بازدید 10462
۳
ذوب آهن این فصل بیشترین ضربه را از داوری خورد

نژادمهدی: بازی حساس مقابل پرسپولیس را با کارت قرمز اشتباه داور ازدست دادم

نمی‌دانم چرا کسی توجه نمی‌کند و پاسخگو نیست. متاسفانه داور سرشناس هم که برای بازی‌ها می‌گذارند دچار اشتباه می‌شود. اخراج من در دقایق پایانی اشتباه بود و باعث شد در بازی حساس مقابل پرسپولیس حاضر نباشم
کد خبر: ۹۹۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ 01 August 2020

دیشب در چارچوب هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ نوزدهم فوتبال ایران تیم ذوب آهن مقابل تیم سختکوش نفت مسجدسلیمان متوقف شد و بار دیگر نتوانست در پایان ۹۰ دقیقه پیروز از میدان خارج شود. اما نکته مهم در این بازی، تکرار اشتباهات داوری علیه تیم اصفهانی بود.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که هنوز جنجال اشتباهات پررنگ داوری در مصاف ذوبی‌ها با ماشین سازی تبریز فراموش نشده، اشکان خورشیدی داور سرشناس لیگ برتری، یکی از مهره‌های تاثیرگذار و کلیدی ذوب آهن را از بازی اخراج کرد که بررسی تصاویر نشان می‌دهد این تصمیم عجولانه و اشتباه بوده و این تیم را در بازی حساس با پرسپولیس از یکی از مهره‌های اصلی خط دفاعی اش محروم کرده است.

در خبر‌ها آمده بود احتمال دارد این کارت قرمز پس از بازبینی کمیته داوران و با گزارش داور پاک شود، اما تا این لحظه، محمد نژادمهدی بازی روبروی پرسپولیس را در حساس‌ترین برهه فصل ازدست داده است. نژادمهدی بازیکن آرام و بی حاشیه ذوب، در این مصاحبه کوتاه به تصمیم داور معترض بوده و از اینکه مصاف با پرسپولیس را با بدشانسی از دست داده، ناراحت است.

نژادمهدی: بازی حساس مقابل پرسپولیس را با کارت قرمز اشتباه داور ازدست دادم

آقای نژادمهدی، ذوب آهن باوجود بازی خوب باز هم نتوانست سه امتیاز کامل یک مسابقه را کسب کند. ماجرا چیست؟

ذوب آهن انصافا دیشب مقابل مسجدسلیمان خوب کار کرد و در اکثر دقایق فوتبال شاداب و روانی را به نشان گذاشت، اما یک اتفاق بد که برای تیم ما می‌افتد این است که ابتدا گل دریافت می‌کنیم و برای جبران آن انرژی زیادی صرف می‌کنیم و فشار زیاد روحی و فیزیکی به تیم وارد می‌شود. در نهایت باوجود شایستگی متاسفانه به نتیجه تساوی تن می‌دهیم.

گویا باز هم اشتیاهات داوری در این مسابقه علیه ذوب آهن بود و تیم شما را آزار داد.

ذوب آهن تیم بزرگ، اصیل و ریشه داری است که بهیچ وجه نباید در اینجای جدول باشد. این تیم فینالیست لیگ قهرمانان آسیا بوده و به طور پیاپی یکی از مدعیان فتح جام در فوتبال باشگاهی کشور بود. حالا با اشتباهات دنباله دار داوری، امتیازات زیادی را از دست داده که در همین بازی آخر، گل نفتی‌ها طبق اظهارنظر چند کارشناسان، گویا آفساید بود. داستان بازی ماشین سازی را هم که همه دیدند و می‌دانند. متاسفانه اخراج من هم در آخرین دقایق رخ داد و نگذاشت از چند دقیقه پایانی بهتر استفاده کنیم و فشار بیشتری به نفت بیاوریم. 

گفته شده بود که باشگاه در پی بخشش کارت قرمز اشتباه داور است.

من هم خیلی به این مساله امیدوارم وگفته اند باید داور در گزارش خود این موضوع را قید کند و ناظر داوری هم اشتباه را تایید کند. البته می دانم که خیلی دشوار است و برخی کارشناسان هم با ایرادات آیین نامه اشاره کرده اند که این موضوع باید در آن پیش بینی می شد. بهرحال حقی از ذوب آهن ضایع شده که امیدوارم پاسخی قانع کننده داشته باشند.

آیا باشگاه در این زمینه کاری کرده است که مانع تکرار این روند باشد؟

باشگاه ذوب آهن، مجموعه محجوب و بی حاشیه‌ای است که معمولا اعتراض نمی کند. در این موارد مدیران ارشد باشگاه اعتراض کرده اند و چند بار هم در مواجهه با سوت‌های اشتباه متعدد، بیانیه صادر شده، اما نمی‌دانم چرا کسی توجه نمی‌کند و پاسخگو نیست. متاسفانه داور سرشناس هم که برای بازی‌ها می‌گذارند دچار اشتباه می‌شود.  اخراج من در دقایق پایانی اشتباه بود و باعث شد در بازی حساس مقابل پرسپولیس حاضر نباشم. این باشگاه با زحمت کارگران کارخانه ذوب آهن روی پاست و این درست نیست که به همین راحتی امتیازات ما از دست برود.

بازی مهمی را هم از دست دادی که هر بازیکنی دوست دارد در آن حاضر باشد.

واقعا بازی مقابل تیم بزرگ پرسپولیس که طی سال‌های اخیر، فوتبال فوق العاده‌ای بازی می‌کند خواسته هر بازیکن تراز اولی است که در لیگ برتر حضور دارد. من به مجموعه پرسپولیس، مربیان و بازیکنان و هواداران زیادش قهرمانی زودرس را تبریک می‌گویم، اما می‌دانید که این تیم در پی رکوردزنی است و قهرمانی زودهنگامش باعث نشده که بی انگیزه شود. ما باید مقابل تیمی با انگیزه به میدان برویم که استرسی بابت نتیجه ندارد. امیدوارم کادر ذوب آهن و هم تیمی هایم در این مسابقه با روحیه بالا و بازی هماهنگ و بابرنامه پرسپولیس را متوقف کنند. ذوب آهن هم تیم بزرگی است که همیشه رقیب سرسختی برای تیم‌های بزرگ ایران و آسیا بوده است.

گویا قبلا شاگرد آقا یحیی هم بوده ای؟

آقای گل محمدی از بهترین مربیان من بوده و همیشه می‌گویم که خیلی چیز‌ها از ایشان آموختم. در همین ذوب آهن زیر نظر ایشان کار کردم. آقا یحیی در پرسپولیس هم مثل پدیده، تیم خوب و منسجمی ساخته که یکی از بهترین تیم‌های ایران است. متاسفانه کارت قرمز گرفتم و بازی مقابل این تیم را از دست دادم، اما امیدوارم بقیه بچه‌ها با بازی خوب خودشان، نتیجه لازم را بگیرند.

نژادمهدی: بازی حساس مقابل پرسپولیس را با کارت قرمز اشتباه داور ازدست دادم

در دوره کی روش، به اردوی مهم تیم ملی دعوت شده بودی. فکر می‌کنی باز هم این اتفاق برایت بیفتد؟

کارلوس کی روش مربی واقعا بزرگی بود و من این شانس را داشتم که از سوی او به تیم ملی دعوت شومو ۱۰ روز در اردوی آفریقای جنوبی زیر نظر ایشان با پیراهن مقدس کشورم کار کنم. اما بعید می‌دانم امسال به تیم ملی دعوت شوم، چون مربیان جدید تیم ملی معمولا بازی تیم‌های بالای جدول را تماشا می‌کنند و زیر ذره بین می‌برند و به بازیکنان تیم‌های پایین‌تر کمتر توجه می‌کنند. این امر هم طبیعی است و عدم نتیجه گیری ایده آل ذوب آهن در این فصل به ضرر همه ما تمام شد. تلاش می کنم در لیگ فصل آتی با بازی های درخشان و آمادگی بیشتر نظر مربیان تیم ملی را به سوی خودم جلب کنم. برای تیم ملی کشورم هم در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی آرزوی موفقیت می کنم.

نظرت درباره عملکرد لوکا بوناچیچ چیست؟

واقعا پیدا کردن ارنج اصلی تیم و شناخت بازیکنان در 9 هفته کار آسانی نیست اما لوکا در همین چند بازی تاثیرش را روی بازی تیم تا حدودی گذاشت و ما در بازی با فولاد خوزستان و ماشین سازی شایسته باخت نبودیم. فکر می کنم تیم ما در هر بازی که می گذرد پخته تر می شود و بهتر عمل می کند. امیدوارم در چند هفته باقیمانده هم نتیجه لازم را بگیریم و بدشانسی دست از گریبان تیم بردارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
البته اینکه همه این اتفاقات همیشه قبل از بازی پرسپولیس می افتد توهم طرفداران سایر تیمها می باشد.
بله .. تا بابا مسعود هست همینه
فوتبال سیاسی شده
این دفعه خودرو سازها نباید سقوط کنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل