بازدید 68972
یک تحلیلگر اصولگرا در گفت‌وگو‌ با «تابناک»

رئیس‌جمهور بعدی قطعا یک چهره شناخته‌ است/ شورای نگهبان این‌ بار کاندیداهایی که رجل سیاسی نباشد، تایید نمی‌کند/ تاکید بر اقتصادی یا نظامی بودن نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ غلط است

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: در باب اینکه یک فرد نظامی باید سکاندار دولت باشد، باید بگویم خیلی از چهره‌های نظامی که اسامی شان برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده یا بازنشسته شدند و یا در امور نظامی کشور قرار ندارند، از این روی، این افراد از منظر بنده نظامی نیستند...
کد خبر: ۹۹۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 04 August 2020

رئیس‌جمهور بعدی قطعا یک چهره شناخته‌شده است/ شورای نگهبان این‌بار کاندیداهایی که رجل سیاسی نباشد را تایید نمی‌کند/ تاکید بر اقتصادی یا نظامی بودن نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ غلط است

وزارت کشور از برگزاری قطعی انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم در خردادماه سال ۱۴۰۰ خبر داده است و با این روند حدود ده ماه دیگر باید رقابت جریانات سیاسی و چهره‌های مطرح را برای تصدی کرسی ریاست جمهوری در دوره سیزدهم به نظاره نشست؛ موضوعی که از هم اکنون محور مباحث بسیاری از جلسات گروه‌ها و جریانات سیاسی کشور است تا بتوانند به بهترین تصمیم در این زمینه برسند.

به گزارش «تابناک»؛ حداقل از بعد اتمام دوره ریاست جمهوری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۷۶ تا کنون، شاهد رأی آوری چهره‌هایی که در زمان انتخاب برای مردم تقریبا ناشناخته بوده اند، هستم؛ یعنی سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات در سال ۷۶، محمود احمدی نژاد رئیس دولت مهرورزی در سال ۸۴ و حسن روحانی رئیس دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ جرو افرادی بودند که مردم یا آن‌ها را نمی‌شناختند یا شناخت کمی در زمان انتخاب نسیت به آن‌ها وجود داشت.

رئیس جمهور بعدی یک چهره شناخته شده یا ناشناخته؟!

برخی کارشناسان اعتقاد دارند که انتخابات ریاست جمهوری، محل شکل گیری شگفتی‌ها و انتخاباتی غیر قابل پیش بینی است و برای همین همچون ۲۴ سال گذشته انتظار می‌رود، در سال ۱۴۰۰ هم یک چهره‌ای که مردم شناخت کمتری از او دارند، وارد عرصه رقابت شود و در نهایت بتواند بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند؛ اتفاقی که حداقل از سال ۷۶ به این طرف شاهد تکرار آن بوده ایم.

اما برخی دیگر از کارشناسان سیاسی معتقدند که این بار قضیه متفاوت خواهد بود و با توجه به شرایطی که کشور در آن قرار گرفته است، اتفاقا در سال آینده شاهد انتخاب یک رئیس جمهور کاملا شناخته توسط مردم خواهیم بود؛ فردی که نسبت به عملکرد و توان او و تیمی که احتمالا او را در انتخابات همراهی خواهند کرد، شناخت کافی وجود داشته باشد و بتواند کشور را از گیر مشکلات برهاند.

رئیس جمهور بعدی چهره ناشناخته نخواهد بود

در همین زمینه، یک تحلیگر اصولگرا گفت: بدون شک فردی که در سال ۱۴۰۰ بر مسند ریاست‌جمهوری تکیه می‌زند، چهره ناشناخته‌ای نیست، و گرنه از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت نمی‌شود.

ناصر ایمانی، تحلیگر مسائل سیاسی و از چهره‌های اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفته از سوی جریانات سیاسی و حتی مردم مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور آینده یک چهره جدید و ناشناخته خواهد بود، اظهار کرد: مردم ایران حداقل در سه انتخابات سال ۷۶، ۸۴ و ۹۲ به یک چهره‌های کاملا ناشناخته و غیرقابل پیش‌بینی در آن مقطع رای دادند؛ بنابراین، این امکان وجود دارد که مردم در ۱۴۰۰ هم به یک چهره‌ای که اصلا قابل پیش‌بینی نیست رای بدهند.

شورای نگهبان چهره‌ای که رجل سیاسی نباشد را تایید نمی‌کند

وی افزود: نکته مهم دیگر این است که آیا چهره انتخاباتی ۱۴۰۰ کاملا ناشناخته است که پاسخ بنده به این سوال خیر است، چون این چهره باید یکی از رجال سیاسی باشد که شورای نگهبان وی را برای انتخابات ریاست‌جمهوری تایید کند؛ از این روی، نمی‌توان گفت یک چهره ناشناخته در سال ۱۴۰۰ بر مسند ریاست‌جمهوری تکیه می‌زند.

این تحلیگر مسائل سیاسی تصریح کرد: بالاخره یکی از کسانی که به نوعی در کشور مسئولیت داشتند، آن هم از نوع بالایی که لفظ رجل سیاسی به وی تعلق می‌گیرد، باید در معرض رای مردم قرار گیرد؛ از این روی، نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری خیلی هم ناشناخته نخواهند بود.

باید کف شناخت از کاندیدای ریاست جمهوری وجود داشته باشد

ایمانی در عین حال یادآوری کرد: اگر یک استاد دانشگاه به طور مثال کاندید شود، صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان تایید نمی‌شود که مردم بخواهند به وی رای دهند؛ از این روی، بدون شک باید یک رجل سیاسی کاندید انتخابات مهمی، چون ریاست‌جمهوری باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: درباره مباحثی که از سوی برخی جریانات مطرح می‌شود که رئیس‌جمهور بعدی باید چهره ای اقتصادی یا نظامی باشد، باید بگویم ما نیازی نداریم که رئیس جمهور کشور الزاما یک اقتصادان باشد و در هیچ یک از کشورهایی که مشکلات اقتصادی داشته باشند نیز این رویه مرسوم نیست. از این روی، فردی باید رئیس‌جمهور شود که مدیریت خوبی داشته باشد و بتواند از نظریات و چهره‌های اقتصادی به خوبی استفاده کند.

فرقی بین چهره نظامی و اقتصادی نیست، باید فردی بیاید که بتواند مشکلات را حل کند

ایمانی تاکید کرد: الزاما رئیس جمهور نباید یک چهره سیاسی مبرز باشد، بلکه باید چهره‌ای باشد که بتواند با مدیریت خودش نظرات سیاسی مختلف را جمع کند و الزاما نباید یک چهره فرهنگی مسلط باشد. البته اگر فردی باشد که مدیریت خوبی داشته باشد، اما یک صاحب نظر اقتصادی هم باشد، خیلی خوب است چرا که مهم‌ترین مشکلات امروز کشور الان اقتصادی است، ولی این به این معنا نیست که الزاما یک اقتصادان رئیس‌جمهور شود.

وی گفت: رئیس‌جمهور باید یک مدیر قوی باشد که بتواند در عرصه‌های مختلف خوب نظرات را جمع کرده و از آن‌ها استفاده کند. از این روی، رئیس جمهور باید یک مدیر باشد.

بسیاری از کاندیدا‌های نظامی مطرح بازنشسته هستند و ایرادی ندارد کاندیدا باشند

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: در باب اینکه یک فرد نظامی باید سکاندار دولت باشد، باید بگویم خیلی از چهره‌های نظامی که اسامی شان برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده یا بازنشسته شدند و یا در امور نظامی کشور قرار ندارند، این افراد از منظر بنده نظامی نیستند.

ایمانی به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و خاطرنشان کرد: در آمریکا نیز بسیاری از پست‌ها در اختیار ژنرال‌های ارتش است، ولی کسی نمی‌گوید این‌ها نظامی هستند؛ بنابراین، نکته مهم در انتخاب یک رئیس‌جمهور، میزان کارآمدی و نحوه مدیریت وی است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۱۲
احمدی نژاد میتونه با دنیا تعامل مثبت داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
احمدی نژاد بطور کاملی امتحانشو پس داده حالا اینکه شما کی هستید و هدفتون چیه برام جالبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
هولوکاست یادته ؟؟
واقعا لازم بود ایشون هولوکاست را مطرح کنه و باعث مظلوم نمایی اسرائیل در کل دنیا بشه ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
تابناک دست بردارید. چرا همیشه آرا واقعی را نشان نمی دهید؟ واقعاً چرا؟!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
قبلا دیدیم تعاملات مموتی را با دنیا !! همه را دشمن کرد و یک ونزویلا را گرفت که اونم میلیاردها پولمونو خورد
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
ریشه همه مشکلات و تحریم ها، همین آقای احمدی نژاد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
!!!با دنیا؟؟؟
منظور از دنیا افغانستان و سومالی و جیبوتی هستش؟
آقا جان ریاست جمهوری هم مثل مجلس شورای اسلامیتون مال خودتون!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
شورای نگهبان خودش تایید کنه انتخاب کنه منصوب کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
تجربه نشون داد کلا ریاست جمهوری حذف بشه بهتره چون هم انتخابش تشریفاتی شده هم اختیاری نداره و خود پستش هم تشریفاتیه
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
درسته .... مال بد، بیخ ریش صاحابش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
حالا که بعد از هشت ساله دست شماها بود چه گلی بسر ملت زدین که از کیسه خلیفه بذل و بخشش می کنی
شورای نگهبان خودش تایید کنه انتخاب کنه منصوب کنه بمن شخصا ربطی نداره مملکت ملک مطلق شما لطفا مزاحم من نشوید
گمون نکنمبیشتر از 15 درصد شرکت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
زیاد گفتی، حداکثر پنج درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
مردم ما نشون دادن
همیشه قبل انتخابات زیاد از این حرف رو میزنن
موقع عمل چیز دیگه ای هست
نگران نباش همیشه در صحنه حضور داریم
یکی می مرد زدرد بی نوایی یکی میگفت زردک میخواهی
مگه فرقی میکنه. تا اینجا که همشون بعد از اتمام دوره شدن مغضوب
محسن رضایی باید بیاید چون اقتصاد دان هست و هم اشنا و هم کار بلد چون سابقه اش در پست هایی که بوده به خوبی نشان داده و یا فتاح
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
مخالفتش با اف ای تی اف از اقتصاد دونیش یود
دلتون خوشه؟؟؟ کی رای میده؟؟؟
آزموده را آزمودن خطاست. چه رای بدیم چه ندیم اوضاع همینه و ابدا کسی دلسوز اکثریت جامعه نیست و نخواهد بود و در آخر برنده خواص هستند که یک درصد جامعه رو تشکیل میدن و به ریش اکثریت میخندند! کما اینکه در دوره های قبلی و فعلی هم همین بوده چه دوره احمدی نژاد و چه دوره روحانی و چه سایرین، فقط ظواهر امر فرق میکنه اما در باطن هیچ وقت خواست عموم مطرح نبوده و برآورده نشده.
یعنی رییس جمهور بعدی کی میتونه باشه؟ اوه چقدر هیجان انگیز و جذاب !!! باشه من رفتم رای بدم. منتظر باشین شعبه رو نبندین اومدم!!! کوه دماوند هم تموم شد دیگه چیزی هم مونده؟
یعنی رییس جمهور بعدی کی میتونه باشه؟ اوه چقدر هیجان انگیز و جذاب !!! باشه من رفتم رای بدم. منتظر باشین شعبه رو نبندین اومدم!!! کوه دماوند هم تموم شد دیگه چیزی هم مونده؟
خودتون میگین نظامی بازنشسته بعد میگین رجل سیاسی باشه. کسی که 30 سال نظامی بوده و بازنشست شده کجاش رجل سیاسیه؟
شورای نگهبان که این همه زحمت می کشه ازبین چند هزار نفر شش نفر برای رئیس جمهوری انتخاب میکنه لطف کنه پنج نفر دیگه رو هم حذف کنه از همون اول بگه رئیس جمهور کیه خیال خودش ومردم را راحت کنه اینجوری حداقل با این وضعیت افتضاح مملکت نمی گید تغصیر رئیس جمهور بود یا دشمن نگذاشت یا ...
پاسخ ها
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
نه دیگه اینجوری خیلی تابلوه
یه ۵نفری از اصولگراها تاییدمیشن
ودرنهایت جناب آقای سردارقالیباف مثلا ازطرف ملت انتخاب میشه
ازهمین الان تبریک به جناب سردار رییس جمهور
عرض ادب

گفتن این موضوع برای ۱۴۰۰ در حال حاضر بسیار سخت است

عملکرد مجلس یازدهم با ریاست دکتر قالیباف بسیار مهم است
عملکرد دولت دکتر روحانی در این ده ماه بسیار بسیار مهم است
انتخابات در آمریکا یک بحث دیگر است و چه کسی انتخاب می شود

پس راحت نمی توان گفت چه کسی ریس جمهور ۱۴۰۰ است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
هر کی باشه هیچ فرقی نمیکنه روز ب روز ب مرگمون نزدیک تر میشیم
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
برادر مثل اینکه جنابعالی به شورای آقای جنتی اعتقادی نداری
رییس جمهورفقط سردار قالیباف
مرگ برامریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
جناب بداقی کهنه سرباز عزیز آیا شما واقعاً امیدوارید اتفاقی بیفتد. بابا جان عزیز جانکار از کار گذشته. مملکت واقعاً نابود شده
اولا در این چهل سال شورای نگهبان بوده که تایید یا رد صلاحیت می کرده، این چیزی جدیدی نیست

دوما اکثر مردم نشان دادن علاقه ای به نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان ندارند،

نتیجه : انتخابات از طرف مردم تحریم است .
معلوم نیست اینها با چه پشتوانه‌ای در مورد انتخابات و حضور مردم نظر میدهند. البته اعتماد بنفس کسی که در این دوره خودش هم مطمئن است سقف مشارکت مردم زیر ۵ درصد است باید خیلی زیاد باشه. رای بی رای
پاسخ ها
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
اعتمادب نفس کیلوچند
تاییدافرادخاص برای کاندیدشدن فقط وفقط بخاطر مصلحت کشور وهمون شرکت نکردن مردم میباشد
تا بدینوسیله صرفه جویی عظیمی درمصرف برگه های رآی اونهم
دراین شرایط سخت تحریم میباشد
ما هر چه می کشیم از همین چهره های شناخته شده است. واقعاً که خوب شناخنه ایم آنها را! هم شناخته شده تان را دیدیم و گمنامتان را. هم رجلتان را دیدیم هم انثی تان را. دیگر هرگز. خودتات ببرید و خودتان بدوزید، مثل همیشه. فقط بدون شرکت ما در نمایشتان.
باشه
حالا کی میخواد که شرکت کند تو انتخابات. البته 20 درصد حقوق بگیر حتما شرکت خواهد کرد.
اگر همه اصولگراها اینجوری تحلیل کنند، باید برایشان تاسف خورد.
محسن رضایی ریاست جمهور آینده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
کد ملی تا مینوشتی تا اشتباه نشه تو جا رزرو کردن
معنی فرمایش ایشان این است که طرف از خودمان است در ثانی سن مسئولین دولتی کاهش یافته اگر رجل سیاسی نشد. میرویم سراغ فرزند رجل سیاسی
نکنه میخوای بگی بذرپاشه !؟!؟!!؟!؟!!!؟!!؟!؟
اگه پشت گوشتون رو دیدید، صف صندوق رأی رو هم خواهید دید.
مگه هنوز رجلی تو ایران هست؟؟؟؟؟
سیاسی بودنش پیشکش
اینقدر مطمئنی که رای ملت سوری است
بله حتما رای میدهیم
من تا سیاست خارجی و نخوه ی تعامل با دنیا که در قدرت ریاست جمهور و مجلس نیست تغییر نکنه و تا وقتی بساط خودی و غیر خودی بودن جامعه و تسط اقلیت بر کل جامعه به نفع اکثریت تعدیل نشه پای هیچ صندوقی نخواهم رفت
وقت درآوردن مهره ها از آب نمك،
جالبه!
یک تحلیلگر اصولگرا !!!!!
اسم نداشت این فرد !؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یک دوره یک چهره ناشناخته بزارید تایید صلاحیت بشه و رای بیاره ببینید خیلی بهتر از شناخته شده ها کار میکنند . آخه دلار رو از ۴ هزار تومان ۲۴ هزار تومان رساندن تبحری خاصی میخواد ؟
بنظرم بخاط کارامدی و مدیریت یا خود روحانی باشد یا جهانگیری و نوبخت و آشنا .‌ آخه دلار هنوز فقط بیست و شش هزار تومان شده و مسکن هم همین طور و ه حتا قبر هم و هنوز جا دارند .
ترابخداخودتون یه بار دیگه متن ارسالی رابخونید!چه داریدمینویسید؟,شماکه توان تایپ رانداریدچرامطلب میزنیدووقت مردم رامیگیرید؟مدیرمسؤل این سایت کیه،که جلوچشمش آبروی سایتش رفته وچشماش راروی آن بسته!!!!!هرروزمطالب ارسالی شماقاطی شده،ببینیدمیتونیدازجملات قاطی شده چیزی بفهمید؟؟؟؟
طوری گفتند رجل سیاسی انگار انتخابات کلا مرادانه است!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
غیر از این است؟
طوری گفتند رجل سیاسی انگار انتخابات کلا مرادانه است!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
این یک اصطلاح است.
هرکس که درمورد ادعای دستکاری شاخص بورس نورچشمی شک داره لطفا نمودارروند امروزبورس رابادقت نگاه کنه تاببینه که چقدر معاملات ادامه دادند تابالاخره شاخص راولو چندواحدمثبت کنند وبعدتیتربزنند «شاخص بورس سبزپوش شد»!!!!!
براي خودتان ببريد وبدوزيد
فقط آقای دکتر احمدی نژاد
پاسخ ها
احد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
فقط احمدی نژاد خدایی یعنی اگر تایید نشه
همه جا خراب خواهد شد ازطرفداران دگتراحمدی نژادی
با سلام اصلا با این اوضاع اصلا ببینید شرکت کننده چند درد خواهد بود مطمئنا از شرکت کنندگان مجلس هم کمتر خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
چهل سال است مملکت بین ۱۰۰نفردست به دست میشه قحط الرجال ایران امده اسمش هم دموکراسی وانتخابات ازاد است دیگه ازافراد تکراری خسته شدیم جان هرکه دوست دارید بذارید متولدین ۶۰ به بعد رییس جمهور بشوند پیرمردا برن بازنشسته بشوند
برادران عزیز تابناک مدتی هست که دم از انتخابات سال ۱۴۰۰ فقط یک سوال از شما دارم به نظر شما در آن انتخابات ریاست جمهوری بعدی چند درصد مردم شرکت می‌کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
به تاباناک گفتند هر روز تیتر بزن تنور داغ کن ،،مامور ومعزول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
همان هفت درصد اتوبوسی
فقط یک نفر خانم مدیر منظم وپر توان میتونه از پس مشکلات مملکت داغون و عقب افتاده ما از همه لحاظ بر بیاد ولا غیر

رجل فقط خرابکاری کردن ورفتن
ما موندیم ویرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
خخخخخ
وزیر بهداشت احمدی نژاد که خانم بود مگه یادت نیست دانشگاه علومپزشکی ایران را منحل کرد
خخخخ
با بدبختی دوباره احیاش کردن
رجل سیاسی یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام حضور برادران تابناك،، متاسفانه اين فعال اصولگرا تو جامعه حضور ندارند،،و خيلى خوش خيال هستند،، با اين اوضاع اقتصادى، اختلاسهاى دولتى، مردم ديگه گول وعده وعيد رو نمى خورند،،انفجار جامعه از اين همه بى عدالتيها،، شروع شده.....
ما ملت غير از سيد محمد خاتمي رئيس جمهور درست نديديم
یه سوال چرا هرساله کاندیدهای ریاست جمهوری تکرارین وباسن وسال بالا چرا یک جوان امروزی باافکارجدید هیچ وقت تایید نمیشه
فقط دکتر احمدی نژادی لیاقت ریاست جمهوری اسلامی ایران را دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
با هاله نورش ؟! هشتصد میلیارد دلار ضرر مملکت و به فنا دادن ان کم بود ؟ بازم تشریف بیارن واسه بقیه اش ،؟ چیزی نمونده دیگه تشریف بیارن ، خجالت زده میشیم!!
مگه کسی هم میخواد رای بده؟!
انتخابات؟! منظورتان همان رای گیری است برای کسانی که از قبل انتخاب شدند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
دقیقا! همان انتصاباته با کمی ادویه !!
یک کشور رو در طول تاریخ نام ببرید که رییس دولت نظامی بوده و مملکت اباد شده. ولی من هزارتا نام می برم که رییس دولت نظامی بوده و فلاکت ایجاد کردند
اول اعتماد مردم را جلب کنید و دورغ برای خدمات چی از خودتان بصورت دوره ای هست بیخودی شعار ندید اخرش از خودتان هست
دلار 25 تا 30 تومن دیگه کسی نمی خواد مملکت خودش می چرخه
رجال سيا سى كه تاكنون رئيس جمهور برخاسته از گروهاى متفاوت رئيس جمهوذ شده اند همه شان يك چشم بوده اند ودرخوش بينانه ترين حالت نتوانسند نامى بنام رجل سياسى از خودباقى بگذارند تابعنوان سمبل بتوان اورا بمردم معرفى كرد هـيچكدام از افرادى كه تا بحال رئيس جمهمور شده اند از نظرمردم مصداق رجل سياسى نيستند واگر بجاى اين رجال يك فرد روستايى مثلا ازدهات ازربايجان رئيس جمهور شده بود كشوردروضعيتى بهتر ازاين بود اين رجال سياسى درعمل شعار محورى انقلاب كه اسقلال با حفظ تماميت ارضى وروى پاى خودايستادن وازادى يعنى رهايى از فقر معنوى ومادى وجمهورى اسلامى يعنى سلام ملت همبستگى اقوام مختلف كشور نداشتندازبين كسيكه اين باورها را داشته باشند با رئيس جمهور انتخاب كنيم
آقای ایمانی مگه تا حلا غیر رجل سیاسی تایید شده که این بار تایید بشه جناب آقای کارشناس اصول گرا
برو آمو دلت خوشه در این چند ماه اتفاقات زیادی خواهد افتاد که همه محاسباتتان به هم خواهد خورد
منظورت اینه که روحانی رجل سیاسی نبود که تایید صلاحیت شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
رجل امنیتی بودند
آقای تحلیلگر اصولگرا و فعال ۳۰یا۳۰ با این وضعی که داره پیش میره اول شما صبر کن ببین از مملکت و نظام چیزی میمونه ؛ بعد بیا آرزوهات رو بیان کن
انتخاب من فقط سردار شهید قاسم سلیمانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
میتونه کاندید بشه!!!؟؟؟
دقیقا
چون تا الان برخی از روسای جمهوری چهره واقعی خودشون رو (پشت نقاب طرفداری از خواست مردم ایران) مخفی کرده و با این روش رای مورد نظر رو کسب می نمودند
اما
ظاهراً الان دیگه نیازی به این مسئله نیست و ما پیشاپیش و قبل از رئیس جمهور شدن ایشان از چهره و رفتارشان مطلع خواهیم بود
رای بی رای
ایشون بیشتر فعال اقتصادی و وارد کننده نهادهای دامی است تا تحلیل گر سیاسی ، یعنی روزی میشه اینها دیگه نباشند ما یه نفس راحتی بکشيم
رییس جمهور کارهای نیست
رییس جمهور هیچکاره است
همه اصول گرا واصلاح طلب همه بالی دارن
اگر قبول کنیم تحلیل شما درست است و افرادی چون ، خاتمی - احمدی نژاد و روحانی چهره های ناشناخته بودن که توسط مردم انتخاب شدند نشان دهنده این است که مردم حاضر هر چهره ناشناخته ای انتخاب گردد به غیر از چهره های شناخته شد ، دلیلش هم این است که انتخاب چهره ناشناخته یک ریسک ۵۰ درصدی است و حداقل مردم این شانس را دارند که انتخابشان ۵۰ درصد درست باشد ، ولی انتخاب چهره شناخته شده ، انتخاب ۱۰۰ درصد اشتباه است !!!!
هر کس بیاید چه چپ چه راست چه مستقل چه رجل سیاسی... با اختیارات محدود فعلی کاری از پیش نخواهد برد
به نظر من که رئیس جمهور باید هم دکتر باشه هم سردار باشه هم خلبان باشه هم خوش تیپ باشه هم وگرنه کلا به درد نمی خوره. با تشکر
به قول فرنگیا woooow یعنی کی رئیس جمهور میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
خیلی حدس زدنش سخته! خیلی
اونچه مسلمه مردم دنبال رامشند و از چپ کراست ،از اصول گرا اصلاح طلب،از سیاست زدی و شعار ،خسته شدند .دنبال کسی اند ک واقعا ایران رو بشناسه و یران رو دوست داشته باشه و بخاد ک مشکلات اقتصادی کشور رو ب حرکت دربیاره و بارش رو میزون کنه ن مثل الان ک هر چرخی رو راه میندازند سودش تو جیب ی عده خاص میره.این کشور ی بازرگان و ی بازاری اشنا ب صنعت میخاد ن نظامی ن جناحی ،خط راست پیرو حق وعدالت شجاع
هرچی میکشیم از همین چهره های آشناست.
رای بی رای . جامعه دانشگاهی که در انتخابات شرکت نخواهد کرد ابدا
چراغ خانه فقرا جناب دکتر احمدی نژاد شیرمرد ایران زمین اگه بیاد خوشحال میشیم به امید حق
رییس جمهور کاره ایی نیست... واصلا تو این مملکت انتخابات معنی ندارد.
محسن رضایی نخست وزیر ۱۴۰۰
خودتون ببرید و بدوزید ! به مردم چکار دارید ؟ هر کسی را دوست دارید تدارکاتچی کنید ! به مردم چه ربطی داره ! شما مردم خودتون را دارید و مردم مردم را !!!
باتحليل های این آقای کارشناس تقریبا مشخص است چه کسی رئیس جمهور است.یعنی قطعا یک نظامی بازنشسته.البته همین آقایان به ظاهر بازنشسته هراز گاهی با لباس رزم هم دیده ميشوند
فقط دکتر احمدی نژاد
در دوره احمدی نژاد من که کارگر بودم بدون توجه به قانون کار عیدی ما را به یک سوم تقلیل داد ولی حقوق شرکت نفتی ها را که سی میلیون و بیست تا بود دست نزد .
چه خوب شد که اینو گفتی !
ما فکر میکردیم که رییس جمهور آینده یک چهره ناشناخته و مرموز از کره مریخ است !
روحانی مملکت را به فنا داد
خدایا
رییس جمهور بعدی را هم واسمون نگهدار
من که دیگه رای نمیدم میخای بده میخای نده
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی