بازدید 10872

نشدید تدابیر امنیتی کانادا برای حفاظت از سعد الجبری

رسانه های کانادایی گزارش دادند که تدابیر امنیتی در این کشور برای حفاظت از جان «سعد الجبری» مشاور سابق ولیعهد عربستان سعودی که در معرض ترور تشکیلات امنیتی سعودی ها قرار دارد، تشدید یافته است.
کد خبر: ۹۹۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶ 09 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، شبکه خبری الجزیره به نقل از رسانه های کانادایی از افزایش تدابیر امنیتی برای حفاظت از «سعد الجبری» مشاور سابق ولیعهد عربستان سعودی خبر داد.

رسانه های کانادایی گزارش دادند که تدابیر امنیتی در این کشور برای حفظ جان الجبری تشدید یافته است.

این رسانه ها علت تشدید تدابیر امنیتی در این خصوص را تلاش های دستگاه های امنیتی عربستان سعودی برای ترور مشاور سابق «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور اعلام کردند.

این در حالی است که «خالد الجبری» پسر سعد الجبری یکی از افسران اطلاعاتی سابق عربستان سعودی هم که از ترس حذف فیزیکی، به کانادا گریخته است اعلام کرد که پدرش ۲ هفته قبل تهدید به ترور شده بود.

وی افزود: خانواده من با یک حمله تروریستی غیر قانونی فرامرزی رو به رو است. برخی افراد تلاش می کنند پدر من را ترور کنند. عمر و ساره خواهر و برادر من نیز در عربستان به عنوان گروگان تحت بازداشت قرار دارند.

خالد الجبری بیان کرد: سرویس های اطلاعاتی کانادا و آمریکا در جریان تهدیدات ۲ هفته قبل علیه پدر من هستند.

وی افزود: پدر من طی ۳ سال گذشته تلاش کرد از طریق راه های قانونی و دیپلماتیک به نوعی با دولت عربستان سعودی به توافق برسد اما این تلاش ها ناکام ماند و در نهایت علیه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان شکایت کرد.

روز گذشته اخباری منتشر شد که بر اساس آن، ولیعهد عربستان گروهی را برای قتل الجبری به کانادا اعزام کرده است.

در دادنامه ۱۰۶ صفحه‌ای که دادگاهی در آمریکا منتشر کرده، گفته شده که «محمدبن سلمان» در تلاش برای ترور «سعدالجبری» ۳۹ ساله، مقیم کانادا و عضو سابق دستگاه امنیتی عربستان است.

از سوی دیگر «بیل بلر» وزیر امنیت عمومی کانادا نیز اگرچه نامی از الجبری نبرده است، اما تاکید کرده که دولت کانادا از اقدام برخی بازیگران خارجی که ساکنان کانادا را تهدید می‌کنند، مطلع است و این اقدام غیرقابل قبول است.

الجبری که شهروند دو تابعیتی عربستان به شمار می‌رود، در سال ۲۰۱۷ از عربستان خارج شد و ابتدا به ترکیه رفت و در حال حاضر در تورنتو کانادا ساکن است. ولیعهد عربستان تا کنون به صورت غیرمستقیم پیام‌های هشدار آمیزی برای او ارسال کرده و الجبری نیز در ارتباط با این پیام‌ها در دادگاهی در آمریکا شکایت کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر