بازدید 4252

شصتمین آتش نشان شهید تشییع شد

کد خبر: ۹۹۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 25 July 2020

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تشییع پیکر شصتمین شهید آتش نشان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ٢٠:٣۵ پنجشنبه دوم مرداد، خبر وقوع حریق در یک مغازه در خیابان شوش، خیابان صابونیان به سامانه ١٢۵ آتش نشانی اطلاع داده شد. آتش نشانان با کمترین فاصله زمانی به محل حادثه اعزام شدند و کار اطفای حریق را آغاز کردند که متاسفانه مرتضی حیدری آتش نشان جوان حدودا ۳۶ ساله، به چاهک بالابری که به زیرزمین راه داشت، سقوط کرد.

وی ادامه داد: پس از وقوع این حادثه او به نزدیک ترین بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه شهید شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: روز جاری شصتمین شهید آتش نشان با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور تعداد محدودی از آتش نشانان به خاک سپرده شد. در راستای رعایت پروتکل ها از تجمع در مقابل خانه شهید نیز خودداری شد و با تشییع خودرویی، این شهید عزیز را منتقل کردیم.

ملکی اظهار کرد: مرتضی حیدری شصتمین شهید سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و چهل و سومین شهید عملیات است و ۱۷ شهید از شهدای آتش نشان شهید جنگ هستند.

وی گفت: این شهدای عزیز شهید راه خدمت محسوب می شوند.

ملکی اظهار کرد: به خطر افتادن جان آتش نشانان ارتباط مستقیمی با وضعیت ایمنی شهر دارد، هر چقدر ساختمان ها و شهر ما نا ایمن تر باشد جان آتش نشانان بیشتر در خطر است. حادثه همواره رخ می دهد اما در ساختمان هایی که ایمن هستند مشکلات کمتری رخ می دهد. بنابراین همه مردم که همیشه به ما محبت داشتند باید محل زندگی و کار خود را ایمن کنند تا جان آتش نشانان کمتر به خطر بیفتد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: در بسیاری از موارد آتش نشانان به خاطر نجات مال مردم هم جان خود را از دست داده اند. آتش نشانان نشان دادند که حاضر نیستند حتی مال مردم خسارت ببیند و سر عهد خود با مردم هستند اما نباید توقع داشته باشیم که آتش نشانان به تنهایی تمام مشکلات را رفع کنند. ایمنی یک زنجیره است که اگر حتی یک حلقه آن وجود نداشته باشد کامل نخواهد شد.

وی افزود: آتش نشانان هم کارمند هستند، برخی فکر می کنند آتش نشانان زندگی رویایی دارند، در حالی که آن ها هم کارمندند و وضعیت اقتصادی به آن ها هم فشار می آورد. این در حالی است که برخی فکر می کنند آتش نشانان از حقوق و مزایای بسیاری برخوردارند. همواره کارمندان در تورم ها بسیار ضرر می کنند، بنابراین باید به وضعیت معیشتی آتش نشانان هم رسیدگی شود.

ملکی در پایان گفت: آتش نشانان هیچ وقت مباحث مالی را در کیفیت کار خود دخیل نکردند و کیفیت خدماتشان در گروی حقوقشان نبوده، اما نیاز است که به وضعیت بسیاری از کارمندان خصوصا آتش نشانان که با کارشان جان خود را به خطر می اندازند رسیدگی شود. آتش نشانان به یکدیگر می گویند صبح ها که از منزل بیرون می آیی خانواده خود را سیر نگاه کن، چرا که شاید فردایی نباشد، طبیعتا باید بازنگری در وضعیت معیشتی آتش نشانان باشد که فردی که جان خود را کف دست می گذارد حداقل شرمنده خانواده خود نباشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار