بازدید 36039

چرا پمپئو روزانه به توافق ایران و چین حمله می‌کند؟! +فیلم

«مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه‌شب در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز در پاسخ به پرسشی پیرامون برنامه راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین گفت: ما مطمئنا همه مفاد و تحریم‌هایی را که علیه جمهوری اسلامی ایران داریم، علیه حزب کمونیست چین و شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی آن نیز اعمال می‌کنیم.
کد خبر: ۹۹۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 03 August 2020

چرا پمپئو روزانه به توافق ایران و چین حمله می کند!؟

بین الملل تابناک: «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه‌شب در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز در پاسخ به پرسشی پیرامون برنامه راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین گفت: ما مطمئنا همه مفاد و تحریم‌هایی را که علیه جمهوری اسلامی ایران داریم، علیه حزب کمونیست چین و شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی آن نیز اعمال می‌کنیم.

شبکه خبری "فاکس‌نیوز" در ارتباط با تنش بین آمریکا و چین گفت‌وگویی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا داشته است.

ماریا بارتیرومو، خبرنگار این فرستنده خبری روز یکشنبه دوازدهم مرداد (۲ اوت) با وزیر امور خارجه آمریکا گفت‌وگو کرده است. یکی از محورهای این گفت‌وگو نقش چین در خاورمیانه و به‌ ویژه قرارداد همکاری ۲۵ ساله این کشور با جمهوری اسلامی ایران بوده است.

کشورهای خاورمیانه نیز باید نسبت به پیامدهای این همکاری آگاه باشند. آن‌ها باید بدانند که ورود چین به خاورمیانه و افزایش نفوذ این کشور در ایران می‌تواند ثبات منطقه را از بین ببرد. به باور پمپئو همکاری اقتصادی و امنیتی چین با جمهوری اسلامی تهدیدی است برای اسرائیل و در عین حال تهدیدی است برای عربستان سعودی و همچنین امارات متحده عربی.

خبرنگار "فاکس‌نیوز" به قرارداد ۴۰۰ میلیارد دلاری چین با ایران ـ که از آن با نام سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چنین یاد می‌شود ـ اشاره کرده و نظر پمپئو را در این باره جویا شده است.

بارتیرومو می‌پرسد: «جناب وزیر، اجازه بدهید به موضوع ایران بپردازیم، چون اکنون متوجه شده‌ایم که توافق چین بر سر سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد دلاری در ایران وارد مرحله نهایی شده است؛ قراردادی که ناظر بر فعالیت‌های اقتصادی و امنیتی است. افزون بر سرمایه‌گذاری کلان در زیرساخت‌های اقتصادی ایران، بنا بر گزارش فوربس، این توافق ناظر بر همکاری جامع دو کشور در امور دفاعی و تبادل اطلاعات امنیتی است. شما اهمیت این قرارداد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟»

پمپئو در پاسخ به این پرسش مدعی شد: همکاری دولت هایی که برای آزادی در کشور خود ارزشی قائل نیستند و به مشکلات امنیتی در خارج از مرزهای کشور خود دامن می‌زنند، نباید تعجب کسی را برانگیزد.

مایک پمپئو در ادامه گفت، آمریکا تمام تحریم‌هایی را که علیه جمهوری اسلامی وضع کرده است، در مورد حزب کمونیست چین و شرکت‌های تجاری و دولتی این کشور نیز اعمال خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که کشورهای خاورمیانه نیز باید نسبت به پیامدهای این همکاری آگاه باشند. آن‌ها باید بدانند که ورود چین به خاورمیانه و افزایش نفوذ این کشور در ایران، می‌تواند ثبات منطقه را از بین ببرد.

به باور پمپئو همکاری اقتصادی و امنیتی چین با جمهوری اسلامی تهدیدی است برای اسرائیل و در عین حال تهدیدی است برای عربستان سعودی و همچنین امارات متحده عربی.

تعداد بازدید : 2416

وزیر امور خارجه آمریکا، بار دیگر در ادعایی گستاخانه، ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان نامید. پمپئو معتقد است که ایران در تلاش برای دستیابی به سامانه‌های تسلیحاتی است و بازرگانی با چین و سرازیر شدن پول حزب کمونیست چین به ایران عملا باعث افزایش خطر و ناامنی در منطقه خواهد شد.

پمپئو در پاسخ به این پرسش که آیا در واکنش به این اقدام‌ها، تحریم‌های جدیدی علیه ایران پیش‌بینی خواهد شد، گفت: «ما تحریم‌های جدیدی را روز جمعه [۳۱ ژوئیه] علیه ایران وضع کردیم و از این طریق، تحریم‌ها علیه ایران را به برنامه‌های ناظر بر فلزات هم گسترش دادیم.»

پمپئو مدعی شد، همکاری راهبردی چین با ایران سبب بی‌ثبات شدن خاورمیانه و به خطر افتادن رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به اینکه آیا تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران اعلام می‌شود، با اشاره به افزایش دامنه تحریم فلزات ایران، به انقضای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه تهران در مهرماه پرداخت.

وی تاکید کرد، واشنگتن از سال ۲۰۱۸ تلاش خود را برای جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران آغاز کرده و قرار است در روزهای آینده قطعنامه‌ای را در این زمینه به شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد کند.

به نظر می رسد ایران تبدیل به کانون جدید رقابتی میان قدرت های بزرگ تبدیل شده شده است و آمریکایی ها به خوبی می دانند که گسترش روابط پکن با تهران جایگاه چین در خاورمیانه را ارتقا خواهد داد.

اظهارات پمپئو و چند نکته

نخستین نکته این است که به نظر می رسد ایران به کانون جدید رقابتی میان قدرت های بزرگ تبدیل شده است و آمریکایی ها به خوبی می دانند که گسترش روابط پکن با تهران، جایگاه چین در خاورمیانه را ارتقا خواهد داد.

نکته دوم اینکه واشنگتن این توافق را عاملی مهم در کم اثرکردن تحریم ها و راهبرد فشار حداکثری خود علیه ایران ارزیابی می کند. 

مساله بعد اینکه احتمالا آمریکا این توافق را دستاویزی برای تحریم شرکت های چینی که با ایران داد وستد خواهد کرد، قرار خواهد داد؛ کما اینکه در ماجرای تحریم هوآوی نیز مشاهده شد.

در نهایت اینکه، آمریکا به دنبال حساس کردن و تحریک بازیگری همچون عربستان، اسرائیل و امارات علیه توافق چین و ایران است تا از این طریق از نفوذ چین در خاورمیانه جلوگیری کند؛ کما اینکه چینی ها در حال گسترش روابط خود با این سه بازیگر منطقه هستند؛ بازیگرانی که هر یک به دنبال بهره برداری از تمایلات خاورمیانه ای چین هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۵۱
چون ايران با قرارداد با چين به هدف زده است
خدا گواه است اینقدر که ما توافق 25 ساله با چین رو جدی گرفتیم، خود چینی ها نگرفتن. این پمپ آب (پومپئو) فقط میخواد از این وضعیت ماهی خودشو صید کنه، وگرنه همه میدونن که چینی ها حاضر به همکاری اقتصادی گسترده با ایران نیستن. اگر یک میلیون بشکه نفت روزانه از ما خریدن و پولش رو نقدی حتی با یوآن به ایران بدهند، بنده حاضرم حرفهام رو پس بگیرم.
باور کنیم که امریکا شیطان بزرگ است یک احتمال این است با این کار هدفش تحریک بیشتر ایران برای تعجیل در همکاری با چین است تا بعد از آن از طریق معامله با چین ایران را مهار کند.
حتی اقای مطهری می فرمایند چون امریکا اعتراض می کند به مسلمانان ما هم باید اعتراض کنیم!! و امروز در جواب ان نماینده می فرمایند که چون در صدا و سیما نشان داده نمی شود!!!
جناب مطهری همان رسانه هایی که می فرمایید برای یهودیان و مسیحیان و.. در ایران اشک تمساح می ریزند و می گویند از زندگی کردن اولیه محروم هستند!!
قبلا دو دل بودم در مورد توافق با چین الان دیگر قطعا می گویم چه قرارداد خوبی است و باید امضا بشود
پاسخ ها
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
یاده اون لطیفه افتادم که می‌گفت یارو گیر آدم خورا افتاده بود و از یکی پرسید اینا میخوان چیکار کنن،
طرف گفت میخوان بخورنت بعدم با پوستت قایق درست میکنن!! اینم یه چاقو برداشت وهی میزد به شکمش و گفت منم قایقشونو سوراخ سوراخ میکنم!!؟ از ترس آمریکا چه بلایی میخان سرمون بیارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
مطهری کیلو چنده؟
امریکا از امپراطوری های گذشته درس بگیر و اگر نگیری به سرنوشت انها دچار می شوی که هرچند الان هم کم کم دارید به ان سمت می روید
حتی پادوهای ان ها در داخل هم احساس خطر کردن و متوسل به چه چیزهایی شدن از قبیل مسلمانان ان هم به دروغ
ولی در مقابل کشتار وسیع مسلمانان توسط همین امریکا خفه می شوند
بین جمهوری خواهان و دمکرات ها تفاوتی نیست حتی اگه بایدن رئیس جمهور بشه هدف اینه که بازم تحریم ها به یک شکل دیگه ادامه پیدا کنه، ایران هم دستشون خونده،و می خواد با این توافق نامه تمام نقش های اقتصادیشون متلاشی کنه، واضح هست اینها با هر روشی که شده نمی خوان به نتیجه برسه این همکاری مشترک ایران با چین.
این آمریکاییها هستند که برای آزادی و مردم خود ارزش قایل نیستند لذا همواره در پی ایجاد ناامنی در سایر کشورها هستند ودخالت در امور همه دنیا جزیی از ایدیولوژی همه دولت های آمریکا شده است .ایکاش اندیشمندان کشورما و سغیر کشورها ذر این زمینه روشنگری نمایند .
من خودم موافق با چین نیستم چون انها سابقه بدتر در رها و تنها گواشتن ایران در مقابل امریکا دارند و از طرفی تنش بین چین و امریکا اسیب های ایران را نیز بیشتر خواهد کرد هر چند در کنار تنش منافعی نیز نصیب ایران شود . ولی در کل ظلم و زور گویی امریکایی ها بخاطر توله سک انها اسراییل بر علیه ایران باعث چرخش ایران شده و نتایج سیاست غلط خودشان است امید وارم امریکاییها حواسشان جمع شود و از نیمه راه برگردند و ایران را اذبت نکنند چون باعث گسترش نفوذ چین خواهند شد و از طرفی به نقد به رابطه با چین باید نگریست اگر امکان دارد مدت کوتاه مدت قرارداد بسته شود و بر اساس نتایج تمدید شود
چون دلش برای ایران و ایرانی می سوزد و حزب کمونیست چین را هم به خوبی می شناسد که چه سازمان سیاه و پلیدی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
کی دلش برا ایران میسوزه ؟؟؟ پمپ آب یا تانک اب
چون میدونه چینی ها چقدر خبیث و بد و خطرناک برای بشریت هستند ! غده سرطانی در حال متازتاز !!!
چین امکان نداره تجارت صدها میلیاد دلاری رو با غرب کنار بذاره و بخاطر ایران تحریم بشه.
تنها هدف چین از این قرارداد استفاده از انرژی و منابع ایران هست.
برین درباره ی قرارداد 1858 ژاپن با آمریکا و بریتانیا بخونین....
اکثریت مردم چین و روسیه رو نمیخوان.
اگر شک دارین یک رفراندوم برگزار کنید.
این کشور مال مردمه نه هیچکس دیگر.
چرا؟
چون می خواد دهن ما رو سرویس کنه که تا حالا هم موفق بوده!
حمله میکنه چون علی اشرف حکیمی‌(اقای داماد)متهم اول اختلاس پتروشیمی از فرودگاه خیلی شیک گریخت،اما جمشید شارمهد از طبقه ۷ اف بی آی چشم بسته آوردن ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
این مثل قصه خودروسازی و موشک سازی ما است که براحتی موشک های دقیق و نقطه زن می سازیم ولی نمی توانیم خودرو آبرومند تحویل مردم بدهیم و ما در این کشور قصه شتر و دروازه و سوزن زیاد داریم
چون میخوان خودشون ایران رو چپاول کنند و راضی نیستند که چین با چراغ سبز انگلستان ، ایران رو غارت و چپاول کنه .
سانسور چی محترم ، اگر میخواهی از سر و ته نظرم قیچی کنی ، تمام نظرم رو حذف کن .
نگید پمپئو، بگید خوک کثیف آمریکایی. بزودی سکته می‌کنه و نصف بدنش فلج میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اینطور که حرص میخوری، فکر کنم تو زودتر سکته نصیبت میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
لطفا توهین نکنید به بعضیا بر میخوره!!!
ثبات منطقه
این یک جمله با 2دروغ است، عامل آن هم خود امریکاست.امریکا که برگردد خانه خودش مشکلات حل میشود.
آمریکا دوستان ببینم چکار میکنید!!!
آدم خاک هم میریزه سرش درست و حسابی بریزه آخه چین
الان وقت قلدری نیست وقت هوش بیشتر است ! کشور باهوش تر برنده است !
برای اینکه مردم ایران ، از چینی ها خوششون نمیاد

و آمریکا را به عنوان ابر اقتصاد برتر جهان دوست خودشون می دانند

تـــــــــــــامام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
از طرف خودت حرف بزن
چون میدونه مغز این مردم مسخ کرن هر اراجیفی بگه قبول امریکا دیگه باید چه ظلمی کنه بفهمید دشمنه دارو نداد می فهمید مسخ شدگان ابدی
خیر و صلاح ما رو میخواد به جان عزیزت
این فقط یک بازی بین بزرگان (امریکا و چین) است و ایران این وسط چیزی گیرش نمی اید
تابناک با انتشار این خبرها می خواهی مشروعیت برای قرارداد ننگین ترکمانچین درست کنی؟
به این پرسش پاسخ بده چرا حزب منفور و مزدور توده که عمری برای روسیه جاسوسی و مزدوری کرده و می کند سینه چاک این قرارداد است؟
پاسخ ها
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
توده‌ای ها بعد از توبه کیانوری همشون شدن هم رنگ دو آتیشه ها و الان از منو تو بظاهر مسلمون ترند. الانم قند تو دلشون آب میشه
ایران شده مانند کاسه چینی که میشود با یک سنگ ریزه آنرا شکست ؟ علتش نیز بی تدبیری دولتمردان دورهٔ دوازهم است که فقط چشم امید به خارج کشور دوخته اند ، گاهی به اروپا و گاهی به روسیه ،و اکنون هم به چین ؟،، در طی این هفت ، هشت سال اخیر بیش از هزار میلیارد دلار ارز و طلا از اقتصاد کشور خارج شده است که بخشی از آن به خارج کشور منتقل گشته است ؟،،
شما بهتر می دونید. حتما
بابا
اونا فک کردن جنگه! نمی دونن که ما حال نداریم
بزارین خوش باشن
بی خود نیست که پادوهای آمریکا هم به سختی با این پیمان مخالفت می کنن
چین ناب مقاومت در مقابل تحریم های سخت آمریکا را نخواهد داشت و بخاطر ایران، با واشنگتن درگیر نمی شود
بزودی همه خواهیم دید که پکن قراداد ۲۵ ساله با ایران را همچون تعهدات قبلی خود رها کرده و به ما پشت می کند
از ترس نزدیک شدن دوقدرت باستانی شرق.
چون چین رقیب اصلی آمریکاست و توافق چین با کشوری غنی از منابع خام و ضعیف در مدیریت که به معنی واقعی لقمه چرب و نرمی برای چینه یعنی گردن کلفت تر شدن چین با یک لقمه ساده و چرب . حالا یه عده یقه خودشونه پاره کنن بگن مشکل امریکا ایرانه و روابطشه ، نخیر امریکا مشکلش کلان تر ازین حریفاست . ولی چیزی که برای مردم مهمه اینه که اتفاقا در این مورد نظر امریکا به منافع ملی ما نزدیک تره
همکاری آمریکا با رژیم سعودی عصر حجری آیا تعجب برانگیز نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
نه ، از نظر غرب پرستان دو تا کشور دمکراتن
خداوکیلی چه توافقی کردن بگید ماهم بدونیم
کم کم به جایی می رسیم که علی می ماند و حوضش. وقتی آمریکا چین و روسیه را تحریم کنند یک مثلث جدید به نام چین و روسیه و ایران تشکیل می شود که مقابل آمریکا شاخ می شود و برخی کشورها هم که نخودی هستند و می بینند باد کدام طرفی می وزد رو به همان سو می کنند و وقتی ببینند که این مثلث و قطب جدید برای خودش کسی است متمایل به آن می شوند. ما در شرایط فعلی چه بخواهیم و چه نخواهیم و چه غلط و چه درست آمریکا بزرگترین دشمن ما است و هر وقت دیدیم که آمریکا در یک نقطه از ما حمایت می کند بدانید که از همان نقطه در حال سوختن است و در شرایط فعلی و در ظاهر همکاری چین و روسیه و ... با ایران را به ضرر مردم ایران تبلیغ و به خورد ما می دهد ولی یقین بدانید که از همین نقطه بیشترین ترس و واهمه را دارد و دقیقاً نقطه شکست او در همین نقطه است.
این قرارد دا شبیه قرارداد تنباکو هست. نه ترکمنچای و اینها. یه نفر رفته چین امضا کرده. یعالمه منفعت میره جیبش. الان چون امضا شده مثل برجام همه باید توجیه بشن که این کار حتما باید بشه و حتما درسته. در مورد برجام از همون اول امریکا و حکومت ایران دوست نداشت زیرش بره. اقایون رفتن امضا کردن. . خدا اخرش رو بخیر که. مسئلهع اینجا چندتا جزیره و دریا و ماهی نیست. مسئله اینه که روصسیه داره معادن طلای اذربایجان رو خالی میکنه. تو اذربایجان شرقی داره جولان میده رسما. نفت رو هم میخواد به همراه جنگل ها و اینها چین بکشه بالا.
ما به اندازه کافی هم نیروی انسانی و هم سرمایه مالی برای پیشرفت داریم اما مهمترین چیز که مدیریت آنها است را نداریم و مشکل هم در فرهنگ ما و هم در نحوه سیستم مدیریتی ما است اگر هزار تا قرارداد با چین و امثال چین ببندید هیچ فایده ندارد و لذا مشکل در بستن قرارداد با کشورها نیست مشکل در طرز تفکر ما و مدیریت ما است که در آن محاسبات فایده و ضرر را ندارد.
چرا پمپِو به توافق ایران و چین حمله میکند؟
موضوع خیلی روشن و واضح است. از کسانی که در ایران منافعشان به خطر میافتد پول دریافت میکند تا این توافق را بهم بزند همانطور که پول دریافت کرد و ترامپ را گول زد تا از برجام خارج شود. بالاخره منافع بعضیها در داخل بهم خوردن این توافقهاست با چین باشد یا آمریکا فرقی نمیکند
تنها امریکایی ها نیستند روس ها و فرانسوی ها هم دلخور شدند
پنج سال دیگر می فهمید که به یک کشور مقروض تبدیل شده ایم وانوقت شگرد چینیها را خواهید فهمید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
دکتر تو چجوری فهمیدی؟
کسانیکه سنگ امریکا و غرب را به سینه میزنند کتاب پاسخ به تاریخ محمدرضا پهلوی را که دربست در اختیار غرب بود بخوانند و از اه و ناله او و خیانت های امریکا و غرب به او آگاه خواهند شد همین داستان را حسنی مبارک ریس جمهور مخلوع مصر دارد با آغوش کاملا باز به استقبال امریکا و غرب رفتن بی نهایت خطر ساز برای کشور خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
این حرفا رو نزن مال ساندیس خوراست ، تفکر چیه ؟ این روشنفکرا باید ببینن تو دوتا کانال چی میگن بیان اینجا تکرار کنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار