بازدید 6409

رزمایش دریایی یونان با آمریکا

ناوگان ششم دریایی آمریکا از انجام یک رزمایش با یونان در دریای مدیترانه خبر داد.
کد خبر: ۹۹۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷ 27 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، ارتش یونان در راستای افزایش میزان آمادگی خود یک رزمایش دریایی را با ناوگروه آمریکا در «دریای مدیترانه» برگزار کرده است.

بنابر اعلام «مرکز فرماندهی ناوگان ششم دریایی آمریکا» در شهر «ناپل» در ایتالیا، ناو گروه «دی وایت دی آیزنهاور» در روز‌های گذشته رزمایشی را در دریای مدیترانه با نیروی دریایی یونان برگزار کرد.

این تمرین شامل مانور‌های تاکتیکی، تمرین‌های مخابراتی و پدافند هوایی بود و آنطور که ناوگان ششم دریایی آمریکا اعلام کرده هدف از آن ارزیابی توانایی آمریکا برای حمایت از شرکایش در ناتو، دفع حملات دشمنان و دفاع از منافع ایالات متحده انجام شده است.

از سوی یونان ناوچه «ایچ ان اژه» که نقش یگان پدافند هوایی را در این رزمایش را بر عهده داشت در این رزمایش مشارکت داشت. ناو گروه آیزنهاور اینک در حال عملیات در حوزه استحفاظی ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا برای دفاع از منافع این کشور در اروپا و آفریقاست.

یونان نیز در حالی سرگرم افزایش قابلیت‌های نظامی است که طی هفته‌های گذشته بر دامنه تنشهایش با ترکیه افزوده شده است. وزیر امور خارجه یونان چندی قبل با انتقاد از تحرکات تازه ترکیه گفت رفتار غیر قانونی ترکیه در شرق دریای مدیترانه انسجام ناتو و روابط آنکارا با ناتو را تهدید می‌کند.

وزیر امور خارجه یونان در دیدار با همتای آلمانی خود در «آتن» پایتخت یونان گفت: «رفتار غیرقانونی و تحریک‌آمیز ترکیه نه تنها به صلح و ثبات در شرق دریای مدیترانه شرقی، بلکه به انسجام ناتو و روابط با اتحادیه اروپا لطمه میزند.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر