بازدید 20132

واکسن آنفلوآنزا برای افراد دارای ضعف ایمنی مفید است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: واکسن آنفلوآنزا برای سالمندان، کودکان و افراد دارای ضعف ایمنی مفید است و سایر افراد نیز می‌توانند این واکسن را تزریق کنند.
کد خبر: ۹۹۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 24 August 2020

به گزارش «تابناک»، دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا کشورهای مختلفی از جمله روسیه، چین، آمریکا، کشورهای اروپایی و ایران درصدد تولید واکسن هستند و برای تولید آن و ورود به بازار حداقل یک دوره پنج یا ۶ ماهه نیاز است.

۲ مورد ابتلای مجدد پرسنل بهداشتی درمانی به کرونا

وی در خصوص ابتلای مجدد پرسنل درمان در ایلام افزود: امکان ابتلای مجدد افراد به کرونا وجود دارد اما در خصوص پرستاران و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی ایلام تنها ۲ نفر مجددا به کرونا مبتلا شدند اما منجر به بستری این افراد نشد.

کریمیان به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: با توجه به بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریورماه و از سرگیری فعالیت‌ها تصمیماتی برای چگونگی حضور دانش‌آموزان اتخاذ می‌شود.

وی یادآور شد: چنانچه دانش‌آموزان در مدارس حضور یابند به طور قطع دانشگاه علوم پزشکی همه مدارس را ضدعفونی می‌کند و آموزش و پرورش نیز برای حفظ سلامت دانش‌آموزان همه تمهیدات لازم را در نظر خواهد گرفت.

حضور دانش‌آموزان در مدارس در شرایط قرمز و هشدار به صلاح نیست

دکتر کریمیان تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس در وضعیت قرمز و هشدار صلاح نیست زیرا دانش‌آموزان بدلیل سن کم نمی‌توانند مراقب خود باشند اما ستاد ملی کرونا تصمیماتی در این زمینه خواهد گرفت و دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز نظرات محلی خود را اعلام می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص ازدحام در مطب‌ها نیز اظهار داشت: پزشکان دلیل شلوغی مطب‌ها را نادیده گرفتن پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی توسط بیماران عنوان و به بیماران برای مراجعه در وقت معین تاکید می‌کنند اما این تذکرات نادیده گرفته می‌شود.

دکتر کریمیان تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی در خصوص رعایت پروتکل‌ها در مطب پزشکان بیشتر ورود خواهد کرد و در تلاشیم راهکاری برای این مشکل ارائه شود.

برگزاری مراسم عزا و عروسی همچنان به قوت خود باقی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: با وجود توصیه‌های مکرر اما در برخی مناطق استان، مراسم عزا و عروسی برگزار می‌شود و روزهای اخیر نیز به اوج خود رسیده است.

دکتر کریمیان با بیان اینکه تدابیر سختگیرانه برای رعایت پروتکل‌ها باید اتخاذ شود، گفت: عدم رعایت مردم برای برگزاری مراسم‌ها سلامت همه افراد جامعه را به خطر می‌اندازد و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان ناظر بر این رفتارها، گزارشات را به مقامات ارائه می‌دهد.

وی افزود: اصناف، حوزه گردشگری، نیروی انتظامی، دادستان و فرمانداران باید نظارت خود را افزایش دهند و دانشگاه علوم پزشکی نیز در کنار آنها خواهد بود.

کریمیان یادآور شد: چنانچه مردم توصیه‌ها را رعایت می‌کردند هم اکنون آمار مبتلایان کمتر بود اما امیدواریم هفته‌های آینده بحث روش‌های سلبی اعمال شود و بتوانیم با روش قانونی مانع قانون شکنی شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: ۲۲ شهریورماه جاری زمان برگزاری انتخابات میان‌دوره ای مجلس شورای اسلامی است اما تاکنون پروتکل خاصی در این زمینه به ما اعلام نشده است.

دکتر کریمیان گفت: همانگونه که تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور اتخاذ شد به طور قطع در این مورد هم اعلام می‌شود اما باید مکان‌های رای‌گیری ضدعفونی ونظارت شوند و تا زمانیکه پروتکل به دست ما برسد همه تمهیدات لازم اندیدشیده خواهد شد.

۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی ایلام اختصاص یافت

دکتر کریمیان اظهار داشت: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت بهداشت و درمان برای تجهیز و خرید اقلام ضروری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار گرفت.

دکتر کریمیان افزود: این اعتبارات برای خرید اقلام حفاظتی، تجهیز و نیز کمک‌های تشویقی به پرستاران و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی و بخشی نیز برای خرید اقلام سرمایه‌ای هزینه شده است.

وی در خصوص آینده کرونا نیز گفت: این بیماری در همه کشورها وجود دارد اما کشورهایی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند در شرایط بهتر و کشورهایی که رعایت نمی‌کنند در شرایط بدتری هستند.

دکتر کریمیان تاکید کرد: ما می‌توانیم با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و عدم حضور در تجمعات براحتی آمار ابتلا به کرونا را کاهش دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین در خصوص تبادل علمی بین پزشکان گفت: با توجه به وجود فضای مجازی، همه گروه‌های پزشکی از این طریق، تجربیات و توصیه‌های خود را در خصوص بیماری کرونا به اشتراک می‌گذارند و تبادل نظر می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل