان در برابر ترکیه هستند.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش‌های قدیمی منجر شده است.

اتحادیه اروپا چندی قبل اعلام کرد که طرح ترکیه برای انجام حفاری برای جستجوی نفت و گاز در سواحل قبرس نگرانی بسیار در این منطقه را موجب شده است. اتحادیه اروپا هشدار داده که این اقدام ترکیه موجب افزایش تنش‌ها میان این دو کشور شده و غیر قابل قبول است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان