در کم هزینه ترین عرضه اولیه، رکورد مشارکت شکسته شد!

در عرضه اولیه شاروم که ثبت سفارش آن در روز گذشته مورخه 14 مرداد ماه 1399 انجام شده بود، 5 میلیون و 433 هزار و 190 نفر مشارکت کردند. با این مشارکت، رکورد مشارکت در عرضه اولیه ها شکسته شد.
کد خبر: ۹۹۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 05 August 2020

امروز مورخه 15 مرداد ماه 1399 عرضه اولیه سهام پتروشیمی ارومیه انجام شد و بدین ترتیب تعداد شرکت های بورسی حاضر در سبد سهام عدالت به 37 شرکت ارتقا یافت.

به گزارش بورس تابناک، در این عرضه اولیه قرار بود که 15 درصد از سهام کل شرکت پتروشیمی ارومیه معادل 84 میلیون سهم از طریق عرضه اولیه و با نماد شاروم وارد بازار فرابورس شود.

شرکت در عرضه اولیه «شاروم» چقدر نقدینگی می خواهد؟

همچنین طبق اطلاعیه منتشر شده توسط فرابورس ایران، قرار بود که به هر کد حقیقی و حقوقی حداکثر 40 سهم از این شرکت در بازه قیمتی 620 تا 630 تومان تخصیص داده شود.

در این عرضه اولیه که ثبت سفارش آن در روز گذشته مورخه 14 مرداد ماه 1399 انجام شده بود، 5 میلیون و 433 هزار و 190 نفر مشارکت کردند. با این مشارکت، رکورد مشارکت در عرضه اولیه ها شکسته شد.

با این میزان مشارکت به هر کد بورسی 16 سهم در سقف قیمتی 630 تومان تخصیص داده شد که معادل 10 هزار و 80 تومان بود. بدین ترتیب شاروم توانست به عنوان کم هزینه ترین عرضه اولیه نیز نام خود را به ثبت برساند.

با افزایش تعداد سهامداران، رفته رفته رکورد مشارکت ها در عرضه اولیه ها شکسته می شود و از سوی دیگر تعداد سهامی که به هر کد بورسی تعلق می گیرد کاهش می یابد. این میزان بالای مشارکت در عرضه اولیه ها هر چند یک فرصت محسوب می شود اما با ادامه روند کنونی سوددهی و جذابیت عرضه اولیه ها کاهش خواهد یافت.

 رونق مشارکت تا عرضه اولیه تا آنجا پیش رفته است که حتی رئیس جمهور روحانی هم در جلسه امروز هیات دولت به آن اشاره کرد و گفت: می‌خواهم از دوستان بورسی هم تشکر کنم که هم در این هفته، هم هفته‌های گذشته، هم هفته‌های آینده عرضه‌های اولیه‌شان بسیار مهم است که در بورس انجام می‌دهند؛ از همه وزرا تقاضا می‌کنم عرضه های اولیه را انجام دهند و در هفته‌ای که گذشت در یک عرضه ۶۲۰ میلیارد و در یک عرضه ۷۶۳ میلیارد سهام عرضه شده و مردم خریدند و باز هم این کار انجام می‌گیرد و انشاءالله شاهد یک تحول و تحرک بسیار خوب در زمینه مسائل اقتصادی خواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان